D-vitamiini suihkeet

Dmies

Suuhun suihkautettavista d-vitamiineista ei ole paljoa kokemuksia. Onko täällä ketään käyttäjää ja kokemuksia vs pillerit vs tipat? Ja tuleeko muille d-vitamiinilisistä fyysisiä tai henkisiä oireita tai että olisit yliherkkä d-vitskulle?

Itsellä tulee pillereistä(öljyssä sekä kalkki) sekä tipoista hieman huono-olo maha kipua(ripuli) ahdistusta pää menee sumuun eikä ajatus juokse väsymys agressiivinen olo, niin päätin kokeilla suuhun suihkautettavia d-vitamiineja. Testiin pääty SOS Healt D4000 100mikrog ja Nordic Healt Dlux 3000 75mikrog. Näiden vaikutus tuntuu melko nopeasti "virtapiikkinä" ilman mitään fyysisiä oireita. Alkuun unet oli hieman hakusessa ja iltaisin ahdisti enemmän ja hermo oli tiukalla, mutta nyt nämäkin ovat tasoittuneet 2kk jälkeen. Olen ollut aina yliherkkä d-vitamiinille ja niistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä, niin en ole edes syönyt d-vitskua.

Labroista selvisi 2kk sitten, että minulla oli d-vitamiinin puutos tila: 25nmol/l, kun selviteltiin vetämätöntä oloa, haluttomuutta, lievä ahdistus/masennus, huonoa unta jne. En sano että d-suihkeet on ollut itselle ihme parannus, mutta olo on kyllä 10 kertaa ehyempi ja jaksavampi, eikä jalat ole "lyijjyä" ja sängystäkin pääsee ylös kohtuu helposti. Kohta pääseen kontrolliin niin näkee miten tasoni on noussut suihkeilla. Jos jotain negatiivista pitää suihkeista sanoa niin niihin jää "koukkuun". Jos en ota aamulla suihkausta niin päivä ei jotenkin käynnisty ja olo on vähän vaisu ja pää jumissa, sama kuin jäisi aamukahvi juomatta. Muita vitamiineja en syö, mutta silloin tällöin otan omega3, jos kalaa ei tule syötyä. Muuten ruokavalion on normaalin tasapainoinen ja liikuntaa harrastan säännöllisesti. Alkoa harvoin ja oon savuton.

0

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
        Maailman menoa
        8
        2052
      2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
        Suomussalmi
        110
        1423
      3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
        Maailman menoa
        120
        1175
      4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
        Ikävä
        86
        1074
      5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
        Luterilaisuus
        66
        1025
      6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
        Sinkut
        192
        950
      7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
        Ikävä
        67
        785
      8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
        Ikävä
        76
        760
      9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        73
        642
      10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
        Kemijärvi
        36
        622
      Aihe