Autopaikkaa ei saatavilla ja asunnon myynti

Merit239

Mitä mahdollisuuksia on tilanteessa, jossa oma kerrostalo-osake pitäisi myydä, mutta potentiaalisia ostajia on hyvin vähän, kun erillisinä osakkeina myytävät autopaikat on kaikki jo myyty? On tietysti omaa typeryyttäni etten tajunnut autopaikkaa hankkia, itselläni kun autoa ei ole. Mutta asunnon myynti takkuaa pahasti, kun monelle autopaikka on välttämätön. Osakkeenomistajilla on lunastusoikeus tapauksessa, jossa autopaikkaa yritetään myydä ei-osakkeenomistajalle, mutta sitä voinee joutua odottamaan pitkään. Olen ilmoitustaululle laittanut ilmoituksen jossa haluan ostaa autopaikan, mutta hiljaista on ollut.

Onko muita jotka ovat olleet samassa tilanteessa?

5

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainoa mahdollisuutesi on löytää autoton ostaja, kukaan autollinen ei halua ostaa asuntoa, jossa ei ole saatavissa autopaikkaa, poikkeuksena ihan Helsingin keskustan asunnot, jossa autopaikkoja ei juurikaan ole saatavilla

• Anonyymi

En voi ostaa asuntoasi, koska minulla on auto, ja hieno auto onkin. Polttomoottorilla toimiva, ei siis mikään sähkö- tai hybridi hilavitkutin.

• Asunto ilman autopaikkaa voi olla hankala yhtälö myytäessä.

Tarjoudu maksamaan omasta autopaikasta ylihinta? Onko lähistöllä vuokrapaikkoja? Jos on, maksa ostajalle viiden vuoden maksuton pysäköinti?

Jos myynnillä ei ole kiirettä niin ODOTA. Kaikilla asunnon ostajilla ei ole autoa eikä edes halua omistaa sellaista.

Ohis: itse ostin "vahingossa" sijoitusasunnon jossa ei ole autopaikkaa. Talleja on muutama, jotka on tietysti osakkeina. Ratkaisi tuon niin, että maksan autolliselle vuokralaiselle pysäköintiin kuukausilipun ( maksaa 40 €).

• Anonyymi

Kiitos paljon vastauksestasi, Siriina2. Asunto on tyhjä jo, mutta periaatteessa pystyn nykyvaroilla lainaa vielä helposti lyhentämään pitkänkin aikaa. Korko ja vastike tietysti ovat hukkaan heitettyä rahaa. Jossain kohtaa yritän vuokrata jos kauppoja ei ala syntyä.

• Anonyymi

Hyvin menee kaupaksi atopaikattomatkin osakkeet jos asunnon sijainti on hyvä. Myös itse ostin autopaikattoman osakkeen koska en edes omista autoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2234
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1875
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1619
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      16
      1576
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1273
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe