Autopaikkaa ei saatavilla ja asunnon myynti

Merit239

Mitä mahdollisuuksia on tilanteessa, jossa oma kerrostalo-osake pitäisi myydä, mutta potentiaalisia ostajia on hyvin vähän, kun erillisinä osakkeina myytävät autopaikat on kaikki jo myyty? On tietysti omaa typeryyttäni etten tajunnut autopaikkaa hankkia, itselläni kun autoa ei ole. Mutta asunnon myynti takkuaa pahasti, kun monelle autopaikka on välttämätön. Osakkeenomistajilla on lunastusoikeus tapauksessa, jossa autopaikkaa yritetään myydä ei-osakkeenomistajalle, mutta sitä voinee joutua odottamaan pitkään. Olen ilmoitustaululle laittanut ilmoituksen jossa haluan ostaa autopaikan, mutta hiljaista on ollut.

Onko muita jotka ovat olleet samassa tilanteessa?

5

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa mahdollisuutesi on löytää autoton ostaja, kukaan autollinen ei halua ostaa asuntoa, jossa ei ole saatavissa autopaikkaa, poikkeuksena ihan Helsingin keskustan asunnot, jossa autopaikkoja ei juurikaan ole saatavilla

    • Anonyymi

      En voi ostaa asuntoasi, koska minulla on auto, ja hieno auto onkin. Polttomoottorilla toimiva, ei siis mikään sähkö- tai hybridi hilavitkutin.

    • Asunto ilman autopaikkaa voi olla hankala yhtälö myytäessä.

      Tarjoudu maksamaan omasta autopaikasta ylihinta? Onko lähistöllä vuokrapaikkoja? Jos on, maksa ostajalle viiden vuoden maksuton pysäköinti?

      Jos myynnillä ei ole kiirettä niin ODOTA. Kaikilla asunnon ostajilla ei ole autoa eikä edes halua omistaa sellaista.

      Ohis: itse ostin "vahingossa" sijoitusasunnon jossa ei ole autopaikkaa. Talleja on muutama, jotka on tietysti osakkeina. Ratkaisi tuon niin, että maksan autolliselle vuokralaiselle pysäköintiin kuukausilipun ( maksaa 40 €).

    • Anonyymi

      Kiitos paljon vastauksestasi, Siriina2. Asunto on tyhjä jo, mutta periaatteessa pystyn nykyvaroilla lainaa vielä helposti lyhentämään pitkänkin aikaa. Korko ja vastike tietysti ovat hukkaan heitettyä rahaa. Jossain kohtaa yritän vuokrata jos kauppoja ei ala syntyä.

      • Anonyymi

        Hyvin menee kaupaksi atopaikattomatkin osakkeet jos asunnon sijainti on hyvä. Myös itse ostin autopaikattoman osakkeen koska en edes omista autoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe