Kuopiossa ois vapaana työpaikka joka sopis mulle..
Mut kannattaako sinne muuttaa??? minkälaiset ihmiset.?? Tuttuja ei juuri ole ennestään.
Nyt kehukaa "omaanne" oikein olan takaa!!! =)
kannattaako muuttaa kuopioon??
27
4018
Vastaukset
- siellä asuva
Jos olet kotoisin muualta kuin Savosta, tulee todennäköisesti enemmän tai vähemmän sopeutumisongelmia. Savolaiset ovat kyllä mukavia, juttelevat, jne, mutta kyllä ne muuten ovat maineensa veroisia. Jos jotain sovitaan tässä ja nyt, tunnin päästä kaikki on ihan eri lailla. Kukaan ei ota vastuuta mistään, päätöksiä ei tehdä, asioista huastellaan ja sitten ikään kuin tullaan johonkin loppupäätelmään joka sitten yritetään toteuttaa. Aikataulut eivät päde, pääsääntöisesti myöhästytään aina joka asiassa.
Jos olet seuraihminen, sanavalmis suustasi, mutta et liikaa, voit menestyä. Tiukka asiatyylinen, auktoriteetti-ihminen ei pärjää täällä.
Savossa on hieno luonto, tilaa yllin kyllin, asunnot Kuopion ympäristössä kohtuuhintaisia, harrastusmahdollisuudet monipuoliset, terveydenhoito, päivähoito jne pääsääntöisesti pelaa, liikenneyhteydet kohtalaiset, ruuhkat pienempiä kuin ruuhka-Suomessa (tosin kaksi savolaista saa ruuhkan aikaiseksi).
Tervetuloa vain jos vielä siltä tuntuu!
-nimim. tänne muuttanut.- ei lisättävää
mitä tohon vois muuta lisätä
- Kala-ukko
Minä oun sitä mieltäj jotta turhaan sinä etelän poeka tänne savonmualle out tulossa kukkoelemmaan. Pysy vuan siellä helssinkissä niihen muihen homppeleihen seurassa.
- overlimit
ka eipähän tässä etelästä ollakaan tulossa..!! Vaan Pohjois-Karjalasta
- Kuopiolaisia ymmärtävä ja a...
Kuopio on kaupunkina yleisesti mukavana pidetty. Luonnonolosuhteethan ovat loistavat. Mutta on tosiaan eri asia, mitä kaupungilta ja ihmisiltä hakee.
Kuopiossa ei niin paljon ehkä ole säpinän arvostusta kuin monissa muissa kaupungeissa. Perussavolaisuus näkyy siten, ettei ulkopuolinen heti välttämättä ymmärrä, mitä kuopiolainen sanoo. Kuopiolainen ei sano aina sanottavaansa yksioikoisesti, ja leikittelee milloin kuulija ymmärtää omituisesti sanotun asian. Sitten kun kuopiolainen huomaa, että nyt tuo tajusi, on ilo ylimmillään. Jonkinlainen leikkimielisyys ehkä on yleensäkin kuopiolaista.
Kuopiolaista ei hirveän helposti saa ottamaan asioita vakavasti, tulosajattelu ei istu hirveän helposti, eikä lähtö tappelemaan minkään asian takia.
Laiskuus on ollut kuopiolainen perisynti ja edelleen, vaikkei laiskuutta enää voi pitää ongelmana, kuopiolainen harkitsee tarkoin, mikä on asia, jonka takia viitsisi ainakaan kiirettä pitää.
Yleensä kuopiolaiset ovat hyväntuulisia, kun eivät ota liian vakavasti pikkuasioita. Kuopiolainen ei ensimmäisenä ole mennyt puuttumaan kylähulluihin tai vähän toisenlaisiin, ihminen saa olla sellainen kuin on ja haluaa olla. Mitä eniten on vierastettu, ovat ehkä ahkeruuden tuloksillaan tai onnellaan pröystäilevät. Siitä ei pidetä, että joku nostaa itsensä reippaasti muiden yläpuolelle.
Mutta jos ihmisystävällisyyttä, luonnollisuutta ja jonkinlaista velmuiluna pitää arvossa, kuopilaiset ovat mieleistä seuraa. - Varmaan viihdyt
Ei pohjois-karjalaisella pitäisi olla mitään ongelmaa soputua Kuopioon. Itse ainakin olen reissuillani vastaavasti viihtynyt hyvin sielläpäin.
Ainut ongelma on siinä, että mukavasta paikasta häviää yksi ihminen ja muuttaa toiseen mukavaan paikkaan.- Mutta eroja;)
No helekatti, että voipi olla tasapainoinen immeinen ku nuin sannoo:-)
Näinhän se on. Jostain pois, mutta onko se pois mistään? Nähdään:) - kokemusta on
Mutta eroja;) kirjoitti:
No helekatti, että voipi olla tasapainoinen immeinen ku nuin sannoo:-)
Näinhän se on. Jostain pois, mutta onko se pois mistään? Nähdään:)No miten se sanoisi kannattaako muuttaa. Itse en muuttaisi.
Kyllä niitä parempiakin paikkoja on asua. Maisemat ovat kyllä kauniita.
Joitakin rumia rakennuksia on kaupunkialueella mm. Alavan betonilaatikkokirkko ja moormoonien kirkko vieressä. Molemmat rumia kuin mikäkin.
Ihmisissä on moneeen lähtöön. Ole varovainen puheissasi.
Älä kerro mitään itsestäsi tai perheestäsi. Juoruilevia ihmisiä ovat sukupuoleen katsomatta, omista asioistaan he eivät puhu, mutta ovat uteliaista sinun menoista tai tuloista.
Jos sinulle naljaillaan esimerkiksi työpaikallasi, niin anna vähintään samalla mitalla takisin. Muuten eivät savolaiset usko.
Ja sitten se kateus. Se on mm. vienyt kalatkin Kallavedestä. Siis jos harrastat kalastusta niin turha vaiva tulla.
Nää savolaiset ovat niin pirun kateellisia. Jos työssä hankit enemmän kuin toiset, niin voivat repiä hiuksetkin päästäsi kateuden voimasta.
Että silleen- harkitse harkiten kannaako tulla. Lisäisin vielä että eivät suinkaan kaikki em. kaltaisia ihmisiä. Olen siellä tavannut oikein mukaviakin ihmisiä. Kaikkea on.
Vielä yksi asia. Tilaston mukaan Savossa uuvutaan muuta maata enemmän. Ehkä se kertoo ihmisten luonteesta jotakin. - Eteläinen
kokemusta on kirjoitti:
No miten se sanoisi kannattaako muuttaa. Itse en muuttaisi.
Kyllä niitä parempiakin paikkoja on asua. Maisemat ovat kyllä kauniita.
Joitakin rumia rakennuksia on kaupunkialueella mm. Alavan betonilaatikkokirkko ja moormoonien kirkko vieressä. Molemmat rumia kuin mikäkin.
Ihmisissä on moneeen lähtöön. Ole varovainen puheissasi.
Älä kerro mitään itsestäsi tai perheestäsi. Juoruilevia ihmisiä ovat sukupuoleen katsomatta, omista asioistaan he eivät puhu, mutta ovat uteliaista sinun menoista tai tuloista.
Jos sinulle naljaillaan esimerkiksi työpaikallasi, niin anna vähintään samalla mitalla takisin. Muuten eivät savolaiset usko.
Ja sitten se kateus. Se on mm. vienyt kalatkin Kallavedestä. Siis jos harrastat kalastusta niin turha vaiva tulla.
Nää savolaiset ovat niin pirun kateellisia. Jos työssä hankit enemmän kuin toiset, niin voivat repiä hiuksetkin päästäsi kateuden voimasta.
Että silleen- harkitse harkiten kannaako tulla. Lisäisin vielä että eivät suinkaan kaikki em. kaltaisia ihmisiä. Olen siellä tavannut oikein mukaviakin ihmisiä. Kaikkea on.
Vielä yksi asia. Tilaston mukaan Savossa uuvutaan muuta maata enemmän. Ehkä se kertoo ihmisten luonteesta jotakin.Eiköhän joka kaupungissa ole joka sortin ihmisiä. On aina tuurista kiinni, millaisten ihmisten kanssa on tekemisissä. Itse en juuri ole törmännyt nimimerkin Kokemusta on kuvaamiin tapauksiin.
Mutta jos yleistää pitää monien vuosien kokemuksesta, sanoisin, että kuopiolaiset ovat sympaattisia ja auttavaisia. Lupsakkuus on hyvä sana kuvaamaan kuopiolaisia. Jos olisi pakko laittaa kaikki asuinkaupunkini paremmuusjärjestykseen, laitan kyllä Kuopion ykköseksi, eikä tarvitse edes pitkään miettiä.
Alavan kirkko on ehkä pahinta Kuopiossa, se on totta. - ankea ,mutta
Eteläinen kirjoitti:
Eiköhän joka kaupungissa ole joka sortin ihmisiä. On aina tuurista kiinni, millaisten ihmisten kanssa on tekemisissä. Itse en juuri ole törmännyt nimimerkin Kokemusta on kuvaamiin tapauksiin.
Mutta jos yleistää pitää monien vuosien kokemuksesta, sanoisin, että kuopiolaiset ovat sympaattisia ja auttavaisia. Lupsakkuus on hyvä sana kuvaamaan kuopiolaisia. Jos olisi pakko laittaa kaikki asuinkaupunkini paremmuusjärjestykseen, laitan kyllä Kuopion ykköseksi, eikä tarvitse edes pitkään miettiä.
Alavan kirkko on ehkä pahinta Kuopiossa, se on totta.Totta se, että kyseinen kirkko ei ulkonäöllään monia hurmaa, mutta vaikka en ole uskovainen, niin eikös sen sanan pitänytkin olla se tärkein.
Kirkko sisältä näyttää paremmalta, vaikka väritys harmaa onkin.
Mutta tämän palstan tarkoitus oli kertoa minkälainen kaupunki Kuopio on.
Minun mielestäni Kuopio on nätti ja kiva paikka asua, ja ihmisten kanssa kyllä tulee toimeen, jos nyt yleensäkkään tulee toimeen muuallakaan.
Minusta myös Joensuu on kiva paikka ja siellä on tosi kiva käydä:) - overlimit
ankea ,mutta kirjoitti:
Totta se, että kyseinen kirkko ei ulkonäöllään monia hurmaa, mutta vaikka en ole uskovainen, niin eikös sen sanan pitänytkin olla se tärkein.
Kirkko sisältä näyttää paremmalta, vaikka väritys harmaa onkin.
Mutta tämän palstan tarkoitus oli kertoa minkälainen kaupunki Kuopio on.
Minun mielestäni Kuopio on nätti ja kiva paikka asua, ja ihmisten kanssa kyllä tulee toimeen, jos nyt yleensäkkään tulee toimeen muuallakaan.
Minusta myös Joensuu on kiva paikka ja siellä on tosi kiva käydä:)nonii työhakemus on nyt laitettu, saa nähdä kuin meitin käy..=) Mutta esitänpä jatkokysymyksen...Miten on Kuopion yö(elämä)..??Näin Joensuulaisena en pääse nykyisen asuinpaikkani yöelämällä paljon kehuskelemaan, vaikka giggling marlin siihen mukavan lisänsä toikin..
Eli, olen ainakin kuullut että kuopio ois siinä suhteessa parempi/monipuolisempi?? - entinen pohjois-karjalainen
overlimit kirjoitti:
nonii työhakemus on nyt laitettu, saa nähdä kuin meitin käy..=) Mutta esitänpä jatkokysymyksen...Miten on Kuopion yö(elämä)..??Näin Joensuulaisena en pääse nykyisen asuinpaikkani yöelämällä paljon kehuskelemaan, vaikka giggling marlin siihen mukavan lisänsä toikin..
Eli, olen ainakin kuullut että kuopio ois siinä suhteessa parempi/monipuolisempi??Oon muuttanu 4 vuotta sitten kuopioon pohjois-karjalasta ja jossain määrin tiedän mikä ero on kuopiolla ja joensuulla...
siis aluksihan tuntuu että kuopiossa on enemmän baareja kun joensuussa. jos jns:ssa on tapana käydä moritzissa, kuopiossa tulee käytyä puikkarissa (vastaava sokoshotel-ketjuun kuuluva baari). sit on hieno suuri ja mahtava (?) gigling, joka mielestäni on parempi kun joensuussa...anteeksi vaan, mutta joensuun gigling tuntui ahdistavan pieneltä. hinnat tuntuu olevan kaikissa kuopion baareissa halvemmat kun esim. joensuun popissa.
siis kuopiossahan on yöelämää, riippuu tietysti millasta elämää hakee ja minkä ikänen on. teinit käy yleensä vaan k-18:sta (teinihelvetti), koska ne ei muualle pääse. jos tykkää bilettää (lue:tanssia), on paikkoja valittavana ainoastaan giggling tai puikkari...tai sokeri (tuleva diva), mut siellä on porukka vähentynyt aivan tajuttomasti. ainahan voi lähteä vaikka petoselle cotton clubille, mut en suosittele.
yleinen tapa alottaa baari-ilta on käydä olustelemassa alessa ennen kunnon biletystä. alessa on halvat juomat, joten se on yleensä aina täynnä ti, pe ja la. tosin muinakin iltoina ihan kiitettävästi, enemmän kun muualla.
jos tykkää vaan istuskella koko illan baarissa notkuen, ja ei oo mikään rokkityyppi, niin suosittelen introa (suht uusi paikka), gloriaa tai två:ta. lepposia paikkoja, eikä musiikki ole liian kovalla. juomien hinnat on tosin hieman korkeammat kun muualla. niin ja onhan amarillokin
sit jos haluu istuskella illan, mut on tyyliltään rokkari, taiteilija tai muuten vaan köyhä opiskelija (tosin sinähän oot tulossa tänne töihin), niin paikkana ois hyvä k-klubi ja etenkin henkka. henkassa paljon hyviä keikkoja koko ajan.
jos tykkää muuten vaan istuu "räkälässä", niin paikkoja on vaikka kuinka!
muttamutta...vaikka täällä on noita baareja, niin näin neljän vuoden kuopiossa asumisen jälkeen kaipaan jo muiden paikkakuntien yöelämää. päiväelämä täällä on juuri sopivaa minulle, mutta yössä pyörii loppujen lopuksi samat ihmiset illasta toiseen. se on ihan mistä tykkää. kivaa on, niin kauan kuin sitä kestää.
tervetuloa kuopioon! =) - overlimit
entinen pohjois-karjalainen kirjoitti:
Oon muuttanu 4 vuotta sitten kuopioon pohjois-karjalasta ja jossain määrin tiedän mikä ero on kuopiolla ja joensuulla...
siis aluksihan tuntuu että kuopiossa on enemmän baareja kun joensuussa. jos jns:ssa on tapana käydä moritzissa, kuopiossa tulee käytyä puikkarissa (vastaava sokoshotel-ketjuun kuuluva baari). sit on hieno suuri ja mahtava (?) gigling, joka mielestäni on parempi kun joensuussa...anteeksi vaan, mutta joensuun gigling tuntui ahdistavan pieneltä. hinnat tuntuu olevan kaikissa kuopion baareissa halvemmat kun esim. joensuun popissa.
siis kuopiossahan on yöelämää, riippuu tietysti millasta elämää hakee ja minkä ikänen on. teinit käy yleensä vaan k-18:sta (teinihelvetti), koska ne ei muualle pääse. jos tykkää bilettää (lue:tanssia), on paikkoja valittavana ainoastaan giggling tai puikkari...tai sokeri (tuleva diva), mut siellä on porukka vähentynyt aivan tajuttomasti. ainahan voi lähteä vaikka petoselle cotton clubille, mut en suosittele.
yleinen tapa alottaa baari-ilta on käydä olustelemassa alessa ennen kunnon biletystä. alessa on halvat juomat, joten se on yleensä aina täynnä ti, pe ja la. tosin muinakin iltoina ihan kiitettävästi, enemmän kun muualla.
jos tykkää vaan istuskella koko illan baarissa notkuen, ja ei oo mikään rokkityyppi, niin suosittelen introa (suht uusi paikka), gloriaa tai två:ta. lepposia paikkoja, eikä musiikki ole liian kovalla. juomien hinnat on tosin hieman korkeammat kun muualla. niin ja onhan amarillokin
sit jos haluu istuskella illan, mut on tyyliltään rokkari, taiteilija tai muuten vaan köyhä opiskelija (tosin sinähän oot tulossa tänne töihin), niin paikkana ois hyvä k-klubi ja etenkin henkka. henkassa paljon hyviä keikkoja koko ajan.
muttamutta...vaikka täällä on noita baareja, niin näin neljän vuoden kuopiossa asumisen jälkeen kaipaan jo muiden paikkakuntien yöelämää. päiväelämä täällä on juuri sopivaa minulle, mutta yössä pyörii loppujen lopuksi samat ihmiset illasta toiseen. se on ihan mistä tykkää. kivaa on, niin kauan kuin sitä kestää.
tervetuloa kuopioon! =)kiitos tästä kaikenkattavasta(??) valistuksesta..=)
- entinen pohjois-karjalainen
overlimit kirjoitti:
kiitos tästä kaikenkattavasta(??) valistuksesta..=)
...mut ei tuo ollu vielä kaiken kattava selostus kuopion yöelämästä. vielä tulis juttua paljonkin, mut ota selvää loput. se on hauskempaa niin =)
...ihan pakko vielä mainita, että kun hengaat sit yöelämässä, niin eräältä kuopion torilla sijaitsevasta nakkikioskista on tiedetty saavan ruokamyrkytyksiä, joten en suosittele. - K.O.
entinen pohjois-karjalainen kirjoitti:
Oon muuttanu 4 vuotta sitten kuopioon pohjois-karjalasta ja jossain määrin tiedän mikä ero on kuopiolla ja joensuulla...
tervetuloa kuopioon! =)Niin. Paljon parempi yöelämä on Helsingissä. Ja jos siellä baarit loppuu kesken, kannattaa mennä Dubliniin. New Yorkissa vasta yöelämää onkin.
Nuori ihminen kaipaa, vanhempi ei enää, en minä ainakaan. Riittää, kun kesällä käy pari kertaa terassilla katsomassa hyttysiä järvenselällä.
Henkan livemusiikkitarjonta on riittävän hyvä minulle. Joskus kun edelleen tuntuu ajoittain siltä, että rock on rajaton riemu. Minulle kesäisin paras baari on kuitenkin omalla parvekkeella.
- jos on muualla työtä
Eipä kannata muuttaa, jos on muualla työtä. Ei se Kuopio ole sen suurempoi maailman napa, vaikka savolaiset itse niin luulevat ja isottelevat.
- Rio de
Kannattaa jos normaali palkka. Täällä on ostovoimaa aivan eri tavalla, kuin pääkaupuki seudulla.
Asunnot ovat todella edullisia ! - ainakaan puututa täällä!
Jos olet tulossa Kuopioon ja sinulla on kouluikäisiä lapsia, mietihän vähän!
Kuopiolisissa kouluissa suljetaan silmät koulukiusaamiselle - koulujen maine kärsii koulukiusaamisen tunnustamista - ainakin Jynkän suunnalls sijaitsevissa opinahjoissa tuntuu tilanne olevan tämä. Itse olen tuolla suunnalla törmänny koulun portilla joukkohivuttamisella nuorta tyttöä ä huorittelevaan koululaisjoukkoon - karmeeta katsotavaa...
Eli tässä suhteessa mittisin tarkan Kuopioon muuttamista - ei kouluikäisille lapsille kiitos!- kiusaamista
Työpaikoilla on yhtä vahingoniloa, työnteon tahallista häirintää ja aivan ihmeellistä porukkaa.
- Näinköhän
kiusaamista kirjoitti:
Työpaikoilla on yhtä vahingoniloa, työnteon tahallista häirintää ja aivan ihmeellistä porukkaa.
Jaa, onpa onneton uhri. Enpä ole tuommoisista kuullut. Ettei olisi sitten se Kuopion vastainen nettisabotööri taas liikkeellä...
- Team Spirit
Näinköhän kirjoitti:
Jaa, onpa onneton uhri. Enpä ole tuommoisista kuullut. Ettei olisi sitten se Kuopion vastainen nettisabotööri taas liikkeellä...
Ei varmasti sen enempää kuin muuallakaan. Monilla työpaikoilla on jo vuosia hoidettu ko asiaa, menestyksekkäästi.
Yleensä kiusaajat ovat lopettaneet, kun asia on tuotu " aloituslaatikossa " esille. - Nettiveikko
Näinköhän kirjoitti:
Onhan sitä kiusaamista varmasti Kuopiossakin. Mutta tämä tyyppi on havaittu, se on joku, joka käy vähän joka puolella Kuopion vastaista likauskampanjaa, vähän naivi tapaus. Mitkä lienevät motiivit. Että on vähän tuommoisesta kaupunkikiusaamisesta kyse.
Vastaavia tapauksia on varmaan muillakin kaupungeilla, mm. Jyväskylän puolella huomasin jonkun uhoavan, että hän rupeaa tahrimaan muiden kaupunkien mainetta, kun joku taas oli haukkunut Jyväskylää.
Se oli ihan tässä linkissä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=1500000000000155&posting=22000000006979302
Näitä on, ei pidä ottaa liian vakavasti kaikkea, mitä saa lukea.
- K.O.
Paitsi tämän ketjun mukaan ei joidenkin mielestä kannata Kuopioon muuttaa. Heidän siis kannattaisi vähintäänkin muuttaa pois elleivät sitä ole vielä tehneet?
Itse se on päätettävä kannatusasiat. Minä olen tänne suht lyhyen aikaa sitten kotiutunut enkä ole juurikaan katunut. Jos katuisin, menisin kyllä varmasti takaisin sinne, mistä olen tullut.
Eihän ihmisen elämä lopulta koskaan kannata. Ei taloudellisesti eikä muutenkaan. Kuormittaa vaan turhaan luontoa ihminen. Parasta olisi, kun jokainen menisi kompostin päälle makaamaan ja kuolisi siihen... - Reiska
Ehdottomasti kannattaa. Savolaisten kieroutta aina haukutaan, mutta tosiasiassa savolaiset (tai ainakin kuopiolaiset) on rennointa ja hauskinta kansaa Suomen maassa.
- Anonyymi
Sinne Kuopioon muuttaa? Korpimaiden takahikiään?
Ei kuulema edes virus viihdy korven keskellä ja siksi pitää meidänkin perhe sinne muutella.. Voi v.. etten paremmin sano. - Anonyymi
Hei vaan Kuopio!
Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.
Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?
Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?
Oma auto tarvittaessa käytettävissä.
Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos. - Anonyymi
Ankea ympäristö- ja ihmiset tekee siitä Suomen ikävimmän kaupungin. Mutta mikä on sinun mielestäsi kaupungin plussat ja miinukset.
Miinukset:
- ihmiset
- kateus
- juopot ja nistit
- ankea tori
- typerä murre
- ihmiset
Plussat:
- pois pääsee veneellä, lentäen, rautateitse ja maantietä pitkin
- paikalliset pysyy Kuopiossa eikä haahuile muualle
- Petosen erikoistalousalue (säpinää)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst8910652- 2454566
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1633943Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1673439PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija713259Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,693020Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58322712Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i272280Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.651766Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1641510