Koko asiani narsismipalstalla tiivistettynä yhteen kappaleeseen

Anonyymi

Olen "poiuytrd". Olen saanut väärintä mahdollista "apua".

Siis sain vakavan hermostovaurion, ja tuona aikana oltuani aiempaa avuttomampi jouduin narsistisen emotionaalisen kiusaamisen ja väärinkohtelun kohteeksi, joka sai kannatusta myös joissain puhelinpalveluissa. (Narsismipalstakaan ei auttanut asiaa).
Uusimman tieteellisen tutkimuksen mukaan hyppocampus on se paikka, joka tuottaa uusia neuroneja (siis korjaa esim, hermostovauriota). Toisaalta hyppocampus säätelee myös emotionaalisia toimintoja ja emotionaalinen väkivalta ja väärinkäyttö ja sellaisista seuraava stressi vaikuttaa hyppocampuksen toimintaa häiritsevästi ja voi estää uusien neuronien kasvua, sekä tuhota neuroneja. Siten emotionaalinen väkivalta on vaikutuksiltaan myös fyysistä väkivaltaa. Mm. narsistinen läheinen voi toimia tuollaisia seurauksia aiheuttavasti.

Tässä koko asiani tiivistettynä yhteen kappaleeseen.
(valitettavasti ilman niitä neuroneja tuli kirjoitettua satoja turhia viestejä asiasta, joka on tiivistettävissä yhteen kappaleeseen. )

204

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tule lukemaan trolliviestejä, joista olen kokenut haittaa hyppocampukselleni.

      • Anonyymi

        Edellä kuvattu on siis keskustelunaiheeni ja liittyy kyllä aiheena kokonaisuudessaan narsismiin.
        Kritisoin keskustelukumppaneitani, joilla on tapana vastata asiaan tyylillä:
        "Ei saa sanoa äitiä noita-akaksi, Oletko vai katkera elämääsi ? Soh, soh, tyttö nyt sinun pitää olla kiltisti ja nyt laitetaan sinulle rajaa, että saat soittaa tai kirjoittaa vain tän ja tän verran."

        Oma keskustelunavaukseni koskee aivan eri aihetta kuin tuo jälkimmäinen .


      • Anonyymi

        Vain siis kolme ensimmästä viestiä ja tämä ovat minun. (En tiedä mitä poistetuissa on lukenut. Jos palstalla on varsinaisesti vihaista tai sopimatonta kielenkäyttöä se ei ole koskaan minun.)
        "poiuytfdsdfg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain siis kolme ensimmästä viestiä ja tämä ovat minun. (En tiedä mitä poistetuissa on lukenut. Jos palstalla on varsinaisesti vihaista tai sopimatonta kielenkäyttöä se ei ole koskaan minun.)
        "poiuytfdsdfg"

        Ymmärrän varsin hyvin ihmisen tarpeen ilmaista itseään eri tavoin.
        Oletko koskaan ajatellut kirjoittaa päiväkirjaa? Erittäin antoisa tapa!
        Voisit jo illalla pistää mieleesi hautumaan seuraavan päivän tehtäviä.
        Kirjoittaa tavoitteita, joissa haluat kehittyä; miltä niiden saavutus tuntuisi?
        Voisit kirjoittaa oivalluksiasi päivän aikana ja myönteisiä asioita.
        Siten ottaisit vastuun omasta mielesi ja kehosi rakentamisesta.
        Voisit korjat, oikaista, mitä voit, mitä haluat ja olla tyytyväinen itseesi.
        Mutta tulla tänne toisten purtavaksi ja potkittavaksi heikentää kehoasi.
        Se ei ole rakentavaa, kehittävää myöskään mielellesi ja tunne-elämällesi.
        Lapsilla on koulupakko ja terveillä aikuisilla työssä käynti pakko.
        Kiusattiinpa heitä kuinka paljon tahansa, mutta sinut on niistä vapautettu.
        Sinulla ei ole mitään syytä jatkaa ihmisten kanssa, jotka eivät arvosta sinua.
        Tervemielinen ihminen vetäytyy pois ala-arvoisesta seurasta itsekunnioituksesta.
        Tämä on minun näkemykseni asiasta, enkä enää puutu hyvinvointiisi.
        Hyvästi!


      • Anonyymi

        Itseasiassa en koe olevani missään seurassa varsinaisesti, vaan vain kirjoittavani kokemukseni julki ikäänkuin julkaisten päiväkirjani, koska näitä asioita muutoin udellaan minulta ja en jaksa salamyhkäistä uteluakaan ja asioideni levittelyä, jota meno oli aiemmin.
        Kyllähän päiväkirjoja julkaistaan kirjoinakin, tosin hiotumpana.


      • Anonyymi

        Aiemmin oli erittäin yksityisyyttä kaipaava henkilö. Sitä ei kunnioitettu, niin päätin repäistä toisinpäin. Ihan kivaa että yksityisasioitani ei enää haluta kuullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin oli erittäin yksityisyyttä kaipaava henkilö. Sitä ei kunnioitettu, niin päätin repäistä toisinpäin. Ihan kivaa että yksityisasioitani ei enää haluta kuullakaan.

        Yksityisyyttä kaipaava henkilö kirjoittelee sitten mietteitään julkiselle somepalstalle. Eiköhän tässä ole juurikin tarve "kuulua johonkin porukkaan" ja saada keskustelua aikaiseksi niistä omista asioistaan.


      • Anonyymi

        Ei ole se tarve.
        Mutta tulin julki, koska pidin vähän outona sitä mitä tapahtui verhon takana, niin repäisin sen verhon auki, jotta meno menee hillitymmäksi. Mylskin koska olen vähän sellainen ihminen mitä kukaan ei oleta, niin he sitten olettavat kaikkea epätodellista, ja se alkoi saada huolestuttavat mittasuhteet. Siksi ajattelin että parasta kirjoittaa oikea päiväkirjani julki. Ja ehkä se on auttanutkin, kun nyt minut halutaan vain hiljakseen itsekseni köpöttelemään enemmän niinkuin kuuluukin.


      • Anonyymi

        Aiemmin oli sitä hoentaa: Ei pidä olla yksin, ei saa olla yksin, asioistaan piitää puhua jne.
        aivan kauhistuttavuuteen asti tarjottiin minulle keskustelijaa jne.
        Yritin sanoa ettei se puhuminen ole hyväksi. Kukaan ei uskonut ennenkuin se liian puhumisen haitta oli jo tapahtunut,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole se tarve.
        Mutta tulin julki, koska pidin vähän outona sitä mitä tapahtui verhon takana, niin repäisin sen verhon auki, jotta meno menee hillitymmäksi. Mylskin koska olen vähän sellainen ihminen mitä kukaan ei oleta, niin he sitten olettavat kaikkea epätodellista, ja se alkoi saada huolestuttavat mittasuhteet. Siksi ajattelin että parasta kirjoittaa oikea päiväkirjani julki. Ja ehkä se on auttanutkin, kun nyt minut halutaan vain hiljakseen itsekseni köpöttelemään enemmän niinkuin kuuluukin.

        Somepalstalla ei tiedetty asioistasi yhtään mitään mitä siellä "verhojen takana" oli tapahtunut. Täällä jokainen esittää mielipiteensä sen mukaan, minkä käsityksen sinusta saa kirjoitustesi pohjalta. Hermostovaurioistasi olet täällä kertonut ja äitisi psykopaattisuudesta, joihin olet hakenut myötätuntoa.


      • Anonyymi

        Ja ei uskottu kun selitin että minulla ei ole henkisesti itseilmaisun vaikeuksia, minulla ne vaikeudet tulee fysiikasta. Siis halvaantuneen keho ei antanut välineitä minkä kautta sisintään ilmaista,
        Mutta siis ei sillä mun sisimmällä mitään ongelmaa ole,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somepalstalla ei tiedetty asioistasi yhtään mitään mitä siellä "verhojen takana" oli tapahtunut. Täällä jokainen esittää mielipiteensä sen mukaan, minkä käsityksen sinusta saa kirjoitustesi pohjalta. Hermostovaurioistasi olet täällä kertonut ja äitisi psykopaattisuudesta, joihin olet hakenut myötätuntoa.

        Joo mutta kaikki puheenvuoroni lähti liikkeelle siitä mihin luurikeskusteluissa oli jääty.
        Joten ilmaisutapa ei välttämättä ole omimpani, vaan se millaiseen ajatusasetelmaan luurissa jäätiin ja se jatkui täällä-
        Mut siis minä en kannattanu niitä luurikeskusteluja ollenkaan mutta ne vaikutti minun aivohini voimakkaasti,


      • Anonyymi

        Niin voimakkaasti että aina edeltävä puhelu pakotti soittamaan uudestaan aiemman puhelun epäselvyyksien selvittämiseksi ja tuli kierre kasvavista epäselvyyksistä joita piti selvittää, eikä luurosoittelua enää voinut lopettaa. Sitten tuli tarve selvittää sotku edes vaikka täällä, kun pääni oli jo aivan solmussa. Solmu alkanyt eilen vähän hellittää.


      • Anonyymi

        pelkäsin jo etten ikinä selviä niistä ajatussolmuista joita luurista tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta kaikki puheenvuoroni lähti liikkeelle siitä mihin luurikeskusteluissa oli jääty.
        Joten ilmaisutapa ei välttämättä ole omimpani, vaan se millaiseen ajatusasetelmaan luurissa jäätiin ja se jatkui täällä-
        Mut siis minä en kannattanu niitä luurikeskusteluja ollenkaan mutta ne vaikutti minun aivohini voimakkaasti,

        Somepalstalla ei tiedetty mitään sinun luurikeskusteluistasi ennen kuin niistä itse aloit tänne kirjoittamaan. Joten et voi sanoa, että täällä muka jotain tiedettiin sinun "verhojen takaisista " asioista joita sinun oli tultava selittelemään someen.


      • Anonyymi

        Kun soittelin sinne tuli usein tunne: Nyt lähdemme vaellukselle mielen labyrintteihin. Mielestäni kylläkin typerää mennä sinne eksymään. Miksi nämä ihmiset haluavat sellaista minulle "avuksi "?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somepalstalla ei tiedetty mitään sinun luurikeskusteluistasi ennen kuin niistä itse aloit tänne kirjoittamaan. Joten et voi sanoa, että täällä muka jotain tiedettiin sinun "verhojen takaisista " asioista joita sinun oli tultava selittelemään someen.

        Mutta mielenkiintoisesti täällä on kuitenkin sanottu samansuuntaisia kommentteja kuin osittain luureissa. Eli tuntui vähän siltä että luurijuttu jatkuu.


      • Anonyymi

        Poiun asioista ei kukaan tiennyt udella yhtään mitään, ennen kuin itse aloitti somessa postaamaan ongelmistaan. Nyt laittaa luurikeskustelun syyksi nämä somesekoilunsa, joihin monet ovat kyllästyneitä.


      • Anonyymi

        Jos täällä ei ole luuripuhujia mukana, siinä tapauksessa on kyse jostain yleisemmistä asenteista varmaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mielenkiintoisesti täällä on kuitenkin sanottu samansuuntaisia kommentteja kuin osittain luureissa. Eli tuntui vähän siltä että luurijuttu jatkuu.

        Itsehän niitä keskusteluja täällä haluat jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos täällä ei ole luuripuhujia mukana, siinä tapauksessa on kyse jostain yleisemmistä asenteista varmaankin.

        kukaan toinen ei voi tietää mitä sinä olet niissä luureissa keskustellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiun asioista ei kukaan tiennyt udella yhtään mitään, ennen kuin itse aloitti somessa postaamaan ongelmistaan. Nyt laittaa luurikeskustelun syyksi nämä somesekoilunsa, joihin monet ovat kyllästyneitä.

        Se on totuus, että tulin tänne hädissäni pää niin kuormittuneena luurikeskusteluista ettei aivoni meinannut mitenkään selvitä siitä. niin pääti kirjoittaa niin kauan että hermostoni rauhoittuu. Nyt se on hieman alkanut rauhoittua viimeinkin. tämä on 100% varmasti totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän niitä keskusteluja täällä haluat jatkaa.

        Ei en halunnut jatkaa. Aivoni pakottivat jatkamaan koska menivät ylikierteille liiallisen keskustelurasituksen vuoksi. tämä on varmasti totuus asiasta. Tiedän 100% varmuudella.
        Aivovaurioiset Aspergeraivot eivät kestä mittavaa määrää sosiaalista keskustelua joka on vielä emotionaalisesti negatiivista.


      • Anonyymi

        Menetin melkein itseni kokonaan ja aivoni vaan pauhasivat sitä juttua, jota sitten ihmiset luuli minuksi. Aito minä on hiljainen ja herkkä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totuus, että tulin tänne hädissäni pää niin kuormittuneena luurikeskusteluista ettei aivoni meinannut mitenkään selvitä siitä. niin pääti kirjoittaa niin kauan että hermostoni rauhoittuu. Nyt se on hieman alkanut rauhoittua viimeinkin. tämä on 100% varmasti totuus.

        Alun perin se totuus oli, että tulit kertomaan päiväkirjaasi julki, kun siellä "verhojen takana" oli tapahtunut sellaista, kun sinusta luultiin jotain muuta kuin mitä itse uskot olevasi. Katso viestisi jonka kirjoitit klo. 11.34


      • Anonyymi

        Mutta olen yliempaattinen ja aivoni eläytyi siihen heidään juttuun niin että mun oli pakko pauhata sitä sitten viisi vuotta vaikkei kiinnostanut yhtään. Itseasiassa koen itseni henkisesti hyväksikäytetyksi ollessani aivovaurioitunut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alun perin se totuus oli, että tulit kertomaan päiväkirjaasi julki, kun siellä "verhojen takana" oli tapahtunut sellaista, kun sinusta luultiin jotain muuta kuin mitä itse uskot olevasi. Katso viestisi jonka kirjoitit klo. 11.34

        Kyllä sekin pitää paikkansa. Nämä seikat eivät sulje toisiaan pois. Minun elämässä on tapahtunut hyvin paljon hyvin monenlaista.


      • Anonyymi

        Joo mutta siellä voi pyöriä ihan jonkun muun juttu johon olen eläytynyt. Ei välttis itseeni liittyvä varsinaisesti. Totahan just narsistit hyödyntää


      • Anonyymi

        Olen eläytnyt toisiin ihmisiin kuin he olisi minä. Aikoinaan luulin että niin pitääkin tehdä universaalin rakkauden tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta siellä voi pyöriä ihan jonkun muun juttu johon olen eläytynyt. Ei välttis itseeni liittyvä varsinaisesti. Totahan just narsistit hyödyntää

        Sinä itse sitä aivotoimintaasi pyörität, ei kukaan sivullinen.


      • Anonyymi

        Ja ennen luurisoittelua olin harrastanut semmosta niinkuin "henkistä erilaisissa maailmoissa matkailua", niin luuri oli mulle sit yks semmonen käytännössä. Kakista oudoin maailma mitö ikinä oon nähnyt. Shamaanikurssi oli tosi pientä sen rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse sitä aivotoimintaasi pyörität, ei kukaan sivullinen.

        Kyllä ,mua on manipuloitu semmosella joukolla ettei aivovaurioituneet aspergeraivott sille muuta voinu kuin vastaanottaa.


      • Anonyymi

        Luurissa mainittiinkin siitä että ovat huomanneet minun vastaanottavan kaiken. Tittakai lamaantuneena aivovauriossa alentuneessa tajunnantilassa.


      • Anonyymi

        Valtavan määrän sai kaikkea outoa täytettä sieltä aivoihini kösiteltäväksi. Siitä meni aivot ylikierroksille. Suurin osa semmosta mikä henkiläkphtaisesti ei liity minuun mitenkään. KOska siis hehän ei uskonut että aivovauriota edeltävää minua on ollut olemassa.


      • Anonyymi

        Siis he luuli että oon joku semmonen henkilö joka ei vois oikeesti osata lukea edes tieteellistä tekstiä kuin selkokielellä- Siksi olen tehnyt niin suurta numeroa tästä että osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ,mua on manipuloitu semmosella joukolla ettei aivovaurioituneet aspergeraivott sille muuta voinu kuin vastaanottaa.

        Nytkö sanot, etteivät asbergeraivosi toimi kuten ns. normiaivot, vaan ovat vastaanottavaisemmat kaiken maailman manipuloinneille ja vieläpä uskovan ne?


      • Anonyymi

        En siis mitenkään kehuskellakseni . Pidän sitä ihan tavallisena, mutta koska luuri ei pitänyt, niin siksi tää meni tämmöseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö sanot, etteivät asbergeraivosi toimi kuten ns. normiaivot, vaan ovat vastaanottavaisemmat kaiken maailman manipuloinneille ja vieläpä uskovan ne?

        Siis aivovaurioituneena kaikki vastustuskyky meni aivoilta. Kokemus oli kauhea ja hyvin poikkeava siitä tilasta kun aivovauriota ei ole. Ette tiedä jos ette ole kokeneet. Että te pysty aivovaurioituneilla aivoilla samoihin suorituksiin kuin normaalisti pystyttekö ymmärtämään tuota edes teoreettisesti ? OLet kuin puoliunessa, tajunta heikko...


      • Anonyymi

        Ei aivoilla ole silloin puoliakaan normaalikapasiteetista. Sehän juuri hätäni oli eikä mikään muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siis mitenkään kehuskellakseni . Pidän sitä ihan tavallisena, mutta koska luuri ei pitänyt, niin siksi tää meni tämmöseksi.

        No siinä nyt ei mitään kehumisen aihetta olisikaan, jos aivot eivät oikein toimi. mielestäni se Pikemminkin on puolustelua omalle höperyydelle.


      • Anonyymi

        Tänään on miltei ensimmäinen päivä kun en enää ole niin hämärässä-
        (mun kasvot muuttui samalla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä nyt ei mitään kehumisen aihetta olisikaan, jos aivot eivät oikein toimi. mielestäni se Pikemminkin on puolustelua omalle höperyydelle.

        Ei ku tarkotin sen korostamista että kykenen ymmärtämään tieteellistä tekstiä. Se kyky nimenomaan säilyi aivovauriossakin vaikka päivittäiset kyvyt meni. Soittelin luuriin kummallisessa tilassa jos tieteellistä tektiä ymmärsin aivan normaalisti mutta en pystynyt tietämään missä itse olen samalla kun keskustelin täysin järkevän kuuloisesti. Niin pyysin apua selvittään missä olen niinkuin.


      • Anonyymi

        Mut nyt siis tiedän olevani tietokoneeni ääressä. Mutta tuommisia oli hyvin hyvin vaikea saada selville aivovauriossa. Niin siinä jotkut auttokin selvittään minua että kotona varmasti olen kun mitään taustaääniä ei kuulu puhelimesta jne.


      • Anonyymi

        mulla vaurioitui jokin missä meni ajan ja paikan taju vaikka tieteellisen tekstin ymmärtämisen ja taiteen teon kyky säilyi


      • Anonyymi

        harjottelen vieläkin tuota ajantajua yms.


      • Anonyymi

        Ostin tuolloin useita kelloja.


      • Anonyymi

        niitä oli vaikea tajuta, nyt jo osaan katsoa rannekelloa


      • Anonyymi

        aivovauriossa pelkästään rannekellon käyttö tuntui mahdottoman vaikealle asialle, edes hahmottaa mitenkään sitä kelloa kädessä.


      • Anonyymi

        Tuosta tuli konflikteja sitten vahempieni kanssa koska he epäempaattisina ihmisinä eivät suostuneet minulle asiallisesti ja rauhallisesti selittämään missä olen kun kysyin tai saaman sitä selville, Heidän mielestään riittää jos he tietävät missä olen, minun itseni ei tarvitse sitä tietää. Tuo ajattelu tuotti ristiriitoja välillemme koska minulle ei käy että vain he toetävät missä olen mutta en minä itse. Ja siksikin sitten jouduin soittaan luuriin. Ja sittemmin kehitin metodeja miten saan sen itse selville.


      • Anonyymi

        Tuossa minua yrittikin osa ihmisiä auttaa. Soitin usein saadakseni selville missä olen tai olin hätääntynyt kun en tiennyt.


      • Anonyymi

        Mutta samaan aikaan keskustelin pään sisäisiä älyllisiä asioita sujuvasti kuulostaen fiksulle.


      • Anonyymi

        Mutta mm. tuo on vanhempieni narsismia, että häidän mielestään riittää että he tietävät missä olen enkä tarvitse sellaista ylenpalttisuutta elämääni että itse tiedän. hehän hallitsevat koko elämääni jos vain he tietävät missä minä olen, en minä.


      • Anonyymi

        noin toisen hallitsemana olo on pelottavaa. He tietävät missä minä olen mutta en minä itse. On nähdäkseni narsistista ajatella etten minä itse tarvitse sitä tietoa. Tuo n koen manipulointina toisen valtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta samaan aikaan keskustelin pään sisäisiä älyllisiä asioita sujuvasti kuulostaen fiksulle.

        Juu itsensä kanssa sitä voi keskustella vaikka kuinka tieteellisistä älyllisistä asioista tosi fiksusti.


      • Anonyymi

        totaalista aivopesua likimain.
        Kyllä minulle itselleni kuuluu tieto missä minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu itsensä kanssa sitä voi keskustella vaikka kuinka tieteellisistä älyllisistä asioista tosi fiksusti.

        Ei vaan siis jopa tohtori-ihmisten mielestä kuulostin ihan fiksulle samalla kun en tiennyt missä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin toisen hallitsemana olo on pelottavaa. He tietävät missä minä olen mutta en minä itse. On nähdäkseni narsistista ajatella etten minä itse tarvitse sitä tietoa. Tuo n koen manipulointina toisen valtaan.

        Eipä tuo nyt kyllä miltään hallinnalta vaikuta, jos tietää sinun olinpaikkasi. Sen varmaan tietää moni muukin kuin yksistään vanhempasi, eivätkä kuitenkaan hallitse sinua millään lailla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totaalista aivopesua likimain.
        Kyllä minulle itselleni kuuluu tieto missä minä olen.

        Etkö vieläkään tiedä missä olet?


      • Anonyymi

        kun siis mulle tuli myls jotain eplilepsian tapaista


      • Anonyymi

        tiedän jo yleensä. joskus tulee kohtauksia etten tiedä.


      • Anonyymi

        Aivot ne niitä aistejakin hallitsee.


      • Anonyymi

        Siksi olin niin avuton että minusta tuli luurisoittelija koska hermostoni ei välittäny riittävästi aistitietoa. Mutta pohjimmainen fiksuuteni säilyi kyllä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö vieläkään tiedä missä olet?

        Ei ihme jos palstakirjotus on mitä on kun on noin sekaisin. Ties kuinka usein vanhemmat on vastanneet kysymykseen missä on ja lopulta alkaneet sanomaan että riittää he tietävät.

        Ainoastaan päästään kipeä ihminen nyt toivoo hänen kirjoittelevan tänne.
        Ehdin jo toivoa että on lopettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivot ne niitä aistejakin hallitsee.

        Joo mutta siinä täytyy toimia se yhteys aivojen ja aistien välillä mikä mulla hermostovauriossa vaurioitui,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme jos palstakirjotus on mitä on kun on noin sekaisin. Ties kuinka usein vanhemmat on vastanneet kysymykseen missä on ja lopulta alkaneet sanomaan että riittää he tietävät.

        Ainoastaan päästään kipeä ihminen nyt toivoo hänen kirjoittelevan tänne.
        Ehdin jo toivoa että on lopettanut.

        Ei se minusta hullua tee tai vähemmän fiksua ihmistä pohjimmiltaan , että joku hermoston osa on vaurioitunut ja osin toipunutkin,


      • Anonyymi

        Asiallista on tuollaisessa tilanteessa auttaa miettimään miten sen tiedon saa, samoin kuin jos joku ei voi kävellä, että millä pääsee eteenpäin. Jos ei näe, niin silmälasit. Ei tämä vamma noista poikkea mitenkään.


      • Anonyymi

        Mutta on totta että tämä vamma on heikentänyt nettikirjoittamiseni tyyliä, mutta tietäen syyn en vain ole välittänyt siitä. Olen asiasta tietoinen. Ja siksi en oo voinut niin kauheesti teitä ottaa huomioon kaikessa. Mutta ei liity sydämeeni mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se minusta hullua tee tai vähemmän fiksua ihmistä pohjimmiltaan , että joku hermoston osa on vaurioitunut ja osin toipunutkin,

        omasta mielestäsi voit olla miten fiksu haluat, mutta näin sivullisen silmissä melkoisen outo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallista on tuollaisessa tilanteessa auttaa miettimään miten sen tiedon saa, samoin kuin jos joku ei voi kävellä, että millä pääsee eteenpäin. Jos ei näe, niin silmälasit. Ei tämä vamma noista poikkea mitenkään.

        Minkähän osan sinne sinun aivoihisi voisi lisätä vammautuneen tilalle?


      • Anonyymi

        Mutta eilen otetussa valokuvassa näytän moninkertaisesti älykkäämmälle kuin kaksi vuotta sitten otetussa, :)


      • Anonyymi

        Mä rukoilen Jumalaa että sinne vammakohtaan kasvattaa vielä neroutta....:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä rukoilen Jumalaa että sinne vammakohtaan kasvattaa vielä neroutta....:)

        Kunhan nyt edes ymmärrystä.


      • Anonyymi

        tommisista aivovaurioista pitäisi stigma poistaa kokonaan. kuka vaan voi saada aivovaurion ja hyvin pienikin voi olla ratkaiseva koko elämän kannalta. aivovaurion saanet on pohjimmiltaan yhtä fiksuja kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan nyt edes ymmärrystä.

        Mitähän ymmärrystä puuttuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tommisista aivovaurioista pitäisi stigma poistaa kokonaan. kuka vaan voi saada aivovaurion ja hyvin pienikin voi olla ratkaiseva koko elämän kannalta. aivovaurion saanet on pohjimmiltaan yhtä fiksuja kuin muutkin.

        Kyllähän se niin on, että suurimmalla osalla aivovaurion saaneilta, se fiksuuskin vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallista on tuollaisessa tilanteessa auttaa miettimään miten sen tiedon saa, samoin kuin jos joku ei voi kävellä, että millä pääsee eteenpäin. Jos ei näe, niin silmälasit. Ei tämä vamma noista poikkea mitenkään.

        Mutta onko se anonyymien nettikirjoittajien asia.
        Haluatko todella hänen kirjoittelevan tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän ymmärrystä puuttuu

        Näin ulkopuolisesti katsottuna puuttuu ymmärrystä aivan tavallisesta järjenjuoksusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tommisista aivovaurioista pitäisi stigma poistaa kokonaan. kuka vaan voi saada aivovaurion ja hyvin pienikin voi olla ratkaiseva koko elämän kannalta. aivovaurion saanet on pohjimmiltaan yhtä fiksuja kuin muutkin.

        Turhaan huolehdit mistään stigmoista. Asiallista hoitoa tarvitsisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisesti katsottuna puuttuu ymmärrystä aivan tavallisesta järjenjuoksusta.

        Ehkä voisit lakata yllyttämästä häntä kirjoittamaan. Olisi osoitus sinun järjenjuoksustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko se anonyymien nettikirjoittajien asia.
        Haluatko todella hänen kirjoittelevan tänne.

        Sanopa miksi poiu ei saisi tänne kirjoittaa. Kirjoitathan itsekin, eikä siihen muut puutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä voisit lakata yllyttämästä häntä kirjoittamaan. Olisi osoitus sinun järjenjuoksustasi.

        Onko sinun asiasi valita tänne kirjoittajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa miksi poiu ei saisi tänne kirjoittaa. Kirjoitathan itsekin, eikä siihen muut puutu.

        Hän ei edes aina tiedä missä on. Hänen hermostonsa vaurioituu asiattomista väittelyistä ja tämä palsta ei mitenkään vastaa asiattomuuksista. Kirjoittelun laatu ei ole tarkistettavissa mitenkään eikä kirjoittajilla ole tarkistettua hoitoalan soveltuvaa koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun asiasi valita tänne kirjoittajat?

        Siinä on minun asiani valita kirjoittajat kuin senkin joka häntä tänne aina takaisin kutsuu vaikka on jo vetäytynyt lukuisten ilmoitustensa jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei edes aina tiedä missä on. Hänen hermostonsa vaurioituu asiattomista väittelyistä ja tämä palsta ei mitenkään vastaa asiattomuuksista. Kirjoittelun laatu ei ole tarkistettavissa mitenkään eikä kirjoittajilla ole tarkistettua hoitoalan soveltuvaa koulutusta.

        Onkos tänne vaadittu kommentoijille oikein tarkistettu hoitoalan koulutus? Eiköhän tää ole vain keskustelupalsta, jossa voi jokainen joka haluaa kommentoida, tuoda mielipiteensä esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on minun asiani valita kirjoittajat kuin senkin joka häntä tänne aina takaisin kutsuu vaikka on jo vetäytynyt lukuisten ilmoitustensa jälkeen.

        Ylläpitoonko uskot lukeutuvasi? Tämä on avoin palsta jokaiselle kirjoittajalle, eikä sinun valinnoillasi ole mitään merkitystä. Jos et siedä poiun kommentointia, niin jätä lukematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos tänne vaadittu kommentoijille oikein tarkistettu hoitoalan koulutus? Eiköhän tää ole vain keskustelupalsta, jossa voi jokainen joka haluaa kommentoida, tuoda mielipiteensä esille.

        Voi tietenkin. Mutta vammaisen ihmisen vaivaaminen asiattomuuksilla on moraalitonta, oli palsta tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpitoonko uskot lukeutuvasi? Tämä on avoin palsta jokaiselle kirjoittajalle, eikä sinun valinnoillasi ole mitään merkitystä. Jos et siedä poiun kommentointia, niin jätä lukematta.

        Kas kas. Yrität luikahtaa vaikka kyse nyt siitä miten jotkut houkuttelevat häntä jatkamaan kirjoittelua vaikka haluiaisi välillä vetäytyä ja on ollut poissa pitkään. Houkutellaan jatkamaan että voitaisiin kiusata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpitoonko uskot lukeutuvasi? Tämä on avoin palsta jokaiselle kirjoittajalle, eikä sinun valinnoillasi ole mitään merkitystä. Jos et siedä poiun kommentointia, niin jätä lukematta.

        Yhtä hyvin sinä voit jättää lukematta minun komenteluni kun et niistä pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpitoonko uskot lukeutuvasi? Tämä on avoin palsta jokaiselle kirjoittajalle, eikä sinun valinnoillasi ole mitään merkitystä. Jos et siedä poiun kommentointia, niin jätä lukematta.

        Älyssäs vikaa. Kyse ei poijun kommentoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kas. Yrität luikahtaa vaikka kyse nyt siitä miten jotkut houkuttelevat häntä jatkamaan kirjoittelua vaikka haluiaisi välillä vetäytyä ja on ollut poissa pitkään. Houkutellaan jatkamaan että voitaisiin kiusata.

        Eiköhän tämänkin ketjun aloitus ole ihan häneltä itseltään, eli poiulta. Ei tässä olla luikahtelemassa mihinkään. Vaikuttaa siltä, ettet siedä poiun kommentointia, vaan haluat hänet pois palstalta käydessäsi nyt jo muiden kommentoijien kimppuun suutuksissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tietenkin. Mutta vammaisen ihmisen vaivaaminen asiattomuuksilla on moraalitonta, oli palsta tai ei.

        Miten koulutettua haluaisit keskustelun olevan? Samoihin asioihin vastataan, mistä kyselijä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin sinä voit jättää lukematta minun komenteluni kun et niistä pidä.

        Sinulla kun ei ole oikeutta julkisella keskustelupalstalla komennella ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämänkin ketjun aloitus ole ihan häneltä itseltään, eli poiulta. Ei tässä olla luikahtelemassa mihinkään. Vaikuttaa siltä, ettet siedä poiun kommentointia, vaan haluat hänet pois palstalta käydessäsi nyt jo muiden kommentoijien kimppuun suutuksissasi.

        Vaikuttaa on eri asia kuin mikä on totta. Ehkä vaikuttaa vain sinun mielestäsi eikä muiden mielestä ollenkaan vaikuta. Siinä hän nyt kiteyttänyt asiansa aloituksessa, mutta se ei sinulle riitä. Vaikka hän kirjoittaa että koko asiansa oli siinä.
        Suutukset on omien korviesi välissä. Voimaton minä olen sinun suutksiisi.
        En halua tänne mitään pääsykokeita enkä valikoituja kirjoittajia.
        Mitä tulee komenteluihin niin sama pätee edelleen. Älyssäs vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on minun asiani valita kirjoittajat kuin senkin joka häntä tänne aina takaisin kutsuu vaikka on jo vetäytynyt lukuisten ilmoitustensa jälkeen.

        Itsepä poiu näitä aloituksia tänne tekee, joten ketähän nyt tarkoitat, kun väität jonkun häntä tänne houkuttelevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepä poiu näitä aloituksia tänne tekee, joten ketähän nyt tarkoitat, kun väität jonkun häntä tänne houkuttelevan?

        Niitä jotka häntä tänne houkuttelevat. Älyssäs vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että suurimmalla osalla aivovaurion saaneilta, se fiksuuskin vähenee.

        Kyllä se minullakin väliaikaisesti huomattavasti väheni, mutta ajatteluni meni vielä silloinkin normaalitasoisena suurimmaksi osin, ja älykkyys on alkanut lisääntyä jälleen.
        Mutta se on vain ihmisten aivot joka aivovauriossa vaurioituu, sielu ja henki pysyy samana, mutta ei vain välity ulospäin vaurioituneiden aivojen kautta, mutta sisäkautta sen voi kokea samana edelleen.


      • Anonyymi

        Mutta siis ei se ole näidin ihmisten vika, jos heille sattuu joku onnettomuus, eikä siten heidän fiksuutensa mitenkään vähene siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minullakin väliaikaisesti huomattavasti väheni, mutta ajatteluni meni vielä silloinkin normaalitasoisena suurimmaksi osin, ja älykkyys on alkanut lisääntyä jälleen.
        Mutta se on vain ihmisten aivot joka aivovauriossa vaurioituu, sielu ja henki pysyy samana, mutta ei vain välity ulospäin vaurioituneiden aivojen kautta, mutta sisäkautta sen voi kokea samana edelleen.

        Olen toki siitä onnekas, että minulla säilyi aivovauriossa arviointikyky. Eli havaitsin selkeästi omaa aivovauriotani. Toinen osa minua pystyy tarkkailemaan sitä.
        Täten olen itselleni hyväksynyt että aivovaurioitunut minä kommunikoi ulospäin ehkä hassusti enkä koe sitä ehka samalla tavalla niin typeräksi kuin toiset ihmiset ulkoapäin, jotka eivät voi siltä suunnalta nähdä minussa hereillä olevaa tilanteen ja asetelman tarkkailijaa, jolla on äly säilynyt. Toki on minulle tuskallista, että tuo minä voi aika huonosti näkyä kehoni kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko se anonyymien nettikirjoittajien asia.
        Haluatko todella hänen kirjoittelevan tänne.

        Itse olen tuonkin kirjoittanut :)
        "poiuytfdscvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisesti katsottuna puuttuu ymmärrystä aivan tavallisesta järjenjuoksusta.

        Joo mutta en ole myöskään suomalaista perusihmistyyppiä.
        Joskus toiskulttuuriset ihmiset hämmästelevät älyäni kun tunnen heidän kulttuuriensa viisaiden kirjoituksia Mä vain en tunne suomalaista kulttuuria hyvin ja siksi vaikuttaa siltä että minulta Suomessa puuttuu normaalia järjenjuoksua. Mutta voitte toki kertoa miten tämän kulttuurin mukaan asiat on. Suomalaisesta ajatusmaailmasta on hyvin vähän itään kirjoja tai oppaitakaan.


      • Anonyymi

        Minulla on ollut tapana vitsailla, että jostain syystä olen saanut itämaiset aivot. Itämaista ajattelua ymmärrän paljon helpommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä jotka häntä tänne houkuttelevat. Älyssäs vikaa.

        Onkos heitä montakin tässä ketjussa?


      • Anonyymi

        Otan mielelläni vastaan oppia suomalaisesta kulttuurista. Joskus minua on pyydetty sitä esittelemäänkin, mutten osaa. Tuota yleissivistystä puuttu suomalaisesta kulttuurista minulta koska kukan ei ole kertonut koskaan. Muista kulttuureista minulle on kerrottu, niin helpompi ymmärtää niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei edes aina tiedä missä on. Hänen hermostonsa vaurioituu asiattomista väittelyistä ja tämä palsta ei mitenkään vastaa asiattomuuksista. Kirjoittelun laatu ei ole tarkistettavissa mitenkään eikä kirjoittajilla ole tarkistettua hoitoalan soveltuvaa koulutusta.

        Kerrohan missä saan älykkäitä henkisiä ja filosofisia keskusteluja ? Niistä aivoni ei kärsi.
        Sellaisia ei todellakaan ole tarjolla terveydenhuollossa.


      • Anonyymi

        Hoitoalaa ei tarvita asiallisiin keskusteluihin. Siellä on usein varsin yksipuoliset keskustelut eikä keskustelijat tiedä mitään muusta kuin alastaan . Ja keskustelut voivat siten olla jopa normaalia rajoittuneempia mikä on sitäkin ahdistavampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan mielelläni vastaan oppia suomalaisesta kulttuurista. Joskus minua on pyydetty sitä esittelemäänkin, mutten osaa. Tuota yleissivistystä puuttu suomalaisesta kulttuurista minulta koska kukan ei ole kertonut koskaan. Muista kulttuureista minulle on kerrottu, niin helpompi ymmärtää niitä.

        Sinähän elät ja olet elänyt kaiken aikaa tätä meidän omaa suomalaista kulttuuriamme. Ei sitä sen kummemmin kenellekään tarvitse opettaa, se tulee elämällä.


      • Anonyymi

        Minulle sopii mahdollisimman laajat ja avarat ja monipuoliset keskustelut parhaiten. Aivossa on jotakin vammoja, mutta toisia osia on tosi avaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän elät ja olet elänyt kaiken aikaa tätä meidän omaa suomalaista kulttuuriamme. Ei sitä sen kummemmin kenellekään tarvitse opettaa, se tulee elämällä.

        En ole oppinut ymmärtämään sitä vain elämällä.
        Muitakin kulttuureja olen oppinut kysymällä ja minulle on opetettu kiitettävästi ja olen sitten ymmärtänyt hyvin.
        Mutta ihmiset jotka ei suostu selittämään, turha luulla että ymmärrän heitä sitten. Jotkut vaan kieltäytyy selittämästä. En ymmärrä miksi. En minä voi tietää miten joku toinen ajattelee, jos ei kerro minulle, jos itse ajattelen ihan toisella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa on eri asia kuin mikä on totta. Ehkä vaikuttaa vain sinun mielestäsi eikä muiden mielestä ollenkaan vaikuta. Siinä hän nyt kiteyttänyt asiansa aloituksessa, mutta se ei sinulle riitä. Vaikka hän kirjoittaa että koko asiansa oli siinä.
        Suutukset on omien korviesi välissä. Voimaton minä olen sinun suutksiisi.
        En halua tänne mitään pääsykokeita enkä valikoituja kirjoittajia.
        Mitä tulee komenteluihin niin sama pätee edelleen. Älyssäs vikaa.

        Mitä sinä mulle kiukuttelet? Kun poiu tekee itse keskustelualoituksia ja niihin vastaillaan, niin mikä siinä on, että ne sinua kiukuttaa. Häntä ei tänne kukaan houkuttele. Näkyy ihan ilman sen kummempia houkutuksia mieluusti täällä kirjoittavan tunti kausia. Olet vaatimassa oikein koulutettuja kommentoijia hänen viesteihinsä. Tee niitä omia aloituksiasi ja pysyttele niissä, niin saat mielenrauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole oppinut ymmärtämään sitä vain elämällä.
        Muitakin kulttuureja olen oppinut kysymällä ja minulle on opetettu kiitettävästi ja olen sitten ymmärtänyt hyvin.
        Mutta ihmiset jotka ei suostu selittämään, turha luulla että ymmärrän heitä sitten. Jotkut vaan kieltäytyy selittämästä. En ymmärrä miksi. En minä voi tietää miten joku toinen ajattelee, jos ei kerro minulle, jos itse ajattelen ihan toisella tavalla.

        Ethän voi muita kulttuureja muuten opetellakaan kuin kyselemällä' ja lukemalla, koska et elä niissä ,muissa kulttuureissa. Siinä kulttuurissa elämisessä ei ole kyse tietää kenenkään ajatuksista mitään.


      • Anonyymi

        Höh...olette nyt ihan kuin luuriväki.
        Siellä tuli kanssa kiistaa ihmisillä siitä tulisiko minun soitella luuriin vai ei.
        Hullunkurista sinällään että ymmärrän itse molempia kantoja, koska kuten toin aiemmin esiin tarkkaileva arvostelukykyinen minä ei ole vammautunut. Joten tuon älyllisesti vammattoman minun kannalta on hullunkurista, että joku muu koittaa säädellä minun puhumisiani tai kirjoittamisiani. Koska ei niitä oikeastaan ole oikeutta kellään rajoittaa paikoissa joissa ihmisillä on yleinen oikeus puhua ja kirjoittaa. Varsinkin kun tapanani on kuitenkin puhua ja kirjoittaa tietyllä tapaa asiallisesti aina. Siis etiikasta ja muista tietyistä periaatteista tarkasti kiinnipitäen jne.
        Ja sitten tosiaan on myös mielekästä olla soittamatta tai kirjoittamatta, koska se pidemmän päälle rasittaa hermostoa negatiivisesti, etenkin kaikki emotionaalinen kiusaaminen. Asia on siitä monimutkainen, että minussa on samassa ihmisessä nuo molemmat puolet. Mutta voitaisiin kuitenkin kysyä onko emotionaalinen kiusaaminen jotenkin välttämätöntä ? Tarvitseeko jotkut ihmiset niin kovasti sen harjoittamista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän voi muita kulttuureja muuten opetellakaan kuin kyselemällä' ja lukemalla, koska et elä niissä ,muissa kulttuureissa. Siinä kulttuurissa elämisessä ei ole kyse tietää kenenkään ajatuksista mitään.

        Ompas. Monet kulttuurit ovat esim. uskonnollisesti varsin säädeltyjä. On säännöt joka tilanteeseen että mikä on hyvä ja mikä huono. Suunnilleen siitä lähtien että kumpi jalka edellä astutaan ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh...olette nyt ihan kuin luuriväki.
        Siellä tuli kanssa kiistaa ihmisillä siitä tulisiko minun soitella luuriin vai ei.
        Hullunkurista sinällään että ymmärrän itse molempia kantoja, koska kuten toin aiemmin esiin tarkkaileva arvostelukykyinen minä ei ole vammautunut. Joten tuon älyllisesti vammattoman minun kannalta on hullunkurista, että joku muu koittaa säädellä minun puhumisiani tai kirjoittamisiani. Koska ei niitä oikeastaan ole oikeutta kellään rajoittaa paikoissa joissa ihmisillä on yleinen oikeus puhua ja kirjoittaa. Varsinkin kun tapanani on kuitenkin puhua ja kirjoittaa tietyllä tapaa asiallisesti aina. Siis etiikasta ja muista tietyistä periaatteista tarkasti kiinnipitäen jne.
        Ja sitten tosiaan on myös mielekästä olla soittamatta tai kirjoittamatta, koska se pidemmän päälle rasittaa hermostoa negatiivisesti, etenkin kaikki emotionaalinen kiusaaminen. Asia on siitä monimutkainen, että minussa on samassa ihmisessä nuo molemmat puolet. Mutta voitaisiin kuitenkin kysyä onko emotionaalinen kiusaaminen jotenkin välttämätöntä ? Tarvitseeko jotkut ihmiset niin kovasti sen harjoittamista ?

        "Mutta voitaisiin kuitenkin kysyä onko emotionaalinen kiusaaminen jotenkin välttämätöntä ? Tarvitseeko jotkut ihmiset niin kovasti sen harjoittamista ? "
        Kiusaaminen voi tapahtua täysin kiusaajaksi nimetyn henkilön sitä tarkoittamatta edes.


      • Anonyymi

        Ehkä olenkin täällä herättääkseni keskustelua tarvitaanko emotionaalista kiusaamista ihmisten välillä niin kauheesti , että luurissa sanotaan "sellaista elämä nykyään on ". ?
        Niin tarviiko olla mitenkään kyseenalaistamatta tilannetta ?
        Tarviiko kaikkien vaan sopeutua kaikkien emotionaaliseen kiusaamiseen ?
        Voi voisiko kysyä onko siinä mitään järkeä ?


      • Anonyymi

        Tosiaan en ole nytten esim työpaikalla missä asia ilmenisi.
        Mutta luurisoittelu avasi minulle kauhean emotionaalisen kiusaamisen maailman kuultavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas. Monet kulttuurit ovat esim. uskonnollisesti varsin säädeltyjä. On säännöt joka tilanteeseen että mikä on hyvä ja mikä huono. Suunnilleen siitä lähtien että kumpi jalka edellä astutaan ensin.

        Mitä ompas? Eikö ne uskonnolliset säännötkin juuri opi lukemalla, kyselemällä, tai elämällä siinä kulttuurissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan en ole nytten esim työpaikalla missä asia ilmenisi.
        Mutta luurisoittelu avasi minulle kauhean emotionaalisen kiusaamisen maailman kuultavaksi.

        Sanotko sitä' kiusaamiseksi, kun luurissa olivat joistain mielipiteistäsi eri mieltä ja kertoivat omat sinun mielipiteistäsi poikkeavat mielipiteensä?


      • Anonyymi

        Se soittelu tuntui emotionaalisesti ihan kauhealle. Mutta kokemus oli alkuun täysin hämmentävä ja käsittämätön. Kesti vuosia oikeestaan tunnistaa ja analysoida tuo tuntemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olenkin täällä herättääkseni keskustelua tarvitaanko emotionaalista kiusaamista ihmisten välillä niin kauheesti , että luurissa sanotaan "sellaista elämä nykyään on ". ?
        Niin tarviiko olla mitenkään kyseenalaistamatta tilannetta ?
        Tarviiko kaikkien vaan sopeutua kaikkien emotionaaliseen kiusaamiseen ?
        Voi voisiko kysyä onko siinä mitään järkeä ?

        Niin, et nyt ymmärtänyt kun sanoin että kiusaamista voi tapahtua kiusaajaksi nimetyn sitä edes tarkoittamatta.


      • Anonyymi

        Emootio on enemmän tunne. Sen tuntee yleensä rintakehässä jos on tuntoaisti tallella onko tilanne emotionaalisesti hyvä vai huono.,
        Tarkoitan emotionaalisella kiusaamisella käytöstä joka tuntuu rintakehässä pahalle. Tiedät sen paremmin tuntemalla kuin ajattelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ompas? Eikö ne uskonnolliset säännötkin juuri opi lukemalla, kyselemällä, tai elämällä siinä kulttuurissa?

        Mutta minkä mukaan suomalaisessa kulttuurissa eletään. Kalevalanko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos heitä montakin tässä ketjussa?

        Legio tuntuu olevan aivo-oksentajia. Yhdestä ne suoltavat.


      • Anonyymi

        Siis esim . ton kansainvälisen taiteilijakulttuurin opin nopeasti. Jotenkin kummasti ne sosiaaliset säännöt valkeni minulle äkkiä.
        Yhdessä näyttelyssä lähetettiin hauskat ohjeet ja maininta, että huonosti käyttäytyvä taiteilija poistetaan näyttelytiloista.


      • Anonyymi

        Mut siis täällä Suomessa mulle on epäselvää sekin että tulisko mun puhua kohteliaasti vai töykeästi käyttäytyäkseni oikein ? Voisitteko kertoa minulle ?


      • Anonyymi

        Ku siis luurisoittelusta sain sen käsityksen että kohteliaisuutta pidetään suunnilleen mielenterveyshäiriönä ettei ole oppinut miten eletään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotko sitä' kiusaamiseksi, kun luurissa olivat joistain mielipiteistäsi eri mieltä ja kertoivat omat sinun mielipiteistäsi poikkeavat mielipiteensä?

        Riippuu siitö mikä on mielipide. Mutta jos se on esim. se että kiusaaminen on sallittua näkemykseni vastaisesti koen sen kiusaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, et nyt ymmärtänyt kun sanoin että kiusaamista voi tapahtua kiusaajaksi nimetyn sitä edes tarkoittamatta.

        Joo voi tapahtua. Mutta asian voisi mielestäni selvittää ketomalla avoimesti molemmin puolin kokemuksestaan.


      • Anonyymi

        Minusta on tässä rääkissä tullut "vapaiden emootioiden vapaustaistelija" :) :) :)
        Empä olis arvannu tätäkään.


      • Anonyymi

        Mut pakko ei tästä kokemuksesta muulla tavoin edes olis voinu ikinä selvitä-
        Ja ajattelin että tästä vois olla hyötyä muillekin.


      • Anonyymi

        Koska tuskin kellään on kivaa jos elämä on pelkkää emotionaalista kiusaamista.,


      • Anonyymi

        Ajatelkaa nyt täälläkin aikuisia ihmisiä lähinnä ja aineena on vaan "poiuytrdfgh":in kiusaaminen .
        Kaikkea kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut pakko ei tästä kokemuksesta muulla tavoin edes olis voinu ikinä selvitä-
        Ja ajattelin että tästä vois olla hyötyä muillekin.

        No niin nyt kuin olet toistellut älyä ja neroutta noin niinkuin sanoina, niin oletko lukenut ketjun viimeisimmän kommentin tuolta vielä itsesi alapuolelta? On ilmestynyt myös uusi ketju samasta aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt täälläkin aikuisia ihmisiä lähinnä ja aineena on vaan "poiuytrdfgh":in kiusaaminen .
        Kaikkea kanssa.

        Ajateltu on. Onko halua muuhun vai oletko sinäkin noita jotka huutavat huraata tälle tienkysyjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut siis täällä Suomessa mulle on epäselvää sekin että tulisko mun puhua kohteliaasti vai töykeästi käyttäytyäkseni oikein ? Voisitteko kertoa minulle ?

        Tuollaiset käyttäytymismallit kohteliaisuudesta toista henkilöä kohtaan opitaan jo yleensä viimeistään koulussa, ellei niitä ole kotona opetettu lapsena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitö mikä on mielipide. Mutta jos se on esim. se että kiusaaminen on sallittua näkemykseni vastaisesti koen sen kiusaamiseksi.

        Koet siis kiusaamiseksi sen, kun kanssasi on eri mieltä.


      • Anonyymi

        Jos se mielipide on nähdäkseni yleisiä eettisiä arvoja loukkaava, vain silloin.


      • Anonyymi

        Mutta yleisesti ottaen olen mielipiteille äärimmäisen suvaitseva. Kun siis tuolla kansainvälisessä taidemaailmassa hyväksytään niiksi nettiseuraajiksikin ihan minkä vain mielipiteiden voimakkaitakin esittäjiä, ja munkin seuraajissa on jopa toistensa poliittisia vastustajia.


      • Anonyymi

        Minä koen itseni sosiaalisesti siihen ryhmään kuuluvaksi, ..tuohon taiteilijaryhmään joiden nettiseuraajina voi olla ihan kuka tahansa. En voisi olla noin jos en sietäisi erilaisia mielipiteitä tai kokisin sen kiusaamiseksi.
        Tosin kyllä osa taiteiljoista varmasti ilmaisee jotain mitä en ollenkaan kannata mutta ei se haittaa ikäänkuin samaan ryhmään hyväksymistä.


      • Anonyymi

        Mutta että en ole koskaan nähnyt siellä kenenkään minkäänlaisen ihmisen esittävän mielipidettä: "Erilaista saa kiusata".
        Sellaista ei varmaan hyväksyttäisi.


      • Anonyymi

        maailmalla leviää tuollainenkin suvaitsevaisuuden kulttuuri. Yllätyin itse kovin sen nähtyäni ekakertaa. En tienny että on olemassa.


      • Anonyymi

        Ja erikoisinta kokemuksessani on että nuo ihmiset ikäänkuin itse parveleili minun ympärilleni ilman että tein asian eteen mitään. En osannu yhtään odottaa tuollaista.


      • Anonyymi

        ja tuo niinku tapahtu ku kAIKKI oli päättäneet jättää minut yksinään ja aloin sitte maalata itselleni kavereita. Mutta että ihan kiva juttu kokonaisuudessaan.


      • Anonyymi

        Mitä tästä oppii. Ei tarvitse pelätä kaikkienkaan ihmissuhteidensa menettämistä.


    • Anonyymi

      Kiusaamisesta. Mennään tilanteeseen jossa muut käyvät keskustelua ja ovat juuri saavuttamassa ratkaisua kauvan mietittyään. Sitten paikalle tulee joku joka on kovaääninen ja vaatii kaikkien huomiota. Ihmiset yrittävät hiljentää tulijaa ja kertoa että ovat tällä juuri kovan työn tuloksena löytämäänsä ratkaisua muotoilemassa. Tulija ei ymmärrä vaan kyselee tietä koska on eksynyt. Tulijaa yritetään aluksi neuvoa mutta pian huomataan että hän on eksynyt niin paljon että tien neuvominen ei onnistu.
      Joku ahkera piirtää karttaa toivoen että se voisi auttaa. Käy ilmi että tulija ei osaa kartanlukua.
      Herää tietenkin kysymyksiä siitä pelleileekö tulija. Sitä yritetään selvittää esittmällä hänelle erilaisia kysymyksiä joihin tulija reagoikin sitten niin että alkaa niistä keskustella ja ehkä jo neuvookin muita.
      Mutta yhtä kaikki eksyksissä ole jatkuu. Tulijaa yritetään neuvoa sitten johonkin muualle sitä tietä kysymään. Jossain vaiheessa tulija sitten jopa poistuu ja muut jatkavat rarkaisun muotoilemista.
      Joku koiranleuka kutsuu tienetsijän takaisin, vaikka muut eivät häntä odota.
      Paikalle alkaa kerääntymään omituista jengiä jotka vain notkuvat haastelemassa niitä näitä ja varsinainen ratkaisu odottaa yhä vielä muotoilemista. On myös niitä jotka tulevat nimetyn aiheen mukaan mutta he kääntyvät pois koska heidän asiaansa ei enää käsitellä vaan käsittelyn alla on se eksynyt jonka kanssa on jääty juttelemaan niitä näitä.
      Mikään muu paikka näille höpöttäjille ei näy kelpaavan. He ovat löytäneet paikan jonne tulee sillon tällöin näitä jotka haluavat vain höpötellä niitä näitä eivätkä keskustella ollenkaan varsinaisesta aiheesta. Niitä näitä höpöttävien joukko kasvaa kasvamistaan. Sillon tällöin mainitaan avainsana että muka keskusteltaisiin aiheesta, vaikka aihe ei enää ole keskustelun alla.
      Keskustelun alla on miksi kyseinen henkilö on eksynyt, tai ei sekään, vaan kaikenlainen höpötys. Kun joku yrittä mainita että nyt meneillään vain höpötys eikä aihe ollenkaan ole enää keskustelun alla, niin päähöpöttäjä vetää hatusta vaikka mitä esittääkseen omaa loistokkuuttaan jota sitten kerääntyy kuuntelemaan yhä suurempi lauma (ehkä kerjäläisiä) jotka eivät ole moista loistokkuutta ennen nähneet läheltä.
      Meno jatkuu eikä kukaan taida voida asialle yhtään mitään.

      Mitä tulee kiusaamiseen, niin kaikki poikkipuolinen millä yritetään asiaa saada alkuperäisiin uomiinsa tuomitaan kiusaamiseksi.

      pihavalaisin

      • Anonyymi

        Tuon vaihtelua arkeen


    • Anonyymi

      Tai sitten niin yksinkertaisesti, että emotionaalinen kiusaaminen on narsismin ydintoiminto. Narsistin ravinnetta on se energia mitä siitä saa.

      • Anonyymi

        Halu kiusata emotionaalisesti on nimenomaan narsismia. ..miltei synonyymi.


      • Anonyymi

        Tuo olisi mielenkiintoinen näkökulma niin kauvan kun siitä keskustellaan. Kun aletaan syyttelemään kyse on heti jostain muusta eikä näkökulma ole enää mielenkiintoinen.


      • Anonyymi

        Tuli mieleen hiiri joka koittaa juosta juoksupyörässä mutta kissa pitää sitä hännästä kiinni jottei se pääsisi eteenpäin ja saa siitä energiaa.


      • Anonyymi

        Mikähän se kysymys nyt on, johon tässä ollaan ratkaisua hakemassa?


      • Anonyymi

        Ei varmaan enää mihinkään
        "poiuytrdfg"


      • Anonyymi

        Ei tässä enää ehkä ole mitään erityistä "tilannetta"


      • Anonyymi

        7 vuotta sitte oli kummallinen rypäs asioita yhtäkkiä


      • Anonyymi

        mutta niitä on purkautunut yksi kerrallaan
        tosin en tällä hetkellä uskalla vastata vanhemmilleni puhelimeen, koska ei siitä ole kauaa kun oli jotain niin kamalaa kokemusta


      • Anonyymi

        heissä on erittäin pimeä emotionaalinen energia...sysipimeä


    • Anonyymi

      Mulla on tavoitteena kesän loppuun mennessä saada taas tuhat lisää someseuraajaa täyteen..

      "poiuytfdcvbn"

      • Anonyymi

        He on kivoja. kukaan ei kiusaa.


      • Anonyymi

        Yhtäkään ei ollut kun aloitin luurisoittelun.
        Someen menin vaan yksinäni tököttämään. Aluksi en tajunnut seurata minun seuraajiani takaisinpäin ja menetin kivoja kuten jonkun espanjalaisen nuoren muusikon, joka sinne tuli ensimmäisenä. .


      • Anonyymi

        Oiiih! Eiii-kää-ä! Aiiavan ihkua.

        kerjäläinen


      • Anonyymi

        Muistelin vain elämäni ensimmäistä nettiseuraajaa jota en tajunnut seurata takaisinpäin


      • Anonyymi

        Ehkä Suomessa ihmisistä tulee helposti yksinäisiä.
        Ajatelksaa mullekin ehdotettiin täällä SPR:n ystäväpalvelua.
        En tarvinnu kun ulkomaalaiset hoiti sen sosiaalisen ongelman suomalasten puolesta.


      • Anonyymi

        Mulle riittää hyväksi emotionaaliseksi energiaksi vilaus someen, jossa mulla ei ole mitään ongelmia sulautua joukkoon.


      • Anonyymi

        Ei siis mitään.


      • Anonyymi

        Jos siellä selittäisin olevani joku "liian erilainen" ei kyl kukaan hahmottais mistä vois olla kyse.
        Kulttuuriero on niin suuri.


      • Anonyymi

        Toisaalta vois olla että sosiaalisesti lahjakas yhteenlaskutoimitus saisi siinä ajassa 100 nettiseuraajaa siinä seurassa jossa minä 1000.
        Ollaan vaan erilaisia. Ei parempia tai huonompia.


      • Anonyymi

        Vanhemnpani saisi siellä arviolta 10 nettiseuraajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta vois olla että sosiaalisesti lahjakas yhteenlaskutoimitus saisi siinä ajassa 100 nettiseuraajaa siinä seurassa jossa minä 1000.
        Ollaan vaan erilaisia. Ei parempia tai huonompia.

        Kerropa sivusto missä sinua voi seurata ja nähdä seuraajien lukumäärät.
        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi

        En ota sinne kutakuinkin häiriköiksi kokemiani. 3000 on.


      • Anonyymi

        Minulle väitti sellaiset joilla on puolet vähemmän etten tulisi saamaan yhtään.


      • Anonyymi

        Ja minä sain aika nopeassa ajassa. Kolme vuotta meni. Eli noin 1000 vuodessa.


      • Anonyymi

        Eikä mitään tietokonetaitoja ole joita olisin voinut hyödyntää. En muuta tehny ku laitoin profiilin ja jäin odottamaan.


    • Anonyymi

      Itseasiassa mikä on se kysymys, minusta tällä palstalla etsitään vain syyllisiä muusta ihmisistä. Aika usein se on äidin syy. Aika usein otetaan uusia uhreja kin. Ja mielikuvituksellinen ego keksii hienoja sanoja jankatakseen samaa vaikka sitten vuosikausia. Se vähenisi kyllä tuo aika, kun löytäisi sen oman osuutensa.

      • Anonyymi

        No minä otin omaa osuutta niin paljon että kahdeksan vuotta muiden mieliksi kuvittelin syyllistyneeni vaikka mihin täysin tahtomattani ja tuon kuvittelun takia menetän mielenterveyteni jos jostakin syystä, jos jatkan sitä. Lopulta luin sanomalehdestä uutisia ja kuvittelin itseni syylliseksi kaikkiin huonoihin uutisiin. Jos tuokaan ei riitä syyllisyydeksi niin mikä sitten ?


      • Anonyymi

        Olen siis "poiuytfdcvhn" edelleen.


      • Anonyymi

        Löysit siis syyllisen hänen omiin jankkauksiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä otin omaa osuutta niin paljon että kahdeksan vuotta muiden mieliksi kuvittelin syyllistyneeni vaikka mihin täysin tahtomattani ja tuon kuvittelun takia menetän mielenterveyteni jos jostakin syystä, jos jatkan sitä. Lopulta luin sanomalehdestä uutisia ja kuvittelin itseni syylliseksi kaikkiin huonoihin uutisiin. Jos tuokaan ei riitä syyllisyydeksi niin mikä sitten ?

        Kyse sinulla psykoosista. Mutta ollaan hiljaa vaan ettei kukaan suutu että puhutaan asioista joita ei saa maailmassa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysit siis syyllisen hänen omiin jankkauksiinsa.

        Kenelle vastaat ja kuka olet. Nikin voi laittaa vaikka sitä ei vaadita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse sinulla psykoosista. Mutta ollaan hiljaa vaan ettei kukaan suutu että puhutaan asioista joita ei saa maailmassa olla.

        Ei kun tein sen alkuun muiden mieliksi ...mutta sitten se meni överiksi enkä enää pystyny hallitsemaan.


      • Anonyymi

        Jos kuvittele itse muiden mieliksi intensiivisesti muutama vuosi jotain järjetöntä, mutta sit se järjettömyys voikin jäädä aivoihisi ihan tottumuksesta, Kaikki alkoi siitä kun minua hirveesti syytettiin siitä etten ollut syyllistyny mihinkään, enkä tienny miten selvitä siitä sosiaalisesta paineesta, niin aloin muiden mieliksi kuvitteleen kauheen syylliseksi itseni.
        Eli huijaavat ihmisiä psykoosiin ? Niinkö ?


      • Anonyymi

        Ensin syytetään rankasti siitä että väittää itseään syyttömäksi. No sitten kun uskoo itsensä lopulta syylliseksi, onkin psykoosissa ? Eli kaikin päin on väärin päin.


      • Anonyymi

        Ei saa väittää olevansa syytön eikä uskoa olevansa syyllinen, Eli mitä pitää ?


      • Anonyymi

        Minuu on huijattu kaikessa, Ensin soitin luuriin painottaen kuinka tärkeää on tarkoin harkittu puhe ja että se on totta jne. No minut opetettiin hölöttämään kun kuulemma vain puhuminen sinällään auttaa, vaikken kylläkään usko sitä. Mutta sitten kun hölötän mielikseen johon minua koko ajan täystyöllä johdateltiin pois aiheestani , sitten nimitelläänkin hölöttäjäksi.

        Just just


      • Anonyymi

        Onneks oon ehkä edes periny vanhemmiltani jotain hyvääkin: jääräpäisyyttä.


    • Anonyymi

      Mutta olisiko jollain neuvoa Poltin itseni viime kesänä kun 7-8 vuoden tauon jälkeen otin hirveesti aurinkoa ja paloin niin että tammikuuhun asti olin ihan punainen. Mutta helmi-maaliskuussa paranin. Noh...nyt jo on taas naama tulipunainen kun tuli joku aurinkoherkkyys varmaan, että mitenkäs selviäisi koko kesän yli muuttumatta tomaatiksi ?

      • Anonyymi

        Vastaus tulee kun jaksat jankata samaa pari vuotta täällä. Käy varmuuden vuoksi välillä luuriinkin puhumassa tuota ja muista väliin hölöttää muuta.
        On kyllä vaarana että kohonnut verenpaine myös nostattaa lisää punaa... Muista kertoa myös verenpaineestasi sinne luuriin ja palaa tänne kertomaan myöhemmin mitä ne siellä tiesivät verenpaineesta.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        Ps. Yksi ja toinen muukin voi täällä tarvita tieto verenpaineesta siihen mennessä.

        pihavalaisin


    • Anonyymi

      Tiivistettynä yhteen kappaleeseen: ei kukaan, jolla olisi taiteilijalahjoja ja kyvykkyyttä ja olisi niin sousittu ja pidetty muiden taidetta ymmärtävien keskuudessa, niin ei sellainen ihminen tulisi tänne omasta erinomaisuudestaan kerskailemaan. Ihmisten kesken, jotka haluavat puhua aivan muista ongelmista.
      Jotka eivät jaksa olla kiinnostuneita muusta kuin ongelmiensa ratkaisuista.
      Mutta, kun on tullut niistä taidepiireistäkin pois potkituksi, niin tulee tänne jauhamaan toiveajatteluaan vuodesta toiseen. Kerskailemaan kyvykkyydestään ja erinomaisuudestaan, kuin häviäisi olemasssaolosta ilman toisten huomioimista. Jos ei tule kunnioitetuksi ja rakastetuksi, niin tulee vihatuksi ja halveksituksi. Siis on olemassa. Ihmisparka.

      • Anonyymi

        "Jotka eivät jaksa olla kiinnostuneita muusta kuin ongelmiensa ratkaisuista."
        Korjaan tai täsmennän sen verran että tällä palstalla (terveys/narsismi) aiheenmukaisesti. Muualla sitten taas muuta enemmän.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        En kylläkään kerskaile vaan puolustaudun minusta kirjoitettuja valeita.
        On tullut selväksi että minut laitetaan maanrakoon, jos en nosta häntääni itse.


      • Anonyymi

        Olen saman havainnut nuoreena ennen näitä ongelmia muissa tilanteissa: äärimäisen ilkeää kohtelua,. Mikään muu ei auta kuin esiintyä pätevämmin vaikka sitä vaatimattomuutta kuuluttavat. Mutta sekin on huijausta: kun sitten olet vaatimaton, laittavat maan rakoon.
        Laittakaa merkille sanat kirjaimellisestI: Vaatimaton (ei vaadi mitään, joten voidaan laittaa maan rakoon)
        Pätee (puheensa pätee)


      • Anonyymi

        Ja mistäs sen tietää vaikka narsistien uhreja auttaisikin tehokkaasti se että alkavat kerskailla niin ei tarvitse enää ruikuttaa. Eiks se olis hyvä ?


      • Anonyymi

        Kenestä tuntuu että kerskailen ehdotan että kerskailkaa tekin sen sijaan että minua moititte.
        Huomaatte että emotionaalinen tilanne kohenee...


      • Anonyymi

        Kerskailkaa niin paljon ettei tarvi muita kiusata kun aikanne kuluu mukavasti kerskaillessa.


    • Anonyymi

      Nyt itse palstan aiheeseen. Mikään ei suojaa niin hyvin pahalta narsismilta niin sen harjoittajana kuin kohteenakin kuin hyväntahtoinen terve "narsismi". Näin väitän minä-

      • Anonyymi

        siis "poiuytfdcvhj"

        Pitäisi kasvaa niin itseensä tyytyväiseksi, ettei tee mieli ketään kiusata. Tämä on minun viisauksiani.


      • Anonyymi

        Pursutkaamme kilttiä "narsismia" niin ettei pahalle jää tilaa.


      • Anonyymi

        Kiltin narsismin harjoittajaa ei haittaa se jos muutkin on päteviä.


      • Anonyymi

        Miksi ei olisi parempi päteä kuin olla aivan pätemätön ?
        Miksi ei olisi oarempi vaatia jotain kuin olla aivan täysin vaatimaton ?


      • Anonyymi

        Ehkä narsistin uhriksi tulee juuri koska ei päde ja vaadi.


      • Anonyymi

        Älä päde ja vaadi kun täällä keskustellaan vaan ikuisesti nöyrän pätemättömän vaatimattomasti ruikuttaen. Niinkö ?


      • Anonyymi

        Laittakaa muutkin narsistien uhri naiset vaikka korkokengät jalkaan jos ei ole jo, että tulee ylevämpi olo. Siinä ihan konkreettisesti nousee pää ylemmäs...olen kotona köpötellyt niin.


    • Anonyymi

      Tässä syyllisyysrumbassa ei ole mitään järkeä ku syyllinen olet sillonkin jos menet oopperaan.

    • Anonyymi

      Neuronejakin kasvannee päähämme nopeammin kun hieman kerskailemme niin että hyppokampuksen vointi paranee.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe