Miksi ei tule krapulaa?

Anonyymi

Miten vois selittää tilanteeni: juon päivässä 0,7L Sisuviinan (39%) ja pari lonkeroa lantrinkeina. Herään klo 11 ja puhallan kalibroituun Drägeriin 1,1 romilllee. Klo 14 puhallan 0 promillee ja lähden töihin. Tätä jatkunut 8 vuotta.

14

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä puolestani juon päivittäin kolme varttia ponua ja sen jälkeen kiipeän lepakkohissillä taloni katolle, josta sitten hyppään lentoon ja lennän työpaikalleni.

      Kyllä se krapula sieltä tulee, aina se on tullut.

    • Anonyymi

      Mulla menee kaksikymmentä keppanaa päivässä. Koskaan aamuisin krapulaa. Väittämättä tätä on ollut nyt kymmenen vuotta. Mutta alkanut hirvittämään kun tälle juomiselleen ei saa mitään hätämerkkiä. Ottakaa jotain negatiivistä oppia.

      • Anonyymi

        Kiinnostaisi mikä on painosi? tuo määrä keppanaa on n. 3000 kilokaloria. Jos urheilet vimmatusti niin ok, mutta jos olet keskivertoliikkuja niin mitään et sitten voisi syödä tuon kaljamäärän lisäksi ja sittenkin lihoisit koko ajan.


      • Anonyymi

        Ei mullekkaan tule keppanasta muuta oloa kun kamala väsymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mullekkaan tule keppanasta muuta oloa kun kamala väsymys.

        Kauanko olet juonut sitä keppanaa ja minkälaisia määriä päivittäin? Niin ja se ikäsi?


      • Anonyymi

        Jos 20/päivä tahti on jatkunut noin pitkään on kuolema kohta ovella. Lopeta heti.


    • Anonyymi

      Varhais-ja keskivaiheen alkoholismille on tyypillistä toleranssin kasvu. Se lasku myöhäisvaiheen alkoholismiin jonka kaikki kyllä huomaa on yleensä aika nopea ja karu. Täytyy myöntää että 8 vuotta tuota rataa on poikkeuksellisen pitkä aika.

      Itsekin ennen raitistuttuani pystyin juomaan 1,5 viiniä ja 4 lonkeroa baarissa ja esittämään vielä kohtuu selväpäistä- järkyttävä määrä, näin jälkikäteen ajateltuna.

    • Anonyymi

      Kyllä suurkuluttajalle krapula tulee pitkän putken jälkeen kun ei ota pariin päivään mitään niin kyllä kroppa reakoi,nukkuminen huonoa,kädet tärisee,hermot kireellä,ihmeellisiä vilun väristyksiä ja sen jälkeen hikee pukkaa,ajatus pätkii.Ja voipi lähtee henki joten seinään ei kannata lopettaa vaan vähentämällä oluen kanssa,taitolaji.

    • Anonyymi

      Haluaisin juoda aloittajan kaltaisten ihmisten kanssa mutta en ole koskaan tavannut henkilöä joka kertoisi juomisestaan ja joisi minun kanssani.Itse juon 1-2 kertaa viikossa ja tuntemani ystävät ovat kuolleet.

    • Anonyymi

      Minä olen käyttänyt psyykenlääkkeitä 19 vuotta ja samalla tisutellut rajusti koko ajan. Eikä tämä ole mitään paskapuhetta.

    • Anonyymi

      Ei fyysisesti riippuuvaisille tule enää mitään teinien pikku krapulaa. Meille tulee lopettamisen yhteydessä deliriumi, johon voi jopa kuolla.

    • Alkoholisti tarvitsee koko ajan veren korkean alkoholipitoisuuden, ts. on tottunut alkoholiin. Kun veren alkoholipitoisuus pienenee oleellisesti tavallisesta, alkaa noin 1 vuorokauden kuluttua vaikeat vieroitusoireet. Oireet häviävät, jos palaa taas normaalipromilleihin.

      Suurin osa alkoholistin juomisesta meneekin normaalia vastaavan tilan ylläpitoon. Vasta rajan ylittäminen saa humalavaikutusta. Esimerkiksi jollakin tarve on runsas promille, jolloin käyttäytyy toisen arvioimana täysin normaalisti. Tämä saavutetaan noin pullollisella keskiolutta tunnissa, jolloi alkoholin saanti ja poistuma ovat tasapainossa.

      Tavallisen ihmisen maksa polttaa noin 7 grammaa tunnissa, alkoholistin kouliintunut maksa noin 15. Jos siis tavalline ihminen joisi pullollisen tunnissa veren alkoholipitoisuus nousisi ja pian hän olisi vahvasti humalassa.

      Jos taas alkoholistille, jonka maksa polttaa kaksinkertaisen määrän, ei tule missään vaiheessa humalaa. Hän juo vai käyttäytyäkseen normaalisti ja välttyäkseen vieroitusoireilta.

      Useat alkoholistit ovat myös humalahakuisia, mutta humalakäytöksen avulla ei voi luokitella. Oma tarpeeni oli 17 pulloa olutta päivässä. Kun kerroin ihmisille, jotka minut tunsivat, että olen päässyt kuiville, nämä sanoivat: "Mutta ethän sinä ole alkoholisti." Kun hengitys tuoksuu alkoholille, ihmiset ajattelevat, että onhan hän ottanut, mutta vain vähän, koska käyttäytyy normaalisti.

      Suurin osa alkoholisteista on sellaisia, että harvoin ovat humalassa.

    • Anonyymi

      monet alkoholistit huijaavat juuri siksi itseään. heidän mielestä on normaalia tissutella päivittäin. olen kuullut vielä kehuvan että eivät ole koskaan krapulassa. viina on pirullinen aine, se tuntuu pitkään vaarattomalta mutta kun oireet alkavat tuntua on usein jo myöhäistä, kuin palovamma jossa kudos tuhoutuu vielä pitkään vaikka tuli meni jo. olen niin montaa tuttua ollut kantamassa kirkkomaahan että piti alkaa jarrutella itsekkin. nykyään pidän kerran kuussa karkkipäivän grillin ja keppanan seurassa.

    • Anonyymi

      Suurkuluttajien maksa alkaa toimia kiihtyneellä vauhdilla.
      Se on huono merkki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe