Mikä on viimeinen hyvä bensavolkkari?

Olen aikeissa ostaa skodan, seatin tai sitten aidon volkkarin. Mikä vuosimalli on rajana, ettei varmasti ole TSI; DSG, TFSI tai muuta moottoriongelmaa? Golf, Polo tai Rapid pikkuauto on siis toivelistalla.
Mikä moottori on vielä helposti huollettavissa itse?
13
Ilmoita


Ei niitä enää ole, kaikki hyvät on jo aikaa sitten paalattu. Joskus 90 - luvulla oli kai jotain, kaikki uudemmat on pommeja tavalla tai toisella. Uusin vakava ongelma on manuaali -vaihteisto, sen sai tämän vuoden alusta myös uuteen VW Polo GTI autoon mutta lukuisten rikkoitumisten takia sitä ei enää voi uusiin valita. Oli siis peräti 3 kk myymnissä Suomessa, taitaa olla uusi enmätys paskalaadun takaisinkutsuissa.
1 VASTAUS:
Onpas ite ajan manuaali 1.6 8 venttiili -07 Golfilla. Laatikkoöljy kannattaa ja on pieni homma vaihtaa kuin vaihteistoremppa, vaikka huoltokirjassa ei manuaalin öljynvaihtoa ole määritetty, kuten ei esim. A-Mersun -07 manuaalilaatikossakaan.
+Lisää kommentti
Kupla-volkkari 1970-luvulta. Niillä pystyi ajamaan jopa 100.000km samalla moottorilla. Sen jälkeen niihin sai ostaa tehdaskunnostetun vaihtomoottorin, mutta sillä ei enää päässyt kuin noin 60.000km. No, joka tapauksessa kovia lukuja verrattuna näihin uudempiin.
1 VASTAUS:
Parempi oli kuitenkin 1960-luvun kupla. Siinä oli sentään 6 voltin sähköt ja suurempi polttoaineen kulutus. Ja kääntösäde. Siis suuren auton ominaisuudet.
+Lisää kommentti
Kai normaalijärkinen näkee jo moottorin tyyppimerkinnästä onko kyseessä turbokone vai ei. Jos välttämättä haluaa vapaastiläähättävän niin kolmisylinterinen 1.2 litrainen on paras VW:n kone tuossa sarjassa.
5 VASTAUSTA:
Tuliterä volkkarin kun ostat siinä on hyvä auto erinomainen ajaa taloudellinen ja lastentaudit on korjattu eli uusi on paras..jos haluat vw perustekniikkaa pitää siirtyä 2006 vuoteen ja siitä alaspäin..
Anonyymi kirjoitti:
Tuliterä volkkarin kun ostat siinä on hyvä auto erinomainen ajaa taloudellinen ja lastentaudit on korjattu eli uusi on paras..jos haluat vw perustekniikkaa pitää siirtyä 2006 vuoteen ja siitä alaspäin..
Harvalla 20-30V kinkelillä on varaa ostaa uutta VW:tä, saatika muutakaan uutta autoa, jos ei ole lottovoittaja. Joten se siitä "uuden VW:n ostamisesta"
Palatkaa nyt vaan jaloillenne sieltä pilvistä.
Haha ei volkkarilla ole 3 sylinteristä 1.2 moottoria, kaikki 3 sylinteriset ovat 1 litrasia.
Esimerkiksi vuosimallin 2012 vw polo oli 1.2 litrainen ja sylintereitä 3. Alkaen malli ja melko tehoton mutta kulki paikasta toiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Haha ei volkkarilla ole 3 sylinteristä 1.2 moottoria, kaikki 3 sylinteriset ovat 1 litrasia.
Ei pitäisi puhua asioista mistä ei mitään tiedä. Jos osaat vähääkään lukea niin huomaat että kyseessä on vapaastihengittävä 1.2-kone. Ei tosin enää tuotannossa, mutta sopiaa avauksen spekseihin.
Kyseessä on hyvä ja kestävä kone kaupunkiin ja maanteille. mutta välityksiltään liian lyhyt että moottoritiellä matkaaminen olisi mukavaa.
+Lisää kommentti
Uudet on parhaita, mutta taitaa olla provopetterille väärä vastaus?
Ilmoita
Itse ostan autot ajettavuuden perusteella, en sen mukaan mitä pystyy itse huoltamaan. TSI-koneen alavääntö on niin messevää jokapäiväisessä ajossa että en halua siitä luopua.
Ja kun tarkemmin ajattelee niin mikä turbokoneen huollossa olisi vaikeampaa jos välttämättä haluaa omat näppinsä liata auton kanssa? Turbohan ei huoltoa vaadi.
Ilmoita
Aloittaja on selvästi perillä vw alennustilasta, uudet vw:t on luokattomia rotiskoja, niitä ostaa vain tyhmät. VW merkkihuoltoon ei vanhaa hyvää volkkaria kannata pilattavaks viedä vaan huollata ammattilaisilla jos et ite pysty (harvempi nyk.)

K Auton uusin käänne tarjota 3 vuoden huollot kertoo ettei kauppoja ei synny enää, kukaan täysjärkinen iömatteeks autoja huolla, sillähän ne palkat maksetaan kun autojen katteet alenmuksien jälkeen olemattomat. On selvää, että ilman Keskon miljoonia K Auto olisi jo konkassa. Nyt Cittarin asiakkaat maksaa ruuasta ylihintaa jotta autokauppa ei sammu. Hahahaa
2 VASTAUSTA:
Itsehän tuokin aloituksen olet rykäissyt ja ahkerasti "kommentoinut" sitä, vai mitä osssssspentiiholisti?
Normaaliajomäärällä tuo 3 vuoden huollot tarkoittaa yhtä huoltoa, kun huoltoväli on 2 vuotta. Mahtava tarjous kaikkiaan.
+Lisää kommentti
"Mikä on viimeinen hyvä bensavolkkari?"

Ei sellaista olekkaan. Kaikki on vihoviimeisiä paskoja.
3
Ilmoita
1987 vw jetta taisi olla viimeinen volkkarin malli jolla pystyi päivittäin ajamaan ilman jatkuvaa korjausta, toki heikkolaatuisen kaasuttimen huono toiminta aiheutti siinäkin jatkuvaa huolta ja murhetta.
3
Ilmoita
Parhaana Golf-mallina kautta aikojen pidän IV-koppaista ja niistä paras on GTI-malli. Tuo korimalli oli ruostumisen suhteen paljon parempi kuin esim. III tai V -mallit ja tuo GTI:n 150 heppainen turbo on VW:n koneista vankin. Lisäksi auto ei häviä käytännössä uusillekkaan autoille ajettavuudessa. Myöskin polttoaineen kulutus ja vakuutusmaksut ovat muiden Golfien tasolla.
1 VASTAUS:
Laitan IV- koppaisen toivelistalle, terveisin Aloittaja
+Lisää kommentti
Mä ostin 9 vuotta sitten tuliterän Polo GTI sportin, hintaa tuli reilu 30 k. Autolla ehdin ajaa 2tkm kun öljy oli jo loppu koneesta, piti siitä lähtien lisätä litra 5-6 viikon välein, yhteensä 15 litraa uutta öljyä emnen ensimmäistä määräaikaishuoltoa. Moottorin koko öljytilavuus om 3,6 litraa, eli öljyt vaihtu 4 kertaa emnen huoltoa. Ei kuulemma ollut moottorissa mitään vikaa, merkkihuolto tutki. No 88 tkm ajettuna mitattiin öljynkulutus, 2,21 litraa / 1000 km. Siis 66 litraa huoltovälillä. Ihan vitun laadukas uusi auto. Korjausta ei saatu koska sitä vaadittiin, heille olisi pitänyt antaa mahdolisuus itse keksiä mikä siinä oli vikana, odotella 7 vuotta kunnes vika olisi löytynyt ja sitten olisin saanut itse maksaa korjauksen. Mitään takuuta ei K Auton myymissä autoissa ole, siksi laitoin paskan kiertoon, huollon mukaan oli priimaa.
3
Ilmoita
aloituksen kysymys on kompa, eihän hyvää volkkaria ole tehty tähän päivään mennessä.
3
Ilmoita
1.6 16V , manuaali ihan hyvä. yli 100hv ja riittävän pirteä.
jakohihnat, ei vie öljyä jos ei ole ajanut pitkillä väleillä. 25-30tkm

Edulliset kulutusosat.

IV golffi jos on pesty silloin tällöin ja vahattu kerran vuodessa on edelleen täysin ruosteeton. Hijainen auto joka ei nitise tai natise, korotettu huonon tien alusta erittäin hyvä.
Ilmoita
Kiitokset vastauksista, varmaankin 2006 on se raja ja vanhemmissakin pitää tarkkailla, ettei ole TSI ongelmaa. Hintaluokka on jossain 2000 euroa maksimi, joten uudempaa en saisi irti muutenkaan.
Ruosteettoman yksilön löytäminen on vaikeaa ,pihassa on jo VW pakettiauto, josta kynnykset ovat lahonneet, vm 2004. Kuitenkin perinteinen volkkaritekniikka kiehtoo, ensimmäinen autoni oli 1966 6V kupla ja sitten 1974 passatti, josta jatkoin 1973 keltaiseen kuplaan. Siitä luovuin, koska etuiskarien yläpäät olivat muuttuneet rautaoksideiksi.
Ilmoita
Viimeiset toimivat bensakoneet volkkarilla on 2.0 8-venttiilisiä ruiskukoneita.

Moottorikoodit: AWG, AWF, AGG, 2E, ADY, ABA, APK, AQY, ATM, AZH, AZJ, AZM, ATF, AUZ, ASU ja AVA.

Näitä löytyy vielä OCTAVIA MK1, FABIA MK1, GOLF IV sekä PASSAT B5, mutta hirvittävän vähän myynnissä koska toimivat ilman kalliita remontteja.
Ilmoita
Onko aloittaja joku masokisti, kun on pakko saada yksi huonoimmista autovalmisteista, mitä pallolta löytyy?
4 VASTAUSTA:
Kato kun kaikki ei halua tuhnulla tuhnutella tuolla tien tukkona jotku haluaa ajaa autolla.
Kun alan ammattilaiset tekevät autovertailuja niin VW:n autot löytyvät aina sieltä listan yläpäästä ja Tojot korkeintaan keskikastista.
Ei kyllä tuollainen demarimeininki kiinnosta.
Varsinkin kun Tojon idea on ottaa kuskilta rahat pois kalliilla huolto-ohjemalta. TM:n kestotesti kertoo että tojon huoltaminen on 40% kalliimpaa kuin VW:n. Ryöstöä tuollainen.
Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€

Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€

Ja jos korjauskustannuksista puhutaan niin mun Volsuja on korjattu 220 eurolla reilun 20 vuoden aikana. Täysin viatonkin tojo olisi tullut paljon kalliimmaksi.
Satunpa omistamaan sekä Golfin että Corolla Verson ja minulla ainakin Golfin omistaminen on tullut kalliimmaksi - vaikka sen korjaaminen ei olekkaan kalleimasta päästä ja vakuutuksetkin ovat halvemmat kuin Toyotassa.
Huonoin autoni oli Mersu C 1997, se lucas-pommi, joten auton merkki ei auta yhtään. Ruostettakin oli enemmän kuin missään muissa autoissani. Etuiskarin yläpäitä joutui heti hitsaamaan. Auton siitä olisi saanut tehtyä, jos olisin vaihtanut boschin ruiskupumpun releineen. Se olisi maksanut enemmän kuin koko auto. Relluissa ei koskaan tuollaista laatua. Volkkari on kuitenkin simppeliä perustekniikkaa, ainakin vanhemmissa malleissa.
+Lisää kommentti
Kyll maar se o Vw Kupla 1300 S vm 1975.
1 VASTAUS:
Kyllä ne parhaat volkkarit tehtiin 1940-50-luvun taitteessa. Sen jälkeen ei ole tullut muuta kuin sutta.
+Lisää kommentti
Kyllä se alkuperäinen kupla oli VW:n tekninen huipentuma sen jälkeen kehitys on pysähtynyt tai mennyt takaisinpäin. Jo tuohon aikaan volkkarit oli talvella kylmiä niin kuin nytkin. Silloin ovet olivat talvisin jäässä niinkuin nytkin. Silloin moottorit söivät öljyä. Tosin ei niin paljon kuin nykyisin. Sähkövikoja oli kuplassa vähemmän kuin nykyisissä volkkareissa. Silloin ei turbot ja vaihdeaskit paukkuneet eli tässä on tullut alamäkeä. Lisäksi volkkarit ruostuu edelleen samalla tavalla kuin silloinkin. Ja hölmöt ostaa toivoen, että jos tämä olisi parempi kuin se edellinen maanantaikappale. Turha toivo. Volkkaritehdas toimii vain maanantaisin..
1 VASTAUS:
Kaikki samat viat uusissa ja uusia vikoja vaikka kuinka paljon. Edelleen on VW pakastimen maineessa, olisivat edes lämmitykseen satsanneet, ilmeisesti kabiinissa on polttoaine höyryjä sen verran ettei lämpövastuksia voi käyttää, vuotoja siellä täällä.
+Lisää kommentti
"..Mikä moottori on vielä helposti huollettavissa itse?.."
Vanhoista volkkareista 3, ja 5-koriset (8v koneet) golffit oli ehkä kaikkein helpoimpia huoltaa. (Tee-se itse miehen unelma-autoja).

Mutta toisaalta, eipä nuo uudet Tsi koneet ole kovin paljon vaikeampia huoltaa, kuin vanhat vapari koneetkaan. Samanlailla ne öljyt ym. nesteet niihin vaihtuu. Uusissa on jopa väljempää tehdä huoltoja, kuin esim. neloskoppassa vw golffeissa, joissa ajovalopolttimon vaihtokin oli hankalaa.
Ilmoita
Jännää että VW mies vertailee aina Toyotaa, taitaa laadukas Toyota olla melkoinen piikki lihassa, ilman Toyotaa Volkkarin myynti olisi tuplasti isompi? No ei siis mikään ihme kun Toyota vie puolet Volkkarin tuloista...auts!
1
Ilmoita
GOLF MK2 1987
GOLF MK3 1991
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mikä on viimeinen hyvä bensavolkkari?

Olen aikeissa ostaa skodan, seatin tai sitten aidon volkkarin. Mikä vuosimalli on rajana, ettei varmasti ole TSI; DSG, TFSI tai muuta moottoriongelmaa? Golf, Polo tai Rapid pikkuauto on siis toivelistalla.
Mikä moottori on vielä helposti huollettavissa itse?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta