ORVOKIT KUKKIMAAN!

Ollut viikon aurinkoista. Oletteko uskaltaneet istuttaa pihakukat? Istutuin tänään saas nähdä paleltuvatko?

72

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen kyllä vanha Hippi.
      Mutta en kuitenkaan "senlainen" mies.
      Punaista lihaa syön mielelläni.
      Riittää kun ostaa Mansikoita kesällä.
      Niistä saa jo monta lentävää eläintä.
      Piha-maata hoitavat sitten yhtiön naiset.

      H.

      • Eikö "yhtiön naisissa" ole yhtään lämminveristä nupulla olevaa Orvokkia istutettavaksi?


      • arvo.e kirjoitti:

        Eikö "yhtiön naisissa" ole yhtään lämminveristä nupulla olevaa Orvokkia istutettavaksi?

        Eipä taida olla...
        Yhtä tuskallisia katsoa kaikki sipuleita istuttaessaan.
        Niin takaa- kuin edestäkin-päin.
        Ei edes liian löysiä T-paitoja heillä.
        Housut vain ovat niitä löysiä. :)
        -
        Kyllä se on taaskin vaan odotettava ensimmäisiä Heinän-leikkuuksia.
        Tyttöset tulevat silloin siimojaan levittelemään.

        H.


      • Anonyymi

        Voi teitä miehiä! Ettei vaan tulis aika pitkäks?
        Arvo. Huomaan, että olet teksteissäsi alkanut hurjistelemaan.
        Villi?

        🐜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä miehiä! Ettei vaan tulis aika pitkäks?
        Arvo. Huomaan, että olet teksteissäsi alkanut hurjistelemaan.
        Villi?

        🐜

        Johtunee keväästä - on muutamilla naisilla varmaan sitä rinnoissa, kun pursuaa tuhdisti. Villit sinivuokotkin kukkivat.


    • Katselin kaupassa orvokkeja, mutta tänään vasta on kaksi kolmasosaa lumesta pihasta poissa.
      Yleensä kyllä ostan juuri orvokkeja ensimmäiseksi, mutta vielä tarvitsee odottaa.

    • Anonyymi

      Täällä Keski-Suomessa jo kaksi viikkoa ollut narsissit ja orvokit terassilla, hyvin ovat narsissien kukat auenneet, orvokit suojasin harsolla viime viikonloppuna kun oli vähän enemmän pakkasta luvassa....

      • Heti, kun Aroniapuskan juurelta lumet lähti, sieltä pilkisti 3 krookusta.
        Keski-Suomessa myös olen.


      • Arvo Helsingistä ja pääsiäissunnuntaina -0.2 aamulla. Orvokit sietänevät muutaman asteen pakkasen. Keskipäivällä lämmintä 20 asteen paikkeilla. Seinustalla voi paidatta ottaa aurinkoa.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Arvo Helsingistä ja pääsiäissunnuntaina -0.2 aamulla. Orvokit sietänevät muutaman asteen pakkasen. Keskipäivällä lämmintä 20 asteen paikkeilla. Seinustalla voi paidatta ottaa aurinkoa.

        Orvokit sietää n. -5 asteen pakkasen ja narsissit peräti -10.....


    • Anonyymi

      Narsisseja ja värillisiä pajunkissaoksia ostin, hain luonnosta männyn ja pajunoksia ja koristelin porraspielen, olikin toistaiseksi asuntorivimme ainut koristus. Voi ne orvokit, ovat niin kauniita mutta kun en jouda nyppimään. Ja unohtuvatkin silloin kun joutaisi. Kestävät kauniina pitkään jos jaksaa hoitaa. Rohkea aloittaja, joka on jo istuttanut kukat. Mulla on vanha karjalaisnainen tuttavana, hänen mukaansa maahan ei kannata laittaa mitään ennen kesäkuun 1. päivää. Mutta toivotaan parasta.

      • Anonyymi

        Pidän orvokeista. Mutta yleensä ne hurjistuvat kasvamaan vartta ja sitten ne lörähtävät. Jotenkin niistä menee ryhti.
        Tänään katselin kukkakaupan ulkopuolelle asetettuja ruukkuja.
        Ihania värejä.

        Ei ihan vielä. Klöntti luntakin on vielä maassa etu- ja takapihalla.

        Beng


      • Nuoruuteni vietin Pohjoiskarjalan perukoilla. Siellä kesä viipyilee. Äitienpäivän tienoilla koulun päättäjäisissä paikoin vielä lunta.


    • Anonyymi

      En istuta orvokkei, mää pane niitä vain, ei sormetkaa tule mutaisiks, ja o paljon vai kummottos mukavampaa
      rjj

      • Anonyymi

        ja ny o kyl vähän varhaist alkaa panemaan, ku pitäis hoitaa ettei enne juhannust ja nii om mone muukki sanonu tarvitse täsä ny panna menemään. orotelas ei mar, täsä ny ja jos täsä ny sitten jäis hän vaihe välist kui vaa, ja vois siirtyä muihin kesä kukkiin ja nii om mone muukki sanonu
        nrjj


    • Anonyymi

      En osta taimia. Suosin sipulikukkia, perennoja ja kesäkukkia, jotka kylvän. Kerään siemenet syksyllä. En pidä nykyajan sotilaallisesta tyylistä, ruukut seisovat jäykkinä siellä sun täällä. Rajojen pitää olla loivia. Mulla on jouluruusu kukkinut jo melko kauan, samoin krookukset. Miten mahtaa olla kevätkellon laita, kukkiikohan tänä vuonna? Skillatkin kukkivat.

      • Kasvaa minullakin jo yli 10v. ikäinen palmu - tosin vasta viikko sitten otin ulos autotallista kesäksi. Myös marja- ja ruusupensaita kasvaa monivuotisena. Samoin luumu - ja omenapuita.


    • Minulla on tuossa Kerta-Käyttö-Lautasella 4 Sipulia.
      Pitäisi kuoria ja pilkkoa ne.
      Jauhe-liha on palautumassa huoneen-länpöön.
      Luomu-Voi saa olla vielä Jää-Kaapissa.
      -
      3h. niin jo alkaa Valko-Sipuli tuoksua kera Ruskistuneen Voin ja Sipulin.
      Jauhe-Lihan jähmettynyt Veri antaa lisää aromaattisuutta.
      -
      On nautinto, että voi nauttia kaikesta mikä aikoinaan on kasvanut rehevästi.

      H.

      • Anonyymi

        jauhelin ku ottaa täsä ny jääkapist, ja laittaa sen kylmäl paistinpannul kokonaisena palana, antaa sitten jauhelihan lämmetä, ja paistuu toisen pualen tiätty, niin et hän o kunnol paistunut, ja mut kumminki kääntää sitten ei sunkka pualt, ja taas antaa paistuu, ei sunkka niin et paistetun lihan simmottos sit vaa tuaksu peittää totanoi keittiön mahtaks sitä sanokka kehrata. Sen jälkeen jauhelihan voi hienontaa pannul. Sillälail saa hyvin ruskistunut täsä ny jauhenlihaa
        rnjjj


    • Anonyymi

      Ei kait ny viel voi pihakukkii istuttaa, kun maa on roudas.

      • Helsingissä maat ovat sulana. 27 ulkoterassilla tänään. Asensin kastelulaitteen, kun maa on rutikuiva. Marjapensaiden lehdet törröttävät aluillaan.


    • Tosi lämmin viikko ollut, silti orvokit eivät ole vielä kaupassa käydessä tarttuneet mukaan.
      Mustaan pata keskellä nurmikkoa kylläkin jo huutaa jotain värikästä,
      mutta katselenpa ilonpilkahduksina vain krookuksia ja lumikelloja.
      ainoa puuha minkä olen pihalla tehnyt on kalkitus.

      Tuohon terassille voisi jonkun orvokkiamppelin hommata, onhan siinä lämmin ja sen voisi sitten kuskata sisälle jos hurjan hallan heittää pohjoisesta.
      nuo ilmavirtausten liikkeet ovat nykyään yllättävän vikkeliä.

      • Mulla on kolmen edellisen vuoden äitienpäiväruusut vanhassa autonrenkaassa pihassa.
        Peitin ne syksyllä huolellisesti havuilla.
        Eilen otin havut pois, hyvin olivat säilyneet.
        Orvokki on lempikukkani, niitä ostan kunhan nuo loputkin lumet tuosta pihasta häipyy.
        Alasmentäessä on vielä niin paljon lunta, ettei tieltä pääse autolla pihaan.
        Sieltä lähtee aina viimeiseksi lumet.
        Järvi näyttää olevan vielä umpijäässä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla on kolmen edellisen vuoden äitienpäiväruusut vanhassa autonrenkaassa pihassa.
        Peitin ne syksyllä huolellisesti havuilla.
        Eilen otin havut pois, hyvin olivat säilyneet.
        Orvokki on lempikukkani, niitä ostan kunhan nuo loputkin lumet tuosta pihasta häipyy.
        Alasmentäessä on vielä niin paljon lunta, ettei tieltä pääse autolla pihaan.
        Sieltä lähtee aina viimeiseksi lumet.
        Järvi näyttää olevan vielä umpijäässä.

        Olet varmaan kovin pohjoisessa? Helsingissä maat lumettomia jo viikkoja.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla on kolmen edellisen vuoden äitienpäiväruusut vanhassa autonrenkaassa pihassa.
        Peitin ne syksyllä huolellisesti havuilla.
        Eilen otin havut pois, hyvin olivat säilyneet.
        Orvokki on lempikukkani, niitä ostan kunhan nuo loputkin lumet tuosta pihasta häipyy.
        Alasmentäessä on vielä niin paljon lunta, ettei tieltä pääse autolla pihaan.
        Sieltä lähtee aina viimeiseksi lumet.
        Järvi näyttää olevan vielä umpijäässä.

        Pian siinä renkaassa kukki kunnon ruusupuska.

        Autonrengas kerää sopivasti lämpöä. en osaa kuvitella suojaisiko myös myyriltä.

        Entinen naapurini laittoi omenapuutarhansa omenapuut tavallaan "kohopenkkiin", istutti jokaisen taimen autonrenkaaseen. Niitä oli ainakin kaksikymmentä ja jotenkin se pelto näytti hassulta, mutta lämmön vuoksi hän kertoi moisen istutuksen tehneensä.
        helppoa ajaa ruohonleikkurilla pellolla ja ei vahingoita taimia kun ovat renkaiden sisällä.
        Hän on luomuviljelijä ja keksijäkin.


      • arvo.e kirjoitti:

        Olet varmaan kovin pohjoisessa? Helsingissä maat lumettomia jo viikkoja.

        Olen Jämsässä, mutta tää on sellainen kohta, mistä lumet sulaa viimeiseksi. Muualta ovat jo miltei häipyneet.
        Vielä, kun siinä viimeisessä myräkässä tuli 25cm lisää.


      • eppu2 kirjoitti:

        Olen Jämsässä, mutta tää on sellainen kohta, mistä lumet sulaa viimeiseksi. Muualta ovat jo miltei häipyneet.
        Vielä, kun siinä viimeisessä myräkässä tuli 25cm lisää.

        Ilomantsissa lapsuuteni seudulla myös lumi viihtyi pitkälti toukokuuhun.


    • Anonyymi

      En osta vielä parvekekukkia...nautin katselemalla noita kevään kukkia vielä...krookuksia tuli pitkä rivi pihaan....tulppaanit puskevat jo pitkää vartta...sinivuokot ovat kauniita myös ...
      Pääsiäinen on monelle ulkomaalaiselle jotka ovat tänne muuttaneet ....kevään alku ja talven loppu....Katsoin juuri ikkunasta kun Kiinalaisen näköisiä kulki ruoka astioiden kanssa....ruokaa vievät yhteisiin tapaamisiin... Ennen se oli meilläkin tapana ....luulen että sekin on vähentynyt huomattavasti.
      mimmimum-..mi

      • Karjalassa ordotokseilla oli tapana viedä pääsiäisenä ruokaa haudoille. Samalla suorittivat haudoilla muistelu messun.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Karjalassa ordotokseilla oli tapana viedä pääsiäisenä ruokaa haudoille. Samalla suorittivat haudoilla muistelu messun.

        Mä vein eräänä jouluaatonaattona, kun otin väärän kassin. Toisessa oli ruoat ja toisessa kynttilät.

        Mietin vain, että kylläpä mummo ja ukko ilahtuisivat, jopa nauraisivat, jos olisivat tietoisia vääräuskoisen kömmähdyksestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä vein eräänä jouluaatonaattona, kun otin väärän kassin. Toisessa oli ruoat ja toisessa kynttilät.

        Mietin vain, että kylläpä mummo ja ukko ilahtuisivat, jopa nauraisivat, jos olisivat tietoisia vääräuskoisen kömmähdyksestä.

        Ketkä ovat vääräuskoisia? Nekö jotka tapetaan uskontonsa vuoksi, vai tappajat? Tutkittuaan uskontoja enemmän, luulee vähemmän.


    • Anonyymi

      Katselen epäsäännöllisesti ruotsalaista Puutarhakautta. Siinä ähräävät jänniä ratkaisuja. Sitten siinä tehdään ruokaa, aika luomusti välillä.
      Hiiri on syönyt akileijan siemenet, kun otin talteen kuivat kodat. Ne niistä.
      Jouluruusut laitoin jemmaan ja multa olikin ihan umpijäässä, samoin pari esikkoa. Saas nähdä onnistunko elvyttämään.
      Minusta on kivaa mennä puutarhoille uneksimaan. Yritän pysyä järjissäni.
      Tämmöistä. Pitkittelyä, kun tiedän, että harava ja pensassakset odottavat kärsimättäminä. Tarttis...
      Niin jossain: hostan päälle voisi nyt laittaa ämpäreitä, mustia?, niin niitä versoja voisi käyttää kuin parsaa.

      T Beng

      • Viime keväästä kukkineet hyasintit ja tulppaanien sipulit sain naapurilta ja istutin. Nyt kukkivat.


    • Kaksi keltaista amppeliorvokkia ostin lasitetulle kuistille. Ulos en vielä rohkene laittaa mitään.

      • Kesäkuun kymmenennen päivän jälkeen haen kesäkukat puutarhalta.


    • Meilläpäin on hieman luntakin vielä pihassa, mutta tulppaanit on noussut pintaan. Orvoikkeja en laita ihan vielä, vapuksi varmaankin. Pääsiäisnarsissit laitan maahan tulevaa kevättä varten, yleensä ovat kukkineet seuraavana kesänä. Kuistille olen tuonut kukkalaatikon valmiiksi ja salaattia varten ruukun, ne laitan myös vasta myöhemmin. Viinimarjapensaita täytyy mennä tänään katsomaan jos maa on kuivunut ympäriltä, pitää huolehtia ettei oksat roiku maahan.

      • erukkapensaat lannoitin eilen ja kastelin. Viiniköynöksiä olen myös kastellut. Eivät tosin ole vielä kasvattaneet edes lehtiä. Viime kesänä tuottivat rypälesadon.


      • arvo.e kirjoitti:

        erukkapensaat lannoitin eilen ja kastelin. Viiniköynöksiä olen myös kastellut. Eivät tosin ole vielä kasvattaneet edes lehtiä. Viime kesänä tuottivat rypälesadon.

        Wau, oikein rypäleitäkin,nyt olen kateellinen. Asut varmaan eteläisessä suomessa.


      • Anonyymi

        Niin. Sulla on sitten Orvokkeja ja Terttuja....

        Beng


      • miljoona kirjoitti:

        Wau, oikein rypäleitäkin,nyt olen kateellinen. Asut varmaan eteläisessä suomessa.

        Helsingissä asun ja viiniköynöksiä kasvaa vain talon etelä seinustalla. Tänään ensimmäinen päivä shortseissa tälle kesälle.


    • Kevät-kasvieni höyrystys-vesi on nyt imeytynyt takaisin Lihaan ja kasveihin.
      Veteen valuneine mausteineen, hives- ja kives-aineineen.
      Hyvä kun jaksan odottaa puolille päivin.
      Maun täytyy lähennellä taivaallisuutta.
      DB2 vaatii energialle säännöllisyyttä.

      H.

    • Istuskelin pihakeinussa kaffeella, kuuntelin tuulen huminaa ja linnun laulua.
      Tuli sellainen olo, että huomenna, kun pitää asioilla pistäytyä, taitaapa se auton nokka sinne orvokkikauppaankin kääntyä.

    • Anonyymi

      Pesin terassimatot. No, huhhuh.
      Taidan olla melkein yhtä märkä kuin mattoset..
      Syksyllä heitän pois ja hankin pätkäparvekemattoja ja laitan vieriviereen.
      Kirottua touhuta ison maton kanssa, kun se ei väänny eikä käänny, varsinkaan pestynä. Ihme kun en vetänyt piruetteja pesutuvassa. Lattian kaato....no, jaa.
      Hirveää,,jos lentäisi selälleen, taju menisi ja halvaantuisi.
      Pyykkärilaulu ei soinut mielessä. Tuli vähän rumia sanoja....
      Siellä ne nyt kuivuvat.
      Tehtävälistalla ikkunoiden ulkopesu. Sisältä ja välistä, kun vaihtelen verhoja.
      Beng
      On tämä kevääntulo rankkaa...

      • Ennen sitä minäkin tuolla rannalla pesin, käänsin, väänsin pitkiä nelivarsikudontaa olevia mattoja. (äiten kutomia)
        Nyttemmin tänne mökillekin olen hankkinut muovisia mattoja, ovat kevyitä käsitellä ja pestä useimminkin. (koirat ja ukot sotkee)
        Sitten olen noita pitkiä räsymattoja pätkinyt.
        En jaksaisi enää käsitellä noita painavia, enkä viitsi aina oottaa, koska joku tulee auttamaan, kun ovat kuka missäkin päin tonttia.


    • Anonyymi

      Orvokin a-hinta 5 eur/ kpl !
      Ilmoitus kaupan ikkunassa isolla, varmaan siksi että ei tarvitse käydä kysymässä kauppiaalta " onko riistohinta totta."

      • Onkohan pilkkuvirhe? Helsingissä ovat olleet noin 80 senttiä /kpl.


      • arvo.e kirjoitti:

        Onkohan pilkkuvirhe? Helsingissä ovat olleet noin 80 senttiä /kpl.

        Kyllä tuo virhe tarvitsee olla.
        Kävin puutarhamyymälässä ja ostin sieltä. Oli komeita ja maksoi euro 5centtiä kappale.
        Ihana ilma, pitää tästä kohta häipyä ulos.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Onkohan pilkkuvirhe? Helsingissä ovat olleet noin 80 senttiä /kpl.

        Siinä on pitkänmatkan lisä.


    • Anonyymi

      Täällä kotosalla orvokit istutettu noihin isompiin ruukkuihin terassilla jo kolmatta viikkoa sitten. Nätisti kukivat kun vain muistaa kastella.
      Täällä on aivan hurjan kuivaa ja tänään puuskittainen 18m/sek tuuli on nostattanut hiekka- ja multamyrskyn. Päivällä olikin radiossa liikennevaroitus kun eteen ei nähnyt enempää kuin kymmenen metriä. Oli aika hurjan näköiset multapilvet kun ajeli töistä kotiin. Oli kyllä onni ettei pessyt autoa viikonlopulla.
      Hytinäx

    • Anonyymi

      Kaikki kukkii lämmintä 22-23 monia päiviä.

    • Tänään aloitin haravoinnin, jippii, aika kivaa puuhaa...
      aika hyvin etuajassa kun yleensä suurin haravointi on tehty porukalla
      äitienpäivän aikaan, kun jälkikasvu tulee käymään,
      mutta nyt taidan ehtiä ennen haravointikomppaniaa homman hoitamaan.
      Suurin aika tämän päivän haravoinnista meni suunnitelmien tekoon, tuon siirrän tuonne ja tuon puskan tänne.
      Tässä huushollissa alkaa kaikki olla aika vanhoja tapauksia, melkein ikäloppuja kaikki,
      Kaksi ikivanhaa vuorimäntyä roikaleine oksineen ja kaksi koristeomenapuuta ovat saaneet tappouhkauksia jo monta vuotta, mutta nyt ovat tulleet tiensä päähän,
      odotan vain oikeaa hetkeä jolloin julma uhkaus toteutetaan.
      niiden tilalle olen suunnitellut joitakin erilaisia tuijia ryhmään,
      niitäkin on nykyään kivannäköisiä ja -kokoisia, varaa valita.

      • Aikoinaan ostin koristeomenapuun erehdyksissä luullen valkea kuulaaksi. Vierailijat ilkkuivat erehdykselleni. Kerroin puun olevan runsassatoinen sekahedelmä puu. Kaupassa käydessäni varauduin aamuun. Aamulla varhain viritin puuhuni karkkipussija, omenia, appelsiinejä, panaaneja ja puun juurelle limut ja viinit. Vierailijat kehuivat puun satoisuutta.


      • Anonyymi

        Kiva idea. 👍
        Jaa mukavasti kuittasit.

        Beng


      • arvo.e kirjoitti:

        Aikoinaan ostin koristeomenapuun erehdyksissä luullen valkea kuulaaksi. Vierailijat ilkkuivat erehdykselleni. Kerroin puun olevan runsassatoinen sekahedelmä puu. Kaupassa käydessäni varauduin aamuun. Aamulla varhain viritin puuhuni karkkipussija, omenia, appelsiinejä, panaaneja ja puun juurelle limut ja viinit. Vierailijat kehuivat puun satoisuutta.

        Hieman samantapaisen viritelmän olen itsekkin tehnyt tyttärelleni, joka aina moitti epäsiistiä pihaamme, jossa ei ollut tarpeeksi kukkia ja muutenkin rehoitti villnä.

        Siis hän oli tulossa iltamyöhällä ja toinen tyttäristä oli saanut ravintolasta kaikki leikatut ruusunkukat, jotka oli jäänyt häävierailulta.

        Niinpä teippasimme ne ruusunkukat kaikki vihreään villin näköiseen isoon pensaaseen ja siitä tuli tosi upea!

        Tietenkin aamulla asia paljastui, kun kukat oli nuupahtaneet ja teippaukset näkyivät, mutta oli meillä hetken hauskaa.

        Eikös kaikki ilo lopu aikanaan ja harva kestää viikkokaupalla, ...edes se huima rakkaus.

        Kesäkukkia en viellä istuttaisi ulos, sillä toukokuun lopussa tulee yleensä pakkasyöt, joita naapurimme aina manaili, kun aina joutui ostamaan kahdet kesäkukat.


      • Meillä ei tarvitse haravoida. Vain suurimmat myrskyn pudottamat oksat kerään. Sitten vaan puhalluskoneella kasat kokoon ja aletaan normaalisti ajamaan nurmikkoa päällä istuttavalla koneella. Kone kerää silppua ei tarvitse haravoida, vain ne puhalletut kasat nostetaan käsipelillä pois.


      • miljoona kirjoitti:

        Meillä ei tarvitse haravoida. Vain suurimmat myrskyn pudottamat oksat kerään. Sitten vaan puhalluskoneella kasat kokoon ja aletaan normaalisti ajamaan nurmikkoa päällä istuttavalla koneella. Kone kerää silppua ei tarvitse haravoida, vain ne puhalletut kasat nostetaan käsipelillä pois.

        Madot tykkää syksyn lehdistä, möyhentelevät niillä maata.
        Eikös tuo silppu ole erinomaista viherlannoitetta.


      • Anonyymi
        eppu2 kirjoitti:

        Madot tykkää syksyn lehdistä, möyhentelevät niillä maata.
        Eikös tuo silppu ole erinomaista viherlannoitetta.

        Aina löytyy käyttöä kaikille lehdille ja oksasilpuille
        Milli


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Hieman samantapaisen viritelmän olen itsekkin tehnyt tyttärelleni, joka aina moitti epäsiistiä pihaamme, jossa ei ollut tarpeeksi kukkia ja muutenkin rehoitti villnä.

        Siis hän oli tulossa iltamyöhällä ja toinen tyttäristä oli saanut ravintolasta kaikki leikatut ruusunkukat, jotka oli jäänyt häävierailulta.

        Niinpä teippasimme ne ruusunkukat kaikki vihreään villin näköiseen isoon pensaaseen ja siitä tuli tosi upea!

        Tietenkin aamulla asia paljastui, kun kukat oli nuupahtaneet ja teippaukset näkyivät, mutta oli meillä hetken hauskaa.

        Eikös kaikki ilo lopu aikanaan ja harva kestää viikkokaupalla, ...edes se huima rakkaus.

        Kesäkukkia en viellä istuttaisi ulos, sillä toukokuun lopussa tulee yleensä pakkasyöt, joita naapurimme aina manaili, kun aina joutui ostamaan kahdet kesäkukat.

        Hauskanpito sinällään o hyväksi ja sen muistolle voi pitää iloisen muistelon vielä tapauksen jälkeen uudestaan.


      • Anonyymi
        eppu2 kirjoitti:

        Madot tykkää syksyn lehdistä, möyhentelevät niillä maata.
        Eikös tuo silppu ole erinomaista viherlannoitetta.

        Vähän ripsasi vettä. Matoset ilmeisesti tulivat pintaan. No,,räkättirastas tuli syömään. Yök. Se venytti pulleaa matoa. Ja sittennsitä tuli vahtimaan kaksi rastasta, kun se söi itsensä ähkyksi, kunnes pyräht7 jonnekin, 'ruokkimaan' poikasia. Yök, arvaatte miten.

        Beng


    • Tänään näin valtavan isoja silmuja koivuissa.

      Nyt jos ottaisi sisälle maljakkoon niin eipä menisi montaa päivää kun niissä on jo iso lehti ja sen mukaan viikot kesän tuloon ovat jo varsin vähissä.

      Voiko olla mahdollista, että kesä on siirtynyt näin paljon aikaisemmaksi,
      vai vieläkö kylmää tulee.
      En ole kuullut yhtään ennustajaa ennustuksiaan tulkitsemassa roknoosejaan,
      taitavat ne entisajan sääroffeetat menneet manan mailleja uusia ei ole tullut,
      kun kaikki luottavat vain pekka poutiin ja seija paasosiin.

      • Anonyymi

        Niin ei edes nykyajan sammakonloikasta voi ennustaa tulevaa säätä, niin on päälaellaan koko ilmasto. Vaikka ennustettiinhan tälle vuodelle vielä kuumempi el ninja ja se ainakin pitää paikkaansa.
        Töihin ajellessa näkyy pelloilla jo rypsi kukkivan keltaisena merenä ( ei ikinä aiemmin näin aikaisin) ja varhaisperunatkin on jo myyty 2000 kr kilohinnalla. Ja niin mahdottoman kuivaa, kovasti lupasivat eiliselle ja tällekin päivälle vesisadetta, aurinko senkun vain paahtaa ja ihmiset kulkevat ulkona shortsit ja kesämekot yllään.
        Hytinäx


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei edes nykyajan sammakonloikasta voi ennustaa tulevaa säätä, niin on päälaellaan koko ilmasto. Vaikka ennustettiinhan tälle vuodelle vielä kuumempi el ninja ja se ainakin pitää paikkaansa.
        Töihin ajellessa näkyy pelloilla jo rypsi kukkivan keltaisena merenä ( ei ikinä aiemmin näin aikaisin) ja varhaisperunatkin on jo myyty 2000 kr kilohinnalla. Ja niin mahdottoman kuivaa, kovasti lupasivat eiliselle ja tällekin päivälle vesisadetta, aurinko senkun vain paahtaa ja ihmiset kulkevat ulkona shortsit ja kesämekot yllään.
        Hytinäx

        Helsingissä satoi tänään. Eilen terassillani 30 ja shortseissa otin aurinkoa.


    • Anonyymi

      Laitoin köynnöskrassin siemenet multakippoihin ja nyt odotan nouseeko sieltä mitään. Kuvan mukaa seinälle kiipeää oranssit tai keltaiset kukat. Jos ei tapahdu mitään voi kuulemma istuttaa suoraan ulos kukkapenkkiin toukokuun lopussa. Ennen ostin krassit taimikaupasta, mutta nykyään ne ei viitsi enää edes pyynnöstä laittaa niitä myytäväksi.

    • Jostain pääsee mehiläisiä tupaan.
      Aamuyöstäkin päästin kaksi ulos. Kun menin eteiseen siellä oli yksi, kun menin saunaan, siellä oli yksi. Nytkin tuossa pörrää yksi, avasin sille ikkunan, että pääsee pihalle.
      Orvokkeja ja krookuksia vasta on kukassa.
      Eilen kaivoin pihasta lahonnutta männyn kantoa, kaivoin maata ympäriltäkin, että saan sahattua maanpinnan alta, niin saan tasaseksi kohdan.
      Alkuun vaan ei menny niinku strömsöössä. Tuumin, että hyvä, kun poika toi tuon sähkösahan ja kelan. No ketju niin tylsä, ettei siitä tullut yhtään mitään.
      Ajattelin jo heittää homman silleen, mutta sisu ei antanut myöten.
      Niinpä sitten otin moottorisahan ja, kun oli puoleenväliin sahannu kettinki roikkui pahasti.
      Sitten en ensin meinannut löytää sen avainta. No vihdoin sitten sain sen homman valmiiksi.
      Äsken hörppäsin kahvit homman päälle.

      • Anonyymi

        Anteeksi Eppu. En voinut mitään sille, että kuvaamasi tilanne veti hymyn huulilleni.

        Sinä loppujen lopuksi olit se "tervaskanto" ja voitit taistelun.

        Todellako ansaitsit kahvit :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi Eppu. En voinut mitään sille, että kuvaamasi tilanne veti hymyn huulilleni.

        Sinä loppujen lopuksi olit se "tervaskanto" ja voitit taistelun.

        Todellako ansaitsit kahvit :)

        Todellakin siis ansaitsit kahvit piti olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin siis ansaitsit kahvit piti olla.

        Ymmärsin, että painovirhehän se siinä.
        Kyllä ne kahvit maistuukin aina kovan jupuamisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Orvokit olleet rapulla ruukuissa jo varmaan pari viikkoa. Krookukset kukkineet jo, nyt on paljon skillaa, helmihyasinttia, keltaisia, sinisiä pikkuisia sipulikasvia joiden nimeä en tiedä. Kirjopikarililja (Upplannin nimikkokukka) kukkii nyt penkissäni kolme kpl lilan värisiä, mutta ei yhtään valkoista. Pääsiäis- ja helluntaililjat (keltaiset ja moniväriset narsissit) ovat juuri aloittamassa kukintaansa ja ne tulppaanit jotka saimme säästymään kauriiden kidoista avaavat pian nuppunsa.
      Raportoi Paloma.se

      • Anonyymi

        Niin ja sitten tavalliset hyasintit joita laitan vähän sinne sun tänne. Ne tuovat kimalaisia ja muita surraajia kukkapenkkeihini hyvällä tuoksullaan.


      • Anonyymi

        Pikarililjat ovat kauniita. Mulla on muutama. Ostin takavuotena sipuleita ja luulin, että niistä tulee tulppaanin kokoisia. Maarianhaminassa kasvaa jokin luonnonvarainen pikarililjalajike.

        Esikkoja nupussa ja puoliksi kukassa. Tulppaanin lehdet kasvavat sentin päivässä. Kiva, jos jokin kukka leimahtaisi. Mutta jos ovatkin poikia.
        Narsissit vielä kukassa ruukussa ja helmililjat.

        Taustalla humppaavat euroviisuja.
        Teen lähtöä ulos jatkamaan pihahommeleita, mut kun ei oikein nappaisi.
        Katsotaan, voittaako laiskuus: hyvin suunniteltu....


      • Anonyymi

        18.55 Beng.


    • Kaunista ja lämmintä vielä.
      Huitasin muutaman pikkupuun nurin ja niitä työstäessäni huomasin, että kas, koivussa hiirenkorvat. Pistinpä oksia maljakkoon.
      Tuossa savusaunan vieressä on sellainen pikku rutakko, missä sammakot kutevat tähän aikaan.
      Yleensä, kun siihen menee alkaa kuhina, kun pakenevat veden alle ja sitten on täysi hiljaisuus.
      Äsken onnistuin hiipimään lähelle niin, etteivät huomanneet.
      Monta kymmentä sammakkoa kutukasassa pitivät aikamoisen kurinan.
      Olivat niin tohkeissaan touhuistaan, etteivät edes kissaa huomanneet, kun tuli jalkoihini.
      Mukava seurata näitä luonnon keväisiä merkkejä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe