Uusia näkökulmia narsistin moniavioisuuteen

Anonyymi

Narsisti alkoi päättää elämästäni niinkin henkilökohtaisella tasolla kuin seksuaalisuus ja yleensä intiimi kanssakäyminen. Hän päätti yksipuolisesti että suhteemme tulee muodostumaan polyamoriseksi.
Tuollainen suhteilu on minulle henkilökohtaisesti jos minä joutuisin sellaiseen niin kauhea ajatuskin, että ennemmin kai kuolisin kuin lähtisin moiseen. Narsistia ei minun mielipiteeni kiinnostanut vaan jostain syystä kuvitteli että se sopii minulle kuin nenä päähän ja ihmetteli kovasti minun reaktioitani kun osoitin mieltäni moisesta.
Narsisti antoi minun ymmärtää että olin lapsellinen ja ymmärrän kyllä sitten myöhemmin että hän on oikealla tiellä ja että myöhemmin minkäkin sitten voin rauhassa suhteilla myös hänen kanssaan vaikka minulla olisi joku toinenkin.

MItä polyamoriasta olen tietoa saanut niin niissäkin suhteissa ihmiset hyväksyvät asiat ja myös uudet liittokumppanit hyväksytetään myös muilla osapuolilla. Porukkaan ei siis niissäkään suhteissa tule kuka tahansa. Myöskin polyamorikot ovat selvillä oman elämäntapansa asettamista vaatimuksista siinä eläville kumppaneilla ja he kaikki ovat yksilöitä.
Ei niissäkään suhteissa pläjäistä toisen naamalle uusia tuttavuuksia kyselemättä ollenkaan mitä se toinen siitä pohtii.
Ja ennenkaikkea he eivät niissä alun alkaenkaan kai vakuuttele valheellisesti olevansa täysin yksiavioisia ja vanno uskollisuutta elämänsä jalokivelle jalustalle tätä nostaen.

Narsisti se yrittää vähän joka kautta tunkea omaa loputtoman vallanjanoaan läpi.

pihavalaisin

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polyamorikot puhuvat ystävyydestä ja kanssavanhemmuudesta, halaavat toisiaan ja syövät yhdessä ja nauravat yhdessä. He pitävät toisistaan.
      Narsisti yritti tehdä tuollaista ollenkaan kysymättä minulta mitä mieltä minä olen moisesta. En ollenkaan pitänyt kenestäkään hänen muista suhteistaan enkä voisi kuvitella ketään heistä ystäväkseni missään elämäntilanteessa vaikken tietäisi narsistista yhtään mitään.

      pihavalaisin

    • Anonyymi

      Osa polyamorisen suhteen onnea on myötäilo siitä että kumppanini on onnellinen ja se että myös se ystävä on onnellinen.
      Mitä narsisti voi tehdä sellaista kenenkään kanssa että siitä voisi tuntea myötäiloa, jos vaikka rakentaisin sellaisen mielikuvitustilanteen että hyväksyisin polyamorisen suhteilun niin että hän sitä eläisi jonkun muun kanssa?

    • Anonyymi

      Polyamorikot kertovat toisilleen suhteistaan, ovat empattisia ja luottavat siihen että tulevat ymmärretyiksi. He kertovat että on epävakautta ja mustasukkaisuuttakin eri kausina.
      Silloin kun narsisti harrasti muita ja minä olin vielä hänen kanssaan hän kai kuvitteli että minä alan ymmärtämään häntä. Sitä olen mietinyt usein, että oliko hän kuinka tottunut siihen että nainen ymmärtää. Jotenkin tuntui että hän laski minut kastiin jossa ymmärretään loppujen lopuksi.

      Ja juuri sillä hetkellä kun hän luotti että ymmärrän, annoinkin tulla ilmi, että ei taida sopia ollenkaan.

      pihavalaisin

    • Anonyymi

      En ole perehtynyt näiden "pöly-amo-rikkojen" sielunelämään, mutta jouduin seuraamaan vuosia
      erään hyvin rikkonaisen pöly-amorin seikkailuja seurakunnan naisten keskuudessa.
      Siellähän odotetaan näitä luomakunnan kruunujen ja Jumalan kunnian eli miehen
      nöyrää tottelevaisuutta ja kunnioitusta ja ihailua.
      Mies sitten liehuu takinhelmat hulmuten sisarten keskuudessa imarrellen ja niistä
      oikeista napeista painellen luvaten kullekin, mitä naikkonen haluaa.
      Sen laulun mukaan, että pieni pala Liisasta ja pieni pala Niinasta ja hiukan Stiinaa ja hiukan Diinaa...
      Kyräilee, mitä kukin tarvitsee ja mistä kenkä kiristää, sillä avioliittoa hän ei kunnioita.
      Ensin hän viettelee ja kun on saanut toisen onnesta lääpälleen, hän tuomitsee naisen kevytkenkäisyyden.
      Illanistujaisissa narsisti onnistuu saamaan kaikki miehet mustasukkaisiksi ja naiset toisiaan vastaan.
      Silloin on ilta oikein onnistunut ja hän tuntee oman etevyytensä.
      Vaimo tuntee ja tietää miten narsistin bravuuri-numerot etenevät, koska ne toistuvat.
      Tietää miehen tulevan luokseen takaisin osoittaen vaimon voittaneen kaikki muut naiset.
      Tosin tämä narsisti jätti aikanaan seurakunnan vastuut ja velvollisuudet.
      Vetää sitä pöly-amorin-rooliaan paremmissa piireissä koulutettujen naisten kanssa.
      Narsisti ei tarvitse enää kerätä kymmentä köyhää naista elättämään itseään.
      Elää nykyisin harvemman varakkaamman siivellä, mutta on keikeutettu toistamiseen alas!
      Miltähän se oma lääke maistuu, kun vetää puoleensa kaltaisiaan?

      • Anonyymi

        "Kyräilee, mitä kukin tarvitsee ja mistä kenkä kiristää, sillä avioliittoa hän ei kunnioita.
        Ensin hän viettelee ja kun on saanut toisen onnesta lääpälleen, hän tuomitsee naisen kevytkenkäisyyden."

        Polyamorikoilla ei ole hierarkia-ajatusta suhteissaan. He ovat ehkä avioliitossa vain yhden kanssa ja muut kumppanit ovat tasa-arvoisia. Narsisti piti avioliittoa jotenkin "kunniassa" muistaten lähinnä maininnoissaan että oli entinen vaimo olemassa. Oli pulleaa poikaa kun oli entinen vaimo olemassa vaikka mitään avioliiton velvoitteita ei ollutkaan käynyt toteen.

        Narsisti tarvitsee sen virallisen vaimon osoittaakseen olevansa normaali. Narsistilla tuskin on mitään hierarkkista ajattelua, vain eri käyttötarkoituksia. Samoin polyamorikoilla. Mutta polyamorikoissa ei ole mitään samaa kuin narsisteissa (jos eivät ole narsisteja). Polyamorikot eivät pidä useita suhteita hyötymistarkoituksella, vaan kriteeri on rakkaus ja välittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyräilee, mitä kukin tarvitsee ja mistä kenkä kiristää, sillä avioliittoa hän ei kunnioita.
        Ensin hän viettelee ja kun on saanut toisen onnesta lääpälleen, hän tuomitsee naisen kevytkenkäisyyden."

        Polyamorikoilla ei ole hierarkia-ajatusta suhteissaan. He ovat ehkä avioliitossa vain yhden kanssa ja muut kumppanit ovat tasa-arvoisia. Narsisti piti avioliittoa jotenkin "kunniassa" muistaten lähinnä maininnoissaan että oli entinen vaimo olemassa. Oli pulleaa poikaa kun oli entinen vaimo olemassa vaikka mitään avioliiton velvoitteita ei ollutkaan käynyt toteen.

        Narsisti tarvitsee sen virallisen vaimon osoittaakseen olevansa normaali. Narsistilla tuskin on mitään hierarkkista ajattelua, vain eri käyttötarkoituksia. Samoin polyamorikoilla. Mutta polyamorikoissa ei ole mitään samaa kuin narsisteissa (jos eivät ole narsisteja). Polyamorikot eivät pidä useita suhteita hyötymistarkoituksella, vaan kriteeri on rakkaus ja välittäminen.

        Nikki unohtui ja se on

        pihavalaisin


    • Anonyymi

      Näin pääsiäisen aikaan luterilainen muistaa Herran sanat aviopuolisoista,
      että he tulevat "yhdeksi lihaksi".
      Jossain puhutaan myös Herran sanoneen, että se joka yhtyy porttoon,
      tulee yhdeksi lihaksi myös hänen kanssaan.

      Luin jostain psykologian kirjasta, miten yhtyessä mies ja nainen saavat
      myös toistensa henkeä, ajatusta, tunteita, - ymmärrettävää, että omii.
      Laskekaapas sitten monenko kanssa on sängyssä,
      kun narsku on kokeillut puoli kylän sängyt läpi!
      Jokainen kerta jättää jotain itsestään ja saa jotain toisesta.
      Kylän siskonpeti omassa makuuhuoneessa!

    • Anonyymi

      Ihan nyt kysyn, että eikö seurakunnissa johon lukeutuu muita, kuin niitä oikeita hengessä yhdessä olevia ja omaa sukua puhuta lainkaan huorimuksista, onhan se sentään yksi kymmenestä käskystä. Siinä on jotain vinoutunutta.

      Minun seurakunnassani vedän luokseni aivan toisenlaisia ihmisiä, sisältää monenmoista kauneutta. Ja elämäntarinaa. Välillä todella erikoisia sieluja. Mutta huorimuksia he eivät ole.

      Siksi hämmästyttää kummastuttaa ajatus huorimus seurakunnasta ja siitä, että pitääkö sellainen olla hyväksyttävää. Eikö sellaista ihmistä neuvota jonkinlaisen avun piiriin, sekin löytyy käskyistä älä himoitse mitään toisen omaa. Palvelijoita, puolisoa yms.

      Tuntuu vain kun jotkin uskovaiset kailottaa joidenkin muiden olevan saatanasta, että puhuvatkin ihan itsestään. Sellaista seurakuntaa vetää puoleensa, minkälainen itse on. Ja sellaista elämää eläessään tulee narsistisesti tuhottua useiden uhrien elämän. Joidenka kanssa ei rakenna mitään, ei kuuntele toisen tunteita ja tarpeita vaan narsisti toimii, kuten on jo useiden muiden kanssa tehnyt, ei yhdessä mitään.

      Huono seurakunta tarvitsee ehkä puhdistamista.

      • Anonyymi

        Nuo seurakunnat. Naisten ei kannata heittäytyä koskaa minkään seurakunnan vietäväksi. Ne tuntuvat olevan oikeita rysiä jos joutuu jonkinlaiseen liemeen. Miltei kaikki sosiaaliset suhteet siellä samassa läjässä eikä nopeaa ulospääsyä tiedossa. Siellä väijyvät ilmeisesti sairaimmat yksilöt vain tilaisuutta vaanimassa koska käydä kimppuun.
        Narsisti kyllä löytää uhrinsa ja oikean hetken (uhrilla joku hätätila).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo seurakunnat. Naisten ei kannata heittäytyä koskaa minkään seurakunnan vietäväksi. Ne tuntuvat olevan oikeita rysiä jos joutuu jonkinlaiseen liemeen. Miltei kaikki sosiaaliset suhteet siellä samassa läjässä eikä nopeaa ulospääsyä tiedossa. Siellä väijyvät ilmeisesti sairaimmat yksilöt vain tilaisuutta vaanimassa koska käydä kimppuun.
        Narsisti kyllä löytää uhrinsa ja oikean hetken (uhrilla joku hätätila).

        Niin varmaan seurasin läheltä Jehova naisen vainoamista, kahteen kolmeen kertaan hän vaihtoi puhelin numeron uuteen eikä halunnut kertoa sitä aluksi kenellekään häiriö soittojen vuoksi. Lopulta hän teki itsemurhan, kaunis sielu ei jaksanut enää. Surullista, että näistä vaietaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo seurakunnat. Naisten ei kannata heittäytyä koskaa minkään seurakunnan vietäväksi. Ne tuntuvat olevan oikeita rysiä jos joutuu jonkinlaiseen liemeen. Miltei kaikki sosiaaliset suhteet siellä samassa läjässä eikä nopeaa ulospääsyä tiedossa. Siellä väijyvät ilmeisesti sairaimmat yksilöt vain tilaisuutta vaanimassa koska käydä kimppuun.
        Narsisti kyllä löytää uhrinsa ja oikean hetken (uhrilla joku hätätila).

        Notre Damen eli Marian kirkosta paloi fallos symboli.
        Tuli alas rytinällä eikä kukaan voinut sitä estää!
        Tuntevatkohan patriarkat itsensä kuohituiksi?
        Toivon niin!


    • Anonyymi

      Narsisti yrittää muuttaa kuljeskelemistaan naisten joukossa ja heidän hyväksikäyttöään ihan muuksi kuin mitä se on. Hän yrittää maalata jotain sellaista kuvaa että hän on naisille tarpeellinen ollut siellä jossain tilanteessa ja auttanut näitä selviytymisessä näiden vaikeuksissa.
      Tosiasiassa hän on hypännyt kyllä keskelle hätätilannetta mutta vain voidakseen käyttää hyväkseen ja repiäkseen irti mitä revittävissä on.
      Hän soittelee petetyiksi tulleille raivostuneille naisille vain voidakseen todistaa muille jotka puheluita ovat sillä hetkellä kuuntelemassa että on hyvissä väleissä entisiin. Ja ehkä vielä että hänellä on pääsy entisten luo jos niin vain haluaisi.
      Narsisti järjestelee puheluita itselleen miten milloinkin niistä hyötyy.

      pihavalaisin

    • Anonyymi

      Hyvä että ilmiö tunnistetaan.
      Jos haluaa käydä kirkossa, tavallinen ev.lut srk on normaalein.
      Rukoilla voi yksinkin. Ei tarvi teeskentelijöiden kanssa istua.
      Jättäkää ne siat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe