venäläiset autot on tehty toimimaan -55 asteen pakkasiin saakka.

Anonyymi

siksi minä niitä jään haikailemaan kun tämä nykyinen ladakanta lahoaa pois. nämä ranskanpaskat ja saksanseisojat kun kusee pakkasnesteet pihalle jo kun lunta sataa!

17

<50

Vastaukset

  • Volga oli upea auto.
    Sitten tuli Moskvitcs Elite ja sitten legendaarinen Lada 1200.
    Venäjällä on aina tehty parhaat autot.

    • Ja parhaat partaveitset!

      Kun niillä veti, ei partaa ollut tarpeen enää koskaan ajaa!


  • Kasvihuone ilmiö eli ilmastonmuutos vaikuttaa lämpötilaan, ei tollasii pakkasii enää tule!

    • joka talvi -32 ja hinausyrittäjät hymyilee kuin jakoavain!


  • Mihin tarvitaan 55 asteen pakkaskestävyyttä? Ei yhtään mihinkään.
    Ei autolla liikkumisen tarvitse olla kurjuuksien täyttämää kidutusta, jota Lada esim edustaa. Samoin muu venäläinen autokalusto.

    Se tietysti on totta, ettei noissa ole tietotekniikan liittyviä vikoja, ei muihinkaan mukavuusvarusteisiin liittyviä vikoja.
    Sekin on hyvä puoli, että ei tarvitse hankkia parhaita renkaita, kun ajo-ominaisuudet ovat surkeat jo valmiiksi eikä niitä renkailla kyetä parantamaan. Halvimmat mahdolliset riittävät.
    Tee-se-itse -miehille ihanne auto. Kaiken pystyy korjaamaan ja työkaluiksi riittää 90%:ssa ruuvimeisseli, vasara, leka, jakoavain, rautalanka, tunkki, rasvaprässi, jeesusteippi, ja jokin muu, jota lähes jokaisella löytyy kotoaan. Jos nuo työkalut ei riitä, niin vikaa ei sitten edes kannata korjata.

    Ei kiitos...

    • Kyllä mulle kelpaa! Minä juuri ihannoin tuota, ettei autoilu maksa paljoa kun itse korjaa ja sekin että auto toimii varmasti.

      Ja entäs tuo ajomukavuus? Minä tahdon tuntea ajavani, enkä vaan leijua kuten nykyajan autoissa...
      Jäykkä alusta on IN!

      Minun mielestä tuo pakkas kestävyys edustaa sitä, että jos toimivuuden raja on -55astetta, niin käyttäjä uskaltaa lähteä liikenteeseen miinus40 asteen pakkasilla, joita vieläkin talvisin esiintyy?

      Ostin kuule oikein uuden Ladan toissavuonna, että saan kokea tuota ajamisen ihanuutta seuraavat 20vuotta. Eu ja Suomen valtio vaan vie käyttökelpoiset bensat lähivuosina, niin saa rahdata Venäjältä taikka Ruotsista alkoholitonta bensaa...

      Suomen pitää vaan olla niin viherpiipertäjä että... Luullen että ilmasto pelastuu jos me leikataan hiilipäästöjä enemmän kuin muut! Se ei käytännössä vaikuta mitenkään.


    • No ei ne Neuvostoliittolaiset autot kovin hyviä tai toimivia olleet, mutta riittävän yksinkertaisia itse korjailla ja sen verran niissä oli suuret toleranssit ettei kovakaan pakkanen ja jähmeät öljyt jäykistäneet liikaa, kunhan akku ja startti oli kunnossa. Synteettisiä öljyjä noihin ei tosin voinut laittaa, ei pysynyt sisällä.
      Jos on iloinen ja tyytyväinen uuteen Ladaan, niin ei voi olla ihan normaali, sillä siihenkin on ympätty jo paljon sellaista tekniikkaa joka ei tule toimimaan pitkään ja korjaaminen ei ihan kaikilta onnistu. Määräykset ovat nimittäin kansainvälisiä ja ihan kaikkea soosia ei maahamme saa tuoda.


    • käytän 112 ladassa Shell helix 5w 40, vaihto viidentoista tonnin välein. turha puhua toleransseista jos ei tiedä mistä puhuu.


    • nämä "paremmat" merkit on pirun kylmiä kun pakkanen tipahtaa pariinkymppiin! lähtevät just ja just käyntiin roikan päästä! sitten vielä urpot puhuu autonhuolloista kuin siittä jotain tietäisivät! ei kuulemma suomessa autoilta vaadita pakkasenkestävyyttä? eipä tietenkään kun niitten pankin omistamissa kottikärryissä ei sitä ole! ladassa on. sorry.


  • auton pitää toimia kaikilla keleillä. lada toimii. saa käyntiin kovillakin pakkasilla ja on lämmin. ei sitä kuitenkaan rautalangalla ja jeesusteipillä korjata. ymmärrän kyllä henkilöä joka ajaa pankin omistamalla autolla ja korjauttaa sen merkkikorjaamolla että tietämys mekaniikasta on heikko.

  • venäläiset autot on tehty huonoille teille, siksi niiden alustan osat kestää kilometrejä kaksi jopa kolme kertaa pitempään kuin muilla pikku autoilla. jousitus on kovempi mutta eikö ole mukava ottaa liikenneympyrät, ei valu alusta auton alle, menee niiailematta.

    • Todellakin. Juu ja tuntee ajavansa, eikä vaan leiju =D


  • Venäläinen tuote on vain Neuvostoliittolaisen laadun jatkumo.
    Jos -55-asteinen pakkasilma ja halu ajaa paskahuussilla on ajoneuvon valinnan kriteeri niin ei kai se keltään pois ole sekään.

  • ladassa on paljon kestävämmät alustarakenteet kuin kermapersekärryissä. eikä se paremmuus talvellakaan mitään haittaa.

  • Parhaat autot tulleet aina Venäjältä.
    Ensin oli Podeda.Sitten tuli upea Volga.
    Seuraavaksi Moskvitsh Elite ja legendaarinen Lada 1200 L.

  • ladassa on lavetit kiinnitetty pulttaamalla runkoon ja kaikki korvakot on tehty neljän millin paksuisesta levystä. muissa merkeissä on korvakot pari millistä ja kiinnitys pistehitsillä. ladassa on edessä nivelien kordinatiot niin loivat että niihin kohdistuvat iskuvoimat jäävät erittäin pieniksi, siksi ladan nivelistö on kestävyydeltään omassa luokassaan. ladan nivelistö särkyy vain kun suojakumit syystä tai toisesta rikkoontuvat ja sisään tunkeutuva hiekka tuhoaa kosketuspinnat.

  • on hyvä että on vielä autoja jotka on suunniteltu kaikille teille!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.