Mitä mieltä ootte?
Aika kallista alkaa kohta olla Hesassa töissä käyminen.
Rautatieaseman parkkihalli
109
104
Vastaukset
- Anonyymi
Muuta Helsinkiin jos luulet siellä olevan halvempaa. En ymmärrä miten parkkihalli tekee Helsingissä työssä käymisen kalliiksi, onko junaliput kalliita, jos on siirry linja-autoon. Jos on kyse parkkimaksuista niin se on oma valinta millä rautatieasemalle menee. Jos kulkee yleisellä kulkuneuvolla niin tokkopa ottavat pysäköinnistä maksua. Jalkaisin ja pyörällä ei mene edes maksua linjurista. Uskon että pyörälle löytyy joku paikka missä sitä säilyttää ilmaiseksi. Kaikki on kiinni valinnasta. Ei näillä linja-autolla kulkijoilla ole mitään ilmaista parkkipaikkaa paitsi pyörille, eikä ne ole kauheasti itkeneet tästä pysäköinnistä.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on ostaa asunto / tontti läheltä rautatieasemaa.
Kumpiakin on myynnissä. Hämeenlinnassa asunnot ei liiku.
- Anonyymi
Fillarilla kannattaa ehdottomasti mennä Hämeenlinnan Rautatieasemalle kesät talvet pakkasista ja sateista riippumatta ja ottaa siihen fillariin erittäin hyvä vakuutus, koska ensimmäisen viikon fillaroinnin jälkeen sitä fillaria ei enää ole. Omavastuu olisi myös hyvä olla edullinen, koska niitä uutena hankittuja polkupyöriä menee vuoden aikana useita. Jakkupuvussa on esimerkiksi talviaamuisin räntäsateessa hyvä pyöräillä asemalla, virkistyykin mukavasti.
- Anonyymi
Jakkupuvuille rakennetaan pysäköintitalo. Ole kiitollinen jos ymmärrät olla.
- Anonyymi
Niin, maksullista pysäköintiä tulee myös fillareille. Lieneekö siinä varkausvakuutus samassa?! Kallista on assalle jättää yhtikäs mitään. Paree kulkee vaan omalla autolla tai bussilla. On ainakin ajoissa työpaikalla.
- Anonyymi
On hyvä että otetaan maksu.
- Anonyymi
Harvempi antaa ilmatteksi.
- Anonyymi
No miten riksussa onko siellä maksuttomat pysäköintipaikat .
- Anonyymi
No olen sote-alalla projektin suunnittelussa töissä ja minun palkastani on kova tuo maksu. Junalippu 30-40e päivä riippuen junan hinnoista, matkat tekee noin 200e vk jos ottaa hkin pään joukkoliikenteen mukaan. Eli matkoihin menee 8000-10000 vuodessa, joka tuntuu 30000 vuosipalkassa jo melko paljon. Työmatkoineen työpäivä kestää 11-12h ja jos yrittäisi matkaa hml julkisilla kestäisi se 1 -2h suuntaansa huonojen yhteyksien vuoksi. Tässä tilanteessa ei ole rima enää korkealla muuton suhteen, mutta HML kyllä varmasti tarvitsisi meitä pendelöijiä.
- Anonyymi
Suosittelen että muutat sinne Helsinkiin itkemään kalliista kulkemisesta. Siellä Helsingissä maksat tuplaten asumisesta. Jokainen tekee valintansa.
- Anonyymi
Eikö "sote-alalla" tarvitse osata kirjoittaa?
- Anonyymi
Kirjoitustaidoton asuu väärässä paikassa. Kannattaa muuttaa pois.
- Anonyymi
Riihimäellä on hyvä ilmainen parkkipaikka Peltosaaressa. Lyhyt kävelymatka tunnelia pitkin Helsinki-junien laitureille.
- Anonyymi
En ymmärrä tätä itkemistä maksullisista parkkipaikoista rautatieasemalla. Jos tämä tuleva käytäntö ei sovi niin ei muuta kun muuttokuorma autoon ja menoksi. Ei Hämeenlinna kaipaa näitä muutamia narisijoita. Odotan päivää kun nämä ilmaiset parkkipaikat poistuu, sitten ollaan tasa-arvoisia linja-autolla kulkevien kanssa.
- Anonyymi
Pysäköinti tulee maksamaan kaikille ja myös omassa pihassa. Tasavertaista kiitos.
- Anonyymi
Siis voi kun jokin kateus nakertaa tuota linja-autolla kulkevaa. Eihän hänenkään parkkipaikka Hämeensaaressa aina ole ollut maksullinen. Mietin että jos pieni maksu noin kaivertaa, eikö hän voi jättää autoaan esim. Myllymäkeen jossa ei maksa mitään ja Eureninkadulta kyytiin?
- Anonyymi
Eihän tässä kateudesta ole kyse, kyse on siitä että pitää olla tasapuolinen. Ei ole ollut Hämeensaaren p paikka aina maksullinen, hienoa että tiesit. Nyt se on maksullinen, junalla kulkevilla ei ole koskaan maksanut, valitettavasti. Minua ei pieni maksu kaiverra mutta näitä junailijoita kaivertaa, itkevät maksuista kun pikkulapset. Toiseksi en edes muista koska olen linja-autolla kulkenut. Junalla kuljin Helmikuussa messuille, silloin kävelin asemalle, enkä itkenyt parkkipaikoista. se on valinta millä rautatieasemalle menee ja missä asuu.
- Anonyymi
Tunnin kuva junaaville tekee tunnin junan kanssa ison tuloksen. No, ehkä sen ajan saa kiinni.
- Anonyymi
Oikein hyvä että maksullinen talojen asukkaille ja junankäyttäjille. Veronmaksajien asia ei ole maksaa toisten laskuja.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Auton pysäköitsijä maksaa laskunsa.
- Anonyymi
Olen joskus asunut Pukinmäessä työ oli Eerikinkadulla, sittemmin työpaikka muutti Kulosaareen Svinhuvudin tielle. katsoin parhaammaksi muuttaa Hämeenlinnaan vanhana kaupunkilaisena.
Puolenvuoden kuluttua muutto tänne, tosin en saanut ammattia vastaavaa , alan vaihto ja hyvin on mennyt, en takaisin vaihtaisi, tulot pienemmät ja menotkin joten peli on ( 1-1 ) Sp.x - Anonyymi
No paljon riippuu parkkihallin hinnoittelupolitiikasta, mutta on selvää että jos auton pysäköiminen parkkitalossa maksaa esim 10 euroa/työpäivä niin se tekee pendelöijälle 200-220 euron lisämaksun kuukaudessa, mikä on kyllä varsin paljon. Se on samaa luokkaa kuin monen taloyhtiön yhtiövastike, siihen päälle sitten vielä junalipun hinta niin kalliiksi käy. Palkan suuruudesta riippuu paljon se mikä kannattaa. Jos verojen jälkeen jää käteen 4000 euroa, niin lisäkulu on tuolloin vielä ihan kohtuullinen mutta jos verojen jälkeen käteen jää vain 2000 euroa on se siitä jo 10% siis käytännössä palkka alenee aika roimasti.
Väittäisin että pendelöijien pakottaminen parkkihallin asiakkaiksi tulee vähentämään junamatkailua ja lisäämään moottoritien liikennettä selvästi. Vaihtoehtoina on oma auto tai bussi. Tietenkin kaupunki voisi yrittää parantaa julkista liikennettä asemalle.
Polkupyörille voisi rakentaa kyllä katoksen ja muutenkin parantaa pyörien säilyttämisen turvallisuutta. Kuten tuolla edellä jo joku viittasikin, ettei kovin mielellään asemalle jätä työpäivän ajaksi mitään arvokasta pyörää. On parempi pyöräillä asemalle jollain vanhalla romulla jonka varastaminen ei niin kovasti haittaa. - Anonyymi
Onpa täällä kyllä ilkeää porukkaa. Sote-alalla olen pärjännyt aivan hyvin tällä kirjoitustaidolla. Toki keskityn tarkemmin tekstiin. Olen tehnyt viestinnän opinnot ja kirjoittanut aikoinaan laudaturin äidinkielestä, joten uskon osaavani tuottaa tekstiä tarpeeksi hyvin työhöni. Missään en ole itkenyt, kertonut vain, että monelle kulkeminen on iso kuluerä. Helsingissä uskon, että asuisimme myös noin 300 000, aivan max 350 000 euron arvoisessa asunnossa, se olisi varmasti hieman pienempi kuin tämä, mutta toisaalta arvostamme miellyttävää kotia. Olen aina itse maksanut iloisena veroja ja maksan jatkossakin. On vain hyvä, että niillä rahoilla pidetään infrakin kunnossa, vaikken itse jostain suoraa hyötyisi. Hassua ajatella, että on näin ilkeitä ja elämäänsä pettyneitä tyyppejä, kuin täällä on kommentoimassa. Kaikkea hyvää ja parempaa, sekä iloa teille jatkoon!
- Anonyymi
Miten niin ilkeää? Kerrot yksityisistä asioista totta tai et mutta ei ne suoleen liity. Monet on sanonu että jokainen maksaa laskunsa ja niin teen myös minä. Pätee myös sinuun.
- Anonyymi
Miten voit sanoa että täällä on elämäänsä pettyneitä. ei kaikki voi olla samaa mieltä kun sinä. Nämä jotka ovat eri mieltä eivät kehu minkälaisen asunnon omistaa, tienaanko kuinka paljon, tai montako laudaturia heillä on. Vain narsistilla on tarvetta kehua. Jos et pysty maksamaan autosi pysäköinnistä niin sinun tarvitsee tulla muulla kulkuneuvolla rautatieasemalle. Kun kävelet tai tulet pyörällä niin jää nämä turhat narinat näistä pysäköintimaksuista unholaan. Se joka käyttää niin maksaa. Ei voi kun nostaa hattua kaupungin päättäjille ja Kulmalalle oikeasta päätöksestä. Pysäköintimaksusta rautatieasemalle.
- Anonyymi
Mä mietiskelen vaan miksi kirjastonitkijä tekeytyy sote-ammattilaiseksi?
- Anonyymi
Jos Jukolan uutta kirjastoa tarkoitat, niin en itke vaan pikemmin nauran.
- Anonyymi
Maksullinen parkkihalli siis tulee, siitä on päätös. Haluaisin kuulla kokoomuksen perustelut asiaan? Pendlaajat tosiaan hyviä veronmaksaji ja, halpoja kaupunkilaisia, miksi kokoomus?
- Anonyymi
Jos on kerta varaa käydä töissä, niin on myös varaa maksaa parkkeerauksesta. Kelan tuella eläville parkki vois olla ilmanen sekä Linnan Kehitykselle tms.
- Anonyymi
Entäs kun tulee kauppa, onkos sen asiakkaille P ilmaista? Vai onko tarkoitus että pendelöijät pitää kauppaa pystyssä? Kovasti on pendelöijän elämä kohta helppoa kun muut suunnittelee hänen puolesta tämän rahapussin sisällön käytön melkein kokonaan. Voi keskittyä 11 tuntiseen työpäivään ihan rennosti ja ajatella kyllä kaikki rahat tulee kätevästi käytettyä.
- Anonyymi
Älä yritä ajatella liikaa. Vaarallista.
- Anonyymi
En toki. Olen tärkeitä päätöksiä tehdessäni ulkoistanut kaiken ajatustyön rakennusliikkeen konsultille. Ja kaikkea kivaa onkin jo syntynytkin ja koko ajan syntyy lisää.
- Anonyymi
Nopeasti parkkitalo pystyyn. Tämä ilmais pysäköinti on ollut tarpeeksi kauan.
- Anonyymi
Jos ei ole varaa auton kuluihin kannattaa romu myydä pois ja ostaa terveellinen polkupyörä.
- Anonyymi
Jos ei ole varaa maksaa asemalla oman auton parkkimaksua niin asemalla voi tulla vaikka kuntopyörällä. Ajo kestää toki vähän pidempään kuin normipyörällä tulo mutta se nostattaa vaan kuntoa ja pienentää hiilijalanjälkeä
- Anonyymi
Hyvä heitto autoilijoille.
- Anonyymi
Suurimmalle osalle näistä junalla kulkijoista tekisi hyvää kävely, näkyy sitä massaa olevan tarpeeksi.
- Anonyymi
Miksi pitää käydä niinkin kaukana kuin Helsingissä töissä? Ei mitään järkeä.
- Anonyymi
Ei tietenkään ja järjettömyys halutaan maksattaa ilmaispysäköinnnillä veronmaksajilla
- Anonyymi
Mitäs kun VeeÄrrä huomaa laskun matkustajamäärissä, moni kai alkaa suhaa ite perille kun bensa maksaa vähemmän kuin pysäköinti. Mites se pysähtyvien junien määrä sitte?
- Anonyymi
Ilmainen tietysti. Minäkin jätän sitten auton sinne ja kävelen keskustaan töihin. Tasapuolisuutta junamatkustajien kanssa.
- Anonyymi
Kuule Vee ärrälle on aivan sama tuleeko Hämeenlinnasta joku kyytiin. Hämeenlinna on sille kun hyttysen paska välimeressä.
- Anonyymi
Hämeenlinna hidastaa junia. Tarvitaan suorempi rata ilman mitään nopeusrajoituksia ja Vanajan siltoja.
- Anonyymi
Mutta Hämeenlinnahan on täysin kuvitteellisen HHT-kasvukäytävän elinvoimainen veturi. Luulisi tulevaisuudessakin edes muutaman junan pysähtyvän Hämeenlinnankin rautatieasemalla, vaikka sitten vain tavarajunankin jo yleisen kaupungin uskottavuudenkin takia.
- Anonyymi
Miksi joudun maksamaan linja-autoasemalla pysäköinnistä. Tämä rautatieaseman pysäköinnin maksullisuudesta meuhkaava kokoomuslainen valtuutettu voisi siihen vastata.
- Anonyymi
Ei linja-autoasemalla edes ole maksullista pysäköintiä. Menisit selviämisasemalle jo vähitellen.
- Anonyymi
Kokkaribööna vois myös vastata miksi EN joudu maksamaan parkkimaksua jäähallin parkkipaikalla, vaikka kasvukäytävällä muuallakin maksetaan?
- Anonyymi
Tuohon helppo vastata. Sinulla ei ole rahaa, ei autoa, et tarvitse parkkipaikkaa.
- Anonyymi
Linja- autoasemalla on maksullinen parkkipaikka uimahallin vieressä, niin sanottu vanhan kentän parkkipaikka. Tälle peräkamaripojalle, en tiennyt että Hämeenlinnassa on selviämisasema, mutta kokemuksesta sinä tiedät.
- Anonyymi
Olet taas juovuksissa, selviä itse välillä.
- Anonyymi
Hiekka parkki laitettava heti maksulliseksi rautatieasemalla. Hoida Jarmo asia ennen kun jäät (onneksi) eläkkeelle. Tekisit hyvän työn ennen eläkepäiviä.
- Anonyymi
Sehän tulee maksulliseksi kun tulee Parkkitalo. Olen samaa mieltä kanssasi että hyvä ratkaisu koska kenellä auto sillä myös auton kulut.
- Anonyymi
Hienoa että tulee maksulliset parkkipaikat. Hyvä Jarmo.
- Anonyymi
Tietysti maksulliset koska jolla on auto se maksaa autonsa kulut.
- Anonyymi
Kuvitteleeko joku parkkitalojen rakentamisen, velanhoidon, ylläpitokulut ja palkat katettavan pysäköintimaksuilla? Ei tätä käyttäjät maksa! Tutustukaa Hämeenlinnan Pysäköinti Oy:n tilinpäätökseen.
Itselläni ei ole autoa, mutta vastustan vimmatusti näitä autoille rakennettavia koteja, kerrostaloja. Itse en hyödy näistä mitenkään, mutta silti joudun osallistumaan kaikkiin kustannuksiin korkeampien verojen muodossa. Tuottavaksi investoinniksi nämä ei muutu milloinkaan.
Kuten mm. uimahalliakin, tätäkin hanketta halvinten käyttävät ulkopaikkakuntalaiset, esim. hattulalaiset, jotka maksavat vain nimellisen pysäköintimaksun osallistumatta veronmaksuna kustannuksiin.- Anonyymi
Hämeenlinnan hazardihommat, kun teolliset työpaikat menneet.
Toivokaamme, että autoilu ei vähene. Pahoin pelkään...
- Anonyymi
Siis mitä?
- Anonyymi
Ehdottomasti tarvitaan maksulliset parkkitalot aseman seudulle. Myös linjuriaseman tienoille tai torin alle maksulliset parkkipaikat. Miksi ylipainoisia ja laiskoja autoilijoita pitäisi suosia ilmaisilla parkkipaikoilla? Vaatii PYÖRÄILIJÄ.
- Anonyymi
Totta puhut mooses. Mutta linjuriaseman tienoilla on ollut monta vuotta maksullinen pysäköinti, toista kun näillä junailijoilla. Miksi pitää tämän nuoren itseään esiin tuovan valtuutetun mielestä olla rautatieasemalla ilmainen pysäköinti. kaikkia helkkarin ....... sitä valtuustoon äänestetään. Siinäkin puhuit asiaa näistä ylipainoisista. Surullista katsella kun raahaudutaan sieltä ilmaiselta parkkipaikalta asemalle. Kulmalalle täysi kymppi kun teet nämäkin paikat maksullisiksi.
- Anonyymi
Valitettavaa, että Hämeenlinnan näivettyminen jatkuu edelleen, nyt parkkitalojen käyttämättömyydenkin suhteen. Veronkorotuksia on lukuisten hukkainvestointien johdosta tiedossa ja jo se helpottaa monien päätöstä muuttaa pois paikkakunnalta. Jotkut kuulemma ihan Poriinkin asti.
- Anonyymi
Hyvät huomiot. Parkkitalojen käyttöä tulee lisätä elikkä katupysäköinti tulee lopettaa ja kaikki ilmainen pysäköinti keskustassa.
- Anonyymi
Hauskaa oli myös lukea lehdestä että Hämeenlinnan Pysäköinti päätettiin edelleen pitää omana tappiota tuottavana yrityksenä, koska sen sulauttaminen muiden turhuuksien kanssa yhteen jonkun muun kanssa olisi tiennyt liikaa lisäkuluja. Aika sekavaa mutta ymmärettävää.
- Anonyymi
VR pitää maksullisia liityntäparkkeja yhteistyön takkuamisena. Älkää pliis lisätkö niitä. Kohta ei meillä oo niitäkään junia mitä nyt
- Anonyymi
Pysäköintipaikkojen maksullisuus tai maksuttomuus ei vaikuta junien pysähtymiseen Hämeenlinnassa. Tämä että kaikki matkustajia kuljettavat junat ei pysähdy johtuu siitä että Hämeen viime kauden kansanedustajat ei ole tehneet työtään, varsinkaan tämä Hämeenlinnan kansanedustaja. Toivotaan että asiaan tulee muutos kun Lulusta tuli edustaja.
- Anonyymi
Totta kai Lulu hoitaa ja Eduskunta tulee päättämään junat pysähtyvät aina Hämptonissa.
- Anonyymi
Aivan sama pysähtyykö junat Hämeenlinnassa vai ei. Mutta sekin on totta että "kansanedustajat" ovat olleet todella saamattomia tämänkin asian suhteen. Syyttää voi vain äänestäjiä.
- Anonyymi
Parkkihalli melkein tyhjänä esim.Keinusaaressa.Kyllä sinne mahtuisi eikä kovin pitkä matka kävellä.Turhaa touhua paljon Hml.ssa, rauhottukaa vähän.
- Anonyymi
Kyse on nyt aseman parkkitalosta mikä tullaan rakentamaan. Parkkitiloja on mm. Helsingissä kyllä.
- Anonyymi
Hienoa että kerroit tämän meille tietämättömille. Suosittelen että Hämeenlinnalaiset vie autonsa Helsinkiin PARKKITILOIHIN. Ei kannata rakentaa sitä parkkitaloa kun on hyvä parkkitila niinkin lähellä.
- Anonyymi
Sari ja Iisakki Ken Akkalan kanssa ovat sovitelleet junien pysähtömättömyyden. Ilmaista pysähtymistä täällä ei ole, joten VR jättää väliin.
- Anonyymi
Eix se oo Vapaavuori, sillä on jokin huvittunut inho kaupunkiamme kohtaan, tosin täytyy kyllä sanoa että on minullakin ja ymmärrän sitä. SCC ja tyhjentynyt keskusta, Vapaavuorihan kutsui rikolliseksi huijaamiseksi myös sitä että Hämeenlinna sai anottua pysäköintivirhemaksun noston Ns isojen kaupunkien luokkaan, vaikka keskusta on tyhjä ja ainoa peruste korkeimmalle maksulle on tilan puute, Siis oikeasti peruste kululuu paikkaa ei löydy esim tiistaina klo 12. eikä mikään meiltä häviää tuleVAISUUDESSA 800 pysäköintipaikkaa.
- Anonyymi
"Olen samaa mieltä. Auton pysäköitsijä maksaa laskunsa."
Eihän tässä tästä ole edes oikeasti kyse vaan siitä, että näitä parkkitaloja maksaa verovaroista ihan jokainen veronmaksaja, oli autoa tai ei. Se Hämeenlinnassa on juuri typeryyden ylistämistä, että ensin tehdään pysäköinti keinotekoisesti maksulliseksi rakentamalla parkkitaloja ja vielä sen jälkeen kun parkkiyhtiö ei pysty velkojaan maksamaan, maksaa veronmaksaja vielä nämä parkkitalot verovaroistaan. Ja sitten jätetään vielä koulut rakentamatta, kun pitää saada keskusta parkkitaloja täyteen- Anonyymi
Ilmainen pysäköinti ja kadunvarsi lopetettava ja parkkitalot tehokkaasti käyttöön.
- Anonyymi
Ilmaista pysäköintiä ei enää ole ja se näkyy ihan jokaisen veroprosentissa.
- Anonyymi
Hämeenlinnan kokoomus menee nyt parkkitalot edellä, ikäänkuin uudet asukkaat muuttaisivat parkkitaloihin asumaan ja tästä johtuen koulut on jätetty rakentamatta, mistä taas johtuu ettei lapsiperheet muuta enää kaupunkiin. Täysin järjetöntä toimintaa ja vain sen vuoksi että rautio ja kumppanit yrittävät epätoivoisesti matkia suuria kasvukeskuksia, missä veronmaksajat lisääntyvät koko ajan.
- Anonyymi
Olen täysin vakuuttunut, että ilman Sari Raution tuhoisaa vaikutusta, Hämeenlinna olisi hyvässä kasvussa
- Anonyymi
Kyllä täällä sinun taitojasi tarvittaisiin. Raivonaurua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä sinun taitojasi tarvittaisiin. Raivonaurua.
Muista nyt kumminkin vetää henkeä välillä.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista nyt kumminkin vetää henkeä välillä.,
Ei tulisi mieleen hönö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulisi mieleen hönö.
Raivonaurua ilman hengenvetoa... Kumpikohan meistä on hönö?
- Anonyymi
Hienoa Kulmala että ennen eläkettäsi laitat aseman seudun pysäköintipaikat maksullisiksi. Kyllä ne pendelöijät on tarpeeksi kauan maksattaneet pysäköintinsä meillä kaupunkilaisilla.
- Anonyymi
Koittakaa järjestää kimppakyytejä pääkaupunkiseudulle, auton voi jättää stadissa keskustan ulkopuolelle, esim. Vantaan puolelle rautatieasemalle ja mennä siitä paikallisjunalla/bussilla keskustaan. Ainakin joillakin asemilla on liityntäparkkeja, 12 h kiekolla. Itse tulen kimppakyydillä Tampereelta Hämeenlinnaan, takana jo monta vuotta. 1-2 ajovuoroa per viikko per nenä, säästyy autokin.
Express pikavuorolla pääsee muuten muutamalla eurolla Hämeenlinnasta Helsingin keskustaan. Varmaan sen tulevan parkkitalon päivän parkkimaksun hinnalla saat pikavuoroon lipun Helsinkiin.- Anonyymi
Kai tampereeltakin löytäisit työpaikan, eikö tuo kulkeminen rasita? Itse jaksoin 20- vuotta junailla mutta kun ikää tuli 40-vuotta niin ymmärsin hankkia työpaikan 2 kilometrin päästä kotoa ja onhan tämä luxusta. Palkka pieneni 20% mutta elämänlaatu nousi 100%, aika stressitöntä kun voi vaikka kävellä töihin.
Suosittelen kaikille jotka käyvät kaukana töissä.
- Anonyymi
Tätähän on yritetty näille helkkarin pendelijöille toitottaa. Mutta kun päästä kärsii koko ruumis.
- Anonyymi
Nyt sitten kaupunki on valmiina satsaamaan 1.1 miljoonaan pääradan kehittämiseen. Tuo on hukkaan heitettyä rahaa, päärataa kehitettäisiin aivan samallalailla vaikka hämeenlinna ei maksaisi mitään. Tuo raha jaettuna jokaiselle pendelöijälle tekee yli 700€ puhtaana lapaseen. Tulee kalliiksi nämä junailijat kun pitää saada vielä miljoonien eurojen arvoinen ilmainen parkki. Onkohan meillä tuohon rahaa? Jotenkin tuntuu että perusasiat pitäisi ensin laittaa kuntoon eli vanhusten hoito, lasten hoito, koulut ja terveydenhuolto.
- Anonyymi
Mitähän sitten lopulta kehitetään, mutta Tampereella on varaa suunnitella junille lisää pysähdyksiä, joita täällä taas pitää vähentää
https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/tampereelle-kaavaillaan-omaa-pikku-pasilaa-uusi-juna-asema-suunnitteilla-6763982
https://www.aamulehti.fi/a/23992603
Pisaran pelätään vievän fyrkat pääradalta
https://www.hameensanomat.fi/kolumnit/analyysi-pisararata-kuppaus-veisi-rahat-paaradalta-antti-rinteen-pisara-into-voi-kayda-kalliiksi-koko-suomelle-728126/
- Anonyymi
Miksi olette Hämeenlinnaan muuttaneet, jos työt on muualla? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!
- Anonyymi
Tyhmä työnantaja on siirtänyt työt muualle...
- Anonyymi
Vaihda työpaikka, mene koulun penkille tai muuta. Jos verorahoin rakennetaan parkkitalo, on ihan oikein maksattaa se käyttäjillä.
Itse tosin en ymmärrä miksi tuollainen pitää rakentaa. Tyhjiä parkkitaloja kaupunki täysi. Ennemmin jo olemassa olevien parkkitalojen ja aseman välille jokin nopea yhteys.
- Anonyymi
Eihän näistä parkkipaikoista itke kun muutama ylipainoinen sen takia kun eivät jaksa kävellä asemalle.
- Anonyymi
Menes korkkaan taas aamun avaus, niin ajatuskin kirkastuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menes korkkaan taas aamun avaus, niin ajatuskin kirkastuu.
Korkattu on. Silti sitä mieltä että vain nämä ylipainoiset narisee.
- Anonyymi
Minulle on aivan sama vaikka rakennettaisiin vielä lisääkin noita tyhjillään olevia parkkitaloja. Kuljen aina taksilla koska se on vaan niin käytännöllistä
- Anonyymi
Paljonko maksaa taksi hämeenlinnasta helsinkiin noin suurinpiirtein? Siis keskustaan.
- Anonyymi
Maksan en ole koskaan kysynyt
- Anonyymi
Voi voi, kun ei teitä tässä kunnassa kukaan elätä, jos me töissä käyvät lähdetään...
- Anonyymi
Älä ryhdy voivottelemaan sillä elätätte muuton jälkeen Porissa.
- Anonyymi
Oikein odotan parkkitaloa, ettei tarvitsis joka aamu etsiä vapaata parkkitilaa pientareilta ja savilävistä. Maksoi mitä maksoi. Terveisiä päättäjille Helsinkiin menevältä
- Anonyymi
milloin tämä parkkihalli alkaa tuottaa voittoa meille veronmaksajille?
- Anonyymi
Sitten kun se valmistuu rautatieasemalle.
- Anonyymi
Parkkeja maksellaan vuosittain 2-3 sataa tuhatta verovaroista, koska yhtiö ei pysty velkojaan tai korkoja maksamaan. Tätä ei Häsakaan uskalla meille kertoa.
- Anonyymi
Tikkurilan asemalla on parkkikenttiä maksuttomalla 24h merkillä. Siellä osataan tukea junalla matkustavia.
- Anonyymi
Muuta sinne niin ei tarvitse itkeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta sinne niin ei tarvitse itkeä
Tälläkö neuvolla Hämeenlinnaa kehitetään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläkö neuvolla Hämeenlinnaa kehitetään?
Kyllä.
- Anonyymi
Hyvä että tämä pölyinen parkkipaikka lopetetaan rautatieasemalla. Täysi kymppi Kulmalalle että rakennuttaa sinne parkkitalon.
- Anonyymi
Parkkitaloissakin pölisee... mutta saat ylätasoa lukuunottamatta autosi sateelta ja auringon porotukselta suojaan.
- Anonyymi
Kaupunki lienee pakkorakosessa. Muuten loppuu Asemanrannan rakentaminen, jos uusien talojen asukkaille ei löydy parkkipaikkoja.
Junamatkustajien autot on periaatteessa pysäköitävä valtion maalle tai maksettava pysäköinnistä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä593067Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5452922- 372105
- 491952
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1201805SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3041761Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap91502Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.991247Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,631198Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?221162