chrome depasand 4 virusta

Anonyymi

sai High.fi mainosohjelmasta jonkinlaisen viruksen:

ilmoitti että Android puhelimessani on 4 virusta , ilmoittajan sivustona mainittiin jotain: google.chrome.depasand tms.

Poistin Chromen ja latasin sen uudelleen , mutta se tuli takaisin, ajoin Malwarebytesin ei auttanut.

seuraavalla sivulla:https://virukset.fi/congratulations-you-have-won-huijaus/ ehdotetaan ladattavaksi Reimage, onko se joku poisto-ohjelma vai myös vastaava??

Onko kellään ohjetta kuinka poistan sen?

5

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen vaan poistanut ne. Ärsyttävää,kun niitä tulee koko ajan laidasta laitaan. On voittoa ja härskiä viestiä sekä ilmoituksia.että netti suljetaan. Taitaa olla itse virus. Prkle.

• Anonyymi

Sama ongelma tuli tänään Huawei 7 Liteen... Ilmoittaa lukitusnäytöllä, että " Hakkerointiyritys havaittu. Suojaa hakkereilta napsauttamalla." Millähän tuon viruksen/haittaohjelman saa poistettua?

• Anonyymi

Todennäköisesti palautus tehdasasetuksiin auttaa.

"Laitteessasi on havaittu virus" -ilmoitus voi olla myös huijausta, älä missään nimessä asenna mitään ilmoituksen ehdottamaa torjuntaohjelmaa laitteeseesi. Voi olla, että se ilmoituksen ehdottama "virustentorjuntaohjelma" onkin se oikea haittaohjelma.

• Kyseessä on kalastelusyötti joita puhelin pukkaa näytölle ja yrittää saada käyttäjän klikkaamaan niitä. Tietysti on taas voittanut vaikka mitä ja voi olla tuttuja firmojen logoja tai ties mitä muuta. Puhelin todennäköisesti saastuu, jos syöttejä klikkailee. Virustorjunta ei löydä mitään, koska virusta ei ole, jos ei ole syöttejä klikkaillut.

Ilmoitukset saa pois päältä, kun menee esimerkiksi OnePlus android puhelimessa paikkaan:
      Asetukset -> Ilmoitukset -> Chrome ja ottaa pois päältä kaikki missä on depasand osoite. Jätin päälle www.google.com osoitteen ja muut otin pois päältä.

Eri android puhelimissa on tietysti kyseinen asetus eripaikassa, koska ne ei ole samanlaisia, mutta pitää etisiä paikka missä on lista Chromen sallimista ilmoituksista ja ne toisiaan tulee puhelimen näytölle vaikka sitä ei käytä.

• Monty68

Ainakaan korjaamani puhelimen omistaja ei ole vielä soitellut perään, eli oletan, että ongelmasta päästiin eroon ja olen häntä neuvonut, että noita kalasteluviestejä ei kannata availla ja klikkailla, koska se on se syötti millä ihmisiä saadaan juurikin ansaan. Viruksentorjunta ei löytänyt siitä OnePlus puhelimesta virusta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe