En tiedä mikä olisi uskonsuunnista oikein

Anonyymi

Olen sika sekaisin mikä minusta isona tulee.
Menestysteologiassa tykkään positiivisuudesta mutten ole kokenut tai kuullut todellisia ihmeparantumisia mitä kertovat. En ymmärrä miksi minun pitäisi olla Jesuksen tasolla tai omata hänen auktoriteettiaan. Voimakasta homovihaa en ymmärrä niillä jotka ovat itsekin tehneet huorin ja jättäneet nuoruuden puolisonsa. Yhtä paha kuin homous.

Ristinteologia on lähempänä itseäni. Mutta
välillä kovin kiivasta ja homovihaa siinäkin. Ja naisvihaa. Iisebelejä kaikki.

Ilman seurakuntaa olevia en ymmärrä kuten Paavola.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä suurin ongelma onkin ettet ymmärrä itseäsi ja sitä mitä tahdot?

      Kukaan ei mene taivaaseen, eikä usko seurakunnan uskolla, vaan usko on henkilökohtainen suhde Jumalaan.

      • Anonyymi

        Ja missäköhän kohtaa Raamattua näin sanotaan?


    • Ihan oikeita rehellisiä ajatuksia. Kyllähän homoseksuaalisuuden harjoittaminen on iljetys ja luonnottomuus Jumalan sanan mukaan mutta sama iankaikkinen kadotus on heterojen harjoittama epäsiveellisyys ja haureus. On itsensä puolustelua jos tekee huorin mutta paasaa tuomiten homoseksuaaleja jotka voivat olla aitoja kristittyjä jos eivät harjoita syntiä. Jumala voi parantaa, olen sitä kokenut mutta hän tekee sen oman aivoituksen mukaan vahvistaen sanansa. Jumalan tahto on paikallisseurakunta. Se näkyy punaisena lankana Uuden testamentin opetuksessa. Vaikka seurakunnissa oli vajaavaisuutta, ei apostolit kieltänyt niissä kokoontumista. Kaikkia yhden henenkilön liikkeitä tulee välttää ja olla takertumatta yksittäisiin oppi-isiin, joilla on se ainut totuus. Ei ole raamatullista vikoilla koko ajan toisia etsien virheitä korottaen omaa manttelia. Kultainen keskitie välttäen menestysteogiaa ja äärikarismaattisuutta mutta yhtä väärin on lakihenkinen taantuminen jolkoin kokonaan armokahjat ja Pyhän Hengen voima kielletään. Rukoile ja tutkaile rauhassa Jumalan sanaa. Älä kuuntele ihmisiä vaan Jumalan puhetta. Voi kuunnella eri julistajia mutta rukoile Jumalaa paljastamaan vehnä lusteesta! Eihän se ole oikein että kristityt veljet halveksivat sisaria puhen loukaten armonperillisiä, apua joka on hänelle sopiva. Miehet kaipaavat ja rukoilevat yksin ollessaan aviopuolisoa mutta miten Herra voi antaa puolison jos lähtökohtana on halventava asenne .

    • Anonyymi

      Minä 70 kymppisenä en vielä tiedä, sen voin sanoa että väkisin ei tulla uskoon.
      Olen tutkinut raamattua ja raamatun historiaa, ei se minua häiritse jos en usko eikä löydy todisteita joka siihen johtaisi.


      Usko saa

      • Anonyymi

        Niin, jos ei käsitä hyvän ja pahan välistä taistelua ja odottaa totemipaalua nähtäväksi, että uskoo, niin silloinhan ihmiskunta on kaltaistesi mukainen.

        Ei tähän muuta tarvita lisätä, jos tämänkautta ei raapastu tikku syty, niin piemässähän sitä silloin on oltava, ---- kun --- minä --- en oman totemipaalu- näköistä uskoa näe.
        En voi uskoa. Istun jakkaralla, jossa katselisin sitä jumalaa - jonka mielikuvituksessa olisin muovannut -- uskoakseni.

        Olet maassaa - joka ei pysty syventymään elämä syvempiin uomiin ja maailma on siksi mätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos ei käsitä hyvän ja pahan välistä taistelua ja odottaa totemipaalua nähtäväksi, että uskoo, niin silloinhan ihmiskunta on kaltaistesi mukainen.

        Ei tähän muuta tarvita lisätä, jos tämänkautta ei raapastu tikku syty, niin piemässähän sitä silloin on oltava, ---- kun --- minä --- en oman totemipaalu- näköistä uskoa näe.
        En voi uskoa. Istun jakkaralla, jossa katselisin sitä jumalaa - jonka mielikuvituksessa olisin muovannut -- uskoakseni.

        Olet maassaa - joka ei pysty syventymään elämä syvempiin uomiin ja maailma on siksi mätä.

        Ei tarvitse olla uskovainen tietääkseen hyvän ja pahan eron, anoppini helluntaiseurakuntalainen väitti kivenkovaan ettei ihminen voi olla muuten hyvä ennenkuin uskossa, ,,,pöpi uskovainen ajattelee noin, ei minusta tule uskovaista, eikä ole tarve.


    • Pyydät vain kunkin lahkon edustajaa manaamaan sen oman jumalversionsa esiin.

      Ehdottomasti helpoin tapa ja ensimmäisen onnistuessa ei enää muilta kannata kysellä.

      Tosin pitkähköksi saattaa tuo haku mennä tuhansien kulttien ja lahkojen pisrtomassa kristinuskonharhaisten sakissa.

      Sitten on vielä tuhansia muita ehdotettuja jumalia ja niiden lahkot...

      • Anonyymi

        Sinä olet se toinen maassa-aivo, joka ei todella pääse pimeydestään pidemmälle.
        Siksi uskoa ei oteta.
        On ensin tajuttava, missä paskakasassa istuu. Sen itse tajusin täysin ateistina, ilman minkään kirkon opetusta. Järkikin sen ilmaisi ja sen perusteella katselin, maailmaa syvemmälti ja tajusin Jumalan- olemassaolon.
        Ennen luulin, että tyhjä paukahtaa ja paskahousut sitten hämmennetään täällä ajassa, minä mukaanlukien. Mutta, ei. Siksi tulin pimeydestä pois, vaikka maailma mantraa omaa satuaan, että perustus olisi halvatun paskaläjässä ikäänkuin kohdallaan.

        Nyt pyörittelen päätäni, kun kuutelen vaikka tv.n ohjelmaa, jossa sadutetaan ihmisiä silmään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet se toinen maassa-aivo, joka ei todella pääse pimeydestään pidemmälle.
        Siksi uskoa ei oteta.
        On ensin tajuttava, missä paskakasassa istuu. Sen itse tajusin täysin ateistina, ilman minkään kirkon opetusta. Järkikin sen ilmaisi ja sen perusteella katselin, maailmaa syvemmälti ja tajusin Jumalan- olemassaolon.
        Ennen luulin, että tyhjä paukahtaa ja paskahousut sitten hämmennetään täällä ajassa, minä mukaanlukien. Mutta, ei. Siksi tulin pimeydestä pois, vaikka maailma mantraa omaa satuaan, että perustus olisi halvatun paskaläjässä ikäänkuin kohdallaan.

        Nyt pyörittelen päätäni, kun kuutelen vaikka tv.n ohjelmaa, jossa sadutetaan ihmisiä silmään.

        Ja päätit sitten uskoa epäjumalaan.

        Onnitteluni, joudut häpeäjonoon jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa.


    • Anonyymi

      Ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi. Jumala on heikkojen turva. Jumala on heikoissa väkevä. Niin kauan kun tunnet tarvitsevasi Jumalaa ja Hänen armoaan, kaikki on hyvin. Tässähän me olemme kaikki, sisaresi ja veljesi. Heitä on myös muissa seurakunnissa ja monista seurakunnista. Me olemme Hengessä yhtä koko seurakunta.

      • Anonyymi

        Tämähän se ongelma on uskovaisuudessa. Puhutaan kanaan kieltä, vaikka sanalla "synti".

        Ateisti ei ymmärrä, eikä käsitä, kuten en ennen itsekään tajunnut.
        Kun ateistina opin tajuamaan, mikä on synti - oikein oikealla nimellä ja ajatuksella, alkoi avautumaan se uusi - ideaalinen maailma.

        Mutta, edelleen, kun seuraan näitä uskovia, kun eivät puhu sanalle synti sen syvempiä näköaloja, tuskin siellä ei tiedä sitä itsekään, vaan toistavat sitä sanaa, niin koko uskovaisuus on ikäänkuin sitä haaleaa oksettavaa massaa.

        En edelleenkään ole kirkottanut itseäni mihinkään, että laulaisin määrättyä teennäistä uskontunnustusta/joulukirkkoa, vaan usko on jokapäiväistä elämää, Elämässä sisällä ja siksi itse Elämänkirja ja PYHÄ, näyttäytyy aivan tavalla, jossa puhutaan Luojasta, omistajasta, alkuulaittajasta - valtakunnasta, - jonka Henki ja Elämä on Pyhä, vanhurskas ja hyvä. Eli aivan oikeasti.
        Ja sen Valtakuntan - Valtaistuin - aletaan puhua Kirkkaudesta ja siitä, mikä tulee hävittämään ja polttamaan kaiken - epäpyhän.
        Ja se, että on tämä Valtakunta, on myös valtakunnan laki - joka on Elämäksi olemassa ja tuon - rikkominen omaltakäsin - siinä aletaan sitten puhua käsitteellä synti.
        Ja sana sisältää sen sanomallisen totuuden. Synti sydämessä- elämäntapana- rikkomalla itse Luojan maailman elämäntapaa- niin synti tappaa.
        Synnin palkka on kuolema - eikä tähän tarvitse ateistien ajatella nyt kirkontorneja ja pappeja, niin pitkine lipereineen, että kompastuvat.
        Vaan ateistin, siis siellä minäkin tajusin elämän tarkoituksen sisällön.
        Paskansin pesääni, elin elämälle epäkunnioittavasti - tavallaan siitä siemenstä tämä kaikki PAHUUS on meissä lähtöisin ja siksi kaikki kärsii siitä elämänmuodosta.
        ja siksi ateismi on sen elämän suosimista - aseisiin asti. Olemme murhamiehiä.

        Ja siinä mielenmuutos - tuo ihmisen Luojan, eli syyn elämälle äärelle, sekä samanmieliseksi siihen, että mitä PITÄISI tehdä, että Elämä olisi läsnä, niin kaikkille tavoiteltavan näköisenä. Ja siihen ponnistaa sana - jota voi yrittää käyttää tajunnassaan, eli Eden. Paratiisi. jne. Eli ne ovat avainsanoja aivomaailmaan, että paavopesusienikin jotenkin tajuaisi, tajuaisi elämän sisäisen oikenlaisen menon ja alkaisi elää sanoin teoin ja elämällään aivan tässä arjessa. Ikäänkuin sieltä "rukouskammiostaan" lähtien. Eikä siinä tarvita pitkäliperistä pappia välimieheksi.
        Välimiesoppi ja näköala alkaa valjeta tässä sijaisessa.
        Juuri se on tuotu näkyvyyteen noin, että me paskahousut osataan ristiinnaulita, ja tehdä se ristikin ja tämäntähden aletaan puhua sijaisuhrista, että se paskahousut näkisivät, että mitä tuli tehtyä elämällä. Aivan niin, mitä teit lähimmälle, sen juuri teit tuolle sijaiselle. Se on peili sinusta. ja tietenkin se on peili minullekin. Minä ymmärsin paskaisen haisevat housuni, mikä olin. Halusin riisua ne vaatteet, että saisin jotenkin puhtaammat vaatteet ylle ja se onkin juuri tämä Jumalantyö. Eli ko. Valtakunnan tarkoitusperä ja ymmärrän, että rikkominen tuon valtakunnan kohtaan on synti, eli pyrin silloin sovittamaan ne omat haisevat hynttyyt taas ylleni.
        Tämä hieman karkeakarvaisesti saarnattu- kadunmiehen teologialla.
        Mutta, onhan tämäkin Sanan suomennosta meille, jotka emme tajua syntiä, ei haista omia paskaisia vaatteita ja mukamas onnellisena julistetaan, että kattokaas, kuinka ihanat pökäleet olen housuuni saanut. Sitä on ateismi. Kehutaan omaa haisevaa aikaansaannosta. Että oppikaas siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se ongelma on uskovaisuudessa. Puhutaan kanaan kieltä, vaikka sanalla "synti".

        Ateisti ei ymmärrä, eikä käsitä, kuten en ennen itsekään tajunnut.
        Kun ateistina opin tajuamaan, mikä on synti - oikein oikealla nimellä ja ajatuksella, alkoi avautumaan se uusi - ideaalinen maailma.

        Mutta, edelleen, kun seuraan näitä uskovia, kun eivät puhu sanalle synti sen syvempiä näköaloja, tuskin siellä ei tiedä sitä itsekään, vaan toistavat sitä sanaa, niin koko uskovaisuus on ikäänkuin sitä haaleaa oksettavaa massaa.

        En edelleenkään ole kirkottanut itseäni mihinkään, että laulaisin määrättyä teennäistä uskontunnustusta/joulukirkkoa, vaan usko on jokapäiväistä elämää, Elämässä sisällä ja siksi itse Elämänkirja ja PYHÄ, näyttäytyy aivan tavalla, jossa puhutaan Luojasta, omistajasta, alkuulaittajasta - valtakunnasta, - jonka Henki ja Elämä on Pyhä, vanhurskas ja hyvä. Eli aivan oikeasti.
        Ja sen Valtakuntan - Valtaistuin - aletaan puhua Kirkkaudesta ja siitä, mikä tulee hävittämään ja polttamaan kaiken - epäpyhän.
        Ja se, että on tämä Valtakunta, on myös valtakunnan laki - joka on Elämäksi olemassa ja tuon - rikkominen omaltakäsin - siinä aletaan sitten puhua käsitteellä synti.
        Ja sana sisältää sen sanomallisen totuuden. Synti sydämessä- elämäntapana- rikkomalla itse Luojan maailman elämäntapaa- niin synti tappaa.
        Synnin palkka on kuolema - eikä tähän tarvitse ateistien ajatella nyt kirkontorneja ja pappeja, niin pitkine lipereineen, että kompastuvat.
        Vaan ateistin, siis siellä minäkin tajusin elämän tarkoituksen sisällön.
        Paskansin pesääni, elin elämälle epäkunnioittavasti - tavallaan siitä siemenstä tämä kaikki PAHUUS on meissä lähtöisin ja siksi kaikki kärsii siitä elämänmuodosta.
        ja siksi ateismi on sen elämän suosimista - aseisiin asti. Olemme murhamiehiä.

        Ja siinä mielenmuutos - tuo ihmisen Luojan, eli syyn elämälle äärelle, sekä samanmieliseksi siihen, että mitä PITÄISI tehdä, että Elämä olisi läsnä, niin kaikkille tavoiteltavan näköisenä. Ja siihen ponnistaa sana - jota voi yrittää käyttää tajunnassaan, eli Eden. Paratiisi. jne. Eli ne ovat avainsanoja aivomaailmaan, että paavopesusienikin jotenkin tajuaisi, tajuaisi elämän sisäisen oikenlaisen menon ja alkaisi elää sanoin teoin ja elämällään aivan tässä arjessa. Ikäänkuin sieltä "rukouskammiostaan" lähtien. Eikä siinä tarvita pitkäliperistä pappia välimieheksi.
        Välimiesoppi ja näköala alkaa valjeta tässä sijaisessa.
        Juuri se on tuotu näkyvyyteen noin, että me paskahousut osataan ristiinnaulita, ja tehdä se ristikin ja tämäntähden aletaan puhua sijaisuhrista, että se paskahousut näkisivät, että mitä tuli tehtyä elämällä. Aivan niin, mitä teit lähimmälle, sen juuri teit tuolle sijaiselle. Se on peili sinusta. ja tietenkin se on peili minullekin. Minä ymmärsin paskaisen haisevat housuni, mikä olin. Halusin riisua ne vaatteet, että saisin jotenkin puhtaammat vaatteet ylle ja se onkin juuri tämä Jumalantyö. Eli ko. Valtakunnan tarkoitusperä ja ymmärrän, että rikkominen tuon valtakunnan kohtaan on synti, eli pyrin silloin sovittamaan ne omat haisevat hynttyyt taas ylleni.
        Tämä hieman karkeakarvaisesti saarnattu- kadunmiehen teologialla.
        Mutta, onhan tämäkin Sanan suomennosta meille, jotka emme tajua syntiä, ei haista omia paskaisia vaatteita ja mukamas onnellisena julistetaan, että kattokaas, kuinka ihanat pökäleet olen housuuni saanut. Sitä on ateismi. Kehutaan omaa haisevaa aikaansaannosta. Että oppikaas siitä

        Eli aloittaja on ateisti.


    • Anonyymi

      Toisaalta kyllä tiedän myös niitäkin uskovia, jotka ovat kokeilleet ryppyreiän ihanuutta joko miehen tai naisen kanssa. Ja hartaita ovat olleet kaikki!

    • Kristillinen anarkia kuvaa aika hyvin tätä tietä.

    • Anonyymi

      Ehkä perintöosa taivasten valtakunnassa ei vielä kiinnosta sinua niin paljon että sinulla olisia janoa perehtyä omakohtaisesti (uuteen) testamenttiin eli sanan väärentämättömään maitoon, eikä vaan lupauksineen vaan myös ehtoineen. Kiinnostus herää monella vasta kun tajuaa rikkoneen Tuomaria vastaan ja että meitä odottaa iankaikkinen rangaistus uloimmassa pimeydessä, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys. Vaikuttavimpia todisteitä raamatun puolesta on siellä paljastettu totuus ihmisluonnosta: olemme pohjimmiltaan pahoja. Jos joku sanoo syntyneensä omoseksuaalina, niin minä voin sanoa syntyneeni valehtelijana, varkaana, juomarina ja avionrikkojana. Näiden tekojen jatkamiseksi en ole kuitenkaan keksinyt tekosyitä vaan Jumalan mielenmukainen murhe johtanut niistä parannukseen.

      Lestadiolaisilla rauhanyhdistyksillä on tarjolla tervettä opetusta jos et vielä itse jaksa itse tutkia raamattua. Moneen muuhun, etenkin isoksi paisuneeseen seuraan, on suvaittu mukaan suuret määrät valheveljiä. Tässä ei ole mitään uutta. Seurakunnat ovat kautta aikain menettäneet jossain vaiheessa suolansa jos eivät ole valvoneet tilaansa. Myös Jeesus sai olla jatkuvasti torumassa aikansa uskonnollista valtaeliittiä.

      Sallinet tähän loppuun rukoukseni on, että Jumala soisi sinulle viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi sydämesi silmät sille ansaitsemattoman perinnön kirkkaudelle, johon meidät kaikki on kutsuttu ja että kaikenlainen tieto ja ymmärrys lisääntyisi, niin että voisit tutkia mikä on parasta ollaksesi puhdas ja moitteeton Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.

      Vielä vastauksena kysymykseesi vihasta todettakoon olevan raamatullista vihata "nikolaiittojen" TEKOJA. Uskikset yrittävät siis varoittaa käskyjen vastaisista teoista, mutta eivät itse ala tuomareiksi siten että ketään kivittäisivät.

      • Anonyymi

        Lastadiolaisilla on paljon hyvää mutta heidän kompansa on se että uskovat omaavan taivastenvaltakunnan avaimet omissa taskuissaan. Siis syntejä ei saa anteeksi Jeesukselta rukoilemalla vaikka omin sanoin vaikka erämaan korvessa vaan pitää olla heidän uskoonsa kuuluva mies joka julistaa ne anteeksi. Näin ei Sana opeta. Tuollaisen he-ma tyyppien kanssa ei kannata keskustella. He ovat tarkoituksellisia sotkijoita. En lue edes heidän kommenttejaan keskusteluissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lastadiolaisilla on paljon hyvää mutta heidän kompansa on se että uskovat omaavan taivastenvaltakunnan avaimet omissa taskuissaan. Siis syntejä ei saa anteeksi Jeesukselta rukoilemalla vaikka omin sanoin vaikka erämaan korvessa vaan pitää olla heidän uskoonsa kuuluva mies joka julistaa ne anteeksi. Näin ei Sana opeta. Tuollaisen he-ma tyyppien kanssa ei kannata keskustella. He ovat tarkoituksellisia sotkijoita. En lue edes heidän kommenttejaan keskusteluissa.

        Erämaan korvessa synti liennöö sitä, että kasvatat sitä hiilijalanjälkeä...?


    • Anonyymi

      >>Ilman seurakuntaa olevia en ymmärrä <<

      Kerro,- saat repullisen euroja. Miten ihminen, joka on uudestisyntynytja on saanut JUMALALTA uskon Jeesukseen voi elää arkeaan ja olla ulkopuolella paikallisseurakunnan?
      Raamatun opetukseen vedoten.

      m.l

      • Anonyymi

        Asia on yksinkertainen. Paikallisseurakunnat ovat täällä niin pitkälle Marttilaisuuden ja Katolisuuden kautta hapatettuja, että kun lukee Sanaa, niin epäpyhähän ei Pyhään sillätavalla sekoitu, että on oltava jossain hapatteessa.
        Ei tarvita jotain muotouskontopapin auktoriteettia olla välimiehenä, vaan uskova elää itse Ylipappinsa edessä rukouskammiossa ja elää elämäänsä siten totuudessa ja Pyhyydessä. Eli Jeesus välimiehenä riittää, Hänellä on avaimet elämään ja on voittanut kuoleman.
        Siksi esim. hapate- jouluhumppakin voi jättää väliin, ei ole pakko elättää harhaa.
        Tai muotouskonnollisten pyhien mantraa.
        Eli aivan helppoa ja yksinkertaista on elää ilman kirkollisia instituutioita.
        Mutta, jos joku tunee autuutensa siellä, niin en ole sitä häneltä kieltämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on yksinkertainen. Paikallisseurakunnat ovat täällä niin pitkälle Marttilaisuuden ja Katolisuuden kautta hapatettuja, että kun lukee Sanaa, niin epäpyhähän ei Pyhään sillätavalla sekoitu, että on oltava jossain hapatteessa.
        Ei tarvita jotain muotouskontopapin auktoriteettia olla välimiehenä, vaan uskova elää itse Ylipappinsa edessä rukouskammiossa ja elää elämäänsä siten totuudessa ja Pyhyydessä. Eli Jeesus välimiehenä riittää, Hänellä on avaimet elämään ja on voittanut kuoleman.
        Siksi esim. hapate- jouluhumppakin voi jättää väliin, ei ole pakko elättää harhaa.
        Tai muotouskonnollisten pyhien mantraa.
        Eli aivan helppoa ja yksinkertaista on elää ilman kirkollisia instituutioita.
        Mutta, jos joku tunee autuutensa siellä, niin en ole sitä häneltä kieltämässä.

        Niin, asia on erittäin yksinkertainen, mutta asia muuttuu erittäin vaikeaksi, jos ei omaa uskoa JUMALAN aivoituksiin.

        Kun ihminen saa uskon Jeesukseen JUMALALTA eli kokee mielenuudistuksen, niin tämä Pyhän Hengen kautta tullut todellisuus / kokemus automaattisesti liittää ihmisen paikalliseurakuntaan. Kuten apostolien aikanakin ilmenee, niin ketään ei liitetty ja kukaan ei liittyyt mihinkään. Ihmisten käyttäytyminen vaan muuttui.
        Oli henkilökohtainen usko ja sen tuoma elämä paikallisseurakunnassa. Tuli yhteenkuumisen tunteminen uskovien kesken. Tätä tuntemusta ei mikään ja kukaan voi ihmiseen tehdä kuin JUMALA Pyhän Henkensä kautta.

        Niin, todellisuudessa nämä uskonnollliset puolueet sitovat ihmistä ja estävät hengellisen kasvamisen - tekevät sen haasteelliseksi.

        Niin, JUMALAN aivoittama paikalliseurakunta,- jonka apostolit myös opettivat ja toteuttuviat, niin joka paikkakunnnalla on vain yksi paikallisseurakunta. Seurakunnan nimi muodsostuu paikkakunnan nimestä kuten Raamatussa ilmentyy.

        Kaikki tästä poikkeava toiminta ja opetus on uskontoa ja siten ihmisen kyhäämä. Tie, joka vie kohti kuolemaa - ihmisen elämän vaikeutumista.
        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on yksinkertainen. Paikallisseurakunnat ovat täällä niin pitkälle Marttilaisuuden ja Katolisuuden kautta hapatettuja, että kun lukee Sanaa, niin epäpyhähän ei Pyhään sillätavalla sekoitu, että on oltava jossain hapatteessa.
        Ei tarvita jotain muotouskontopapin auktoriteettia olla välimiehenä, vaan uskova elää itse Ylipappinsa edessä rukouskammiossa ja elää elämäänsä siten totuudessa ja Pyhyydessä. Eli Jeesus välimiehenä riittää, Hänellä on avaimet elämään ja on voittanut kuoleman.
        Siksi esim. hapate- jouluhumppakin voi jättää väliin, ei ole pakko elättää harhaa.
        Tai muotouskonnollisten pyhien mantraa.
        Eli aivan helppoa ja yksinkertaista on elää ilman kirkollisia instituutioita.
        Mutta, jos joku tunee autuutensa siellä, niin en ole sitä häneltä kieltämässä.

        Hellarit sitten vihaavat järjestystä! He kutsuvat sitä "muotouskonnoksi".

        Kuitenkin olen itse nähnyt nk. muotouskovaisten kohdalla paljon enemmän hengenhedelmiä, lähimmäisenrakkautta, armeliaisuutta, Jumalan kunnioitusta kuin näillä kaikkea hengellistä järjestystä vihaavilla, villeillä uskonlahkoilla.

        Nämä perustelevat levottomat ja epäjärjestykselliset tilaisuutensa muka kristityn vapauyella, vaikkeivät itse edeusta kristinuskoa, eivät Raamatun opettamaa järjestystä missään kohdin. Jo heidän järjestäytyneen kristillisyyden vastainen vihansa ja hyökkäyksensä todistaa tämän, helluntailaisuus on villien riivaajahenkien mekastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit sitten vihaavat järjestystä! He kutsuvat sitä "muotouskonnoksi".

        Kuitenkin olen itse nähnyt nk. muotouskovaisten kohdalla paljon enemmän hengenhedelmiä, lähimmäisenrakkautta, armeliaisuutta, Jumalan kunnioitusta kuin näillä kaikkea hengellistä järjestystä vihaavilla, villeillä uskonlahkoilla.

        Nämä perustelevat levottomat ja epäjärjestykselliset tilaisuutensa muka kristityn vapauyella, vaikkeivät itse edeusta kristinuskoa, eivät Raamatun opettamaa järjestystä missään kohdin. Jo heidän järjestäytyneen kristillisyyden vastainen vihansa ja hyökkäyksensä todistaa tämän, helluntailaisuus on villien riivaajahenkien mekastusta.

        Ymmärtänet, miten koko maamme uskonnollinen toiminta tulee näistä eri uskonlahkoista / puolueista?
        Kaikki on ihmisen lihan mielen synnyttämiä lahkoja.

        m.l


    • Anonyymi

      No, onhan tietysti luterilainen Lähetyshiippakunta.

      Luterilainen teologia on lähinnä raamatullisin ja LHPK:ssa Jumalaan suhtaudutaan kunnioituksella ja arvokkuudella, heillä on juuret länsi-Suomen rukoilevaisissa.

      http://www.lhpk.fi/

      Todellakaan mitään vapaitasuuntia en suosittele. Uuskarismaattisuus ei ole Jumalan Pyhän Hengen toimintaa vaan jumalattomuutta ja noituutta. Tämän kaiken helluntailaisuus hyväksyy. Joten ei heidän kristinusko-kielteisyytensä ja näyttävä ja tekopyhä aikuisten upotuskaste välttämättä johdakaan Ristintielle.

    • Anonyymi

      Ja mitään Lutheria ei Uusi testamentti suosittele sen enemmän kuin hiipailujakaan. Tuokin yhden poppoon mainostamista.

      • Anonyymi

        Ja miksi ei aloittaja kommentoi? Lieneekö tekaistu aloitus?


      • Anonyymi

        No ei se kyllä suosittele mitään Saalem-seurakuntaakaan.
        Eikä vapaakirkkoakaan mainita. Etenkään Westboron.

        Synnyitkö noin tyhmäksi vai saiko omahyväinen aikuiskaste tuon aikaan?


    • Anonyymi

      Eräs ortodoksi pappi sanoi että me kaikki olemme väärässä. Ihminen ei koskaan voi oppia tuntemaan Jumalaa ja oppia tuntemaan häntä tässä ajassa. Ortodoksisuus on maailman vanhin kristillinen kirkko. Itse käännyin ortodoksiksi ja sinulle suosittelen samaa

      • Anonyymi

        Ortodokseilla on paljon hyviä oivalluksia. Itse tykkään osallistua palveluksiin, jos mahdollista.

        Venäjällä käydessä tähän on runsaat mahdollisuudet kun joka kulmalla on kirkko. Pääsen jälleen tänä kesänä osallistumaan. Käyttäydyn kirkossa kuin ortodoksi.🕯️


      • Anonyymi

        Sitten ortodoksina kumartamaan ikoneja ja pyhyksiä ja jumalansynnyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ortodoksina kumartamaan ikoneja ja pyhyksiä ja jumalansynnyttäjää.

        Mitä se sinuun kuuluu?

        Henkilökohtaisesti en ole ortodoksikirkossa tullut kumartaneeksi kuin lähinnä Kristusta. Hän on yleisin kumarrukseni kohde.

        Olen saattanut kumartaa ja suudella myös Jeesuksen äitiä, tämähän on vain kohteliasta.

        Olen tiettävästi kumartanut myös Pyhää Kolminaisuutta.

        Sitten olen kumartanut Tsaari Nikolai ll:sta sekä suudellut Aleksanteri Nevskin sargofagia. Ehkä olen kunnioituksesta kumartanut joitain muitakin.

        Joitain ystäviä halatessa on tullut suudeltua heitä poskelle. Tämä kai on ihmispalvontaa.

        Muutoin en tiedä kirkossa syntiä tehneeni.


    • Anonyymi

      itse kokeneena sanoisin, kun/jos on epävarma, aloita, - evl-kirkon Jumalanpalvelus käy Ehtoollisella, uskon että siitä pikkuhiljaa aukeaa, mihin sitten sitoudut.

      • Anonyymi

        Tätä itsekin suosittelen. Löydät rauhan.


    • Nyt metsä kirkkoni olla saa, voin siellä kuunnella oravaa.

      • Anonyymi

        Ja mitähän "sääntöjen vastaista" oli Aleksis Kiven Oravan 🐿️ laulussa?
        Esittäjänä Mikko Perkoila.

        Viesti sisälsi muutakin tekstiä eli ei ollut vain juutube.

        Tää on silkkaa v*******a.

        Haa! Kirjoitin toisaalla jotain vähemmän imartelevaa Ruotsin SäPosta ja Suomen PolPosta! No ei käsitykseni teistä nyt ainakaan kohentuneet. Jos olisin kommunisti, ateisti tai satanisti, mikä tahansa teksti menisi läpi.

        Muttei Mustille 🐕 soitettu kaunis laulu.
        *


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe