Joko Piispalla

turve nousee, 27m3 kärrystä, nto velotetaan 40m3brtto?
Ilmoita

..eika siinä vielä kaikki, siitä 27m3 netossa on vain 13m3 nto turvetta kärryssä, se sitten käsikaasua ja jalakakaasua pakkosyotto pohjassa orkkoonit auki pakoputki mustaa työntäen kiireesti aumaan ja uutta 13m3 kärryllistä aumaan 40m3 veloituksella hakemaan..
sitä rallia kun 40zetoria / 4kk 24/7 pyörittää, ni mikä ettei...
Ilmoita
areena on vapaa..
1 VASTAUS:
.. ni että saimaassa vettä, no 4 milijoonan arvosta--
+Lisää kommentti
..lainatakseni ss1 mielilausetta; "että tsemmotta!
Ilmoita
.. älkkää uskoko kirijoituksiani, sillä kanakouluopen mielestä olen HULLU!
1 VASTAUS:
Kylähulluja tarvitaan ,ei pöljiä.
+Lisää kommentti
.. niih ja vielä, että omansatapattanut sattuma-vååpelin poika ja koposperän syntyjä, joka on ylennyt peräti oulunsuulaiseksi, tietävät, että olen hoonannut heidän peräreikää, mistäpä muusta he sen tietäisivät..
2 VASTAUSTA:
Piispalla oli niin puhdasta, että työmihetkin valkoset kintaat, eikä ne yhessäkesässä likaantuneet, hallintakana pari 100- pillari sentin ruosteessa, tilit juoksi kuin manulle illallinen, kerran satuttiin tilintekijän kanssa yht aikaa TB-tankille, vuosien takaa jo tuttuja, mutta toimisto-naisella oli kiire ei sanansanaa joutanut vaihtamaan.
no sehän meni sitten niin, että minä kosmuskynällä väsäin lattialla kontallaan tikkukirjaimilla kirjeen Vapon pääkonttorille, meni ne niin hurjasti sekasin turpeet ja wirret!
"Minä minä en ollut Piispalla tj, olin Konnunsuolla omaa kakkua kuokkimasa!
siellä oli raakoja miehiii..
+Lisää kommentti
Kivääri takakontisa.. 2x sitä tarvittiin..
3 VASTAUSTA:
.. sen jäläkeen ei tarvinut, kuin keran lukkoja heläytti..
..sitte tuli liitonarkin tsunamimiehet nojaan tsto ovenpieleen, jotain lakia ulukomuistista höpöttivät, miä panin silimät ristiin ja katoin nokkavarttapitkin enkä sanout mitään..aattelin katsoa milloin niille tulee kusihätä, no vartti meni ja sitten niillä tuli..
.. olivatten muuten Tampereen pääkallopaikan kovikset liikenteessä..
+Lisää kommentti
samaa koeteltua konstia käytin, kun minulle annettiin #hoitoja..
Ilmoita
onkohan Suomessa toista niin pimiää loukkoa kuin on Kärsämäki?
1 VASTAUS:
On Pyhäjärvi.
+Lisää kommentti
Kylläpähän se punavihree hallitus omat wirrennumeronsa näyttää, Suomen maaseutu tulee kokemaan hiswtorian pahimman alasajon, parahduksia hukkuvilta jo kuuluu!
Syyt on Keskustapuolueen itsensä, kun läks herrojen kanssa marjaan!
1 VASTAUS:
"Ylpeys käy lankeemuksen edellä!
-Halla-aho-
+Lisää kommentti
Turvetta on nostettu vaihtelevalla menestyksellä. Kesätulvat menee altaiten yli. On sotkettu Lestijärvi, Pitkäjärvi , Vuohtojärvi ym. Pirullinen aine ,kun on hiekkapohjaset järvet , muuttuvat mutaliejuksi. Muikku siika taimen loppuu..Näitä altaita tyhjennetään,mutta aina ei onnistuta. Sitten jokien suistoja ruopataan ja ajetaan turvetta pois..
Ilmoita
Ei , ei , jos kalakanta romahtaa niin turvevesien päästöjen suojelu on kustannus- syistä laiminlyöty!
semmostaseon!
4 VASTAUSTA:
vaarallisia uutisia turpeesta naina punavihreitten aikoina
samaan saasteisiin vihreät näkee lehmän, otsonikerros reikiintyy ja auringon saatanalliset säkeet iskee
kts tänään tv1 klo 19,00; Uhrit
rumihia tuloo
+Lisää kommentti
tshiinä ny oliss "aiheita tarijolla tällepäivälle ja huomiselle, etteii tarviis niipuuttaa..vaaleista
Ilmoita
Kivihiiltä sekaan, samoin haketta...
1 VASTAUS:
etelän vain pari kaupunkia enää lämmittää kivihiilellä seon poistuva polttoaine, lammitysturve myös poistuu, haketta ja puuta käytetään enemmän, kaupungit alkaa lämpiään maalämmöllä.
+Lisää kommentti
maalämpö k-mäkisille yhtä outo kuin ss1 kananmuna!
2 VASTAUSTA:
Tiedän aika monta taloa täällä, jotka lämpiää maalämmöllä ja lisää tulee...
ss1 kehu kaataneen monta muttei ole sarvia seinällä?
+Lisää kommentti
seon hyvä, mutta hitailla käyväyt, laitoin m-lämmöm v80
Ilmoita
Nayttais tulevan Vapuksi hyvät turpeen nosto ilemat, yötämyöten ammuun saakka voi ajaa aumaaan turvetta, Vappupäivän ja illalla kotio ei kerkee, vaimo soittelee tuutko milloin illaksi kotin, isäntä vastaa, turve on kuivaa tuun sitten kun kostuu..
Ilmoita
Tulee laatia tiekartta siitä, kuinka Suomi muutetaan seuraavien vuosikymmenten aikana ilmaston kannalta kestäväksi. Fossiilisille polttoaineille tulee asettaa eräpäivät siten, että kivihiilen, turpeen ja lämmitysöljyn energiakäytöstä luovutaan 2020-luvulla, muista 2030-luvun aikana. Energiatehokkuutta pitää parantaa vähintään 40 % vuoden 1990 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi tulee panostaa puhtaisiin ratkaisuihin, kuten tuuli, aurinko, kestävä bioenergia, maalämpö, hukkalämmön talteenotto, älyverkot ja energian varastointi. Energiantuotantoa tulee ohjata ei-polttoon perustuviin teknologioihin ja käyttää bioenergiaa vain ilmaston ja monimuotoisuuden kannalta kestävissä rajoissa.

Ympäristölle haitallisten tukien alas ajamiseksi tai uudelleen kohdentamiseksi on tehtävä suunnitelma. Tukia tulee suunnata päästöttömien ja hiiltä sitovien ratkaisuiden kehittämiseen ja käyttöönottoon. Haitallisimmat, kuten päästökauppakompensaatio ja turpeen verotuki, tulisi lakkauttaa jo tällä vaalikaudella.

Tsemotta..
1 VASTAUS:
Vihreät huutaa ja brovosoivat suomen kansalaisia kaikkea nykytoimintoja vastaan, tietäen tasantarkkaan, ettei meillä ole varaa eikä edes tosiperusteita alkaa maaliman paskojen pyykkäriksi!
PS Halla-ahon sanoin; Suomen tuottamat saasteet on suuruusluokkaa; itikan pierun verran"!
+Lisää kommentti
Sitäpaitsi suomen hyvinhoidetut metsät on kasvaneet sotien jälkeen ennätykselliseen tuottoon 110 miljoonaan kuutioon vuodessa jota hakataan 75 mil.m3, varantoa siis jää yli 30 milj.m3 ja huom! kasvavaa metsää, tämä pesee hiiltä ilmastosta niin, että olemme jo nyt hiilineutraaleja, joten Haaviston höpinat saa jättää polittisten pisteitten keruuksi!

Polttomoottoreita ei tarvitse vaihtaa s-autoiksi, sitäpaitsi s-auto saastuttaa enemmän kuin tiisseli, minun riisseli tuottaa vain 129g/km ja kuluttaa 4,7 lt/100km 1000000km ajaneena kertyyhän siitä, mutta olen istuttanut 32000 puuntainta pesemään tuottaman hiileni, joten ole yksilönäkin hiilineutraali, Haavisto ei ole, mutta pitäisi olla kuin saarnaa!
Ilmoita
vaikka Pekallahan on röörit puhtaat!
1 VASTAUS:
..siis kun ei tupakoi!
+Lisää kommentti
#Lentokoneet pitäisi kieltää!, tai ainaki tublata lippujen hinnat! sillä rahalla saisivat ostaa "päästö-aneita!
Ilmoita
.. mutta tavisten sekin loppujen lopussa maksettava..
Ilmoita
Keskustapuolue ei luovu18 maakunastaan, maatalouksille ei lisää kustannuksia, kestoeläke kaikille! no mikä ettei, kun vain eletään näillä olemassa olevilla osavaltioilla
Maatalous eitarvitse lisää kustanetta tuotokseen, mutta kunkustannuksen nousu on automaatio kun ei nouse tuottamisesta saatava tulo, käennouseman vehkeitten hinnat kuitengin nousee.
Kestoeläke lupaus on joka vaalivuosi, uskoo ken tahtoo.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Joko Piispalla

turve nousee, 27m3 kärrystä, nto velotetaan 40m3brtto?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta