Jeesus kutsuu nyt: "Tule ja seuraa minua."

Anonyymi

Mitä sinä vastaat Hänelle?
🌺

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna minulle minun syntini anteeksi.

      • Käskymuoto?

        Onko tuo epäjumalanne kolmasosa oikeasti käskytettävissä?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Käskymuoto?

        Onko tuo epäjumalanne kolmasosa oikeasti käskytettävissä?

        Voisitko vaihteeksi itse pitää suusi kiinni? Tämä on pyyntö, ei käsky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko vaihteeksi itse pitää suusi kiinni? Tämä on pyyntö, ei käsky.

        En tietenkään, en ole lainkaan yhtä helppo tapaus kuin epäjumalanne.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        En tietenkään, en ole lainkaan yhtä helppo tapaus kuin epäjumalanne.

        Ole hyvä sitten vaan. Oikeastaan läsnäolosi on jopa eräänlainen kunnianosoitus tälle ketjulle. Olisi eräässä mielessä jopa huolestuttavampaa, jos et olisi siihen heti ilmaantunut.

        Mutta me Jeesuksen seuraajat jatkamme myös keskustelua. Jeesus On meidän Herramme. 🙂
        *


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä sitten vaan. Oikeastaan läsnäolosi on jopa eräänlainen kunnianosoitus tälle ketjulle. Olisi eräässä mielessä jopa huolestuttavampaa, jos et olisi siihen heti ilmaantunut.

        Mutta me Jeesuksen seuraajat jatkamme myös keskustelua. Jeesus On meidän Herramme. 🙂
        *

        Monet uskonharhaiset ovat yrittäneet pirskahtelevan ihailtavaa persoonaani karkotta ilkeyksillä ja epäilemättä vimmaisilla polvirukouksillakin, mutta turhaan, taikausko kun ei minuun pure.

        Aikanaan tietysti hiljenenkin, mutta minulla ei ole sen suhteen pelättävää.

        Kaltaistesi tulisi tarkistaa jeesussadun syntytarina, ihan vaan varmuuden vuoksi, koska jos oikea jumala on olemassa joutuvat jesusianistit muhammadanistien tapaan siihen häpeäjonoon, jossa joudtaan vastaamaan epäjumalan palvelemisesta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Monet uskonharhaiset ovat yrittäneet pirskahtelevan ihailtavaa persoonaani karkotta ilkeyksillä ja epäilemättä vimmaisilla polvirukouksillakin, mutta turhaan, taikausko kun ei minuun pure.

        Aikanaan tietysti hiljenenkin, mutta minulla ei ole sen suhteen pelättävää.

        Kaltaistesi tulisi tarkistaa jeesussadun syntytarina, ihan vaan varmuuden vuoksi, koska jos oikea jumala on olemassa joutuvat jesusianistit muhammadanistien tapaan siihen häpeäjonoon, jossa joudtaan vastaamaan epäjumalan palvelemisesta.

        Kuulostaa uhkaukselta. (Aina paranee!)
        Mutta ei se mitään. Pikemminkin: kiitos! ☺️

        Mitä sitten on Jeesuksen seuraaminen? Tästä on uskovaisilla erilaiset käsityksensä.

        Oman käsitykseni mukaan se ei ole itsensä täydelliseksi kristityksi tekemistä, vaikkakin se olisikin ihanne johon mahd. pyrkiä. Mutta koska me emme pelastu teoista, vaan uskosta, on siis USKOmme se, jota tulee tarkata.

        USKOa, mihin? Omaan uskovaisuuteemme? Ei.
        Vaan USKOA JEESUKSEEN! Isään ja Pyhään Henkeen. Kaikkivaltiaan Jumalan täyteen herruuteen niin maan päällä, taivaissa kuin omassa elämässämmekin.

        No, mitä Jeesuksesta sitten tulee uskoa?
        Evankeliumin sanoma, joka on: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)

        Jeesuksen seuraaja on siis uskossa - ei itseensä - vaan Raamatun Yhteen Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan, JHWH: Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Pelastuksemme lähtee yksin tästä Yhdestä, rakastavasta Jumalasta, Hänen koko Pyhän Kolminaisuutensa teosta ja vaikutuksesta.

        Tätä uskoamme me myös ääneen tunnustamme. Jumala antaa tähän Oman, Pyhän Henkensä voiman, sillä omassa voimassamme me emme paljonkaan, jos mitään voi.
        *


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa uhkaukselta. (Aina paranee!)
        Mutta ei se mitään. Pikemminkin: kiitos! ☺️

        Mitä sitten on Jeesuksen seuraaminen? Tästä on uskovaisilla erilaiset käsityksensä.

        Oman käsitykseni mukaan se ei ole itsensä täydelliseksi kristityksi tekemistä, vaikkakin se olisikin ihanne johon mahd. pyrkiä. Mutta koska me emme pelastu teoista, vaan uskosta, on siis USKOmme se, jota tulee tarkata.

        USKOa, mihin? Omaan uskovaisuuteemme? Ei.
        Vaan USKOA JEESUKSEEN! Isään ja Pyhään Henkeen. Kaikkivaltiaan Jumalan täyteen herruuteen niin maan päällä, taivaissa kuin omassa elämässämmekin.

        No, mitä Jeesuksesta sitten tulee uskoa?
        Evankeliumin sanoma, joka on: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)

        Jeesuksen seuraaja on siis uskossa - ei itseensä - vaan Raamatun Yhteen Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan, JHWH: Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Pelastuksemme lähtee yksin tästä Yhdestä, rakastavasta Jumalasta, Hänen koko Pyhän Kolminaisuutensa teosta ja vaikutuksesta.

        Tätä uskoamme me myös ääneen tunnustamme. Jumala antaa tähän Oman, Pyhän Henkensä voiman, sillä omassa voimassamme me emme paljonkaan, jos mitään voi.
        *

        Et ilmeisesti ole riittävän älykäs ymmärtääksesi kolmiomaisen jumalasi olevan epäjumala.

        Kannattaa muistaa tuo siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että joudut tilille epäjumalan seuraamisesta.

        Lohdutukseksesi voisin vaikka lyödä vetoa, että et joudu tilille, vaan olet vain tuhlannut ainoan elämäsi epäjumalanpalvontaan.

        Jos se oikea jumala kuitenkin on olemassa ja maailmankaikkeudessa on jonkinlaista oikeutta, olen seuraamassa taaperrustasi häpeäjonossa ja nauran tuolle 'olen liian typerä' selityksellesi räkäisesti. Muista vilkuttaa jonossa, niin tunnistan sinut. Voinpa sanoa pari sanaa puolustukseksesikin.... no ei kuitenkaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole riittävän älykäs ymmärtääksesi kolmiomaisen jumalasi olevan epäjumala.

        Kannattaa muistaa tuo siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että joudut tilille epäjumalan seuraamisesta.

        Lohdutukseksesi voisin vaikka lyödä vetoa, että et joudu tilille, vaan olet vain tuhlannut ainoan elämäsi epäjumalanpalvontaan.

        Jos se oikea jumala kuitenkin on olemassa ja maailmankaikkeudessa on jonkinlaista oikeutta, olen seuraamassa taaperrustasi häpeäjonossa ja nauran tuolle 'olen liian typerä' selityksellesi räkäisesti. Muista vilkuttaa jonossa, niin tunnistan sinut. Voinpa sanoa pari sanaa puolustukseksesikin.... no ei kuitenkaan.

        Ihan uteliaisuuttani tiedustelen, että kenen edessä minä mahd. joutuisin "tilille" Jumalan palveluksestani? Ja mistä jonosta minä sulle vilkuttaisin?

        Mistä sinut tunnistan? Kahdesta punaisesta sarvesta ja pihtihännästä? Nojailetko Neptunuksen talikkoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan uteliaisuuttani tiedustelen, että kenen edessä minä mahd. joutuisin "tilille" Jumalan palveluksestani? Ja mistä jonosta minä sulle vilkuttaisin?

        Mistä sinut tunnistan? Kahdesta punaisesta sarvesta ja pihtihännästä? Nojailetko Neptunuksen talikkoon?

        Jos joudut tilille, voit ihan oikeasti selvitä selittämällä olevasi niin typerä, ettet ymmärrä lukemaasikaan.

        Pisa-kokeesi tulokset kiinnostaisivat, mutta taidat olla uskonharhastasi päätellen sen ikäinen, ettet ole niihin osallistunut.


      • Anonyymi

        No kun helluntailainen mies vinkkaa yleisen vessan loossistaan, että tuleppa tänne sinä kaunis poika.
        Sanon aina, että exit only sori.


    • Anonyymi

      Itse vastaisin: "Minä tulen. Sinä tunnet minut. Armahda minua. Minä seuraan sinua."

      • Ja joudut ojasta allikkoon seuraamalla nenääsi, koska mitään seurattavaa jeesusta ei koskaan ole ollut olemassakaan.


    • Osat ovat muuten vaihtuneet.
      Ennen Pietarille kuului sana : Seuraa sinä minua (perustamaan kristinuskoa) ja mitä se sinulle kuuluu jos toivon hänen jäävän maan päälle (entiseen uskoonsa) kunnes palaan takaisin.
      Johannekselle kuului sana: Jää paikoillesi (juutalaiseen uskoon ja aaroniuteen, jota heimoa hän edusti) siihen asti kunnes minä tulen takaisin.

      Nyt kuuluu Johannekselle sana: Seuraa sinä minua (islamiin ja hindulaisuuteen) ja Pietarille sana: Jää sinä siihen uskoon missä oletkin (kristityksi).

      Jos Jeesus nyt käskee seurata niin joudut seuraamaan islamiin ja Profeetta Isan hääjuhliin. Siksi sanoisin hänelle:

      Sika minä olen miesten joukossa ja sika minulle maittanut on lapsesta asti ja niin se maittaa vastakin. Herra, en taida olla kelvollinen seuraamaan.

    • Anonyymi

      Tahdon seurata jeesusta olen yrittänyt erinlaisia rukous kikkoja.... Voisitko auttaa, esim rukoilla mun puolesta etten joutuisi kadotukseen

      • Anonyymi

        Koska sanoit tuon, se tarkoittaa, että olet jo hengessäsi Jeesuksen seuraaja, ehkä vielä hiukan kauempaa seuraaja, mutta seuraaja kuitenkin! 🙂 Astu vain lähemmäksi Jeesusta, Hän jo katsoo sinua!

        Emme me itse ole muuta kuin kuuntelijoita, ihmettelijöitä, mutta henkemme sanoo, etä tässä on meidän Pelastajamme, Herramme, Messiaamme.

        Kun olemme rukouksessa ja sanassa Hänen lähellään, Hän vaikuttaa meissä omaa työtään, hengenhedelmiä.

        Muistetaan aina, että me olemme ihmisiä, mutta kuten opetuslapsista, meistäkin voi kasvaa Hänen vaatimattomia opetuslapsiaan.

        Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen.


    • Anonyymi

      Siis sinä väität että kutsuu. Ja oliko ajatuksesi että välität sitten näitä foorumille laitettuja vastauksia Jeesukselle?

      Itse mieluummin asioin ilman välikäsiä ja vastaan kyllä jotakin jos kysytään, ei vain ole kysytty.

      • Anonyymi

        En minä välitä mitään vastauksia minnekään. Minä toistin, eli välitin kyllä Jeesuksen kutsun, eli toin sen uudelleen julki täällä.

        Kutsun alkuperä on Jeesuksen omat sanat Raamatussa: "Tule ja seuraa minua!" sekä Hänen Pyhän Henkensä - vielä armonaikana - jatkuvasti voimassa oleva kutsu jokaiselle ihmiselle.

        Kunkin vastaus on hänen oma vastauksensa Jeesukselle, hengessä ja totuudessa ja Jumala kuulee sen, hiljaisimmankin huokauksen!

        Esirukous muiden puolesta on tuen antamista, yhteiseen rukoukseen ryhtymistä ihmisen kanssa joka tahtoo rukoilla Jeesusta / Jumalaa. Mutta Jumala voi kuulla kunkin rukouksen, hiljaisen huokauksen, myös suoraan ilman muiden esirukouksiakin.

        Raamattu 📖 ✝ kuitenkin kehoittaa meitä kristittyjä myös siunaamaan sekä rukoilemaan toinen toistemme puolesta.


    • Tulossa ollaan veli!

    • Anonyymi

      Etsin tätä vanhaa, ihanaa laulua ja tämä on ainoa, jonka löysin... Tuli suorastaan vetinen olo, niinkuin kaikki Henki olisi runsaalla vedellä laimennettu, niinkuin runsaalla vedellä blandattu, laiha maito. Nainen, keskellä päivää, jonkinlaisessa puolittaisessa iltapuvussa (pitkät hanskat) heiluu lavalla, bändi jammailee sivustalla, eikä Henkeä ole nimeksikään. Kyseessä vain lauluesitys, ei muuta.

      Kyllä todella tulee ikävä niitä aikoja kun tätäkin laulua laulettiin niin, että saalemeiden seinät tärisivät ja telttakankaat paukkuivat! Ja kaikenlainen heiluminen ja tanssi oli kielletty. Silti ja juuri siksi Henki olikin vahva! Mutta jos nyt joku tulisi siunatuksi tästäkin vähästä, olkka nii hyvä:

      Rakkaudesta Jeesukseni laula:
      https://www.youtube.com/watch?v=Np4H3c02fzw
      *

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe