Muutto talouteen muttei perheenjäseneksi

Anonyymi

Voisin muuttaa ystäväni "katon alle" mutta pelkona on että hän menettää tuet joita yksinhuoltajana saa. Miten voisi välttyä siltä että minut luetaan mukaan hänen peheeseensä ja hän ei menettäisi saamiaan tukia sillä yhteistä taloutta emme muodostaisi? Olisko minun kirjauduttava sinne tyyliin Maija Meikäläinen C/O Maailman Matti? Vai ilmoitettava viranomaisille osoitteeksi Poste Restante? Olisko muita hyviä vaihtoehtoja em:n kuvion toteuttamiseen, neuvokaapa jos osaatte antaa toimivan ohjeen!

Runsain kiitoksin,
Matti

5

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyit samaa jo toisessa ketjussa, jolloin vinkkasin adoptoimisesta. Mutta ellei se sovi, voi hän alivuokrata sinulle osan asunnosta.

    • Anonyymi

      Se on toi säästävä sosiaaliturva Suomessa. Olisi ehkä aihetta uudistaa järjestelmää.Mihinkään perusturvaan tuskin päästän ,mutta ehkä olosuhteita huomioon ottavampaan kyllä,jos näkemystä riittää. Tokkopa on kaikessa suhteessa on otettu huomioon perheen tulotasoa riittävästi on mahdollista että saattaa olla kannattavampaa asua eri osoitteissa. Tuo perheisiin yhdistäminen kään ei aina ole säästöä. Voi johtaa nuorien kohdalla oman asunnon ottamiseen ennen aikojaan ,opiskeluiden ollessa kesken ja se siitä sosiaaliseta säätö ohjelmasta. Syytingillä on vanhemmat Suomessa olleet m9nest ja tiukkoina talousaikoina työttömiä on ,joten ei käy monen oleminen yhteiselossa vaikeimman läpi ja kustannuksia tulee joustamattoman sosiaaliturvan kautta kun tulee liitetyksi samaan talouteen jolloin lakkaa olemasta yhteiskunnan jäsen,ryhdyttyään perheen jäseneksi ,joka saattaisi olla taasen säästö yhteiskunnallisesti,vanhisten hoidon kannalta.Minkäs sitä sitten yksilöt tekee kun yhteiskunnassa asiat on päätetty tiettyyn malliin.

    • Anonyymi

      Asunnottomaksi heittäytyy virallisesti ja poste restante osoite, sillä se hoituu.

    • Anonyymi

      Tukien saaminen väärillä perusteilla voi johtaa ongelmiin ja ulosottoihin. Voiko petkutuksesta jäädä kiinni tai ei, no sitähän voi sitten arvuutella mitä kaikkea voi sattua.

      Kannattaa ainakin hoitaa asiat siten että ne on sääntöjen mukaan tehty.

    • Anonyymi

      Asiahan on tehty sääntöjen mukaan kun olet kerran asunnoton. Näin se homma pelaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4636
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3344
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3172
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2945
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2776
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2687
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2448
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2246
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      48
      2203
    Aihe