Humalajuominen ei aina kerro alkoholismista

Anonyymi

Voin sanoa, että minä kuulun niihin ihmisiin jotka eivät näe mitään järkeä juoda alkoholia ellei aikomus ole tulla humalaan, pareman makuisiakin juomia on olemassa jos muuten aikoo juoda janoonsa tai ruoan kanssa. Minä olen juonut paljon ja aina humaltuminen mielessä koska kännissä on hauskaa, en ole koskaan tapellut tms. mutta sammunut olen milloin minnekin. Jos en juo en juo mutta jos juon juon molemmilla käsillä.

Mielestäni tämä erottaa minut raittiista ja alkoholistista, minulle juominen ei ole ollut sinällään ongelma, voin olla vaikka vuoden juomatta alkoholia ja olen tyytyväinen. Mutta jos otan oluenkin niin siitä se lähtee, ei yhdestä ole mihinkään. En kykene juomaan kohtuudella mutta kykenen lopettamaan juomisen kun haluan. Pomonikin sanoi kerran, että sinä et ole tainnut koskaan pitää alkoholin takia vapaapäivää, vastasin, että en, pomo sanoi; pidän sitä suorastaan ihmeenä. Minä olen esimies asemassa, se tuo vastuuta vapaa-aikaankin.

Alkoholi on ikävä asia ja aiheuttaa paljon pahaa, monille juominen on helvettiä josta ei löydy ulospääsyä. Siksi olen onnellinen outoudestani, vaikka olen perso alkoholille se ei ole koskaan ottanut niskaotetta elämästäni, voin juoda muutaman päivänkin hillittömästi eikä minulla ole mitään vaikeuksia lopettaa ja lähteä duuniin vetämään jotain projektia.

Silti ymmärrän, mitä vaaroja alkoholista on ja nyt kun ikää tulee pitäisi osata olla hillitymmin, emme ole teräsvartaloita. Ei minua pelota ajatus olla juomatta enää koskaan. Mutta tunnustan nöyränä, jos otan yhdenkin niin sitten mennään humalaan ja ylikin. Ei ole mitään järkeä juoda alkoholia ellei tavoitteena ole humala.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      - " minulle juominen ei ole ollut ongelma, voin olla vaikka vuoden juomatta "
      - " jos otan oluenkin niin siitä se lähtee "
      - " eikä minulla ole mitään vaikeuksia lopettaa "

      Nämä kyseisen individualistin itselleen uskottelemat "totuutedet" ovat itse viinapirun juonia. Alkoholi on salakavala ja petollinen ystävä. Et edes huomaa, kun yht'äkkiä oletkin alkoholisti ja ihmettelet, mitä hemmetti tapahtui. Humalahakuinen ryyppääminen juuri ajaa sinut samaan jamaan, kuin missä esim. meikäläinen on. Tervetuloa tulevaisuudessa delirium-kerhoon.

      t. Kylmis

    • Anonyymi

      Alkoholistikin voi olla vuoden juomatta tai vaikka kaksi, mutta jos ottaa yhden kännin pitää ottaa toinen jne.. Huolissaan kannattaa olla jos voi/pitää juoda seuraavanakin päivänä. Keskustelun aloittajan kannattaa ennemmin olla huolissaan kuin kerskua. Viina on tyhmien juoma, ei viisas juo alkoholia koska se on erittäin epäterveellistä. ( järkikin sen sanoo, ei mikään liuotin ole terveellistä)
      Terveisin. Raitis alkoholisti.

      • Anonyymi

        " Keskustelun aloittajan kannattaa ennemmin olla huolissaan kuin kerskua. "

        THIS.


    • Anonyymi

      Alkoholin juomisen tuloksena tuleva humala on myrkytystila. Mitä voimakkaampi, sen suurempi vaara, että huomista ei ole eikä tule.
      Joten oleppas kaikessa kummallisuudessasi varovainen.

      Sitäpaitsi kaikki alkoholistit juo alkoholia humaltuakseen ja hyvän mielen saadakseen.
      Yrittävät unohtaa asioita, jotka aiheuttavat paineita.

    • Anonyymi

      En minäkään ole alkoholisti, mutta ihan huvikseni vedän perseet päivittäin.

    • Olet tuurijuoppo eli dipsomaani.

      "Dipsomania eli periodialkoholismi eli jaksoittaisjuopottelu eli tuurijuoppous on alkoholismin muoto. Dipsomaani voi olla pitkiä aikoja raittiina, mutta ryhdyttyään juomaan hänelle tulee useiden päivien, jopa viikkojen pituisia juomaputkia. "

      • Anonyymi

        THIS.

        Tuosta se deliriumi vasta tuleekin. Mieti, viikkoja kännissä yhteenmenoon. Krapulaan ei voi kuolla, mutta deliriumiin eli juoppohulluuskohtaukseen voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THIS.

        Tuosta se deliriumi vasta tuleekin. Mieti, viikkoja kännissä yhteenmenoon. Krapulaan ei voi kuolla, mutta deliriumiin eli juoppohulluuskohtaukseen voi.

        Tuskin alkoholistit pelkäävät hoitamattoman deliriumin aiheuttamaa kuolemaa. Paljon pahempaa on mahdollisuus, että tulee pysyvä alkoholipsykoosi, johon ei kuole, mutta loppu elämäsi vietät suljetulla osastolla lepositeissä, hulluksi leimattuna. Kukaan ei kuule huutoasi, siitä se sanontakin alunperin on lähtenyt.

        Näitä tapauksia on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin alkoholistit pelkäävät hoitamattoman deliriumin aiheuttamaa kuolemaa. Paljon pahempaa on mahdollisuus, että tulee pysyvä alkoholipsykoosi, johon ei kuole, mutta loppu elämäsi vietät suljetulla osastolla lepositeissä, hulluksi leimattuna. Kukaan ei kuule huutoasi, siitä se sanontakin alunperin on lähtenyt.

        Näitä tapauksia on paljon.

        Kylmis onnistui karkaamaan. Teki Sarah Connorit ja vouhotusvideonkin. Enää tyyppi ei ole niin ylimielinen. Siperia kun opettaa. Sanonta sekin.


    • Anonyymi

      Eikö historia jo ole opettanut sen, ettei älykästä valkoista miestä saa tekemään mitään tai luopumaan mistään pelkällä pelottelulla, saarnaamisella ja uhkailulla?

      Mitäs jos lähestyttäisiin henkilöä vertaistuen hengessä, tuomitsematta tulevaa rappioalkoholistia? Laittakaapa vaikka nettiin hakusanaksi: Juoppohulluus-kohtauksista pari sanaa

      Videolla yksi tämän palstan vakioista ei tuomitse eikä saarnaa. Kertoo vain, miten sinullekin tulee lopulta käymään, kuten hänelle kävi.

    • Anonyymi

      Jos pitää juoda tai juo huvikseen alkoholia ilman humaltumista on taatusti enemmän alkoholisti ja perso alkoholille kuin sellainen joka juo vain viikonloppuisin riipaisten kunnon kännin kuten minä.
      Yleensä itse otan vain perjantaisin ja aina ei edes koko viikonlopulla, koskaan en juo alkoholia hubikseen viikolla siemaillen.

      • Anonyymi

        Tästä on kaksi koulukuntaa ja kysymys on hyvin vaikea, varsinkin jos ruvetaan vertailemaan keskenään näitä kahta ryhmää.


    • Anonyymi

      Komppaan aloittajaa, miksi ihmeessä juoda pahan ja karvaanmakuista ainetta, kuten punaviiniä ja raakaa viinaa, jos sitä ei tee humaltuakseen. On tietenkin sitten lantrinkeja, joiden avulla saadaan raikkaan makuisia ja viinan maun häivyttäviä juomia. Itse kun en tykkää lainkaan sokerisista juomista, niin ne diskaan kokonaan. On sellainen ero aloittajaan, että en sammuile, mutta kestän kyllä niin paljon että suurkuluttajaksi itseni leimaan. Vielä tulee humalassa kohta, jolloin ei enää uppoa, vaikka sitten kaappiin jäisi puoli desiä viinaa tai yksi kaljapurkki. Saa nähdä kuinka kauan. En myöskään juo putkia, mikä johtuu ainakin siitä etten jouda, on aika ohjelmoitu elämä ja lähden aikaisin aamulla autolla. Eli ilmeisesti kaikki alkoholin vähentämiseen tähtäävät keinot käytössä ihan luonnostaan, koska aktiivisena ja seurallisena moni homma kiinnostaa enemmän kuin viina. Mutta ahdistusta ja syyllisyyttä on alkanut tulla alkoholin oton jälkeen, siitä pitää aina jotenkin toipua vaikka varsinaista krapulaa ei olekaan. Alkoholistilla ja suurkuluttajalla on vissi ero pitkänkin aikaa. Mutta jos vuosikymmeniä elää suurkuluttajana, en oikein usko että alkoholisoitumatta selviää. Saa nähdä miten käy.

      • Anonyymi

        Morkkis kuuluu krapulaan. Ahdistaa ja hävettää, vaikka ei olisi mitään tuhmaa tehnytkään. Lisäksi ryyppääminen aiheuttaa masennusta. En edes jaksa aloittaa saarnaa, mitä se tekee ruumiillesi pitkällä aikajaksolla.

        Kerran viikossa yksi ilta kännit ei meikän näkökulmasta ole edes lievimmän asteen alkoholismia. Tissuttelu on kaikista pahin niin taloudellisesti, kuin kehon hyvinvoinnin ja ulkonäön kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Morkkis kuuluu krapulaan. Ahdistaa ja hävettää, vaikka ei olisi mitään tuhmaa tehnytkään. Lisäksi ryyppääminen aiheuttaa masennusta. En edes jaksa aloittaa saarnaa, mitä se tekee ruumiillesi pitkällä aikajaksolla.

        Kerran viikossa yksi ilta kännit ei meikän näkökulmasta ole edes lievimmän asteen alkoholismia. Tissuttelu on kaikista pahin niin taloudellisesti, kuin kehon hyvinvoinnin ja ulkonäön kannalta.

        Komppaan aloittajaa- kirjoittaa: En puhunut kerran viikosta. Jos mitään velvoitteita ei ole, voin ottaa alkoholia vaikka olisin ottanut toissapäivänä. Järjestän alkoholinottoillat menojeni mukaan. Menoni ovat satunnaisia, onneksi niitä on paljon. Miten sitä kännissä onkin niin mukava olla. Nyt olen hoitanut sairasta koko päivän ja huomenna ei ole mitään menoa, siis punkkupullo on tässä. Huomenna tiedän ahdistelevani.


    • Anonyymi

      Mulla tulee aina kova halu sukupuolenkorjausleikkaukseen kun oon juonut kunnolla. Mutta kun yritän varata ajan puhelimitse niin ei siitä mitään tule.

      • Anonyymi

        No sinun alkoholiongelman voi korjata aivan kirjaimellisesti ja kaikinpuolin oikeasti, kunhan vain jaksat sen prosessin. Meillä pitkään ryypänneillä taviksilla ei ole moista mahdollisuutta.

        Jos olet syntynyt väärään sukupuoleen, sen voi ihan oikeasti korjata. Kunnon alkoholismia taas ei, joten älä sitäkin riesaa ota niskoillesi vielä kaiken muun päälle.


      • Anonyymi

        Se ei ole sinun syysi tai kenenkään, että olet syntynyt väärään sukupuoleen, mutta se on OIKEUTESI ja omaa mielenterveyttä silmällä pitäen jopa VELVOLLISUUTESI korjauttaa se asia ja apua saat aivan varmasti nykypäivänä. Vertaistukiryhmät kun löydät, yllätyt saamastasi tuesta ja prossessi etenee pikkuhiljaa hormoonihoitojen saattelemana.

        Älä hyvä ihminen korjattavissa olevan ongelman takia sorru alkoholismiin, koska sitä taas ei voi korjata koskaan.


    • Anonyymi

      Olen siis trolli, joka oli n neljä vuotta jauhanut palstalla sontakauhajuttuja. Ei välttämättä kannata ottaa tosissaan.

      • Anonyymi

        Jos kirjoitus on tasokas, sillä ei ole mitään väliä, onko se totta. Joka tapauksessa moni ihminen samaistuu kertomukseen. Etkö ole aikoinaan kuunellut Yölinja - Pekka Sauri -kanavaa?

        Pekalta paloi lopulta käämit, kun avautuvat henkilöt puhelun lopuksi tavalla tai toisella paljasti jutun keksityksi.

        Sillä ei ole mitään väliä, kunhan et paljasta.


    • Anonyymi

      Jostakin on aloitettav a ja johonkin kaikki päättyy.Tänään on vain tämän illan peli ja kyllähän juoma maistuu täällä Oulussa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe