"Siionin Temppeli" / helluntailaisuus

Anonyymi

Temppeli (lat. templum) on pyhä paikka, jossa harjoitetaan uskonnollisia riittejä ja suoritetaan rituaalimenoja. Useimmissa ei-kristillisissä uskonnoissa on jonkinlaisia temppeleiksi katsottavia rakennuksia esim. Budhalainen temppeli.

Helluntailaisuudessa käytetään myös nimitystä temppeli.
Siion tarkoittaa Israelia eikä helluntailaisia.

19

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Amerikkalaiset uususkonnot käyttävät usein nimitystä temppeli.
      Esim. mormons temple ja pentecostal temple syntynsä alkuvaiheessa.

    • Anonyymi

      Näköjään bannattiin viesti Google hausta "Siionin Temppeli".

    • Anonyymi

      En tiedä mikä on Siionin Temppeli, liekö jokin itsemurhalahko?

      Mutta "Siionin veljeskunnasta" kaikkitietävä wiki kertoo tämän ja vähän enemmänkin:

      "Siionin veljeskunta eli Siionin luostari on kuvitteellinen salaseura, jonka tehtäväksi on kerrottu Jeesuksesta polveutuneen Merovingien kuningassuvun suojeleminen.[1]"

      Tästä myös Dan Brown kirjoitti jännittävän kirjansa "Da Vinci-koodi", joka tietysti on vain kirja, tarina, eikä (välttämäti) perustu tosiasioihin. Siinä on paljon mystiikkaa, joka on tempaistu suoraan mielikuvituksesta. Kirja on siis jännittävä romaani, satu, ei muuta.

      Mutta mahdollista on, että tällainenkin salalahko on ollut olemassa. Salaseurahan on voinut olla, mutta se ei todista, että heidän edustamansa asia silti olisi totta.

      Sitten on erikseen kertomus nk. "Siionin viisaiden pöytäkirjoista" / "Siionin vanhinten pöytäkirjat". Etsikääpä itse googlehaulla nuo "viisasten kirjat", niin hämmästytte.

      Suosittelen erityisesti nk. "Israelin ystäville". 😵

      -sph-

    • Anonyymi

      Suomessa on monta Siionin Temppeli nimeä kantavaa paikkaa.
      Onko kellään tälle mitään vedenpitävää selitystä vai ovatko pojat sopineet nimestä pastorien helluntaihuuruisissa saunaillassa?

      • Anonyymi

        En ole ikinä kuullut.

        Ehkä "Siion-temppeli", joka viittaa helluntailaiseen Siion-seurakuntaan ja he kutsuvat seurakuntarakennustaan temppeliksi.

        Kysymys on siis seurakunnasta nimeltä "Siion" ei "Siionin Temppeli" ja rakennus on "temppeli". Tällaisia saattaa Suomessa olla muutamia, en tiedän, kun en ole enää aikoihin ollut hellurei ja kanttuvei.


    • Hauskaa, että tämä "temppeli" on teidän arvon näsäviisastelijoiden mukaan kuulenmma joku hellaritermi, mutta ensimmäinen "temppeli", jonka Google löytää, on luterilainen Temppeliaukion kirkko. :D

      Ootte te hauskoja, päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

      • Anonyymi

        Siionin Temppeliin ja Temppelin Aukionkirkoon ei kannata mennä.
        Eivät edusta klassista kristinuskoa kumpikaan.
        Nimi kertoo kaiken.


    • Anonyymi

      Tuohan on harhauttava etä Suomessa anntetaan nimeksi Siionin Temppeli.
      Puhdasta eksytystä vailla todellisuuspohjaa.
      Kaikkea se helluntaihenki teettää.

      • Anonyymi

        Aloittaja sekoilee. On eri asia kutsua rakennusta Siion-temppeliksi kuin että seurakunnan nimi olisi "Siionin temppeli".


    • Anonyymi

      TIPALE VALHEEN JÄLJILLÄ
      Laitapa Googleen haku - Siionin Temppeli niin hämmästyt että tipale valehtelee osatotuuksillaan.

      • Anonyymi

        En löytänyt googlehaulla yhtäkään tulosta. Se olet sinä, joka (mahd. tyhmyyttäsi) vääristelet asiaa.



    • Siionin temppeli on mielentila , pelastuneiden mielentila.

      • Anonyymi

        Ole sinä siionissa. Itse kristittynä tunnustaudun Kristukseen.

        Olen Kristuksen temppeli.

        -sph-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole sinä siionissa. Itse kristittynä tunnustaudun Kristukseen.

        Olen Kristuksen temppeli.

        -sph-

        Ja minä Jeesuksen opetuslapsi , en noin täydellistynyt kuten sinä.


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Ja minä Jeesuksen opetuslapsi , en noin täydellistynyt kuten sinä.

        Huomaan, että sinä, helluntailainen "Jeesuksen seuraaja", pilkkaat minua, kun tunnustan Kristusta.

        Meissä on eri henki. Itse juuri kerroit sen.

        Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni

        Olen itsessäni syntinen mutta Kristuksessa vanhurskas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, että sinä, helluntailainen "Jeesuksen seuraaja", pilkkaat minua, kun tunnustan Kristusta.

        Meissä on eri henki. Itse juuri kerroit sen.

        Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni

        Olen itsessäni syntinen mutta Kristuksessa vanhurskas.

        En kuulu lahkoihin , Jumala opettaa kokoajan joten opetuslapsi.
        Totuus vapauttaa nääs.


    • Anonyymi

      Sion ei tarkoita mitään ihmisryhmää, se tarkoittaa Luojan luomaa paikkaa mikä on pyhistä pyhin.

      Siionin temppeli voidaan tulkita myös että temppeli tarkoittaa ihmistä, immeinenhän on Luojan "temppeli"

      Siionin temppelivuori tietääkseni sijaitsee Pohjan perukoilla mihin Korkein asetti henkensä lepäämään. Sieltä se sitten heräileepi kun aika on ja varmasti ihmettelee nykymenoa.

      • Anonyymi

        Olet harhassa!
        Helluntailainen Siionin Temppelin maksava jäsen?

        Miksi kuitenkin häpeätte temppeli sanaa ette sano että lähdetteTemppeliin.

        Vapaamuurarit olivat alunpitäen temppelien rakentajia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe