Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Silmälasien ostaminen vaikeaa

Kävin tässä silmälääkärissä ja linssien vahvuus on sen verran muuttunut et uusien lasien laitto edessä. On se sitten vaikeaa valita sopivat pokat. Makutuomariksi pitää saada muukin kuin myyjä. Tuntuu että arpapeliä valinta on. Mites teillä?

76

1736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko maksamassa laseja makutuomarille ja optikolle? Vaiko sittenkin itsellesi? Haiskahtaa oudolta.
      Oletko niin vajakki, ettet tiedä omaa makuasi tai osaa itse valita mieleisiä?
      Voihan elämän rillit.
      Kävely sankahyllylle ja katso siitä mikä miellyttää silmää. Ellei löydy pokia, jätä lasit ostamatta ja hanki sokeainkeppi tai kouluta koirastasi opaskoira.
      Elämässä eniten v i t u t t a a ihmisten turhamaisuus ja tyhmyys.

      • Olipa epämiellyttävän tympeä vastaus.


      • Anonyymi

        Anonyymi

        25.4.2019 15:30

        Sinun olisi syytä käydä psykiatrilla. Kommentistasi päätellen olet "näkökyvytön" eli sairaudentunnoton oman tilasi suhteen. Tuollainen ala-arvoinen kommentti ei ole pelkkää "vidutusta", vaan kielii jo vakavammasta masennuksesta tai ahdistuneisuushäiriöstä. Voit ottaa saattajan mukaan ensimmäiselle käynnille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi

        25.4.2019 15:30

        Sinun olisi syytä käydä psykiatrilla. Kommentistasi päätellen olet "näkökyvytön" eli sairaudentunnoton oman tilasi suhteen. Tuollainen ala-arvoinen kommentti ei ole pelkkää "vidutusta", vaan kielii jo vakavammasta masennuksesta tai ahdistuneisuushäiriöstä. Voit ottaa saattajan mukaan ensimmäiselle käynnille.

        Asuukohan hän ehkä valkoseinäisessä asunnossa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Asuukohan hän ehkä valkoseinäisessä asunnossa.

        Niin minäkin ounastelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin ounastelen.

        Ai minäkö?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ai minäkö?

        Et, kun tuo Anonyymi 25.4.2019 15:30 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et, kun tuo Anonyymi 25.4.2019 15:30 😊

        Huh mikä helpotuksen huokaus.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Huh mikä helpotuksen huokaus.

        Heh :)


    • Anonyymi

      Hehe

      Sen verran vahvuuksia, ikkunalasit ei auta näkemistä. Kattelen pokia toimivat rillit päässä ja sitten tihruan peilistä ostopokien läpi, miten mahtuu polttimoon. Ihan ok mennyt, koska mitäpä sitä nariseen, jos ite ostaa kummalliset pokat.

      Aikanaan oli palveluita netissä, minne saattoin syöttää kuvansa ja sovittaa eri pokia niihin. Liekö nykyisin, en tiedä. Se toi klasikauppa on pirun ylihinnoiteltua tuotteeseen nähden ja niissä liikkuu raha. Mun mielestä ehkä tärkeintä klasikaupassa on, tyttö vääntelee sangat ja nokkatyynyt suunalleen sopiviksi. Joissain materiaaleissa se ei helposti kotikonsten onnistu.

      Mitä lie merkitystä pokilla, no net on linssien kiinnitystä varten. Kunhan linssit on sopivat ja oikeilla paikoillaan, se tärkeintä. Loput sitten, mitä lie.

      =DW=

      • No on pokilla merkitystä. Kaikki pokat eivät istu samalla tavoin kaikkien päähän. Tietysti jos itselle ei todella ole merkitystä sillä miltä nenänpäällä ja silmien ympärillä ja korvien takana keikkuva irtohärpäke näyttää ja tuntuu.

        Mulla oli makutuomarina sisko mukana. Hän otti kännykällä kuvia eri malleista mun päässä joten saatoin kuvasta katsoa miltä vaihtoehdolta mikäinenkin näytti.


      • Anonyymi

        Minua taas ottaa pattiin, jos on olemassa kivat kehykset, niin niihin nämä ketjut eivät halya laittaa vain linssejä.
        Milloinkahan kierrätyskärpänen iskee näihin yrityksiin.
        Jokin kerää laseja ja lähettää 'Afrikkaan'. Uskoisiko?
        Minusta olisi aika vastuutonta 'lahjoittaa' kuluneita, erityishiottuja laseja!
        Saajahan tuntisi itsensä merisairaaksi.
        Minulla valinnassa ei kauan mene tähän välttämättömyyteen, halvalla hyvät.
        Enhän minä niitä katso, katson niillä.

        Beng


      • siilivain kirjoitti:

        No on pokilla merkitystä. Kaikki pokat eivät istu samalla tavoin kaikkien päähän. Tietysti jos itselle ei todella ole merkitystä sillä miltä nenänpäällä ja silmien ympärillä ja korvien takana keikkuva irtohärpäke näyttää ja tuntuu.

        Mulla oli makutuomarina sisko mukana. Hän otti kännykällä kuvia eri malleista mun päässä joten saatoin kuvasta katsoa miltä vaihtoehdolta mikäinenkin näytti.

        Tuo onkin hyvä keino, että ottaa kännykällä kuvia ja sitten voi itse tarkastella niitä entisten silmälasiensa kanssa.

        Sitä saisi muuten mukavasti kuvia siihenkin keittiön lasisen välilevyn alle itsestään erilaisten silmälasien kanssa.


      • siilivain
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua taas ottaa pattiin, jos on olemassa kivat kehykset, niin niihin nämä ketjut eivät halya laittaa vain linssejä.
        Milloinkahan kierrätyskärpänen iskee näihin yrityksiin.
        Jokin kerää laseja ja lähettää 'Afrikkaan'. Uskoisiko?
        Minusta olisi aika vastuutonta 'lahjoittaa' kuluneita, erityishiottuja laseja!
        Saajahan tuntisi itsensä merisairaaksi.
        Minulla valinnassa ei kauan mene tähän välttämättömyyteen, halvalla hyvät.
        Enhän minä niitä katso, katson niillä.

        Beng

        On niitä s3llaisiak7n lasiliikkeitä joissa laitetaan uudet linssit vanhoihin polion ja päinvastoin. Eivät ehkä ole näitä suuria ketjuja kuitenkaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuo onkin hyvä keino, että ottaa kännykällä kuvia ja sitten voi itse tarkastella niitä entisten silmälasiensa kanssa.

        Sitä saisi muuten mukavasti kuvia siihenkin keittiön lasisen välilevyn alle itsestään erilaisten silmälasien kanssa.

        Hehhehhee. Näkisit vaan niin et usuttais🤣😂


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo onkin hyvä keino, että ottaa kännykällä kuvia ja sitten voi itse tarkastella niitä entisten silmälasiensa kanssa.

        Sitä saisi muuten mukavasti kuvia siihenkin keittiön lasisen välilevyn alle itsestään erilaisten silmälasien kanssa.

        Onko pöytä niiden eriväristen tuolien kanssa.
        Kahvikuppineuroosi: Sanotaan,,että mitä hienommat kupit, sitä enemmän ne tärisee.
        Mutta tapauksessasi, ne kupit tanssisivat zazzatzaata muista syistä...
        Hymyilin ääneen, jos lainaisin ideaasi...

        Beng


    • Anonyymi

      Ei se olekaan kovin helppoa hommaa....Olen ollut makutuomarina kun on pyydetty ja ehkä minäkin seuraavankerran pyydän....vaikka kyllä se oma maku sitten ratkaisee kuitenkin...viimeksi kun oli makutuomarina niin oli todella asiantunteva ja mukava myyjä...sanoi omia perusteluita eri muodoille ja väreille....Ystäväni otti mustasankaiset lasit ...sanoi että kun vaatteetkin on nykyään hänellä mustaa ...harmaata tai valkoista....

      mimmimum-..mi

      • Mullakin olleet mustat yksiväriset. Nyt kuitenkin pikkasen repäsin värissä ja muodossa 😁.


    • Anonyymi

      Kun täytyy uusia rillit parin vuoden välein, hankin vain linssit, vanhat pokat kelpaa hyvin;)

      • Tuo on ihan järkevää. Minä ostin edelliset lsdit neljä vuotta sitten joten aika jo uusia sangatkin.


      • Anonyymi

        Mikä yritys suostuu laittamaan entisiin kehyksiin?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yritys suostuu laittamaan entisiin kehyksiin?

        Beng

        Se joka myy linssejä, tunnetaan myös nimellö optikkoliike.


      • siilivain
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yritys suostuu laittamaan entisiin kehyksiin?

        Beng

        Tiedän muttei saa mainostaa.


      • Anonyymi

        Nehän kaikki tavallaan ovat. Nihkeää vastailua olen saanut. Enempi et ei.
        Pssst. Millä kirjaimella alkaa ja mihin päättyy. Ei kerrota kelleen.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nehän kaikki tavallaan ovat. Nihkeää vastailua olen saanut. Enempi et ei.
        Pssst. Millä kirjaimella alkaa ja mihin päättyy. Ei kerrota kelleen.

        Beng

        Nounounou :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yritys suostuu laittamaan entisiin kehyksiin?

        Beng

        Luin kysymyksesi ja kerron oman kokemukseni. Teetätin äitini 70-luvun retrolaseihin linssit Nissenillä, varauksella eivät taanneet lopputulosta.
        Linssien laitto onnistui ja lasit ovat nyt olleet käytössäni kolme vuotta. Tosin käytän niitä juhlalaseina.

        Toivottavasti osallistumiseni ketjuun ei aiheuta kenellekään hermoromahdusta ; )


      • Anonyymi

        Huomenta. Hyvä tietää tuo. Saman ketjun paikallinen juurikin selitteli minulle....
        Pitää olla pontevampi.

        Beng
        Hyvät hyttyset, kukas nyt hermoromahtelis...😎


    • Tämä on kopiota kommentistani edellisestä SIlmä-jankutuksesta.
      -
      Lady Sarita Sarlos leikkasi Kaihini.
      Toinen silmä 14 min.
      Toinen silmä 9 min.
      -
      Nyt tarvitsen laseja vain todella pienen tekstin lukemiseen.
      Enkä ihan aina siihenkään.
      Luku-Lasini ovat aavistuksen korkeammat kuin Silmä-Munani.
      Tietenkin ylettyvät hyvin molemmille Silmille yhtä-aikaa.
      Lasini kotelo on aavistuksen soikea.
      Kaksi-osainen, kovaa muovia.
      Kotelo ei murru taskuissa missään olo-suhteissa.
      Ovat ns. Tiimari-lasit.

      H.

      • Nii......
        Jos kerta yhesti tän palstan aikana on keskusteltu silmälasien hankinnasta niin eihän sitä toki toista kertaa vaikka ihmiset palstalla vaihtuu. Kun kerta hönksi on siitä jo keskustellu.

        Voi tuota itsekkyyden määrää.

        Tiimarilasit riittää toisille. Mulle ei riitä koska tarvitsen lasit niin kauko kuin likinäköön ja hajataittoon.


    • Anonyymi

      On hankalaa koko lasien hankinta. Se testi on myös ainakin minulle vaikea, aina vaan, näkyykö tämä vai tämä paremmin ja kuvat ovat lopuksi lähes identtisiä. Pitää olla tosi skarppina. Ystävä meni väsyneenä ja valitti jälkeenpäin ettei näe laseilla hyvin.
      Sangat ovat yhtä iso ongelma. Ensin ulkonäkö, mutta vielä että eivät putoa päästä kun taipuu etukenoon, minulla kävi niin, eli ostin liian leveät kasvoihini. Tietenkin hölmönä seistä tökötin suorassa peilin edessä. Pienemmät linssit olisivat riittäneet, nyt on aika iso kotelo. Ja kun nämä muistan seuraavalla kerralla, törvellän jonkin kolmannen asian kohdalla.

      • Anonyymi

        Sama juttu, jos on lähes samantasoiset kuvat.
        Jos on vanha silmälääkäri, näkeekö se, mitä minä en näe.
        Aurinkolasit vahvuuksilla oli vikatikki, korjauhionnan jälkeennsama vaikutus: oksetti.
        Nuo linssit ostetaan pörssistä ja kehykset on Virossa ja siellä ne värkätään kuluttajalle.
        Harvassa enää taitavia lasikauppiaita.

        Beng


      • Suomalainen optikko palvelee - takuulla!
        Laatu ratkaisee. Ulkomailla hankituista silmälaseista voi tulla tosi kalliit, ellei ole onnea matkassa.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Suomalainen optikko palvelee - takuulla!
        Laatu ratkaisee. Ulkomailla hankituista silmälaseista voi tulla tosi kalliit, ellei ole onnea matkassa.

        Jotku hankkii lasit virosta.


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Suomalainen optikko palvelee - takuulla!
        Laatu ratkaisee. Ulkomailla hankituista silmälaseista voi tulla tosi kalliit, ellei ole onnea matkassa.

        Jep. Optikko on suomalainen. Mutta lasit pokineen on ulkomainen kooste.
        Vain harva silmälasiliike on sellainen, missä tyyppi itse hioo ja tekee. Dyyriimpää.

        Beng


    • Anonyymi

      Mulla oli tytär makutuomarina. En olisi näitä kehyksiä valikoimasta edes huomannut. Hän vain totesi, että mites noi "Harry Potter" -tyyliset. Ja PAM, ne sopivat ja ovat mielestäni tähän astisista parhaimmat.
      Ei ne ihan pyörteet ole.

      Vaikeaa se on. Suosituisikohan myyjä ottamaan kuvia, jos itsekseen käy. Pitääpä kysyä ens kerralla, jos yksin.

      • Likkani oli viimen saanut optikolta kotiinsa pienen laatikollisen erilaisia pokia ja muutaman päivän miettimisajan, minkälaiset niistä hän haluaa nenälleen.

        Nuo "Harry Potter" -tyyliset näkyvät olevan aika suosittuja taas nykyään. Äidilläni näkyy olevan sellaiset 40-luvun alussa otetussa hääkuvassaan.


      • "Anonyymi"

        Eiks vaan ollutkin kivaa kun voit ottaa minulta sen "aavistuksen soikea"?

        H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Likkani oli viimen saanut optikolta kotiinsa pienen laatikollisen erilaisia pokia ja muutaman päivän miettimisajan, minkälaiset niistä hän haluaa nenälleen.

        Nuo "Harry Potter" -tyyliset näkyvät olevan aika suosittuja taas nykyään. Äidilläni näkyy olevan sellaiset 40-luvun alussa otetussa hääkuvassaan.

        Niin muuten on. En ollut aiemmin kiinnittänyt muiden vastaaviin huomiota. Nyt niitä näkee joka toisella, miltei.

        Papallani eli isoisoisälläni oli pyöreät joissa vieterisangat. En vaan tiedä missä ovat. Liekö käärinliinansa olemattomissa taskuissa.


      • Joku lasimyyjä ehdotti että vois laittaa kertakäyttöpiilolinsdit niin näkis ne uudet pokat päässä.


      • Anonyymi

        Aika hyvä....
        En ole koskaan käyttänyt piilareita, koska tragedian ainekset olisivat niissä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvä....
        En ole koskaan käyttänyt piilareita, koska tragedian ainekset olisivat niissä.

        Beng

        Mullon ollut joksus mutta leivästi allergisena en halunnut tai kyennyt niitä montakaan tuntia silmissäni pitämään. Mutta varmaan nekin on muuttuneet sitten noiden aikojen.


    • Anonyymi

      Ei pokat ongelma, vaan linssit? Maksaako kalleista vitusti?

      • Kuinka paljon on visusti? Silloin kun minä ostan lasit, otan niihin kaikki mahdolliset mausteet.


    • On se silmälaisien osto vaikeaa. Minulla on pieni pää ja pitäis melkein lasten laseja ostaa. Muutenkin isot paksut muovikehykset olisivat kuumat ja hikiset. Suosin siroja ja mettallisia malleja. Onneksi ei tarvitse nyt ostella. Silikooniset tekomykiöt on vaihdettu muutama vuosi sitten silmiini ja viimevuonna laserilla korjailtiin vasenta, ja nyt näkyy toistaiseksi mahtavasti. Jos ihan pientä tekstiä niin silloin plus kakkosen lukulasit. muuten ei mitään lainkaan.

      • Sepä se kun meillä on päitä yksilöllisesti eri lähtöön. Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Joku haluaa vähän särmikkäämmät, toiselle sopii hillitty tyyli.


    • Anonyymi

      Ei kai pokien valintaan kannata aikaa haaskata. Sovitin viikko sitten muutamia ja hinta ratkaisi. Sitten höystin vielä samantehoisilla aurinkolaseilla, joihin valitsin retrotyyliset Rosberg-kehykset. Nyt menee auto ainakin viittä kovempaa. Tarkkana saa olla peltipoliisien ja siviilitransportereiden kanssa.

      • Minä kysyin hinnan vasta kun olin pokat valinnut :).


    • Minä sovitan uusia sankoja piilolinssien kanssa. Kun olen valinnut sangat, otan linssit pois ja optikko säätää ja tarkistaa moniteholinssien hionnan. - Kun säädöt ovat kohdallaan, näkö toimii hyvin, eikä tarvitse vaihdella silmälaseja, kuin ulkonäkösyistä ja eri tilaisuuksien ja asujen mukaan.

    • Ihan samanlaista ongelmaa sankojen valinnan kanssa. Ei millään tahdo löytyä sopivia, jos eivät istu naamaan, niin sitten hiertävät ja kalvavat jostain, eikä tahdo saada kuntoon vaikka optikko kuinka säätää. Kerran tullut hirveitä vesirakkuloita korvan päälle, varmaan jotain allergiaa materiaalia kohtaan?

      Viimeiset kaksi kertaa olen ostanut saman toimittajan (Hugo Boss) pokat ja tuntuvat istuvan, eikä ole tullut vaikeuksia ja istuvat pehmeästi kohdalleen. Ovat melko samalla muotilla tehdyt, hieman erilaisilla väriset vain ja epäilen hakevani myös seuraavat samalta firmalta.

      • Terässangoissa oli aikoinaan usein nikkeliä, jolle minäkin olen allerginen. Titanium-kehykset toimivat hyvin, mutta ovat myös melkoisesti kalliimpia.

        Optikko voi säätää ja "väännellä" sangat hyvin istuviksi. Jos tulee myöhemmin ongelmia, kannattaa käydä optikon luona, joka voi laittaa sangat istuviksi uudelleen.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Terässangoissa oli aikoinaan usein nikkeliä, jolle minäkin olen allerginen. Titanium-kehykset toimivat hyvin, mutta ovat myös melkoisesti kalliimpia.

        Optikko voi säätää ja "väännellä" sangat hyvin istuviksi. Jos tulee myöhemmin ongelmia, kannattaa käydä optikon luona, joka voi laittaa sangat istuviksi uudelleen.

        Yleensä joutuukin käymäön muokkauttamassa laseja jo kun ajan päästä. Milloin painaa korvan takaa tai lasit valuvat nenälle. Harvoin osuu eka kerralla nappiin.


      • Minä olen ollut useampien lasien ajan liikeuskollinen mutta nyt rohkeasti vaihdoin.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Terässangoissa oli aikoinaan usein nikkeliä, jolle minäkin olen allerginen. Titanium-kehykset toimivat hyvin, mutta ovat myös melkoisesti kalliimpia.

        Optikko voi säätää ja "väännellä" sangat hyvin istuviksi. Jos tulee myöhemmin ongelmia, kannattaa käydä optikon luona, joka voi laittaa sangat istuviksi uudelleen.

        Titaanit on hyvät.


    • Anonyymi

      onhan kyllä, mutta suurin osa on lähes samanlaisia.
      huomaa siitä kun on uudet rillit, niin kukaan ei huomaa
      mitään, ellei ole valinnut oikein räikeitä ja räyhäkkiä muodolta
      tai väriltään
      nrjj

      • Anonyymi

        Minusta tuntuu, että sitä valitsee samankaltaisia kehyksiä.
        Käytän vain lukulaseja. En ihan hirveästi paneudu niihin. Kunhan näkee.
        Mä ajattelen, että kauneus saa luvan olla muiden silmissä.
        Mulla oli varalaseina töissä apteekin peruspokat siltä varalta, että unohdan oikeat glasit kotiin. Joo oranssit sangat ja oranssit linssinkehykset. Villit!

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että sitä valitsee samankaltaisia kehyksiä.
        Käytän vain lukulaseja. En ihan hirveästi paneudu niihin. Kunhan näkee.
        Mä ajattelen, että kauneus saa luvan olla muiden silmissä.
        Mulla oli varalaseina töissä apteekin peruspokat siltä varalta, että unohdan oikeat glasit kotiin. Joo oranssit sangat ja oranssit linssinkehykset. Villit!

        Beng

        Itselleni miellyttäviä laseja minäkin haen. Mitkä koen omikseni ja missä viihdyn.


      • Kopioikaa koko rimpsu.
        Ö-kirjain näyttää olevan liian vaikeaa järjestelmälle.

        H.


      • Jospa kertoisit asiasta, kun meidän ei kannata avata linkkiä, joka vaatii pääsyn omien tiedostojemme selailuun ja käyttöön.



      • hunksz kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=EVgxwfax0Zc

        H.

        Kaihi kasvaa iän myötä kaikille. Harvemmille tulee silmään crvo tai etukammioverenvuoto iridotomian yhteydessä. Tälläkin silmiin kun tulee vielä kaiho niin kiva. Onnistuuko kaihileikkauskaan vai saako sanoa goodbye näkökyvylle?


    • Anonyymi

      Sehän se olis tänään mullakin edessä, saa nähdä miten käy kun ei ketään makutuomariksi mukaan......no eipä tälle naamalle ihmeitä tehdä edes niillä pokilla niin aikalailla sama millaiset ne on kunhan ei pyöreät :D


      köyhämuteikipee

      • Lasit naaman ja persoonasi mukaan. Tai silmiesi värin esimerkiksi.😁


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Lasit naaman ja persoonasi mukaan. Tai silmiesi värin esimerkiksi.😁

        No löytyihän ne ja aika helposti sitten kuitenkin, optikkonainen oli hyvä makutuomari ja nappiin meni molemmat pokat, toiset otin tumman punaiset niin optikko sanoi heti että nämä on sitten ne pyhälasit :)


        köyhämuteikipee


      • Jess. Hyvä.


    • Anonyymi

      1eero

      Vai silmälasit, empä ossoo sanoa kun itsellä ollu esillä montavuotta, kun silloin särkyi aloin väliaikaisesti käyttää halpislaseja nii huomasin että näköni oli parantunut osittain ainakin kaukonäkö mutta lähinäkö ei ja tullu toimeen halpiksilla, voi olla että käyn silmälääkärillä jossain vaiheessa, ainakin aiemmin ei optikko osanna tarkistaa. Hyvin oon pärjänny enkä seiniä päin törmäilly niin kattele ny kauniit akkunat päin nuamoo.

      • Joo valittu ja tilattu on. Lupasivat kahdessa viikossa.

        Käyhän vain silmälääkärissä joskus. Tiedät mitä silmissäsi on tilanne. Kaihinalkua tai sen sellaista. Jos ei mitään niin sitten menee taas useampi vuosi ilman lääkäriä😁.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo valittu ja tilattu on. Lupasivat kahdessa viikossa.

        Käyhän vain silmälääkärissä joskus. Tiedät mitä silmissäsi on tilanne. Kaihinalkua tai sen sellaista. Jos ei mitään niin sitten menee taas useampi vuosi ilman lääkäriä😁.

        Nii olis syytä käydä, ensin silmälääkärillä no paljonko lasit nykyään maksavat ?

        1eero


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii olis syytä käydä, ensin silmälääkärillä no paljonko lasit nykyään maksavat ?

        1eero

        Laseja on monenhintaisia riippuen pojista ja linsseistä. Kaikenmaailman lupaukset toisesta linsseistä ilmaiseksi ym ym eivät ole ehkä sitä mitä ensin saattaa näyttää..

        Laitettiin äidille lasit talvella. Lähti ihan hyvät alle 500 euron.


      • siilivain kirjoitti:

        Laseja on monenhintaisia riippuen pojista ja linsseistä. Kaikenmaailman lupaukset toisesta linsseistä ilmaiseksi ym ym eivät ole ehkä sitä mitä ensin saattaa näyttää..

        Laitettiin äidille lasit talvella. Lähti ihan hyvät alle 500 euron.

        Ei pojista vaan pokista😆


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Laseja on monenhintaisia riippuen pojista ja linsseistä. Kaikenmaailman lupaukset toisesta linsseistä ilmaiseksi ym ym eivät ole ehkä sitä mitä ensin saattaa näyttää..

        Laitettiin äidille lasit talvella. Lähti ihan hyvät alle 500 euron.

        Mulla kahdet moniteholasit joihin linsseihin tuli heijastuksen esto, lian hylkiminen, kova pinta ja ohuemmat linssit maksoi yhteensä 460€ , ei paha :)



        köyhämuteikipee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kahdet moniteholasit joihin linsseihin tuli heijastuksen esto, lian hylkiminen, kova pinta ja ohuemmat linssit maksoi yhteensä 460€ , ei paha :)



        köyhämuteikipee

        Mulla kans linsseihin kaikki nuo mausteet. Mulla lisäksi sylinterivahvuutta ja hajataittoisuutta. Hintaa tuli mut silloin kun laitan niin laitan.


    • Anonyymi

      Silmälaseissa on kauhea kate.
      Yhden hyvän linssin valmistus maksaa noin 1 euron ja kehysten valmistus noin 10 euroa.

      1eero

      • "Anonyymi"

        Menee vähän kuin Demareitten politiikka.
        Korotetaan veroja lisää, koska riistetty ei voi asialle mitään.
        Ei, vaikka kuinka näkisi punaista.

        H.


      • Nii. Ja kuluttajat hyväksyvät sen.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Menee vähän kuin Demareitten politiikka.
        Korotetaan veroja lisää, koska riistetty ei voi asialle mitään.
        Ei, vaikka kuinka näkisi punaista.

        H.

        Puhuu sdp:n kannattaja vai?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe