Tarvitsisin keulatason genaakkeria varten (28-jalkaiseen Infernoon). En halua asentaa ankkurirullaa, mutta tuleeko keulan ankkuriköyden ja keulatason diagonaaliputken kanssa ongelmia?
Bilteman keulataso riittäisi, onko kokemuksia pienen veneen genaakkerin kanssa.
Teleskooppiportaat lisäisin samalla.
Keulataso genaakkeria varten, onko ongelmia ankkuriköyden kanssa?
4
890
Vastaukset
Ei ainakaan normaalikäytössä, koska ankkurinaru menee paljon alaviistoon ja aika paljon sivusta. Ja pitäähän sen diagonaalinkin jotain kestää, voihan siihen tulla osumaa esim. laitureista. Minulla on pitkä puksprööti veneessä. Ankkuriköyttä ei ole mutta on ketju, ja se taitaa yleensä tippua suoremmin alas, mutta ei minua köysikään mietityttäisi.
Ainoa vaaratilanne tuli kerran tuulen käännyttyä ja kovennuttua Helsingholmenissa. Minulla on diagonaaliputken tilalla pukspröötiä vetämässä alaspäin ketju, jossa on vanttiruuvi. Tuulen käännyttyä keulan kiinnitysnaru laituriin kulki pukspröötin alta juuri vanttiruuvin kohdalta ja huomaamattani tuuli kiersi melkein kokonaan auki vanttiruuvin. Täydellinen aukeaminen olisi heikentänyt pukspröötiä ja altistanut veneen maston menetykselle, jos olisi lähdetty vesille tilannetta huomaamatta. Vanttiruuvia ei oltu varmistettu sokalla.- Anonyymi
Minulla olisi ylimääräisinä Boatsystemsin keula- ja perätasot kasettiportaat myytävänä.
Laita jotain numeroa, niin otan yhteyttä.
T. NavigareNecce - Anonyymi
Varmaan pahemmin vaarassa on järjestelyt jos bukspröötissä on ankkurirulla ja vinssillä vedetään vinssillä vasten diagonaaliputkea. Mutta ilmeisesti sekin toimii?
Uteliaisuuttani kyselen mihin meinaat saada mahtumaan kasettiportaat. Itse en ole keksinyt vielä.
seppomartti - Anonyymi
Kiitos vastauksista! Asensin Bilteman keulatason jo lämpimän päivän satuttua kohdalle.
Bilteman teleskooppitikkaille en löytänyt paikkaa ja luulen, että minulle riittää joku yhden tai kahden porrasaskelman yksinkertainen ja kevyempi ratkaisu.
Tiikkilaudat kannattaa irrottaa heti alkuun. Ne voi mallata ja sahata sitten, kun varsinainen teräskonstruktio on paikallaan. Diagonaalin lukituspultin kohdalle sisempään putkeen porasin pultin mentävä reiän. Keulatason mukana ei tullut varsinaista asennusohjetta, ainoastaan osaluettelo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703