Muuttoilmoitus ei mennyt maistraattiin

Anonyymi

Tein postin kautta muuttoilmoituksen ja valitsin sieltä tuttuun tapaan sen kohdan että ilmoita maistraattin. Mutta kappas, palvelu ei ollutkaan ilmoittanut sinne.

Sain tiedon siitä että kelalle ei ollut mennyt oikea osoite, kelalla työskentelevä tuttuni kertoi että postilla on ollut siinä mielessä paljon ongelmia ja kertoi sen olevan normaalia. Olen järkyttynyt ja hämmentynyt, siis se on normaalia ettei edes yksinkertainen osoitteen muutoksen perustoiminto toimi?

Sitten otin yhteyttä postin chättiin ja sanoi ettei asia sitä kautta hoidu vaan pitää ottaa yhteyttää maistraattiin itse.

Noh ongelma ei ole siinä vaan siinä että haluan postin myöntävän oman viheensä ettei minulle tule syytettä siitä etten ole ajoissa ilmoittanut osoitteen muutosta maistraattiin.

11

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä oli aloituksen pointti, alammeko odottaa että posti tulee tänne myöntämään virheensä?

    • Anonyymi

      Minulla oli 20 vuotta vanha osoite postin tiedoissa vaikka taatusti ilmoitettu uusi.
      Tuli minulle ilmi, kun avasin NetPosti-tilin.

      • Anonyymi

        Et ole saanut postia kahteenkymmeneen vuoteen, fiksumpi olisi jo ensimmäisen vuoden jälkeen ihmetellyt asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole saanut postia kahteenkymmeneen vuoteen, fiksumpi olisi jo ensimmäisen vuoden jälkeen ihmetellyt asiaa.

        Fiksumpi olisi jättänyt möläyttämättä tuollaista skeidaa. Posti ei päätä mitä kirjeen tai lehden lähettäjä kirjoittaa vastaanottajan osoitteeksi.

        Anonyymi 26.4.2019 19:50


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksumpi olisi jättänyt möläyttämättä tuollaista skeidaa. Posti ei päätä mitä kirjeen tai lehden lähettäjä kirjoittaa vastaanottajan osoitteeksi.

        Anonyymi 26.4.2019 19:50

        Lähettäjä siis tiesi osoitteesi koko tuon kahdenkymmenen vuoden ajan -sinä ja maistraatti ette tienneet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähettäjä siis tiesi osoitteesi koko tuon kahdenkymmenen vuoden ajan -sinä ja maistraatti ette tienneet...

        Taivas varjele mitä sieltä tulee!

        Anonyymi 26.4.2019 19:50


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas varjele mitä sieltä tulee!

        Anonyymi 26.4.2019 19:50

        Ei sieltä ainakaan osoitetta tule... =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksumpi olisi jättänyt möläyttämättä tuollaista skeidaa. Posti ei päätä mitä kirjeen tai lehden lähettäjä kirjoittaa vastaanottajan osoitteeksi.

        Anonyymi 26.4.2019 19:50

        Mutta posti voi päättää jakaako kirjeen. Automaattisten tulostajien, muistaakseni kela, posti palautui lähettäjälle ilmoituksella henkilö ei asu ko. osoitteessa, vaikka postilaatikossa ja kelassa osoite oli oikein.


      • Posti jakaa postit vain ja ainoastaan osoitteen mukaan, eli sillä ei ole minkäänlaista vastuuta osoitteen oikeellisuudesta.

        Aloittaja on sitten muutenkin hieman hermoheikko tapaus, mitään seuraamuksi kun ei tule vaikka ei ilmoittaisi osoitettaan väestörekisteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta posti voi päättää jakaako kirjeen. Automaattisten tulostajien, muistaakseni kela, posti palautui lähettäjälle ilmoituksella henkilö ei asu ko. osoitteessa, vaikka postilaatikossa ja kelassa osoite oli oikein.

        Silloin on kaksi virheentekijää.

        A) Postinkantaja on laittanut kirjeen väärään asuntoon.

        B) Väärässä asunnossa on katsottu vain henkilön nimeä kuoressa, kirjoitettu "ei asu täällä" ja palauttanut postin keräyslaatikkoon, kun olisi pitänyt viedä se oikeaan asuntoon tai kirjoittaa kuoreen "jaettu väärään paikkaan"ja palauttaa postin keräyslaatikkoon, jolloin se olisi kiertänyt postinkantajalle uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta posti voi päättää jakaako kirjeen. Automaattisten tulostajien, muistaakseni kela, posti palautui lähettäjälle ilmoituksella henkilö ei asu ko. osoitteessa, vaikka postilaatikossa ja kelassa osoite oli oikein.

        Muuten, mitä tarkoitat "Mutta posti voi päättää jakaako kirjeen."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe