Sydämen vajaatoimintaako?

Anonyymi

Olen kerran sairastanut keuhkokuumeen yhteydessä ulkomailla sydämen vaajaatoiminnan. Voiko se jäädä ns hiljaisesti päälle se sydämen vajaatoiminta? Mulla on usein uupuneisuutta, joskus kävelyvaikeutta, hengenahdistusta ja jalkojen turvotusta....Voiko se olla sitä? Paraneeko siitä jos kerran on sen sairastanut vai jääkö sydämeen vajaatoimintaa?

4

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai niin unohtui kertoa että käsien puristusvoimat on myös ihan kamalan heikot ja kun Googlaain puristusvoima ja sydän niin tuli paljon juttua ennenaikaisesta kuolemanvaarasta...

    • Anonyymi

      Minulla on todettu muutama vuosi sitten sydämen vajaatoiminta. Ei se minnekään katoa. Kun kerran on sairastunut niin sitten on. Minulle on määrätty lääkkeet siihen.

    • Anonyymi

      Jokin syy siihen vajaatoimintaan on. Oireita lievittämään on nykyään tehokkaita lääkkeitä. Myös omahoito: sopiva liikunta, painon pitäminen normaalilukemissa , stressaamaton elämänasenne. Itselläni paino on ihan oleellinen- alle 75 kg voin erinomaisesti, mutta jo viiden kilon nousu heikentää fyysistä suorituskykyä- puhun siiis lihomisesta, en nesteenkertymisestä. Itselleni sopivaa liikuntaa on kävely ilman portaita ja ylämäkiä, kuntopyöräily, seuratanssi-- päivän voinnin mukaan jive tai hidas valssi...Ei se vajaatoiminta ole mitenkään vakio-- liika fyysinen rääkki kostautuu seuraavana yönä hapennälkänä ja räytymispäiväväsymisenä seuraavana päivänä. Vakava infektio pahentaa jne...Itse sain paljon tuke KELA:n vajaatoimintakurssilta 13 v sitten. Suosittelen lämpimästi hakeutumista.

    • Anonyymi

      Nyt tuo vajaatoiminta on todettu kerran vain ulkomailla n18v sitten. Silloin oli myös keuhkokuume. Lääkkeitä ei voi saada jos täälä ei todeta samaa. Miten päästä täälä tutkimuksiin?
      Sydänkäyrä on otettu sen jälkeen ja ollut joskus kova pulssi. Mitä muita tutkimuksia pitäis tehdä? Näkyykö vajaatoiminta tavallisessa keuhkojen röntgenissä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe