Vieläkö autolautta on pinnalla?

Vieläkö autolautta on pinnalla, kun jäät sullaa? Joensuussa malliesimerkki miten jotkut jaksaa hoitaa asioita. Saimatar kätkee sisälleen baarin, saunaosaston, hulppeita hyttejä ja kohta myös ulkoporealtaan.

Tän päivän Karjalainen eka aukkeema.
Ilmoita


96 Vastausta

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.


Kyllä autolautalla on baari ja ravintola sekä muutamia hyttejä ruumassa. Vesirajan tuntumassa on myös ns. keulabaari. Kesäisinä iltoina on karaoke raikunut laivalla keskellä Pielistä mökkiläisten iloksi. kohta päästään taas seilaamaan.
3 VASTAUSTA:
Todella vaikea uskoa, että laivan nykyinen omistaja saisi sitä liikkeelle, hoitanut tähänkin asti homman niin huonosti. Huoltotöihin on ennenkin ollut koko talvi aikaa, mutta on alkanut miettiä asiaa vasta sitten, kun pitäisi jo olla liikenteessä, näin jo muutenkin lyhyestä sesongista on laiva seissyt suurimman osan, eihän sellainen toiminta pitemmän päälle onnistu.
autolautta ei liiku minnekää Satamassa tarvitaan säpinää autolautan kupeseen rakennetaa poreallas. Jotenkin tympeä tyyppi nykyinen omistaja. entinen oli parempi eli Matti T
Anonyymi kirjoitti:
Todella vaikea uskoa, että laivan nykyinen omistaja saisi sitä liikkeelle, hoitanut tähänkin asti homman niin huonosti. Huoltotöihin on ennenkin ollut koko talvi aikaa, mutta on alkanut miettiä asiaa vasta sitten, kun pitäisi jo olla liikenteessä, näin jo muutenkin lyhyestä sesongista on laiva seissyt suurimman osan, eihän sellainen toiminta pitemmän päälle onnistu.
Laivalle onkin löytynyt uusi omistaja, Ahti Sarasoja, liikenne tarkoitus aloittaa juhannusviikolla, lukekaa tarkkaan Lieksan lehti huomenna.
+Lisää kommentti
Jotain erkoista on tekeillä. Autolautan omistaja Ryttyläinen vaihtoi sukunimensä Hilperiksi (Hillberg). Jokin syy siihenkin lienee.

Muistan kun eräs Urho Paskiainen halusi vaihtaa nimensä presidentti Kekkosen aikaan.
Uudeksi nimeksi tuli Pekka Paskiainen.
2
Ilmoita
Minä puolestani muistan lukeneeni erään tarinan Jaakon ja Pekan syvästä ystävyydestä. Erikoista sikäli, että tässä tarinassa Pekka oli muuttohaukka. Hieman kesynä se tuli sitten surullisesti ammutuksi erään aitan katolta.
1 VASTAUS:
Surullisesti ammutuksi?
Joskus olen kuullut lehmän ammuvan surullisesti...
...vai olenkohan?
+Lisää kommentti
Toukokuun loppun mennessä on se rottelo poistettava satamasta, toivottavasti omistaja keksii sille hyvää käyttöä.
1 VASTAUS:
Ai ovvai? Toukokuunko? Minkä vuoden? Lieksan kaupungilla ei ole mitään konstia millä sen voisi poistaa. Puuttuu tietoa, taitoa ja rohkeutta.
+Lisää kommentti
Tuolla Nurmeksenpuolipäässä Porosaaren ja Juuan välissä olisi oiva autolautanpaikka, siellä on se 52 metriä syvälti vettä, eli sopiva syvänne loppusijoituspaikaksi!
5 VASTAUSTA:
Merikarttasarjan 2013 mukaan Pielisen syvin kohta 61 m löytyy Vasamaselältä Porosaaren ja Kynsisaaren väliltä läheltä Orisaarta kohteesta N63° 22,3′ E29° 25,5′. Siinä olisi autolautalle hyvä upotuspaikka.
Velipoika väitti että kaiku olisi näyttänyt Ristisaaren kupeessa 82 metriä.
Anonyymi kirjoitti:
Velipoika väitti että kaiku olisi näyttänyt Ristisaaren kupeessa 82 metriä.
Ison Ristisaaren vieressä Kalkkusaaren ja Louhi-Kalkun välissä on mitattu syvyys 57 m. Jos Pielisestä löytyisi 82 metrin syvänne, se olisi jo todellinen uutinen. Uskon kuitenkin virallisiin, tällä vuosituhannella suoritettuihin kaikuluotausmittaustuloksiin, jotka kattavat koko Pielisen hyvin tarkkaan eikä yhtään paikkaa ole jätetty mittaamatta. Ei ainakaan nykyisten syvänteiden lähettyviltä.
Anonyymi kirjoitti:
Ison Ristisaaren vieressä Kalkkusaaren ja Louhi-Kalkun välissä on mitattu syvyys 57 m. Jos Pielisestä löytyisi 82 metrin syvänne, se olisi jo todellinen uutinen. Uskon kuitenkin virallisiin, tällä vuosituhannella suoritettuihin kaikuluotausmittaustuloksiin, jotka kattavat koko Pielisen hyvin tarkkaan eikä yhtään paikkaa ole jätetty mittaamatta. Ei ainakaan nykyisten syvänteiden lähettyviltä.
Aivan oikein. Siinä oleva 57 m. on lienee toiseksi syvin kohta Pielisessä. Mutta ei todellakaan ole 82 m. syvä. Ne kaikuluotaimet joskus ”valehtelee” syystä tai toisesta. Syvin kohta Pielisessä on todettu monta kertaa olevan tuo edellä mainitun Orisaaren länsipuolella oleva syvänne. Se on tarkalleen Orisaaren eteläpäästä 998 m suuntaan (heading course) 252°. Itäistä pituuspiiriä korjaisin aiempaan väittämään sen veran, että se on E 29°24,543', menee muuten liikaa sinne Orisaaren matalikkoon päin.

Siinä on hyvä hauta autolautalle, edellyttäen että kaikki saastuttava on poistettu siitä ensin ja luvat kunnossa.
Nomikäänsheriffi kirjoitti:
Aivan oikein. Siinä oleva 57 m. on lienee toiseksi syvin kohta Pielisessä. Mutta ei todellakaan ole 82 m. syvä. Ne kaikuluotaimet joskus ”valehtelee” syystä tai toisesta. Syvin kohta Pielisessä on todettu monta kertaa olevan tuo edellä mainitun Orisaaren länsipuolella oleva syvänne. Se on tarkalleen Orisaaren eteläpäästä 998 m suuntaan (heading course) 252°. Itäistä pituuspiiriä korjaisin aiempaan väittämään sen veran, että se on E 29°24,543', menee muuten liikaa sinne Orisaaren matalikkoon päin.

Siinä on hyvä hauta autolautalle, edellyttäen että kaikki saastuttava on poistettu siitä ensin ja luvat kunnossa.
Kieku ja kaiku saattaa olla viallinen.
+Lisää kommentti
Isossa maailmassahan upotetaan laivoja sukellusharrastajien turistikoheiksi, ensin polttoaineet ja öljyt pois laivasta.
1 VASTAUS:
Meressähän niistä tulee jopa hyviä keinotekoisia koralliriuttoja. Monelle ravulle ja muulle tarjoaa hyvän suojan ja pesäpaikkan.
+Lisää kommentti
Isossa maailmassa ovat kirkkaat vedet jossa sukeltaa, Pielisessa on niinpaljon humusta vedessä että näkeekö edes 3 mtriä sukeltaja eteensä jos on vaikka 10 metrin syvyydessä!
1
Ilmoita
Pielisessähän on tummempi vesi Nurmeksen ja Lieksan kaupunkien edustalla, toivottavasti ei jokin muu kuin humus värjää vettä. Paalasmaan ympäristössä on jo huomattavasti kirkkaampaa vettä Pielisessä.
Ilmoita
Lieksan edustalla Pankakosken tehtaan päästöt samentaa vettä, työntävät jotakin ruskeaa paskaa jokeen jossa näkyy ruskeaa vaahtoa! Kumma kun siitä ei luonnonsuojelijat ole nostaneet metakkaa!
Ilmoita
Autolautta ei liikada paikaltaan vielä tällä vuosikymmeneltä. Kaupunki maksaa omistajalle paikallisesta nähtävyydestä sievoisen summan vuosittain.
Ilmoita
Aikoinaan lentolannoitus tappoi kuhakannan Viekijärvestä. Se oli sitä rautaista 60- lukua kun sieltä sai jättikuhia, mutta ne loppuivat sitten vuosikymmenen vaihtuessa suo-ojitusten ja lentolannoitusvillityksen myötä. Isompien jokien suistojen läheisyydessä on humuspitoisempi ja ruskeampi vesi. Nurmeslaiset saavat nautti Ylikylän ja Saramojoen laskuvesien sotkuista. Viekijoki ja Viensuunjoki tuovat Pieliseen omat humuksensa, ja sitten tuo meidän Lieksanjoki täällä. Ristisaarten, Uramonsaarten ja Paalasmaan seutuvilla lienee Pielisen kirkkain vesi. Toki on ko. järvessä varmaan monia seutuja joissa en ole kalastellut. Niistä en osaa sanoa veden kirkkaudesta kovinkaan varmaa tietoa.

Loppukevennykseksi valitsen tällä kertaa Poljennon version tästä vanhasta valssista. Kauko Käyhkön version jo joskus muistelen tänne linkittäneeni. Tämä jotenkin mielestäni sopii keskustelun aiheeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=XXUaX1BY6mw
2 VASTAUSTA:
Eiköhän suurin syy ollut Mätäsvaaran kaivoksen jätteitten pääsy ojituksien takia. (Arsenikki) hys hys.
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän suurin syy ollut Mätäsvaaran kaivoksen jätteitten pääsy ojituksien takia. (Arsenikki) hys hys.
Anteeksi, olisikko ollut kuitenkin Syanidi ?
+Lisää kommentti
Soiden ojitus oli aikoinaan useiden pienjärvien, lampien tuho ja Pielinenkin sai siitä osansa, kun soilta laskettiin ojituksen tuomat liemet suoraan vesistöihin. Viimein opittiin, että ojan ja vesistön väliin pitää jättää suojavyöhyke, mutta monta kalaista lampea ja järveä oli jo tuhottu osa jopa täyttynyt osittain mudalla.
2 VASTAUSTA:
Olen siinä uskossa että soiden ojituksien takia elohopeapitoisuudet nousivat järvissä.
rotestimökinpoika kirjoitti:
Olen siinä uskossa että soiden ojituksien takia elohopeapitoisuudet nousivat järvissä.
Kyllä, ja nyt sitten kun näitä varhaisimpia puunkasvatussoita hakataan, niin pitoisuuksien valumat kasvavat rajusti avohakkuiden takia. Kangasmaiden avohakkuut eivät aiheuta valumia niin paljon. Eli ongelma on suoalueilla nyt jatkuva kesto-ongelma.
+Lisää kommentti
Elohopeaa valui herrojen ideoiman suo-ojituksen vuoksi vesistöihin niin paljon, että on joutuneet asettamaan esim hauven käyttöön ruokana rajoituksia. Pohjois-Karjalahan oli tässäkin ojitushommassa koealueena, josta tuli ikuinen ryvittäjä, mitähän salassa pidettyjä vaivoja tuokin touhu teki alueen ihmisille.
Ilmoita
Suo-ojitusherrojen idean mukaan hauet olivat syömäkelpoisia kovalla talvipakkasella. Hauki piti ripustaa pyrstöstä pakkaseen ja odottaa tunnin verran, jotta elohopea laskeutuu hauen päähän. Sitten pää pois tunkioon ja hauki kattilaan.
Ilmoita
Autolautta on pinnalla ja jatkaa liikennettä tänä kesänä! Näin se vaan Lieksassakin tapahtuu hyviä asioita.
1
Ilmoita
Hevosmiesten tietotoimiston uutisia jos ei linkkiä ole laittaa!
2 VASTAUSTA:
Lieksan lehti kirjoittaa.
Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.
+Lisää kommentti
Edellinenkään ostajaehdokas ei kuitenkaan ostanut lauttaa. En usko ostamiseen tässäkään tapauksessa. Hirmuinen kunnostaminen olisi laivassa, vaikka sen ilmaiseksi saisi.
6 VASTAUSTA:
Niinhän tuo uusi omistaja yrittää saada juhannusviikolla liikennöinnin alkamaan. Tosin lopulliset kaupat vielä lukkoon lyömättä. Onkohan jotai ihme taktikointia nyt myyjän ja ostajan välillä? Toinen pankkoa miellyttävä uutinen varmaan tuo, että mamu kirjoitti Lieksan lukiosta neljässä vuodessa ylioppilaaksi.
Huom! Ja vielä suomen kielellä.
Anonyymi kirjoitti:
Huom! Ja vielä suomen kielellä.
Juu, tosi on.
https://yle.fi/uutiset/3-10784288
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni aivan mahtava ja hieno saavutus, mutta sitten todella nostan jo hattua kun ensimmäinen somali tekee tuon saman vaikka kymmenessä vuodessa.
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni aivan mahtava ja hieno saavutus, mutta sitten todella nostan jo hattua kun ensimmäinen somali tekee tuon saman vaikka kymmenessä vuodessa.
Somalit ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi Suomen lukioista jo vuosien ajan. Hellitä vähän rasismiasi ja palaa todellisuuteen.
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni aivan mahtava ja hieno saavutus, mutta sitten todella nostan jo hattua kun ensimmäinen somali tekee tuon saman vaikka kymmenessä vuodessa.
Möläytyksesi merkitsee sitä, että itse et ole käynyt kouluja, kun et tiedä kouluasioista yhtään mitään. Nouse jo pois sieltä tynnyristä ja katsele hieman ympärillesikin. Somalit ja muut Lieksaan muuttaneet ulkomaalaiset nuoret opiskelevat suomalaisten tavoin ja valmistuvat ammatteihin ja ylioppilaiksi. Kannattaisi siitä sinunkin ottaa oppia.
+Lisää kommentti
On alus huoltamatonta rautaa.
Ei auta, jos odottaa vain hautaa.

Lieksan satama vaatii omansa
Ei auta olla oma epäsomansa.

Toivoo moni seilailua
Se ei kaipaa veivailua.

Veivailusta tullee tyrä
Tosi teoilla meille hyvä.
Ilmoita
Käsitinkö oikein että tuleva autolautan uusi omistaja on ylioppilas somali? Hieno saavutus entiseltä merimieheltä!
6 VASTAUSTA:
Ihan oikeassa ketjussa olet, merenkulkija kansaa ovat.
Konemestarikin on. Ja kone on kunnossa. Minä kun luulin että seisoo satamassa moottorivian takia.
Jotkut on ylioppilaita, toiset on vaan elämäm koululaisia, ja sivistyksen puute näkyy.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tyhjä illistellä jostakin lyöntivirheestä, m ja n ovat näppiksellä vierekkäin. Näitä sattuu joskus kaikille, koulutus ja sivistystasosta riippumatta.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Huomaako? Huomaako sen siitä, että en pilkkaa rasistisesti ihmisiä palstalla?
Uuninpankko kirjoitti:
Huomaako? Huomaako sen siitä, että en pilkkaa rasistisesti ihmisiä palstalla?
Ja etkö ole koskaan pilannut rasistiksi ja montakymmentä kertaa? Kerro nyt jottei tarvitse arvailla.
+Lisää kommentti
Kapteenille saattaa tulla moottorivika, jos tulee sateinen kesä. Hyvä asia, että autolautta lähtee liikenteeseen, vaikka vuorot harvenee, koska sehän kuuluu alueen matkailuun erikoisuudellaan. Saattaa kyllä käydä niin, että maalausurakalle tulee kiire.
1
Ilmoita
Jokos lautan moottorista on savut otettu? Viikko juhannukseen. M/s Tuula on jo Höytiäisellä kotvan seilannut ja hyvin on asiakkaita piisannut.
1 VASTAUS:
Näihin aikoihinhan uutisen mukaan autolautan piti kesän liikenne aloittaa.
+Lisää kommentti
Lehtiuutisen mukaan autolautan käyttöönotto viivästyy. Lautta pitää mm. katsastaa jne.
Voi tämä kesä vielä mennä kunnostamiseen.
4 VASTAUSTA:
Voin olla puolisokea, mutta en ole vielä todennut lehtiuutisista edes että kaupat olisi lyöty lukkoon. Mitähän moinen katsastus maksaa, ja hylkyhän on siitä katsastuksesta todennäköinen tulema jo teinikokemuksen omaavan ajattelukyvyn perusteella, saati sitten aikuisemmalla mielellä ajatellen. Eikös sitä pidä raportoida kuukausittain, että ei uppoa tai tule ympäristövahinkoa. Ja eikös se lupa ole satamassa pitoon lokakuuhun asti. Katsotaan sitten lokakuussa mikä on tilanne. Ja voihan se vierähtää seuraavan vuosikymmenenkin lokakuille.
Edelleen, pyydän anteeksi kaikilta asiaan liittyviltä ja liittymättömiltä osapuolilta, että olen tämän lauttavanhuksen suhteen hieman skeptinen, eli terveen kriittisesti ajatteleva.
Anonyymi kirjoitti:
Voin olla puolisokea, mutta en ole vielä todennut lehtiuutisista edes että kaupat olisi lyöty lukkoon. Mitähän moinen katsastus maksaa, ja hylkyhän on siitä katsastuksesta todennäköinen tulema jo teinikokemuksen omaavan ajattelukyvyn perusteella, saati sitten aikuisemmalla mielellä ajatellen. Eikös sitä pidä raportoida kuukausittain, että ei uppoa tai tule ympäristövahinkoa. Ja eikös se lupa ole satamassa pitoon lokakuuhun asti. Katsotaan sitten lokakuussa mikä on tilanne. Ja voihan se vierähtää seuraavan vuosikymmenenkin lokakuille.
Kaupanteosta lehdessä ei ollut mainintaa, mutta jutussa kerrottiin uuden omistajan kunnostavan lauttaa ja edessä olevan monenlaista puuhaa, kuten katsastus. Lienee kauppakin tehty, kun uudesta omistajasta kirjoitettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Kaupanteosta lehdessä ei ollut mainintaa, mutta jutussa kerrottiin uuden omistajan kunnostavan lauttaa ja edessä olevan monenlaista puuhaa, kuten katsastus. Lienee kauppakin tehty, kun uudesta omistajasta kirjoitettiin.
Nyt kaivoin tuon jutun lehdestä. Jos viittaat ostajaehdokkaaseen, ei se mikään uusi omistaja ole. Lisäksi totean ostajaehdokkaan toteamaan lehteen kirjoitetun tavoin: ” Tällä viikolla ratkeaa varmasti monia asia. Toteaa aluksen ostajaehdokas”.

Eli täyttä leikkiä koko homma. Tulee ensin mieleen huhtikuun ensimmäinen.
Voihan se olla Lehden syy ”monia asia” > monia asioita olisi parempi ilmaus. Kyllähän ne Hesarinkin toimittajat tyrii nykyisin jatkuvasti!
Pilsipumpatkaamme.
+Lisää kommentti
Pikkukylän spekulaattorit höpöttävät omiansa. Itsekin joukossa.
1 VASTAUS:
Jäivät jälleen kermat kuorimatta. Hitaalla on pelkkä luu näpissään. Ajelin tänään Merilänrantaan messuille aivan Ahvenisen kautta. Lautalla olisin mennyt, hinnasta viistoista, jos se olisi ollut mahdollista. Uppoamista en olisi peljännyt ensinkään, koska eihän katsastettu lautta upotessaan ole vakuutuksiaan maksamatta jättänyt. Ja eihän sitä uhkakuvia heti pelätä.

Tänään siellä messuilla oli ihan hyvä kuhina. Jos business silmä Lieksan puolella on jatkuvasti lastentarhaluokkaa, on aivan turha odottaa parempaa tulevaa.
Autolautan todellinen sesonkiaika on lyhyt. Totta. Parempi olisi voimistaa sesonkia pidemmäksi. Ei se ole mahdotonta. Jos kerran pallit jäävät piikkilankaan roikkumaan, ei se sitä tarkoita, että pallit huomenna roikkuvat. Tyhjennetään välillä, ja alku uuden on monin verroin parempi. Kyllä konsultoiminen on tuttu juttu minulle. Tekeminen myös. Autolauttaan en tartu. Hyviä neuvoja kysyttäessä kyllä annan.

Ei todellakaan helppo juttu, mutta ei mahdotonkaan, saada kannattavaksi.
Nyt on täysin myöhäistä. Kesä mennyt on. Jos yhden sanan laittaisin, tietäisitte kirjoittajan, mutta olkoon. Muutenkin jo arvaamatta melkein hengenjättiläiset, tiedätte. Minua kyllästyttää joku asiayhteys palstan tahattoman taidottomuuden suhteen.

Onhan sitä minussakin vissisti vikaa;)

https://www.youtube.com/watch?v=MSs7u-YLOiI
+Lisää kommentti
Syväkumarrus linkille!Esa Pakarinen suuri taiteilija musiikin ja elokuvien saralla.
2 VASTAUSTA:
Kiitos itsellesi.
Elämän laiva ei muutamaan muuttujan kahteen huku. Lieksan sataman autolautta on useimmille meille muutoksen mielenkiinnon kohde. Vilpitön, avoin ja luottavaisen syrjässä oleva mieli taitaa uskoa monin erin tavoin kuitenkin johonkin hyvään korroosioimuttomaan ratkaisuun. Muuttuja ei ole sama kuin muuttaja. Toki ajatuksiamme voi yhdistellä. Muutos ei ole edes aina ajastamme kiinni. Kuitenkin joku on tapahtuva. Minä päätän, sinä myös. Mutta, vain omilta kohdiltamme päättelemme. Täydellisen epäselväksi päätöksenteko tulee sitten, kun me päätämme. Tilanne vain pahenee, kun te päätätte. Pahinta päätöksentekoa on, kun he päättävät. Mitä tämä on? Pelkkää pitkää matematiikkaa;)

Anteeksi teiltä pyydän, että sorrun kuuntelemaan tätä seuraavaa. Tätä kuunnellessani toisen kerran, yhdistän tulevan ja menneen.
Tämä on ehkä raskasta, tai runsaan tylsää. Minulle joskus se on kevyen opettavaa, tai vaihtelua minimaalisiin näkemyksiini.
Lyhytjännitteisen sielun omaavan ei kannata sisäistää kaikkea olevaa. Meissä on monia, ja saakin olla. Hyvä niin.

Oopperaa en kovin ymmärrä. Jos joku kertoo minulle ymmärtämättömyyteni syyn, niin ehkä sitten sen ymmärrän. Siis en syytä ymmärtämättömyyteeni, vaan siihen mitä oopperan asia on, kysymättä laajalla näkemyksellä sen oleellisen olevan enempää.

Ja pälä, pälä. Itselleni!
Autolauttatunnelmissa hyviä ötyjä. Tuulalla sentään hyvin reissasin aikoinaan Kolille.

Persoona. Se on. On oleva.

https://www.youtube.com/watch?v=JEHgUoLzDMQ

nms.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos itsellesi.
Elämän laiva ei muutamaan muuttujan kahteen huku. Lieksan sataman autolautta on useimmille meille muutoksen mielenkiinnon kohde. Vilpitön, avoin ja luottavaisen syrjässä oleva mieli taitaa uskoa monin erin tavoin kuitenkin johonkin hyvään korroosioimuttomaan ratkaisuun. Muuttuja ei ole sama kuin muuttaja. Toki ajatuksiamme voi yhdistellä. Muutos ei ole edes aina ajastamme kiinni. Kuitenkin joku on tapahtuva. Minä päätän, sinä myös. Mutta, vain omilta kohdiltamme päättelemme. Täydellisen epäselväksi päätöksenteko tulee sitten, kun me päätämme. Tilanne vain pahenee, kun te päätätte. Pahinta päätöksentekoa on, kun he päättävät. Mitä tämä on? Pelkkää pitkää matematiikkaa;)

Anteeksi teiltä pyydän, että sorrun kuuntelemaan tätä seuraavaa. Tätä kuunnellessani toisen kerran, yhdistän tulevan ja menneen.
Tämä on ehkä raskasta, tai runsaan tylsää. Minulle joskus se on kevyen opettavaa, tai vaihtelua minimaalisiin näkemyksiini.
Lyhytjännitteisen sielun omaavan ei kannata sisäistää kaikkea olevaa. Meissä on monia, ja saakin olla. Hyvä niin.

Oopperaa en kovin ymmärrä. Jos joku kertoo minulle ymmärtämättömyyteni syyn, niin ehkä sitten sen ymmärrän. Siis en syytä ymmärtämättömyyteeni, vaan siihen mitä oopperan asia on, kysymättä laajalla näkemyksellä sen oleellisen olevan enempää.

Ja pälä, pälä. Itselleni!
Autolauttatunnelmissa hyviä ötyjä. Tuulalla sentään hyvin reissasin aikoinaan Kolille.

Persoona. Se on. On oleva.

https://www.youtube.com/watch?v=JEHgUoLzDMQ

nms.
Ja Hän. Muistakaa myös aina hänen tunteensa;)
+Lisää kommentti
Autolauttaa ei ole vieläkään siirretty ja soutuveneet ei pääse satamaan!
1
Ilmoita
Jos ei autolauttaa siirretä, minne mahtuu USS Reagan jolla Trumppi tuo Lieksan ostamat hävittäjät Viekin lentokentälle?
Ilmoita
On niin helle, että sekoittaa päät ja saa ihmiset höperehtimään.
1 VASTAUS:
Älähän nyt. Kyllä tuossa on ihan hyvää ideanpoikasta. Ei niin pietä pilaa, ettei totta toinen puoli. Olisi se hienoa jos meillä olisi ihan oma Karjalan lennoston Lieksa-Nurmes osasto. Se voisi olla alistettuna suoraan Rissalan etuvartioksi. Ei siihen tarvittaisi edes mitään höpö höpö Trumppia. Kankikaikkonen riittää hankkeen vetäjäksi ja edistäjäksi. Saulilta poliittinen ylipäällikön siunaus. Rinteellähän nyt tuntuu tuota rahaa riittävän kaikkialle, ja maanpuolustus on näinä aikoina tärkeää.
Good Idea. 👍🛫
+Lisää kommentti
Meille itärajalla asuville välttäisi venäjän ilmavoimat puolustamaan lääniämme, ja tulisi paljon halvemmaksi kuin syytää miljaredja johonkin hävittäjähankkeeseen! En usko että venäläiset paljon maksua ottaisi jos harjoittelisivat huvilentoa itä-suomen alueella!
Samalla saisivat reilusti kisailla naton koneiden kanssa itä-suomen ilmatilassa ja sitten nähtäisiin kummalla on parempi lentokalusto!
Kannattanee kysyä tarjousta!
1 VASTAUS:
Venäjällä on käytettyjä, mutta tehokkaita MIG-hävittäjiä varaosineen saatavana pilkkahintaan. Venäjä on niitä jopa lahjoittanut köyhemmille maille. MIGeistä Suomella on kokemusta, joten kannattaa Venäjältä kysellä.

Lieneekö nykyisillä hävittäjillä jo tarpeeksi hävitetty, kun pitää jo uusia kysellä?
+Lisää kommentti
Hyvin laivat satamassa kelluvat. Mikäs siinä ilmaiseksi köllötellä !.
3 VASTAUSTA:
Kait nyt sentään se Suviexpress liikennöi?
Anonyymi kirjoitti:
Kait nyt sentään se Suviexpress liikennöi?
Lehtitietojen mukaan se aloittaa joskus kesällä ja lopettaa viimeistään elokuussa, hieman ennen kuin eurooppalaiset turistit saapuvat Suomeen.
Se on kuin rahaa pankkiin laittaisi, kun laivat pysyvät satamassa. Ei tule polttoaine- eikä muita turhia kulunkeja.
+Lisää kommentti
Kumma kun kukaan elämysmatailu yrittäjä ei ole keksinyt että myös uimapatjalla voisi mennä Lieksasta Kolille maksua vastaan, ei tietenkään omalla patjalla, vaan yrittäjältä vuokratulla!
Tai ryhmä patjailuna satamasta Sibeliuksen rantasaunalle ja takaisin, tietysti maksua vastaan! Huonompikuntoiset ihmiset ehjällä patjalla ja vihmerimmät ihmset semmoisella joka vuotaa vähän!
Olisi elämysmatkailu samassa paketissa jos vielä olis vieressä vene jossa olisi torviorkesteri soittamassa Sibeliuksen sävellyksiä!
3 VASTAUSTA:
Minä maksaisin kohtalaisen lisämaksun, jos torviorkesteria ei olisi.
Minä maksaisin lisämaksun, jos patja olisi veneen hinauksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Minä maksaisin kohtalaisen lisämaksun, jos torviorkesteria ei olisi.
Korvatulpistahan voisi kanssa maksaa lisämaksua jos ei halua kuunnella.
+Lisää kommentti
Museo kierrokseen yhdistettynä turistit näkisivät, että tuommoisilla sitä ennen on liikuttu.
1 VASTAUS:
On todella hyvä, että Lieksasta löytyy jotakin todella vanhaa museotavaraa turisteille näytettäväksi. Satoja vuosia vanhat romulaivat ovat sitä parhaasta päästä.
+Lisää kommentti
Ja osa keskustan rakennuskannasta on liki satavuotiasta paskaa!
Ilmoita
Kyllä satama on kaatopaikaksi muuttumassa. Mikä lienee se valkoinen koppi. Ympärillä kaikenlaista jätettä, mm. pari isoa tynnyriä jne. Lieneekö pömpeli näiden laivurien...
Joillekkin laki on tasapuolisempi, kuin toisille.
1
Ilmoita
Entäs jos kaupunki ottaisi sisävesien suurimman autolautan syliinsä ja laittaisi huippukuntoon. Olisihan se paras kesämatkailun käyntikortti erikoisuudellaan, koska ei taida Lieksassa kohteita liikaa olla.
Ilmoita
Näkyykö siel autolautalla kunnostushommiä?
3 VASTAUSTA:
Isiksen porukka oli stä panostamassa ja lähiaikoina kossahtaa!
Tuskinpa lautalla on talven jälkeen kukaan käynyt. Yhtä ruosteessa on kuin ennenkin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa lautalla on talven jälkeen kukaan käynyt. Yhtä ruosteessa on kuin ennenkin.
Onko Ahti Sarasojan kiinnostus loppunut?
+Lisää kommentti
Tännään pitäs alkaa sen expertin aikataulutettu liikenne.
Ilmoita
Mitenköhän tuo tankkaaminen oikein onnistuu ? Muualta tulevat veneilijät tuskin osaavat hakea tankkauspistettä romuraudan takaa. Mietin myös miten letkua on tarkoitus käyttää. . . Ja monta muutakin asiaa on mielessä mutta ei ole tankkaaminen sujuvaa. Liekö ollenkaan mahdollista.
1
Ilmoita
Nurmeksessa Bompan kylpylän rannassa voi käydä tankkaamassa, saivat keväällä valmiiksi.
2
Ilmoita
Tuo tankkauspisteen paikan valinta kuvaa hyvin Kaupungin virkamiesten kekseliäisyyttä. Sama koskee Kevätniemen uutta urheilukenttää.
Ilmoita
Eikös se kantosiipalus ole siellä laiturissa joen puolella, ja siinähän rannan ja laiturin välissä avovesipaikka johon voi tulla tankkaamaan?
Vai onko joku ominut sen paikan veneelleen?
Tuskin täällä niin isoja laivoja käy ettei tankkaus onnistu!
2 VASTAUSTA:
Kävitkö ihan katsomassa ?. Edellä kysyttiin aiheesta miten joku muu kuin Lieksalainen löytää paikan.
Anonyymi kirjoitti:
Kävitkö ihan katsomassa ?. Edellä kysyttiin aiheesta miten joku muu kuin Lieksalainen löytää paikan.
Tietysti jos sokea on niin ei näe sitä paikkaa, mutta näkevä ihminen viimeistään sitten kun tulee veneestään laivalaiturille!
En usko että joku muu kuin Lieksalainen on niin tyhä ettei sitä huomaa!
+Lisää kommentti
Olis jo kiva saada se autolautta vähitellen liikenteeseen, onko kukaan kuulluut, milloin se kenties voisi alkaa liikennöimään?
1 VASTAUS:
Eiks se oo jo liikenteessä ( ainakin aikataulu netissä on ) ?!
+Lisää kommentti
Satamasta kun käyt ihan itse kysymässä niin saat selkeän vastauksen, ei tarvitse silloin kuulopuheiden varassa olla.
3
Ilmoita
Aina kun kantosiipialus lähtee liikkeelle satamasta, se tupsauttaa paksut mustat savut ulkona ruokailevien grillin asiakkaiden päälle. Vähän ekstramaustetta aterioihin.
Ilmoita
Sillä kantosiipialuksella on sitten hyvä musta hiilijalanjälki!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vieläkö autolautta on pinnalla?

Vieläkö autolautta on pinnalla, kun jäät sullaa? Joensuussa malliesimerkki miten jotkut jaksaa hoitaa asioita. Saimatar kätkee sisälleen baarin, saunaosaston, hulppeita hyttejä ja kohta myös ulkoporealtaan.

Tän päivän Karjalainen eka aukkeema.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta