Miten juhlitte Vappua?

Anonyymi

Meinaatteko työssäkävijät vetää kännit
nyt 30.4. taikka 1.5., seuraavana päivänä
2.5. pitää olla freesinä töissä kuitenkin.

Seuraavan kerran vappupäivä on
perjantaina 1.5.2021 ja lauantaina
1.5.2022, että tuota odotellessa niin
voi juhlaväki vetää kunnon kännit
tuolloin 2021 ja 2022.

Juoppous on surullista ja noloa lapsiperheessä mun faijan oma
faija Arvo (isoisä) sodassa henkisesti
vammautunut ja oli rapajuoppo ja
mun oma faija oli juoppo kunnes
mun faija raitistui haimatulehduksen
ja sairaalareissun Joulun 1995
jälkeen, lopetti samaan
syssyyn röökaamisenkin.

Se onni oli matkassa mukana
ettei mun faijan oma faija Arvo
(isoisä) ollut väkivaltainen
luonteeltaan eikä ollut koditon
juoppo. Isoisäni kerkesi kuolemaan
ennen mun syntymää 1978,
kun mä synnyin vasta 1984.

Aion perinteen mukaan käydä vappumarssilla ja kuunnella
vappupuhetta ja musiikkia sekä
juoda simaa ja syödä munkkeja.
Tänä vuonna vietetään työväen
vappumarssin 130-vuotisjuhlaa
kun New Yorkissa, Yhdysvalloissa
päätettiin 1.5.1889 että työväki
sai aina 1.5. kokoontua paraatiin.

Alunperin Vappu on peräisin
Keskiajan Saksasta, valpurinyöksi
(Walpurgisnacht) kutsuttanen,
katolisen kirkon tuolloisen nais-
pyhimyksen Walborgin kunniaksi.

5

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli kunnollinen noin 200000 ihmisen marssi vastustamaan Antti Rinteen valintaa hallitusneuvottelijaksi :D

      Vaalit peruttu, vääriä ääniäkin oli jo niin paljon että riittäisi kyllä kokonaan eduskuntavaalien tuloksen uudistamiseksi, kokonaan, olisi järjestettävä uudet eduskuntavaalit jo ennen juhannusta ja nopeasti, eihän Suomessa ole mitään demokratiaa, lähinnä despotiaahan tämä on :D

      • Anonyymi

        Maltillisella oikeistolla, äärioikeistolla ja
        äärivasemmistolla puppupuheiden määrä
        on ääretöntä, mutta ei näitä ko. poliittisia rintamia kannata omia itselleen.


    • Anonyymi

      Sun isä kyllä on vahva ihminen,sen mun pitää kyllä sanoa, kun pystyi jättämään alkoholin noin vaan. Mulla neljä kertaa jo ollut haimatulehdus. Ja minä en ole vielä pystynyt lopettaamaan alkoholia kokonaan. Pelottaa aina että milloin on se viimeinen tippaa jonka juon joka viepi hautaan? Lääkärit kyllä ovat varoitaneet jo monesti. Olen kokeillut lopettaa mutta iskee kovat vieroitusoireita. No eipä mulla muuta kun oisin noin vahva kun sun isääsi. Toivotaan teille hyvät jatkot.

    • Anonyymi

      Ilmapallot vois kyllä jo kieltää vanhanaikainen tapa juhlia vappua, turhaa jätettä kuten serpentiinit ym vappurihkama ja kun pallo poksahtaa mun koira säikkyy ja vapisee.

      • Anonyymi

        Vietin vappua pikkuveljeni kanssa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe