Meinaatteko työssäkävijät vetää kännit
nyt 30.4. taikka 1.5., seuraavana päivänä
2.5. pitää olla freesinä töissä kuitenkin.
Seuraavan kerran vappupäivä on
perjantaina 1.5.2021 ja lauantaina
1.5.2022, että tuota odotellessa niin
voi juhlaväki vetää kunnon kännit
tuolloin 2021 ja 2022.
Juoppous on surullista ja noloa lapsiperheessä mun faijan oma
faija Arvo (isoisä) sodassa henkisesti
vammautunut ja oli rapajuoppo ja
mun oma faija oli juoppo kunnes
mun faija raitistui haimatulehduksen
ja sairaalareissun Joulun 1995
jälkeen, lopetti samaan
syssyyn röökaamisenkin.
Se onni oli matkassa mukana
ettei mun faijan oma faija Arvo
(isoisä) ollut väkivaltainen
luonteeltaan eikä ollut koditon
juoppo. Isoisäni kerkesi kuolemaan
ennen mun syntymää 1978,
kun mä synnyin vasta 1984.
Aion perinteen mukaan käydä vappumarssilla ja kuunnella
vappupuhetta ja musiikkia sekä
juoda simaa ja syödä munkkeja.
Tänä vuonna vietetään työväen
vappumarssin 130-vuotisjuhlaa
kun New Yorkissa, Yhdysvalloissa
päätettiin 1.5.1889 että työväki
sai aina 1.5. kokoontua paraatiin.
Alunperin Vappu on peräisin
Keskiajan Saksasta, valpurinyöksi
(Walpurgisnacht) kutsuttanen,
katolisen kirkon tuolloisen nais-
pyhimyksen Walborgin kunniaksi.
Miten juhlitte Vappua?
5
228
Vastaukset
- Anonyymi
Eli kunnollinen noin 200000 ihmisen marssi vastustamaan Antti Rinteen valintaa hallitusneuvottelijaksi :D
Vaalit peruttu, vääriä ääniäkin oli jo niin paljon että riittäisi kyllä kokonaan eduskuntavaalien tuloksen uudistamiseksi, kokonaan, olisi järjestettävä uudet eduskuntavaalit jo ennen juhannusta ja nopeasti, eihän Suomessa ole mitään demokratiaa, lähinnä despotiaahan tämä on :D- Anonyymi
Maltillisella oikeistolla, äärioikeistolla ja
äärivasemmistolla puppupuheiden määrä
on ääretöntä, mutta ei näitä ko. poliittisia rintamia kannata omia itselleen.
- Anonyymi
Sun isä kyllä on vahva ihminen,sen mun pitää kyllä sanoa, kun pystyi jättämään alkoholin noin vaan. Mulla neljä kertaa jo ollut haimatulehdus. Ja minä en ole vielä pystynyt lopettaamaan alkoholia kokonaan. Pelottaa aina että milloin on se viimeinen tippaa jonka juon joka viepi hautaan? Lääkärit kyllä ovat varoitaneet jo monesti. Olen kokeillut lopettaa mutta iskee kovat vieroitusoireita. No eipä mulla muuta kun oisin noin vahva kun sun isääsi. Toivotaan teille hyvät jatkot.
- Anonyymi
Ilmapallot vois kyllä jo kieltää vanhanaikainen tapa juhlia vappua, turhaa jätettä kuten serpentiinit ym vappurihkama ja kun pallo poksahtaa mun koira säikkyy ja vapisee.
- Anonyymi
Vietin vappua pikkuveljeni kanssa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654