Onko kukaan hakenut opiskelemaan kyseisille linjoille?
Milloin mahtavat olla pääsykokeet, ja mistä saa materiaalin, mitä lukea?
En ole mistään löytänyt infoa. Pitäisikö laittaa suoraan koululle sähköpostia?
Terveystieteet 2019 - Kuopio ja Jyväskylä
26
2814
Vastaukset
- Anonyymi
Hain viime vuonna Jyväskylään terveystieteisiin ja pääsykoe on ilmeisesti samanlainen tänäkin vuonna. Pääsykoe perustuu siis osittain ennakkomateriaaliin, joka on nähtävävillä muistaakseni yliopiston sivuilla Liikuntatieteellisen tiedekunnan sivuilla (opintopolussa linkki). Lisäksi opintopolussa lukee selkeästi kyseisten koulutusten kohdalla (kohdassa:pääsykoe ja soveltuvuuskoe) milloin pääsykokeet pidetään. Pääsykokeet on yleensä ollut toukokuun loppupuolella.
Tsempit pääsykokeeseen!- Anonyymi
Heippa,
Haluatko kertoa tarkemmin millainen ol viimevuoden pääsykoe Jyväskylässä? Monivalinta vai essee? Oliko paljon nippelitietoa kuten lukuja? Onko tarpeen opetella ulkoa ennakkomateriaalin kuvia ja kaavioita? - Anonyymi
Koe sisälsi ainoastaan monivalintatehtäviä ja oikein-väärin väittämiä. Ennakkomateriaali täytyy hallita hyvin, myös lukuja kysyttiin. Tsemppiä kokeisiin!
- Anonyymi
Kaikki tiedot löytyy erittäin selkeästi opintopolusta :D Pääsykoe on toukokuun lopulla ja tänään julkaistiin ennakkomateriaali, joka löytyy liikunnallisen tiedekunnan osiosta jyu sivuilta.
- Anonyymi
Kuopioon ei ennakkomateriaalia, koe 20.5.
- Anonyymi
Kiitos kaikille avusta ja vastauksista!
- Anonyymi
vähän huolettaa sun tulevien opintojen puolesta jos et edes tällaista tietoa osaa etsiä itse, mutta kaipa sitä ehtii opintojen tuoksinnassakin opetella tiedonhaun perusteita :D tsemppiä pääsykokeisiin!
- Anonyymi
Jyväskylän kokeesta vielä: Ennakkomateriaali tulee tosiaan hallita todella hyvin ja pikkutarkkoja asioita kysytään. Lisäksi ainakin viime vuonna jaettiin itse kokeessa enkunkielinen materiaali, jonka pohjalta tuli monivalintakysymyksiä. Englantia siis hyvä kerrata jonkin verran, mutta itselle englannin osuus oli suhteellisen helppo, kun olin juuri lukenut ylppäreihin. Eli lukion englannilla pärjää mainiosti. Koe itsessään oli melko uuvuttava, koska piti keskittyä pohtimaan monivalintoja ja lukemaan enkunkielistä tekstiä jne.. Mutta ei mitenkään mahdotonta päästä sisälle, jos ennakkomateriaalit on hyvin hallussa!
- Anonyymi
Minkälainen koe jyväskylässä oli viime vuonna? Monivalinta, oikein/väärin, esseekysymyksiä ?
- Anonyymi
Monivalintoja ja oikein/väärin väittämiä oli sekä ennakkomateriaalista että aineistosta. Eli ei ollut esseitä ollenkaan.
- Anonyymi
Okei,kiitos!
- Anonyymi
Onko täällä ketään kuka olisi hakenut avoimen väylää Jyväskylään? Kuinkahan helppo sinne on avoimen väylää pitkin päästä?
- Anonyymi
Juuri autossa ajamassa Jyväskylästä kotiin! Oli kyllä naurettavan helppo koe,syksyllä nähdään !
- Anonyymi
Ohho, mun mielestä ei mitenkään naurettavan helppo . Paljon kompia, kyllä minä ainakin jouduin ihan kunnolla miettimään vastauksia.
- Anonyymi
Mihin haitte? Minä hain terveyskasvatukseen maisteriksi. Voi olla, ettei paikka lohkea, kun todistus ei ole niin vahva :/
- Anonyymi
Mitkä fiilikset jäi porukalle kokeesta ?
- Anonyymi
Olin opetellut ennakkomatskut hyvin, joten lähes kaikki siitä oikein, mutta aineistokoe oli kyllä haastava! Moni aineistokokeen väittämä tuntui olevan väärin. Mikä fiilis sulle jäi?
- Anonyymi
Aika samanlaiset. Ennakkomateriaaliiosuus oli ehkä suhteettoman helpon oloinen verrattuna siihen aineistokokeeseen.
- Anonyymi
Ennakkomateriaali oli helppo mutta aineisto-osuudessa oli kyllä tekemistä. Mitä vastaisitte aineiston viimeiseen osuuteen? Mihin haitte?
- Anonyymi
Mihin haitte? Mä hain gerontologiaan. Koe meni ihan hyvin. Tosin viime vuonna tuntui kans menevän ihan hyvin mutta jäin 1.5 pisteen päähän pääsystä, 8. varasijalle. Näissä aineissa ei varasijat liikkunut ollenkaan joten ei paljoa hyödyttänyt.
- Anonyymi
Minä hain myös terveyskasvatukseen maisterin ohjelmaan. Mulla pohjalla 30 pistettä tokarista, mutta tosi vaikea sanoa, miten koe meni. Ihan ok varmaan ennakkomateriaali, muutama aivan typerä virhe. Englanti oli mun mielestä kyllä aika haastava ja siksi vaikea sanoakin, miten meni :/
Viime vuonna tuon 30 pisteen lisäksi sai koe mennä aika hemmetin hyvin, että paikka lohkesi. - Anonyymi
Mites Jyväskylän terveystieteiden hakijoille kävi. Vaikuttaa, että pisterajat ainakin koepisteissä on erittäin korkealla.
- Anonyymi
Pisterajat olivat matalat,koska koe oli ilmeisesti huomattavasti viime vuotista vaikeampi.
- Anonyymi
Pääsin kandi maisteriohjelmaan Jyväskylään, on vain tosi vaikea uskoa asiaa kun omat pisteet kuitenkin suhteellisesti tosi alhaiset.. reilusti heikommat pisteet kuin viime vuoden alin pisteraja, mutta taas vuoteen 2017 verrattuna paremmat pisteet kuin alin pisteraja. Onkohan tulosten syöttäjillä käynyt virhe :(
Paljonko muilla sisäänpäässeillä pisteitä? - Anonyymi
Mulla ennakkopisteet 18p. Ja aloin miettimään, onko ees realistista noilla ennakkopisteillä päästä sisään
- Anonyymi
Ennakkopisteet pitää olla täydet, että niistä mitään iloa on
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827