Terveystieteet 2019 - Kuopio ja Jyväskylä

Anonyymi

Onko kukaan hakenut opiskelemaan kyseisille linjoille?

Milloin mahtavat olla pääsykokeet, ja mistä saa materiaalin, mitä lukea?

En ole mistään löytänyt infoa. Pitäisikö laittaa suoraan koululle sähköpostia?

26

2763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hain viime vuonna Jyväskylään terveystieteisiin ja pääsykoe on ilmeisesti samanlainen tänäkin vuonna. Pääsykoe perustuu siis osittain ennakkomateriaaliin, joka on nähtävävillä muistaakseni yliopiston sivuilla Liikuntatieteellisen tiedekunnan sivuilla (opintopolussa linkki). Lisäksi opintopolussa lukee selkeästi kyseisten koulutusten kohdalla (kohdassa:pääsykoe ja soveltuvuuskoe) milloin pääsykokeet pidetään. Pääsykokeet on yleensä ollut toukokuun loppupuolella.
      Tsempit pääsykokeeseen!

      • Anonyymi

        Heippa,
        Haluatko kertoa tarkemmin millainen ol viimevuoden pääsykoe Jyväskylässä? Monivalinta vai essee? Oliko paljon nippelitietoa kuten lukuja? Onko tarpeen opetella ulkoa ennakkomateriaalin kuvia ja kaavioita?


      • Anonyymi

        Koe sisälsi ainoastaan monivalintatehtäviä ja oikein-väärin väittämiä. Ennakkomateriaali täytyy hallita hyvin, myös lukuja kysyttiin. Tsemppiä kokeisiin!


    • Anonyymi

      Kaikki tiedot löytyy erittäin selkeästi opintopolusta :D Pääsykoe on toukokuun lopulla ja tänään julkaistiin ennakkomateriaali, joka löytyy liikunnallisen tiedekunnan osiosta jyu sivuilta.

    • Anonyymi

      Kuopioon ei ennakkomateriaalia, koe 20.5.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille avusta ja vastauksista!

    • Anonyymi

      vähän huolettaa sun tulevien opintojen puolesta jos et edes tällaista tietoa osaa etsiä itse, mutta kaipa sitä ehtii opintojen tuoksinnassakin opetella tiedonhaun perusteita :D tsemppiä pääsykokeisiin!

    • Anonyymi

      Jyväskylän kokeesta vielä: Ennakkomateriaali tulee tosiaan hallita todella hyvin ja pikkutarkkoja asioita kysytään. Lisäksi ainakin viime vuonna jaettiin itse kokeessa enkunkielinen materiaali, jonka pohjalta tuli monivalintakysymyksiä. Englantia siis hyvä kerrata jonkin verran, mutta itselle englannin osuus oli suhteellisen helppo, kun olin juuri lukenut ylppäreihin. Eli lukion englannilla pärjää mainiosti. Koe itsessään oli melko uuvuttava, koska piti keskittyä pohtimaan monivalintoja ja lukemaan enkunkielistä tekstiä jne.. Mutta ei mitenkään mahdotonta päästä sisälle, jos ennakkomateriaalit on hyvin hallussa!

      • Anonyymi

        Minkälainen koe jyväskylässä oli viime vuonna? Monivalinta, oikein/väärin, esseekysymyksiä ?


      • Anonyymi

        Monivalintoja ja oikein/väärin väittämiä oli sekä ennakkomateriaalista että aineistosta. Eli ei ollut esseitä ollenkaan.


      • Anonyymi

        Okei,kiitos!


    • Anonyymi

      Onko täällä ketään kuka olisi hakenut avoimen väylää Jyväskylään? Kuinkahan helppo sinne on avoimen väylää pitkin päästä?

    • Anonyymi

      Juuri autossa ajamassa Jyväskylästä kotiin! Oli kyllä naurettavan helppo koe,syksyllä nähdään !

      • Anonyymi

        Ohho, mun mielestä ei mitenkään naurettavan helppo . Paljon kompia, kyllä minä ainakin jouduin ihan kunnolla miettimään vastauksia.


    • Anonyymi

      Mihin haitte? Minä hain terveyskasvatukseen maisteriksi. Voi olla, ettei paikka lohkea, kun todistus ei ole niin vahva :/

    • Anonyymi

      Mitkä fiilikset jäi porukalle kokeesta ?

      • Anonyymi

        Olin opetellut ennakkomatskut hyvin, joten lähes kaikki siitä oikein, mutta aineistokoe oli kyllä haastava! Moni aineistokokeen väittämä tuntui olevan väärin. Mikä fiilis sulle jäi?


      • Anonyymi

        Aika samanlaiset. Ennakkomateriaaliiosuus oli ehkä suhteettoman helpon oloinen verrattuna siihen aineistokokeeseen.


      • Anonyymi

        Ennakkomateriaali oli helppo mutta aineisto-osuudessa oli kyllä tekemistä. Mitä vastaisitte aineiston viimeiseen osuuteen? Mihin haitte?


    • Anonyymi

      Mihin haitte? Mä hain gerontologiaan. Koe meni ihan hyvin. Tosin viime vuonna tuntui kans menevän ihan hyvin mutta jäin 1.5 pisteen päähän pääsystä, 8. varasijalle. Näissä aineissa ei varasijat liikkunut ollenkaan joten ei paljoa hyödyttänyt.

    • Anonyymi

      Minä hain myös terveyskasvatukseen maisterin ohjelmaan. Mulla pohjalla 30 pistettä tokarista, mutta tosi vaikea sanoa, miten koe meni. Ihan ok varmaan ennakkomateriaali, muutama aivan typerä virhe. Englanti oli mun mielestä kyllä aika haastava ja siksi vaikea sanoakin, miten meni :/

      Viime vuonna tuon 30 pisteen lisäksi sai koe mennä aika hemmetin hyvin, että paikka lohkesi.

    • Anonyymi

      Mites Jyväskylän terveystieteiden hakijoille kävi. Vaikuttaa, että pisterajat ainakin koepisteissä on erittäin korkealla.

      • Anonyymi

        Pisterajat olivat matalat,koska koe oli ilmeisesti huomattavasti viime vuotista vaikeampi.


    • Anonyymi

      Pääsin kandi maisteriohjelmaan Jyväskylään, on vain tosi vaikea uskoa asiaa kun omat pisteet kuitenkin suhteellisesti tosi alhaiset.. reilusti heikommat pisteet kuin viime vuoden alin pisteraja, mutta taas vuoteen 2017 verrattuna paremmat pisteet kuin alin pisteraja. Onkohan tulosten syöttäjillä käynyt virhe :(

      Paljonko muilla sisäänpäässeillä pisteitä?

    • Anonyymi

      Mulla ennakkopisteet 18p. Ja aloin miettimään, onko ees realistista noilla ennakkopisteillä päästä sisään

      • Anonyymi

        Ennakkopisteet pitää olla täydet, että niistä mitään iloa on


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3643
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2252
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1969
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1844
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      397
      1279
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1081
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      970
    Aihe