Kokemuksia Paku Kympillä kolaroinnista?

Anonyymi

Törmäilin viime syyskuussa hädin tuskin liikennekelpoisella Paku Kympillä -pakettiautolla siten, että toiseen kylkeen tuli maaliin pintavaurioita ja sivussa olevista puskureista kaksi lähti irti. En ollut tyhmänä ottanut omavastuun alentamista, joten nyt, 7 kuukautta tapahtuman jälkeen törmäilystä tuli 1400€ lasku.
Laskuun on kirjattu korjauksia, jotka eivät liity mitenkään aiheuttamaani vahinkoon, mm. verhoilun korjaamista ja takaoven listan vaihtoa. Reklamoin asiasta, ja vastaukseksi tulee milloin mitäkin, hyvin outoa veruketta ("korjaajalla ei ole käytössä koodia tälle tuotteelle"). LIsäksi ihmettelen sitä, miksi aikaa on kulunut näin kauan ennen kuin ottivat asian työn alle.
Onko muilla kokemuksia kyseisestä firmasta vahinkojen ja reklamaatioiden suhteen?

175

18882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama kokemus, laskutettu korjauksia, jotka eivät liittyneet asiaan ja vastauksena juurikin noita "ei ole sille koodia". Vuokrausehdoissa lukee, että korjauslaskelman perusteella laskuttavat, eikä korjauksia tarvitse tehdä. Niinpä sama auto edelleen liikenteessä samoilla vaurioilla. Aion itse olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja selvittää onko ihan laillista. Tällä tavoin laskuttavat samat kolarit yhä uudelleen pienellä lisäyksellä uusilta naarmuttajilta, ja todellisuudessa mitään ei edes korjata. Korjauslaskelma on tehty vieläpä vakuutusyhtiölle, joten ehkä hakevat sieltä myös korvaukset. Odottelen itse myös tietoa korjaamolta, että saisin tarkemman erittelyn, jotta näen onko laskussa oikeasti ylimääräistä, kun kyse ei selvästikään ole "koodeista". Tietysti jos ovat samassa juonessa ko firman kanssa, niin sieltä tuskin vastausta tulee...

    • Anonyymi

      Ansaintamalli perustuu asiakkaan tekemiin pieniinkin virheisiin.

      • Anonyymi

        Niinpä ja asiakaskuntana nimenomaan ne, joilla ei ole rahaa vuokrata kunnon pakettiautoa.

        Moraalitonta, mutta ei laitonta. Vuokraaja hyväksyy ehdot ja heittää arvan.


    • Anonyymi

      Homma toimii nykyään näin:

      Aikaisemmin PakuKympillä auton vuokranneena ajattelet, että toimit samalla tavalla. Vuokraat auton läheltä kotia ja tuskin se muuttokaan niin kovin pitkän matkan päähän suuntautuu. Varaat aikaa sen mukaan, että kerkeät juuri ja juuri, koska rahat ovat jo muutenkin vähissä. Aikaisemmin ei sillä ollut nyt niin kovin merkitystä, oliko pienissä kilometreissä auto nyt tankattu ja ajattelet, että sama reiluus jatkuu edelleen.

      Muutossa tapahtuu useimmiten kuitenkin yllätyksiä ja ajattelet, että ei sinun tarvitse nyt sen 14 kilometrin vuoksi käydä siellä bensa-asemalle tankkaamassa autoa, kun et ole sitä aikaisemmissakaan vuokrauksissa tehnyt. Näin kerkeät juuri ja juuri ajoissa palauttamaan auton.

      No, autoissa on seurantajärjestelmä ja siinä kyllä näkyy onko auto pysähtynyt bensa-asemalla tai joka tapauksessa PakuKympillä pyytää kuittia nähtäväksi.

      No, kuittia ei ole, joten saat lisälaskun 70eur tai keksit hätäpäissäsi, että tankkasit omasta kanisterista. Paluusähköpostissa tulee 185 euron lasku, koska omasta kanisterista tankkaaminen on kielletty.

      No, ajattelet raivoissasi, että viet asian kuluttajariitalautakuntaan ja samalla vaadit likaisesta pakettiautosta hyvitystä. No, PakuKympilla vaatii seuraavaksi edelliseltä vuokraajalta sitten siivouskulut.

      No, lopulta ajattelet myöntää, että okei, en vaan kerennyt tankille. No, sille on sitten hinnastossa oma kohtansa, petoksen selvittely 100eur.

      Yhteensä siis 30 (vuokra3h) 185 (omasta astiasta tankkaaminen) ehkä 100 (petos) = 315 eur.

      Valita siinä sitten kuluttajavalituslautakuntaan. Luuletteko, että tämä on heille ensimmäinen kerta ja etteivät ole jo moneen kertaan tätä käyneet siellä sovittelemassa. Ehdot ovat ehdot ja vuokraaja on ne hyväksyneet.

      Tämän vuoksi netti on pullollaan raivoisia ihmisiä. No mitä sitten. Ehkä henkilöstö vaihtuu nopeasti, koska työpaikassa ei ole kiva olla, mutta aina tämä sinne tietyn ihmistyypin vetää.

      • Anonyymi

        Huh, kiitos tästä kirjoituksesta.

        Olin jo sekaantumassa kyseisen puljun toimintaan, eli olin vuokraamassa auton, mutta taidanpa jättää väliin.


      • Anonyymi

        Kai nyt tyhmempikin tajuaa että tuohon hintaan ei sisälly polttoaine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, kiitos tästä kirjoituksesta.

        Olin jo sekaantumassa kyseisen puljun toimintaan, eli olin vuokraamassa auton, mutta taidanpa jättää väliin.

        Jätä väliin


    • Anonyymi

      Paku Kympillä hyvin karvasta-kallista muuttolystiä ajokelvottomilla katsastamattomilla? pakuilla missä mikään ei toimi ovia ei saa auki kuin jumalattoman tappelun jälkeen lukitseminen sitten taas epätoivoista yritystä vuokra maksu pyörii koko ajan auton saa käsittämättömästi koodin n.15min.myöhässä sitten aloitat ovien aukaisu leikkimisen n.15min. 30min. kuluukin jo siihen leikkimiseen jos et satu sitten huoltoaseman kuittia jos satut yleensä saamaan automaatista saatkin ylimääräisen tankkaus laskun n.70e vaikka tankkaisit esim.jerrykannusta itse kuittia tankkauksesta et tietenkään saa heiltä vain lasku että kyllä he ovat tankanneet?? eli oletan että halvalla?? hinnalla annetaan ajokelvottomia ajoneuvoja ja laitetaan lisälaskuja kalliilla hinnalla perään jotain tuulesta temmattuja tapauskohtaisesti vahinkoja autossa tms. Suosittelen vakavasti välttämään Paku Kympillä Entresse varsinkin asiointia ammattihuijareita siellä rahastamaan tyhmiä asiakkaitaan!!Paljon paremmat autot toimivia uudehkoja Paku Ovelle ja huomattavasti halvemmallakin eikä mitään vilunkipeliä perään laskujen muodossa vuokraat auton maksat ajosi ja kaikki rehellisin mielin tyytyväisiä ÄLKÄÄ VUOKRATKO PAKU KYMPILLÄ ENTRESSE ESPOO ainakaan ainakin siellä saat hyvin kallista jälkilaskua huijausmuodossa niskaasi!!!

      • Anonyymi

        Asioin Paku kympillä auto oli hengenvaarallista ajaa sateella, kun ei toiminnut nopeusmittari eikä pyyhkijän sulat, tuulilasista ei nähnyt mitään. Palautin autoa pienen lenkin jälkeen, koska sillä olisi lähtenyt henki tuli heti sähköposti että ”autoa ei ole tankattu Jos haluat välttyä 50€ tankkauskuluista 0,40€ Km Lähetä kuitti” vastasin ettei ole kuittia ja auton polttoainemittari osoittaa yli täyttä tankkia eikä siihen autoon menee enempää polttoainetta tuli vastaus ”lähetä kuitti”. Pyysin heitä monta kertaa menemään tarkistamaan polttoaine tilannetta ei vastausta. Näin kun seuraava asiakas lähti samalla pakulla, mulle tulee varmaan se lasku ja kukaan ei autoa tarkistanut, että onko tankki vajaa vaan auto meni seuraavalle asiakkaalle ja edellistä asiakasta eli minua laskutetaan vajaasta tankista. Tää koko firma on huijausta ja autot ovat hirveitä suosittelen kiertämään kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asioin Paku kympillä auto oli hengenvaarallista ajaa sateella, kun ei toiminnut nopeusmittari eikä pyyhkijän sulat, tuulilasista ei nähnyt mitään. Palautin autoa pienen lenkin jälkeen, koska sillä olisi lähtenyt henki tuli heti sähköposti että ”autoa ei ole tankattu Jos haluat välttyä 50€ tankkauskuluista 0,40€ Km Lähetä kuitti” vastasin ettei ole kuittia ja auton polttoainemittari osoittaa yli täyttä tankkia eikä siihen autoon menee enempää polttoainetta tuli vastaus ”lähetä kuitti”. Pyysin heitä monta kertaa menemään tarkistamaan polttoaine tilannetta ei vastausta. Näin kun seuraava asiakas lähti samalla pakulla, mulle tulee varmaan se lasku ja kukaan ei autoa tarkistanut, että onko tankki vajaa vaan auto meni seuraavalle asiakkaalle ja edellistä asiakasta eli minua laskutetaan vajaasta tankista. Tää koko firma on huijausta ja autot ovat hirveitä suosittelen kiertämään kaukaa.

        Nykyajan tekniikalla ei siellä autoilla enää käy mitään huoltotyyppejä tarkistamassa sun tankkausta. Mutta jos olet ajanut niin täytyy tankata. Tietysti soitit asiakaspalveluun heti kun huomasit ettei pyyhkijä toiminut? Sinulle varmaan ehdotettiin toinen auto tilalle?


    • Anonyymi

      Muutama vuosi sitten vuokrasin Helsingin keskustan vuokrauspisteestä (olin soittanut ennakkoon, eli tiesivät että tulossa ollaan) pakun muuttoa varten. Sain kauttaaltaan lommoisen raadon, jossa tuulilasin pyyhkijät eivät toimineet. Satoi vettä. Palautin auton saman tien. Miehet tuli vastaan oven suulle sen oloisena, että nyt näytetään tädille mistä kana pissii, eli katsos, tästä ne pyyhkijät laitetaan.. ei ne silti toimineet. Sain toisen auton, vielä lommoisemman, jonka sivuovi oli niin syvällä lommolla, että se oli pitänyt lukita, sitä ei voinut avata, mutta merkkivalo paloi merkiksi että ovi on auki. Kuskin penkki keikkui irti, se piti olla takaseinää vasten että pysyi paikallaan.. palautin senkin ja sain rahat takaisin.
      Muuttoporukka odotteli, soitin melkein itkun kanssa Paku Ovelle ja sain aivan mielettömän siistin ja täysin toimintakuntoisen auton, ja mielettömän hyvän palvelun.

    • Anonyymi

      Minulla ei ollut bensakuittia, niin tuli 40€ lasku. Eikä mitään mahdollisuutta keskustella asiasta. Lisäksi autot ovat kauheassa kunnossa, täynnä vikoja. Jatkossa vuokraan pakettiautot muualta.

      • Anonyymi

        Eikö sinua pyydetty kysymään kuittikopiota huoltamolta? Minulle se neuvottiin, sain kuittikopion eikä mitään lisäkuluja tullut.


    • Anonyymi

      Kertokaapa, miten sen kuntoisilla autoilla ylipäätään on mahdollista pyörittää yhtään mitään laillista bisnestä?

      Joku hyväveli-systeemi täytyy olla siinä takana, sillä ei menis yksikään läpi katsastuksesta.

      Mikä taho on se, johon on paskafirman voi käräyttää? Kun Karpoakaan ei enää ole.

      • Anonyymi

        Business pyörii noissa lisälaskuissa. Eikö se nyt ole moneen kertaan tullut edellisistä viesteistä ilmi. He saavat siis paljon enemmän rahaa noista lisälaskuista kuin itse pakun vuokraamisesta.


      • Anonyymi

        Saahan autossa olla lommo? Jos omassa autossasi on lommo, niin ei mene katsastuksesta läpi?


    • Anonyymi

      Olisinpa tullut lukemaan näitä kommentteja ennenkuin erehdyin vuokraamaan pakun. Tosiaan auto oli todella likainen ja katsastuskelvoton. Tuulilasin halkeamat eivät olisi ikinä menneet katsastuksesta läpi.
      Suurimmat ongelmat tulivat asiakaspalvelun suunnasta, soitin tuntia ennen palautusta onko ok että auto palautuu mahdollisesti vartin myöhässä, koska sain vartin myöhässä auton käyttöön, koska firmaa ei löytynyt ja kyltin edessä oli jokin lava joten minulla meni etsiessä vuokrapaikkaa n. 30 min. Minulle huudettiin puhelimessa, syytettiin valehtelijaksi,, ja alettiin puhumaan lisäkuluista jotka myöhästymisestä aiheutuivat. Tuli myöskin prks sanoja. Kun mieshenkilön käytös (epäilen että on itse omistaja, koska tuskin kukaan työntekijä tuohon malliin edes huutaisi) ja kun en suostunut lisäkuluja maksamaan tuon huudon jälkeen vaan tiedustelin hlön nimeä kenen kanssa puhuin, lyötiin luuri korvaan. Seuraavana arkipäivänä sitten tupsahtikin 65 EUR lisälasku, josta kävin puolen tunnin keskustelun firman kanssa. Aion eskaloida asian, mutta tiedoksi kaikille.
      -Toiminta on epäkunnoittavaa, asiakkaille kiroillaan ja huudetaan
      -heidän järjestelmään oli kirjattu virheellisiä kommentteja, joitan en ollut sanonut, ja sen perusteella laskutettiin
      -kalusto on järkyttävässä kunnossa ja vaarallista käyttää.

      Suomi on täyttä vastuuntuntoisia ja rehtejä yrittäjiä, joten tukekaamme heitä, ja jättäkäämme huijaritoimijat väliin.

    • Anonyymi

      Vuokrasin pakettiauton ko firmasta. Paku oli ajokelvoton. 70kmh vauhdissa auto tärisi niin voimakkaasti kurvissa että luulin auton hajoavan siihen paikkaan. Auto oli hengenvaarallisessa kunnossa. Auto oli vuokralla lauantaina. Keskiviikkona ottivat yhteyttä että autoa ei ollut tankattu, vaativat kuittia keskiviikkona.,muutoin jos ei kuittia tule vuorokauden sisällä, joudun maksamaan 50e. Soittaa pystyi maksulliseen palvelunumeroon pakukympillä yritykseen. Asia selvisi kun soitin huoltoasemalle, mistä lähettivät kuitin minulle ja minä edelleen sen vuokraajalle. Täysi kusetusforma, joka yrittää (ja onnistuukin siinä usein) suunnitellulla harhaituksella rahastaa näin asiakkaitaan. Käyttäkää jotain muuta vuokrausfirmaa, se on mu n suositus. Ties mitä muuta kusetusta harrastavat?

      • Anonyymi

        Se verran vielä, että tämä toiminta miten yrittävät rahastaa ylimääräistä rahaa, ei oikein lain silmissä kestä päivänvaloa. Ilmiselvästi vaan lähettelevät laskuja naftousta ym paskoo. Selkeästi suunniteltu prosessi. Myös vuokranantajaan kohdistuu vastuita ja velvoitteita. Eivät he voi ruveta muutaman päivän päästä väittämään että autoa ei ole tankattu. Kuitti ei todista että mihin autoon nafta on tankattu ja tuliko tankki täyteen. Autoissa on tunnistin, mistä näkee, että missä auto on kulkenut, esim onko auto ollut huoltoasemalla. Ei pidä uskoa tätä yritystä, näissä vaateissaan. Oikeudessa ei varmasti mene läpi. Jos sinulla on esim kaveri todistamassa, vaikka ei olisikaan kuittia, että olet tankannut auton, oikeudessa häviävät varmasti. Esim kaupungeista löytyy ilmaisia lakimiehiä, jotka auttavat tarvittaessa sinua kyllä, ilmaiseksi. Yrittivät meikäläiselle selittää, että olen tankannut vain kuusi litraa, vaikka olin ajanut 50 km. Kuulemma pitää tankata 1,5 litraa / 10 km 😁😁😁 mutta kun ei mahtunut tankkiin. 😁😁😁. Kaikkee typerää väittävät, että voisivat viedä rahasi. Satun olemaan asianajajan kaveri ja hän oli sitä mieltä että minun asiani ei ainakaan olisi missään nimessä mennyt oikeudessa läpi ja yritys ei saisi perittyä vaatteitaan minulta. Yrityksen lisähintaperintä on yrityksen yksipuolinen näkemys asiassa. Jos maksat niin häviät pelin. Älä maksa, jos olet toiminut sovitusti, mieluummin käytä jotain muuta vuokrayritystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se verran vielä, että tämä toiminta miten yrittävät rahastaa ylimääräistä rahaa, ei oikein lain silmissä kestä päivänvaloa. Ilmiselvästi vaan lähettelevät laskuja naftousta ym paskoo. Selkeästi suunniteltu prosessi. Myös vuokranantajaan kohdistuu vastuita ja velvoitteita. Eivät he voi ruveta muutaman päivän päästä väittämään että autoa ei ole tankattu. Kuitti ei todista että mihin autoon nafta on tankattu ja tuliko tankki täyteen. Autoissa on tunnistin, mistä näkee, että missä auto on kulkenut, esim onko auto ollut huoltoasemalla. Ei pidä uskoa tätä yritystä, näissä vaateissaan. Oikeudessa ei varmasti mene läpi. Jos sinulla on esim kaveri todistamassa, vaikka ei olisikaan kuittia, että olet tankannut auton, oikeudessa häviävät varmasti. Esim kaupungeista löytyy ilmaisia lakimiehiä, jotka auttavat tarvittaessa sinua kyllä, ilmaiseksi. Yrittivät meikäläiselle selittää, että olen tankannut vain kuusi litraa, vaikka olin ajanut 50 km. Kuulemma pitää tankata 1,5 litraa / 10 km 😁😁😁 mutta kun ei mahtunut tankkiin. 😁😁😁. Kaikkee typerää väittävät, että voisivat viedä rahasi. Satun olemaan asianajajan kaveri ja hän oli sitä mieltä että minun asiani ei ainakaan olisi missään nimessä mennyt oikeudessa läpi ja yritys ei saisi perittyä vaatteitaan minulta. Yrityksen lisähintaperintä on yrityksen yksipuolinen näkemys asiassa. Jos maksat niin häviät pelin. Älä maksa, jos olet toiminut sovitusti, mieluummin käytä jotain muuta vuokrayritystä

        Moro, täällä kanssa yrittävät tätä, ja lasku on perään jo laitettu ja tämä laskuhan menee sitten perintäfirmaan, eli lakimiestä vaan soittelemaan perään siis? Älkää kukaan vuokratko tältä firmalta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, täällä kanssa yrittävät tätä, ja lasku on perään jo laitettu ja tämä laskuhan menee sitten perintäfirmaan, eli lakimiestä vaan soittelemaan perään siis? Älkää kukaan vuokratko tältä firmalta!!

        Maksa pois, ja unohda, pääset helpoimmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa pois, ja unohda, pääset helpoimmalla.

        Niin, ja kun kaikki maksaa, niin hommahan jatkuu vaan.. Mikähän on firman tienestien prosenttiosuus näissä kusetuslaskuissa? Tuhraantu pari minuuttia siinä heidän palautuslaatikolla ja tuli myöhästymisestä laskua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kun kaikki maksaa, niin hommahan jatkuu vaan.. Mikähän on firman tienestien prosenttiosuus näissä kusetuslaskuissa? Tuhraantu pari minuuttia siinä heidän palautuslaatikolla ja tuli myöhästymisestä laskua

        No jos haluat uhrata aikaasi ja rahaasi siihen oikeudenkäyntiin sen puolesta että firma lopettaisi toimintansa niin onnea matkaan.

        Helpolla pääsee kun maksaa pois ja ottaa opikseen ja ehkä valittaa sitten täällä ääneen.


    • Anonyymi

      en suosittele ! huijarifirma!!! jos palautat minuutin myöhässä ne laskuttaa 110 e !!!!!

      • Anonyymi

        Juuri näin. Toimintatavat ja ansaintamalli on muuttunut. Asiallisia toimijoita on pk-seutu täynnä, vuokratkaa auto muualta.


      • Anonyymi

        Eikös se ole ihan oikein että jos myöhästyt niin maksat? Soittaa voi lisäajoista mutta ikävä kyllä sun pitää ihan itse tarkistaa mitä kello on. Ja seuraava asiakas odottaakin jo kun sä olet myöhässä. Mitä itse sanoisit jos sun edellä oleva on myöhässä etkä saa ajoissa sun varaamaa autoa. Varmaan raivoaisit somessa. 😀


    • Anonyymi

      Tein virheen vuokraamalla pakun kyseiseltä firmalta. Eka ja vika kerta samalla. Eka koodi toimi, mutta siellä ei ollut avainta. Soitto palvelunumeroon ja sain uuden koodin. No, se ei tietenkään toiminut. Uusi soitto ja sitten sain lopulta avaimen. Tähän pelleilyyn oli mennyt 9 min vuokra-ajasta. Parkkihallin avainkortti ei toiminut. Taas meni minuutteja vuokra- aikaa hukkaan.

      Auto oli luokattoman surkea tapaus. Sivuovea ei saanut auki ja lukot toimi miten sattuu. Palautus tarkalleen sovittuna aikana, mutta portista ei edelleenkään sillä avainkortilla päässyt kulkemaan. Muutama minuutti yli vuokrausajan puhelimeen kilahti viesti myöhästymisestä 90 15€. Ja edelleenkään avaimenkoodi ei toiminut. Yritin soittaa, mutta kukaan ei vastaa. Vasta toisella yrittämisellä vastattiin. Puhelimessa mieshenkilö alkoi huutamaan ja raivoamaan mulle. Huusi mulle miksi soitan sinne vappuna ja huudan ja kiroilen hänelle. Olin kylläkin rauhallinen enkä huutanut. Aikansa raivosi ja iski luurin korvaan. Hetken sain odotella ennenkuin avasi lokeron mihin avain laitetaan. Varmaan senkin tarkoitus oli vain saada lisäminuutteja myöhästymiseen.

      Mielenkiinnolla odotan mitä tämä pelleily vielä tuo tullessaan.

      • Anonyymi

        Nykyisin kun on internet, niin ei kannata oikeastaan syöksyä pää edellä mihinkään. Minä ainakin googletan joka firman ja palvelun, ennenkuin sekaannun mihinkään.

        Olin mm. harkitsemassa kyseiseltä firmalta pakettiauton vuokraamista, mutta ei, sitä en tule koskaan tekemään.

        Tietysti aina ei kaikkea ehdi selvittämään, mutta jos vaan mahdollista niin sen teen.

        Toivotaan että selviät alle 1000 euron, eiköhän sieltä vielä tule perään lasku naarmuista jotka on korjattu.


      • Anonyymi

        Mitähän mahdat kympillä odottaa? Rolls Royce? Minä vuokrasin kahdeksi tunniksi ja sain sen mitä halusin: romulla pakulla romut paikasta A paikkaan B ja se oli siinä. No problem. Mitä te ruikutatte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän mahdat kympillä odottaa? Rolls Royce? Minä vuokrasin kahdeksi tunniksi ja sain sen mitä halusin: romulla pakulla romut paikasta A paikkaan B ja se oli siinä. No problem. Mitä te ruikutatte

        Ihmiset taitaa ruikuttaa sitä, että usein tuohon pisteestä A pisteeseen B sisältyy jonkinlainen, jos ei suoranainen huijauksen yritys niin ainakin pienen kepulin yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän mahdat kympillä odottaa? Rolls Royce? Minä vuokrasin kahdeksi tunniksi ja sain sen mitä halusin: romulla pakulla romut paikasta A paikkaan B ja se oli siinä. No problem. Mitä te ruikutatte

        Malli esimerkki ihmisestä joka ei ole ikinä vuokrannut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän mahdat kympillä odottaa? Rolls Royce? Minä vuokrasin kahdeksi tunniksi ja sain sen mitä halusin: romulla pakulla romut paikasta A paikkaan B ja se oli siinä. No problem. Mitä te ruikutatte

        Sellaisia tyhjätaskuja te olette, vanhoilla romuilla ajatte muutenkin ja kun lainapakua tarvitsette niin sekin pitää olla vanha raato mahdollisimman halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia tyhjätaskuja te olette, vanhoilla romuilla ajatte muutenkin ja kun lainapakua tarvitsette niin sekin pitää olla vanha raato mahdollisimman halvalla.

        Ja se auton laatu ja hinta oikeuttaa kusettamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se auton laatu ja hinta oikeuttaa kusettamiseen?

        Höpö höpö, pääkaupunkiseutuhan on väärällään monikansallisten isojen autovuokraamoiden toimipisteitä ja valikoimissa on myös pakuja. Sieltä vaan haet kunnon pelit ja vehkeet, vai eikö sinulla todellakaan ole rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, pääkaupunkiseutuhan on väärällään monikansallisten isojen autovuokraamoiden toimipisteitä ja valikoimissa on myös pakuja. Sieltä vaan haet kunnon pelit ja vehkeet, vai eikö sinulla todellakaan ole rahaa?

        En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta omalla kohdallani tilanne on se, että elämiseen jää noin 500 euroa / kk. Eli syöminen, vaatteet, terveydenhuolto, parturi ym ym.

        Siltikään en mene hakemaan tuolta pakettiautoa siinä vaiheessa kun sitä tarvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, pääkaupunkiseutuhan on väärällään monikansallisten isojen autovuokraamoiden toimipisteitä ja valikoimissa on myös pakuja. Sieltä vaan haet kunnon pelit ja vehkeet, vai eikö sinulla todellakaan ole rahaa?

        Miksi, trolli, sivuutit hänen kysymyksensä? Etkö kykene vastaamaan kysymykseen? Oletko matalaälyinen idiootti, niin kuin paskaa kympillä - kusetusyrityksen molopäät? Oikeuttaako auton laatu ja hinta kusettamaan? Osaatko vastata tähän kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia tyhjätaskuja te olette, vanhoilla romuilla ajatte muutenkin ja kun lainapakua tarvitsette niin sekin pitää olla vanha raato mahdollisimman halvalla.

        Tässä ei ole kyse pelkästä autosta, vaan siitä, että mikään muukaan ei toimi. Ei palautus, ei avainlaatikot, syytellään naarmuista, jotka tulleet aiemmin jne. Kaikki järjestetty niin, että saadaan ylimääräistä laskutettaa asiakkaalle päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, pääkaupunkiseutuhan on väärällään monikansallisten isojen autovuokraamoiden toimipisteitä ja valikoimissa on myös pakuja. Sieltä vaan haet kunnon pelit ja vehkeet, vai eikö sinulla todellakaan ole rahaa?

        Entä jos vuokraaja kuvittelee tulevansa suomalaisia yksityisyrittäjiä monikansallisten firmojen sijaan?


    • Anonyymi

      Olisipa pitänyt käydä näitä lukemassa..huikea kokemusta aamulta 2.8 kun kävin kuittaamassa pakun Espoon Entressen automaatista...kolhuisin paku mikä rivistöstä löytyi ja pakki ei toiminut..soitto firmaan...ensin ohjattiin tekniselle puolelle josta ei vastattu...uusi soitto ja lieneekö ollut omistaja jolle huomautin asioista ja päälle sain pelkkää vittuilua sekä että ole ylimielinen jne...eikä tarvitse tänne enää soitella ..no sain toisen auton kuitenkin koska oli kiire hoitaa muutto...vietiin kamoja Lahteen ja kun olin siellä tuli txt viesti ettei auto saa viedä Uudenmaan ulkopuolelle ja siitä tulee 200€ lasku....mistään en ole nähnyt tekstiä että se olisi kiellettyä..nyt odotellaan.. vika kerta kun sieltä vuokraan enkä suosittele kellekään..

      • Anonyymi

        Ai olet sokea vai lukutaidoton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai olet sokea vai lukutaidoton?

        Ai olet idiootti etkä ymmärrä, että missään ei suoranaisesti kielletty viemästä ajoneuvoa Uudenmaan ulkopuolelle? Ai olet matalaälyinen kusettava typerys, jonka mielestä on hyväksyttävää, että tässä maassa on yrityksiä, joiden koko bisnesmalli perustuu ihmisten röyhkeään pelotteluun kusettamalla heitä?


    • Anonyymi

      Hu hu, olen vuokrapakua vailla, mutta näitä juttuja kun lukee niin pitää vielä harkita mistä sen vuokraan

    • Anonyymi

      Onneksi on asiallisia autovuokraamoja olemassa, mm isot kansainväliset ja esim Scandiarent, Eurorent jne...

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0be0b4c3-d551-40e8-ab14-ba45e547b1f7


      Paku Kympillä -vuokraamo herättää raivoa – puhelutallenne näyttää, miten yritys suhtautuu reklamaatioon: ”Mikä sinä luulet olevasi!”
      Paku Kympillä-autovuokraamosta tulvii valituksia kuluttajaviranomaisille.

      Moni on saanut PakuKympillä-vuokraamosta kiistanalaisia laskuja.

      Pääkaupunkiseudulla toimiva Paku Kympillä -vuokraamon lähettämät jälkilaskut suututtavat asiakkaita.

      Aiheettomiksi koettujen tankkauslaskujen lisäksi valituksia on tullut muun muassa vuokra-ajoista ja autojen huonosta kunnosta.

      Halpa voi tulla kalliiksi.

      Lyhytaikaisissa muutto- ja tavarakuljetuksissa suosittu Paku Kympillä -autovuokraamo on suututtanut monet sen palveluja käyttäneet asiakkaat.

      Keskustelupalstoilla kerrotaan toinen toistaan ikävimmistä kokemuksista, surkeassa kunnossa olevista loppuun ajetuista likaisista autoista ja tankkaukseen liittyvistä jälkilaskuista.

      Paku Kympillä on tuttu myös kuluttajaviranomaisille, joille tulvii yhteydenottoja kyseisen vuokraamon toiminnasta.
      Yllättäviä kuluja

      Paku Kympillä-vuokraamon verkkosivuilla luvattu kympillä tunti ja 1,5 litraa per 10 kilometriä on voinut muuttua jopa satojen eurojen laskuksi.

      Keskustelupalstoilta – samoin kuin kuluttajaviranomaisille tulleista yhteydenotoista paljastuu, että useimmat ongelmat liittyvät pakujen tankkauksiin. Myös aika- ja aluerajojen ylitykset ovat aiheuttaneet monelle yllättäviä lisäkuluja.

      Yksi pettyneistä asiakkaista on Helsingin yliopiston ympäristömuutoksen professori Atte Korhola. Hän pitää vuokraamon toimintaa törkeänä jälkirahastuksena.

      Korhola kertoo Iltalehdelle harmistuneensa ensin auton siivottomuudesta ja rähjäisyydestä, mutta suuttuneensa toden teolla vasta vuokrauksen jälkiselvittelyissä.

      Korhola oli noutanut netistä varaamansa pakettiauton Helsingin Kalliosta 7. heinäkuuta kello 9 aamulla. Hänen tarkoituksensa oli viedä maalle pienehkö huonekalukuorma ja palauttaa auto alkuillasta kello 19 mennessä.

      Korhola oli puhelimitse sopinut asiakaspalvelun kanssa, että hän aikaistaakin noudon yhdellä tunnilla. Jälkikäteen lähetetystä laskusta kuitenkin ilmeni, että vuokraamo oli Korholan tietämättä aikaistanut myös palautuksen tunnilla. Näin se peri asiakkaaltaan 105 euron myöhästymis- ja lisäaikamaksua.


      Tosin ”yliaika” oli vain yksi Korholalle jälkikäteen toimitetuista vaatimuksista.

      Auton palautusta seuraavana päivänä hänelle oli lähetetty yhteensä 160 euron ”kohtuullistettu” lasku, jossa vaadittiin korvausta myös sopimusrikkomuksesta:

      Korhola oli ajanut Uudenmaan ulkopuolelle tietämättään, että se oli vuokrausehtojen mukaan kielletty. Maakuntarajan ylittäminen näkyi vuokraamon päätteellä, sillä firman pakuissa on seurantalaitteet.

      Korholan mielestä sopimusehdoissa kyseinen pykälä on tulkinnanvarainen - ensin on ehdoton kielto viedä autoa Suomen rajojen ulkopuolelle, sen jälkeen todetaan ”Ajoneuvot vuokrataan lyhytaikaiseen kuljetustarpeeseen Uudenmaan alueelle”.

      – No, tuon ”sopimusrikkomuksen” kyllä sitten maksoin, Korhola sanoo.

      unsas viikko auton palautuksen jälkeen Korholalle tuli sähköpostissa toinen lasku. Kyse oli tankkauslaskusta lisäkuluineen, 189,81 euroa.

      Korhola oli kuitenkin tankannut autoon noin 30 litraa dieseliä vain kymmenen minuuttia ennen sen palauttamista parin korttelin päässä sijaitsevaan nouto- ja palautuspisteeseen. Määrä vastasi hänen mukaansa ajettuja kilometrejä, ja tankki jäi täydemmäksi kuin mitä se oli lähtiessä.

      – Enempää sinne ei mahtunut. Tankkasin sen piripintaan, Korhola sanoo.

      Soitto vuokraamoon herätti Korholassa lähinnä epäuskonsekaista suuttumusta. Asiakaspalvelunumeroon vastannut mies suhtautui tankkausasiaan ja auton tarkastukseen lähinnä asiakasta halveksuvasti: ”Höpöhöpö! Mikä sinä luulet olevasi!”

      Kun Korhola lopulta ilmoitti vievänsä asian kuluttajaviranomaisille, asiakaspalvelija totesi, että ”Vie vaikka kirkkokapituliin!”.*

      Korhola joutui lopulta palaamaan huoltamolle, mistä hän sai kassajärjestelmästä tulostettua tankkauskuittinsa. Sen perusteella aiheeton lasku mitätöitiin – 5 euron toimistokulua lukuun ottamatta.

      • Anonyymi

        Kuvitella, että tuollaisia paskayrityksiä on olemassa. Kaikki liikevoitto tulee kusetuksista. Tuokin molopää toimitusjohtaja yrittää tuossa valehdella, että kaikki on asiakkaiden syytä, vaikka todellisuudessa tuon firman liikevoitto tulee siitä, että tarkoituksella yritetään saada ihmiset tekemään "virheitä" ja lähetetään mihinkään perustumattomia laskuja. Ihmiset sitten peloissaan maksavat nämä laskut, koska ajattelevat pääsevänsä helpommalla. Jos kaikki nämä kusetukseen perustuvat paskalaskut vie eteenpäin ilman pelkoa, niin yksikään niistä ei mene läpi.

        Samaan malliin perustuu Hedman partnersin kiristys-ja pelottelukirjeet.


    • Anonyymi

      Atte Korhola oli ajanut Uudemnaan ulkopuolelle, joka on sopimusehdoissa kielletty. Ei kai kukaan vuokraa kympillä pakua, mikäli siihen voidaan ajaa moottoritellä helposti 1000km päivässä. Hinta ilmeisesti perustuu siihen, että autolla yleensä ajetaan taajamassa ja näin kilometrit jäävät maltillisiksi. Onhan muitakin autovuokraamoja, mutta niissä joutuu maksamaan käyvän hinnan vuokrauksesta. Korholaa taisi halpuus houkuttaa ja sopimusehtojakin piti vielä rikkoa. Ei tässä vuokraamo rikkonut sopimusehtoja vaan asiakas, mutta Korhola silti soittelee iltapäivälehtiin asiasta. Näitä nillittäjiä aina löytyy.

      • Anonyymi

        10 € on tuntihinta. 1000 km ajamiseen kuluu vähintään 13 h aikaa, jolloin hintakin on aivan toinen. Lisäksi asiakas maksaa polttoainekulut, joten ei se vuokrauksen hinta todellakaan ole 10 €. Mitä väliä sillä muuten on, miten paljon autolla ajetaan, jos siitä kerran maksetaan? Ei kai autoa seisomaan vuokrata? Sitäpaitsi, pitempi yhtäjaksoinen ajo rasittaa autoa paljon vähemmän kuin katkonainen kaupunkipyörittely. Mitä Korholaan tulee, hän oli tankannut autonsa aivan asiallisesti, mutta silti virheellisestä tankkauksesta laskutettiin. Auton viennin toisen kunnan alueelle hän maksoi. Itse en olisi muuten maksanut aiheettomasti lähetetyn laskun toimistokulujakaan.


      • Anonyymi

        Moro Hannu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro Hannu!

        Ai! No moi vaa sullekkii ylimielinen paskianen T hannu


      • Anonyymi

        Katos, tais oikee toimari tulla kommentoimaan. Toimarille tiedoksi, vaihda nimes ja pakene maasta, sun mainees on täys 0, samoin lastes. Just tollanen "yrittäjä"pilaa muiden maineen. Paljonko on työntekijöiden vaihtuvuus firmassasi? Epäilen että huutopolitiikalla erittäin suuri. Olet kuin rakennusliike kemppe.


      • Anonyymi

        Ohjeteksti oli ollut epäselvä:
        "Ensin on ehdoton kielto viedä autoa Suomen rajojen ulkopuolelle, sen jälkeen todetaan ”Ajoneuvot vuokrataan lyhytaikaiseen kuljetustarpeeseen Uudenmaan alueelle”.

        Ensin puhutaan Suomen rajoista ja sitten Uudenmaan alueesta.


      • Anonyymi

        Ehdotan selvyyden vuoksi firman uudeksi nimeksi ”Vain Uudenmaan pakuja”. Tuollaista klausuulia tuskin on missään muussa autovuokraamossa.


    • Anonyymi

      Ja ko. firman hinnastossa näkee mistä tulos tulee:


      Toimitus- ja lisäpalvelumaksut:

      - Myöhästymismaksu on 90€ 15€ / alkava tunti mikäli Asiakas on myöhässä, eikä lisäajasta ole sovittu
      - Polttoaineveloitus, vain etukäteen sovittuna, 0,40€ / km. Polttoaineen minimiveloitus on 5€
      - Tankkaamatta palautetun auton tankkaus: 50 € 0,40 € / ajettu km
      - Omista astioista tankkaaminen 180 €
      - Avaimen palautus ohjeiden vastaisesti: 100 €
      - Liikasuorituksen palauttaminen 10,00 €
      - Viitteettömän tai virheellisen maksusuorituksen selvittäminen 10,00 €
      - Eräpäivän muuttaminen / maksusuunnitelma: 5,00 €
      - Siivous alkaen: 50 €
      - Ajoneuvon luvaton luovuttaminen kolmannen osapuolen käyttöön: 250 €
      - Petokseen liittyvien asioiden selvittely: 100 €/h
      - Sopimusrikkomusmaksu: 175 €
      - Valojen päälle jättäminen: 80 €
      - Uuden avaimen teettäminen: 295 €
      - Löytötavaran käsittely ja säilytys (maks. 14 vrk): 20 €

      Ajoneuvoa ei saa viedä Suomen rajojen ulkopuolelle. Ajoneuvot vuokrataan lyhytaikaiseen kuljetustarpeeseen Uudenmaan alueelle.

      Maksamattomista maksuista sekä vahingoista Vuokraamo perii veloitettavan summan lisäksi 50€:n käsittelymaksun. Vuokraamolla on oikeus antaa Asiakkaan tiedot poliisille tai rikosoikeudellisen maksun antajalle. Tällaisissa tapauksissa vuokraamo perii veloitettavan summan lisäksi 50€:n käsittelymaksun.

      Mahdollisesta poliisi-ilmoituksesta Vuokraamolla on oikeus periä 150€:n käsittelymaksu.

      jne

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joskus on noitakin tullut vuokrattua, kun on rakennushommissa tarvinnut nopeasti tavaraa.

      Ensinnäkin autot ovat todella huonokuntoisia. Itse olen kuvannut koslat ennen vuokrausta ja vuokrauksen jälkeen. Erityisesti polttoainemittari pitää kuvata ja oma tankkauskuitti pitää tallessa.

      Homma toimi vielä jotenkin silloin, kun omistaja pyöritti lafkaa yksin. Niistä tapaamisista ei ole huonoja muistoja. Homma levähti sitten firman kasvun jälkeen. Autot ovat entistä huonompia ja palvelu meni vittuiluksi.

      Meillä on nyt pysyväismääräys: kukaan ei saa vuokrata kyseisen yrityksen "autoja", koska ne ovat liian huonokuntoisia ja koska palvelu ei toimi.

    • Anonyymi

      Parisen vuotta sitten vuokrasin pakun kyseiseltä firmalta. En koommin osaa sanoa miten homma toimii tänäpäivänä, sillä eipä sen kokemuksen jälkeen ole halunnut tätä vuokraamoa käyttää.

      Ihan ensimmäisenä pakettiauton luovutus myöhästyi, sillä koko puljun työntekijää ei näemmä voinut kiinnostaa tulla ajoissa töihin, saati pahoitella omaa myöhästymisestään. Ei siinä muuten mitään, mutta kun joillakin ihmisillä voi olla aikataulu. Noh, pakuun vihdoin saatiin avain. Autona oli loppuunajettu ja uskomattoman rähjäinen Fiat Ducato. Kyljet niin lommoilla ja naarmuilla, ettei olisi tuskin huomannut vaikka autolla olisi vedetty Kehä 1:llä päin meluvallia. Auton kännistyessä mittariin jäi palamaan iloisesti moottorin merkkivalo, eikä oikeanpuoleisen peilin sähkötoiminen säätö toiminut lainkaan koko farssissa. Eipä voinut koko peilistä nähdä lainkaan mitään auton oikealle puolelle. Hyvä siinä lähteä kääntymään oikealle, kun ei voi millään tietää ryntääkö auton oikealta puolelta pieni lapsi, biisonilauma tai ruotsinlaiva. Kukaan täysjärkinen ei tuollaisella autolla halua lähteä ajamaan toiselle puolelle kaupunkia liikenteen seassa, joten halusin toisen auton. Uskomatonta mutta totta, viimeaikaisten uutistenkin johdosta asiakaspalvelualttiutta oli kuitenkin sen verta, että toinen auto saatiin. Tässä toimi melkein kaikki, vaihdelaatikko vaan räsähti aina kivasti vaihdetta vaihtaessa, noin puolet ovista meni lukkoon ja kääntäessä autoa edestä kuului helvetinmoinen kolina. Tässä vaiheessa oli jo oikeasti kiire päästä liikenteeseen, kun tähän koko perseilyyn oli mennyt aikaa 15 min. Ihmettelen edelleen ettei tuokaan auto hajonnut kesken huiman 30km pituisen matkan aikana. Liekö tuo Uudenmaan rajoituksenkin olevan voimassa senkin takia, ettei nuo ruosteiset metalliämpärit kestä ajoa pidemmälle.

      Kaikissa muissa käyttämissäni vuokraamoissa autot ovat olleet hyväkuntoisia, siistejä ja palvelu ystävällistä. En voi suositella Pask... siis Pakukympillä, ellet ole masokisti.

      • Anonyymi

        Uudenmaan rajoitus on tarpeen, sillä kauempaa noita ei kannata enää hinata, kun hajoavat.


    • Anonyymi

      Meillä kanssa ko. paskafirman normimenettely; totaalinen romu tarjottiin vuokralle, no oli pakko ottaa kun ei Kaaren kattoparkissa ketään ollut paikalla eikä ollut aikaa alkaa ko. paskafirman kanssa selvittelemään asioita ja odottelemaan hankilökuntaa paikalle.

      Auton palautuksen jälkeen, juuri sen sopimuksessä ilmoitetun viisi vai seitsemän päivän sisällä, tuli lisälaskut tankkauksesta. Oli kuvat mittarista ennen ja jälkeen (käytäntö joka toimii ympäri maailmaa) - ei riitä, pitää olla videokuvaa siitä kuinka tankkaat sen romun ja lisäksi videokuvaa kuinka tulostat kuitin tankkauksesta.

      Asiakas"palvelu" on puhdasta vittuilua ja sillä sekunnilla kun vuokrausrahat on maksettu firmalle niin susta tulee asiakkaan sijaan firman silmissä varas ja terroristi jota kohdellaan sen mukaan.

      Firman hinnastao tosiaan kertoo ihan suoraan sen, mikä on tämän firman liikeidea. HOUKUTELLAAN PIHEJÄ IHMISIÄ VUOKRAAMAAN ROMUPAKU TODELLA HALVALLA, JA PERÄÄN SITTEN LAITETAAN ERILAISILLA TEKOSYILLÄ MONENLAISIA JÄLKILASKUJA SATOJEN EUROJEN EDESTÄ!!!

      Firma on jatkuvasti kuluttajariitalautakunnassa näistä huijauslaskuistaan. Firman toimitusjohtajaa Hannu Tiilaa se ei kuulema haittaa, koska hänen omien sanojensa mukaan ASIAKAS EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN. Iltalehden nauhoitetussa puhelussa Hannu toteaa asiakkalle "mikä sinä luulet olevasi" ja kun asiakas toteaa vievänsä asian kuluttaja-asiamiehelle niin Hannu toteaa ylimielisesti "vie vaikka tuomiokapituliin - ihan sama"

      Tämä kertoo tietysti kaiken siitä millainen ihminen Hannu Tiila on, mutta se kertoo kyllä kaikille pakettiauton vuokraamista harkitseville, että tästä henkilöstä ja mistä tahansa firmasta jota hän pyörittää kannattaa pysyä todella kaukana.

      ÄLÄ OLE MISSÄÄN TEKEMISISSÄ PAKU KYMPILLÄ TOIMINNAN KANSSA!! Ellet halua maksaa siitä kahdenkympin vuokrauksesta 400€ ja käyttää päiviä asioiden selvittelyyn.

      • Anonyymi

        Eiköhän tämä julkisuus tehoa firman boikottiin. 👎🏿💩


      • Anonyymi

        Sillähän saadaan vuokraukseen kunnon kate kun tuon nimellisen "kympin" päälle laitetaan kaikenlaisia lisiä. Onneksi on olemassa kunnollisiakin autovuokraamoita, joista saa pakettiautonkin jos on asianmukainen vuokraaja. Joidenkin henkilöiden ainoa vaihtoehto on tuo PakuKympillä kun muut eivät suostu vuokraamaan autoa.


      • Anonyymi

        On tullut vuokrattua, eikä missään ollut kyllä mainintaa, että kuva pitää ottaa mittarista, eikä videokaan? Tankkauskuitti pitää esittää jos on tarve. Pitää osata lukea ja toimia niin kuin pitää. Ei sen kummempi asia. Taitaa olla ihan paskanpuhuja tämäkin kommenttaattori kuten moni muukin. kaikkea netissä ei kannata uskoa. Ihan huuhaa homma some.


    • Anonyymi

      Pitää jakaa tämän firman liiketoiminta mallia ettei vaan kukaan sotkeennu siihen.

    • Anonyymi

      Traficomin sivuilta on helppo tarkistaa, onko ne autot edes liikennekelpoisia, vakuutettuja ja katsastettuja. Kunto ei viittaa katsastukseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Selkeästi kyse ei ole asiakkaiden huolimattomuudesta tai sopimusrikkomuksista vaan tämä on ihan liiketoimintamalli. Rahat kerätään pilkkujen viilauksesta eikä pakujen vuokrauksesta, tämän näkee suoraan joustamattomuudesta ja asiakaspalvelun luonteesta. Omistaja todennäköisesti saa paljon puheluita reklamaatioista yms. Joten tyly asiakaskohtaaminen on hänelle helpompaa kuin normaali asiakaspalvelu. PakuOvelle on hyvä.

      • Anonyymi

        Osuit naulan kantaan. Jostakin voitto on otettava, palvelu on surkeuden esikuva.


    • Anonyymi

      Pakut on ihan kauheita likaisia romuja sekä ulkonäöltään että ajaa. Mitä auttaa ottaa kuvia laskemiseen ennen ja jälkeen ajon, kun kahden käden sormet eivät riitä virheiden määrittelyyn. Koko kylki saattaa olla yhtä ja samaa naarmua ja tippuvia peilejä ja osia. Vuokrausehdot pitää lukea suurennuslasilla, ettei tule yllätyksiä, sillä firman voitto muodostuu ilmeisesti ns. sopimusrikkomuksista sekä -ylitteistä (tankkaus, yliaika, lääninrajan ylitys...). Sen takia joka asiasta laskutetaan kaksin käsin.

      Tuo ei kuitenkaan ole pahinta, sillä pahinta on TJ:n suhtautuminen asiakkaisiin. Nauhalta kuultuna toimitusjohtaja on aivan pihalla asiakaspalvelusta, ja tuskin on saanut koulutusta missään asiassa. Puhuu maksaville asiakkaille kuin pahimmille vihamiehilleen. Oikea törkimys.

      Tuo mies pitäisi roudata vihanhallintakurssille, sen verran karseaa on kuunnella tuon miehen tekstejä.

      Iltalehti: "Paku Kympillä -vuokraamo herättää raivoa – puhelutallenne näyttää, miten yritys suhtautuu reklamaatioon: ”Mikä sinä luulet olevasi!”"

      Asiakas äänestää jaloillaan eli miettikää kaksi kertaa. Paku kympillä voi tulla todella kalliiksi.

      • Anonyymi

        "Tuo mies pitäisi roudata vihanhallintakurssille, sen verran karseaa on kuunnella tuon miehen tekstejä."
        Tiedän sopivamman paikan.


    • Anonyymi

      Onkohan nuo autot pelastettu romikselta, ei samanlaisia liikenteessä näe.

      • Anonyymi

        Uskokaa tai älkää, mutta kun katsoo tämän firman nettisivuilla olevan esittelyvideon, niin siinä näytetään ainoastaan puhtaan valkoisia lähes uutuuttaan kiiltäviä Ford Transiteja.


        https://www.pakukympilla.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa tai älkää, mutta kun katsoo tämän firman nettisivuilla olevan esittelyvideon, niin siinä näytetään ainoastaan puhtaan valkoisia lähes uutuuttaan kiiltäviä Ford Transiteja.


        https://www.pakukympilla.fi/

        Ajotaidottomat asiakkaat törttöilevät ja kolhivat. Ei varmaan pitkään pysy mikään vuokra-auto ilman kolhuja. Ei pahemmin näy missään vuokrapakuja ilman kolhuja, kaikissa on joku kolhu. Kyllä on kauheaa.


    • Anonyymi

      Hakiessa kymppi, palautettaessa satanen per tunti.

    • Anonyymi

      Meillä on kokemusta useista kerroista takavuosina. Itse vuokrasin täältä mielelläni, koska vein rakennusromua kaatikselle ja siihen kelpasi erinomaisesti linttainen paku. Tosin kiinnitin huomiota siihen, että pakuja ei paljoa korjailtu.
      Kuvasin auton tarkkaan, kuitin olen ottanut aina talteen ja palauttanut ajoissa. Siinä mielessä ei ole ollut ongelmia, mutta jos poliisi olisi pysäyttänyt niin olisi ollut haaste. Ajoin nimittäin autolla joka oli hylätty katsastuksessa ja en löytänyt mistään todistetta siihen, että auto oli uudelleenkatsastettu. Katsastamattomalla autolla ajelun riski on kuljettajalla. En tiedä miten tässä olisi käynyt ja oliko auto oikeasti katsastuksessa hylätty kuten lokerossa olevat paperit osoittivat.
      Työkaverini joutui hankaluuksiin toisen firman kanssa "naarmusta". Hän vannoi, että ei ollut tullut häneltä. Siksi auton kuvaaminen on niin tärkeää (ja kuitti talteen tankkauksesta).

    • Anonyymi

      Itse sain saman tankkauksen laiminlyöntiin perustellun laskun tästä firmasta 3 viikkoa vuokrauksesta. Selvittelyssä ei kelpaa kuvat polttoainemittarista ennen ja jälkeen (otan aina samalla kun autosta muutenkin ennen ja jälkeen) veloituksen todentaminen tiliotteelta. Vaaditaan kuitista kopio ja tähän ohjeet soittaa sen huoltoaseman hallintoa läpi jotta saan kuittikopion takautuvasti tänne. Pelkkää asiakkaiden kusetusta koko firma. Toimi aiemmin hyvin eikä ongelmia, mutta tuo vuodenvaihteen asiointi jäi osaltani viimeiseksi.

      Parasta on, että oma myöhästynyt luovuttaminen, ajokelvottoman auton vaihtaminen ja myöhästyminen tämän takia yms kuitataan antamalla asiakkaalle lisäaikaa, mitä ei tarvitse. Jos oikein jankkaat, palauttavat maksamastasi vuokrasta jonkun pienen osan takaisin.

      Ja autot tosiaan ovat täyttä romua, pakuovelle ei oikeasti edes ole merkittävästi kalliimpi ja autot ovat hyvässä kunnossa/uusia. Asioikaa siis siellä tai muulla toimijalla tämän sijasta mikäli venäläinen ruletti ei ole lempiharrastus (kuoleman pelko ajaessa ja ajan haaskaaminen jälkikäteen kiristämällä ylimääräisillä veloituksilla).

    • Anonyymi

      Pakuovelle tulevana lauantaina 86 e / 4 tuntia, pakukympillä nimestä poiketen 55 e / 4 tuntia.

      Autot aivan erilaiset, pakuovelle vähän ajettu siisti, pakukympillä aivan kamala romukasa.

      Prosessina pakuovelle auto kuvataan ennen ja jälkeen (molempien osapuolien oikeusturva), pakukympillä saat varmasti jotain laskua perään aiempien asiakkaiden kolhuista (ellet sitten kirjaa erillistä mailia niille sähköpostiin, jossa kuvailet ja yksilöit kaikki viat ennen ajoon lähtemistä, prosessia näihin heillä ei ole eikä todellakaan ole auton tiedoissa kuranttia vikalistaa). Ehtojen mukaan vioista ilmoittamisen laiminlyönti tekee sinusta korvausvelvollisen. Toki varmaan menee sitten selvittelytyönä 100 e, kun hoitavat omat velvollisuutensa, vaikka yksilöisit etukäteen kaikki viat.

      Miettikää tätä pohjaa vasten kummasta tilaatte pakunne ja kannattaako tuo 31 e säästää...

    • Anonyymi

      Huijari toimintaa. Tuo hinnoittelu kertoo jo kaiken.

      https://www.pakukympilla.fi/hinnasto-ja-ehdot

      Itse en uskaltaisi vuokrata noilla ehdoilla mitään. Kusetusta.
      Kotisivutkin ovat aivan hirveät. Kuvistakin näkee, että eihän tuollaisia autoja normaalisti kukaan kehtaisi vuokrata muille. Romuja.

      Toivottavasti myös virkavalta, kuten poliisi on kiinnostunut kyseisen firman toiminnasta, erioten autojen kunnosta.
      Sääliksi käy kyseisen firman omistajan vaimoa, jos mies käyttäytyy tuolla tavalla kuin tuossa Iltalehden videopätkässä.

      Paku Kympillä- älä maksa turhasta... lause enemmänkin vitsi.

      • Anonyymi

        Kävin äskettäin Kaaren kattoparkissa ja siellä oli rivissä noita Paku Kympillä autoja. Jokainen sen näköinen etten ikimaailmassa menisi vuokraamaan.

        Vuokraako noita jotkut juuri ajokortin saaneet jotka ajelee korvakuulolla: Oho, taas kolahti kylki tai perä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin äskettäin Kaaren kattoparkissa ja siellä oli rivissä noita Paku Kympillä autoja. Jokainen sen näköinen etten ikimaailmassa menisi vuokraamaan.

        Vuokraako noita jotkut juuri ajokortin saaneet jotka ajelee korvakuulolla: Oho, taas kolahti kylki tai perä.

        On ihmeellistä ettei ihmiset enää osaa ajaa, vaan kolaroi ja kolhii ja naarmuttaa.


      • Anonyymi

        Aika samanlaiset on kaikilla vuokrafirmoilla hinnastot ja ehdot. Siitä sitten valitsemaan mikä on itselleen paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmeellistä ettei ihmiset enää osaa ajaa, vaan kolaroi ja kolhii ja naarmuttaa.

        On ihmeellistä ettei Paskaa kympillä - kusetusyritys osaa hoitaa velvollisuuksiaan ja pitää huolta ajoneuvojensa kunnosta. On ihmeellistä että kaikki muut yritykset tähän kykenevät, mutta Paskaa kympillä ei.


    • Anonyymi

      Ehdoista puuttuu, että jos asiakas kirjoittaa firmasta sosiaaliaaliseen mediaan, siitä veloitetaan 500 euron maksu 15 euron toimistomaksu.

    • Anonyymi

      Huvittavaa touhua. Ensin vuokrataan halvin mahdollinen auto eikä noudateta vuokrausehtoja, mutta jälkeenpäin itketään somessa kun firma laskuttaa sopimuksen mukaisesti lisät eikä auto ollutkaan viimeisen päälle vaikka maksoi 10€. Onneksi ei tarvitse olla tälläisten nihlistien kanssa missään tekemisissä. Käyttäkää muuttofirmoja niin ei tule suru puseroon, mutta kun niistä joutuu maksamaan niin yritetään roudata itse. Korholoilla on ilmeisesti ongelmia ollut historiassakin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Paku Kympillä ei ole edes halvin mutta sen autot ovat halvimpia romuja.


      • Anonyymi

        Moi Hannu!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Noita vuokrausehtoja ja kaikenmaailman maksuja on niin iso kasa ettei niitä kukaan voi muistaa. Ratkaisu: vuokraa pakusi muualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita vuokrausehtoja ja kaikenmaailman maksuja on niin iso kasa ettei niitä kukaan voi muistaa. Ratkaisu: vuokraa pakusi muualta.

        Kaikilla vuokrafirmoilla näyttää olevan ihan samanlaiset pitkät ja pidemmätkin hinnastot. Ja sopimusehdotkin.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti GPS-seurantalaite on noissa romuissa kallein ja ainoa toimiva osa.

    • Anonyymi

      Kerran vuokrasin henkilöauton ja sopparissa luki että palautettava samassa kunnossa. Kylmä hiki päässä ajelin iki vanhalla Nissanilla about 500euron hintainen, et kestääkö reissun. No onneksi kesti, mut mitähän olis tapahtunut jos vaikka kone olisi poikinut?

      • Anonyymi

        Niin tai jarrut hävinneeet ennen risteystä tai raidetangonpää irronnut motarilla.


      • Anonyymi

        Onneksi se ajopeli oli sentään Nissan, sillä joku ranskalainen ruosteraato olisi jättänyt taatusti välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se ajopeli oli sentään Nissan, sillä joku ranskalainen ruosteraato olisi jättänyt taatusti välille.

        En tiedä yhtään vuokraamoa joka vuokraisi yli 25 vuotta vanhoja ranskalaisautoja.
        Ehkä niitä jossakinpäin maailmaa voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä yhtään vuokraamoa joka vuokraisi yli 25 vuotta vanhoja ranskalaisautoja.
        Ehkä niitä jossakinpäin maailmaa voi olla.

        Tietenkään et tiedä, sillä ranskanromut paalataan jo 15 vuoden ikäisinä pahojen ruostevaurioiden takia. Mistäköhän muuten keksit tuon 25 vuotta, ilmeisesti ihan vaan omasta päästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään et tiedä, sillä ranskanromut paalataan jo 15 vuoden ikäisinä pahojen ruostevaurioiden takia. Mistäköhän muuten keksit tuon 25 vuotta, ilmeisesti ihan vaan omasta päästäsi.

        Keksin sen siitä kun ajan 25 vuotta vanhalla ruosteettomalla ranskalaisella autolla.

        Et ilmeisesti ole vielä havainnut sitä, että ne ei oikein ruostu enää nykyisin.

        Vuonna 1986 alkoi ranskalaisautojen galvanointi ja sinkin käyttö ja siitä lähtien ne ovat olleet lähes parhaita autoja vastustamaan ruostumista.

        Ehkä sinun olisi syytä tutustua nykyaikaan pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksin sen siitä kun ajan 25 vuotta vanhalla ruosteettomalla ranskalaisella autolla.

        Et ilmeisesti ole vielä havainnut sitä, että ne ei oikein ruostu enää nykyisin.

        Vuonna 1986 alkoi ranskalaisautojen galvanointi ja sinkin käyttö ja siitä lähtien ne ovat olleet lähes parhaita autoja vastustamaan ruostumista.

        Ehkä sinun olisi syytä tutustua nykyaikaan pikkuhiljaa.

        Mitä nykyaikaista on 25 vuotta vanhassa ranskalaisessa ruosteromussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nykyaikaista on 25 vuotta vanhassa ranskalaisessa ruosteromussa?

        Eihän kysymys ollut nykyaikaisuudesta vaan siitä että näitä väitettiin ruosteisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kysymys ollut nykyaikaisuudesta vaan siitä että näitä väitettiin ruosteisiksi.

        Tässä viestiketjussa on aiheena pääkaupunkiseudulla sijaitseva pakettiautojen vuokrausfirma, eikä suinkaan pystyynruostuneet ranskalaiset autonromut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä viestiketjussa on aiheena pääkaupunkiseudulla sijaitseva pakettiautojen vuokrausfirma, eikä suinkaan pystyynruostuneet ranskalaiset autonromut.

        No miksi jatkat niistä keskustelua. Pysy aiheessa älälkä itke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi jatkat niistä keskustelua. Pysy aiheessa älälkä itke.

        On kyllä ihme tomupäitä nämä ruosteisten ranskanromujen omistajat, oletteko jotenkin yksinkertaisia vai onko luetun käsittäminen vaikeaa, sillä tässä on nyt aiheena pääkaupunkiseudulla toimivan autovuokraamon toiminta ja asiakaspalvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä ihme tomupäitä nämä ruosteisten ranskanromujen omistajat, oletteko jotenkin yksinkertaisia vai onko luetun käsittäminen vaikeaa, sillä tässä on nyt aiheena pääkaupunkiseudulla toimivan autovuokraamon toiminta ja asiakaspalvelu.

        Sulla on ilmeisen huono päivä tai sitten huono elämä.

        Olet tunnistettavissa monesta ketjusta tuolla samalla asenteella.

        Ilmeisesti liiallinen rahamäärä on tuonut elämääsi vaikeuksia kun noin ottaa päähän.

        Tsemiä sulle, ei käy kyllä kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ilmeisen huono päivä tai sitten huono elämä.

        Olet tunnistettavissa monesta ketjusta tuolla samalla asenteella.

        Ilmeisesti liiallinen rahamäärä on tuonut elämääsi vaikeuksia kun noin ottaa päähän.

        Tsemiä sulle, ei käy kyllä kateeksi.

        Tuossa alempana joku jo totesikin, että Suomi on idioottien maa ja se kyllä pitää paikkansa. Oletko siis oikeasti noin s_ _tanan typerä vai missä mättää, kun et kykene laittamaan edes yhtä kommenttia joka liittyisi aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa alempana joku jo totesikin, että Suomi on idioottien maa ja se kyllä pitää paikkansa. Oletko siis oikeasti noin s_ _tanan typerä vai missä mättää, kun et kykene laittamaan edes yhtä kommenttia joka liittyisi aiheeseen.

        Ei ainakaan Pakukympillä, oli kyllä järkyttävä kokemus, en suosittele kenenkään vuokraavan pakua sieltä. Pakettiauton penkit oli niin järkyttävässä kunnossa lialtaan, että kannattaisi mainita varauksessa vuokraajien ottavan mukaan jotku suojat, jos niillä meinaa istua. Ulkoapäinhän nuo on ihan kolhittuja mutta sillä ei nyt väliä, mitä nyt tietysti ei ovet mennyt lukkoon ja takaoven kahva oli vaihtunut sähköjohtolenkkiin. Kun autolla lähti ajamaan, ihmettelin jossain välissä kun ei tunnu tietä oikein saavan kaistojen vaihdossa. Syy selvisi kun pysähdyin katsomaan vilkkuja, oikosulussa ja vilkun päälle laitettua vilkkui sekä jarruvalot että molemman puolen viilkut. Ikävä kyllä oli nouto sovittu joten piti vaan matkaa jatkaa. Seuraavan päivän reklamaatiosoittoon vähättelevä asenne vielä kruunasi kaiken. Maksan mielellään jatkossa sen muutaman kympin enemmän oikealle toimijalle että saan ajokuntoisen auton jolla ei tarvitse pelätä kolaria tai sakkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan Pakukympillä, oli kyllä järkyttävä kokemus, en suosittele kenenkään vuokraavan pakua sieltä. Pakettiauton penkit oli niin järkyttävässä kunnossa lialtaan, että kannattaisi mainita varauksessa vuokraajien ottavan mukaan jotku suojat, jos niillä meinaa istua. Ulkoapäinhän nuo on ihan kolhittuja mutta sillä ei nyt väliä, mitä nyt tietysti ei ovet mennyt lukkoon ja takaoven kahva oli vaihtunut sähköjohtolenkkiin. Kun autolla lähti ajamaan, ihmettelin jossain välissä kun ei tunnu tietä oikein saavan kaistojen vaihdossa. Syy selvisi kun pysähdyin katsomaan vilkkuja, oikosulussa ja vilkun päälle laitettua vilkkui sekä jarruvalot että molemman puolen viilkut. Ikävä kyllä oli nouto sovittu joten piti vaan matkaa jatkaa. Seuraavan päivän reklamaatiosoittoon vähättelevä asenne vielä kruunasi kaiken. Maksan mielellään jatkossa sen muutaman kympin enemmän oikealle toimijalle että saan ajokuntoisen auton jolla ei tarvitse pelätä kolaria tai sakkoa!

        Sama on fiilis tästä firmasta! Autot kamalassa kunnossa ja asiakaspalvelu todella alkeellista. Ei oteta vastuuta siitä että on saatu viallinen auto ja vielä perään lasku siitä ettei ole tankattu. 20km ajoin autoa kun oli niin paska ettei takatilan ovi edes pysynyt kiinni. Soitin tuolloin asiakapalveluun enkä tosiaan olettanut että perään laitetaan vielä lasku. Reklamaatio ei auttanut mitään. Vastauksena tuli keskeneräisenä lähetetty sähköposti. Ei näytä paljon omistajia kiinnostavan. Toivon että menee nurin koko lafka ja älkää missään tapauksessa vuokratko tuolta mitään!!! Yök.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on fiilis tästä firmasta! Autot kamalassa kunnossa ja asiakaspalvelu todella alkeellista. Ei oteta vastuuta siitä että on saatu viallinen auto ja vielä perään lasku siitä ettei ole tankattu. 20km ajoin autoa kun oli niin paska ettei takatilan ovi edes pysynyt kiinni. Soitin tuolloin asiakapalveluun enkä tosiaan olettanut että perään laitetaan vielä lasku. Reklamaatio ei auttanut mitään. Vastauksena tuli keskeneräisenä lähetetty sähköposti. Ei näytä paljon omistajia kiinnostavan. Toivon että menee nurin koko lafka ja älkää missään tapauksessa vuokratko tuolta mitään!!! Yök.

        Juuri näin. Tämä huijarifirma perustaa liiketoimintansa likaisiin temppuihin. KANNATTAA KIERTÄÄ TÄMÄ HUIJARIFIRMA KAUKAA!

        Yksi niistä huijauksista on ylimääräinen tankkausveloitus. Firma kyllä ilmoittaa, että tankkauskuitti on säilytettävä 7 päivää vuokrauksesta, mutta ei ilmoita että he automaattisesti lähettävät kaikille vuokraajille 7 päivän päästä meilin missä vaaditaan lähettämään kuitista kuva 24h sisällä tai tulee 50€ x€ tankkauslasku perässä. 50€ tankkauksen työkulu ja sitten siihen heidän arvionsa sinun ajoista ja sen mukainen polttoaineveloitus.

        Kukaan normaali ihminen ei säilytä tuollaisia kuitteja 7 päivää, varsinkin kun autonvuokrauksen yhteydessä normaali käytäntö on että auto ja tankkaus tarkistetaan palautuksen yhteydessä. Heidän rahastuksensa perustuukin siihen, että suurin osa ihmisistä kadottaa kuitin 7 päivän aikana tai heittää sen pois kun ei muista tuota erikoista ehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Tämä huijarifirma perustaa liiketoimintansa likaisiin temppuihin. KANNATTAA KIERTÄÄ TÄMÄ HUIJARIFIRMA KAUKAA!

        Yksi niistä huijauksista on ylimääräinen tankkausveloitus. Firma kyllä ilmoittaa, että tankkauskuitti on säilytettävä 7 päivää vuokrauksesta, mutta ei ilmoita että he automaattisesti lähettävät kaikille vuokraajille 7 päivän päästä meilin missä vaaditaan lähettämään kuitista kuva 24h sisällä tai tulee 50€ x€ tankkauslasku perässä. 50€ tankkauksen työkulu ja sitten siihen heidän arvionsa sinun ajoista ja sen mukainen polttoaineveloitus.

        Kukaan normaali ihminen ei säilytä tuollaisia kuitteja 7 päivää, varsinkin kun autonvuokrauksen yhteydessä normaali käytäntö on että auto ja tankkaus tarkistetaan palautuksen yhteydessä. Heidän rahastuksensa perustuukin siihen, että suurin osa ihmisistä kadottaa kuitin 7 päivän aikana tai heittää sen pois kun ei muista tuota erikoista ehtoa.

        Joo, kävi itselle näin eli ei ole esson baarin juttuja. Kun kuittia ei ollut juuri sinä seitsemäntenä päivänä enää tallessa niin paku kympillä olikin paku kahdeksalla kympillä (tankatun diisselin lisäksi). Ei riittänyt heille todisteeksi velvotteen hoidosta kuva polttoainemittarista ennen ja jälkeen ja aivan tapissa kummassakin kuvassa (olen tottunut tähän ulkomailla autoa vuokratessa). Kuulemma olisin voinut lähteä hakemaan sieltä kylmäasemalta kuittikopiota... siihen vaivaan nähden maksoin kiristyksestä ja totesin että tähän kusetusfirmaan en koskaan enää laita latiakaan.

        Jos joku meinaa täältä vielä koskaan vuokrata (kauhea riski kyllä terveydellekin, kun autoissa ei toimi mittaristot ja tekniikka toimii miten sattuu) nin muistakaa se KUITTI! Siltä tankkauspäivältä ja ennen avainten palautusta. Tankatkaa vaikka omaan autoon, naapurille tai itsellenne irtosäiliöön, ja säästäkää siitä kuitti jonka voitte sitten esittää - se ja sama kunhan joku kuitti on tallessa. Heitä ei näytä kiinnostavan onko se auton tankki täynnä jonka mittari osoittaa, vaan tarkoitus on tällä viikon päästä tapahtuvalla kuittivaatimuksella saada mahdollisimman monelta se 50 € perusmaksu plus lisäpolttoaineet kusetettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kävi itselle näin eli ei ole esson baarin juttuja. Kun kuittia ei ollut juuri sinä seitsemäntenä päivänä enää tallessa niin paku kympillä olikin paku kahdeksalla kympillä (tankatun diisselin lisäksi). Ei riittänyt heille todisteeksi velvotteen hoidosta kuva polttoainemittarista ennen ja jälkeen ja aivan tapissa kummassakin kuvassa (olen tottunut tähän ulkomailla autoa vuokratessa). Kuulemma olisin voinut lähteä hakemaan sieltä kylmäasemalta kuittikopiota... siihen vaivaan nähden maksoin kiristyksestä ja totesin että tähän kusetusfirmaan en koskaan enää laita latiakaan.

        Jos joku meinaa täältä vielä koskaan vuokrata (kauhea riski kyllä terveydellekin, kun autoissa ei toimi mittaristot ja tekniikka toimii miten sattuu) nin muistakaa se KUITTI! Siltä tankkauspäivältä ja ennen avainten palautusta. Tankatkaa vaikka omaan autoon, naapurille tai itsellenne irtosäiliöön, ja säästäkää siitä kuitti jonka voitte sitten esittää - se ja sama kunhan joku kuitti on tallessa. Heitä ei näytä kiinnostavan onko se auton tankki täynnä jonka mittari osoittaa, vaan tarkoitus on tällä viikon päästä tapahtuvalla kuittivaatimuksella saada mahdollisimman monelta se 50 € perusmaksu plus lisäpolttoaineet kusetettua.

        Paku Kympillä Espoo Entresse!Useita kertoja useita eri pakuja vuokrattu eduliseen hintaan todettua aina että ihmetyttää onko autot yleensä liikennekelpoisia laillisesti? usein ollut yllätyksiä jarrut eivät toimi, autot muistuttavat ryppyistä rusinaa hyvin ruttuisia, lämmityslaite ei toimi, radio ei toimi, ovet ei joko aukea avaimella tai sitten eivät sulkeudu mitenkään, penkit hyvin likaiset, saat itse etsiä autoa tiedoilla jossain lähistöllä, saimme yllätyslaskun perintätoimiston kautta yli 1v väittämällä että auto jäänyt maksamatta vaikka vuokratessa maksettava, kommentoitaessa autojen kuntoa tulee hyvin asiatonta tekstiä vuokraushenkilöiltä, saat odottaa vuokra ajallasi henkilöä luovuttamaan auton avainta tai saamasi vuokra koodi ei toimi ja taas odottelet vuokra ajallasi oikeaa koodia, useat käyttäjät todenneet myöskin että jarrut arvaamattomia, vilkut-valot eivät toimi, useita autoja jäänyt tien päälle epäkuntoisuuden takia kesken vuokrauksen, asiakaspalvelu ala-arvoista, pyydettyämme perintälaskuun selvitystä yli 1v jälkeen vuokrauksesta ei kukaan osannut kertoa mistä lasku näkyy vain tieto että lasku maksamatta??, polttoaine mittarit eivät toimi tai tankki hyvin vajaa ja odotetaan palautettavan tankki täynnä, eli jos haluat halpaa epämääräistä pakuvuokraus kokemusta joka voi muodostua hengenvaaralliseksi autojen epäkuntoisuuden takia itsellesi ja muille liikenteen muodossa halvalla pääsee mutta voi koitua myös hyvinkin kalliiksi kuski kun vastaa käyttöautostaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paku Kympillä Espoo Entresse!Useita kertoja useita eri pakuja vuokrattu eduliseen hintaan todettua aina että ihmetyttää onko autot yleensä liikennekelpoisia laillisesti? usein ollut yllätyksiä jarrut eivät toimi, autot muistuttavat ryppyistä rusinaa hyvin ruttuisia, lämmityslaite ei toimi, radio ei toimi, ovet ei joko aukea avaimella tai sitten eivät sulkeudu mitenkään, penkit hyvin likaiset, saat itse etsiä autoa tiedoilla jossain lähistöllä, saimme yllätyslaskun perintätoimiston kautta yli 1v väittämällä että auto jäänyt maksamatta vaikka vuokratessa maksettava, kommentoitaessa autojen kuntoa tulee hyvin asiatonta tekstiä vuokraushenkilöiltä, saat odottaa vuokra ajallasi henkilöä luovuttamaan auton avainta tai saamasi vuokra koodi ei toimi ja taas odottelet vuokra ajallasi oikeaa koodia, useat käyttäjät todenneet myöskin että jarrut arvaamattomia, vilkut-valot eivät toimi, useita autoja jäänyt tien päälle epäkuntoisuuden takia kesken vuokrauksen, asiakaspalvelu ala-arvoista, pyydettyämme perintälaskuun selvitystä yli 1v jälkeen vuokrauksesta ei kukaan osannut kertoa mistä lasku näkyy vain tieto että lasku maksamatta??, polttoaine mittarit eivät toimi tai tankki hyvin vajaa ja odotetaan palautettavan tankki täynnä, eli jos haluat halpaa epämääräistä pakuvuokraus kokemusta joka voi muodostua hengenvaaralliseksi autojen epäkuntoisuuden takia itsellesi ja muille liikenteen muodossa halvalla pääsee mutta voi koitua myös hyvinkin kalliiksi kuski kun vastaa käyttöautostaan!

        Ei ainakaa pakukympilla.fi !! Autot eivät ole ajokuntoisia, oikeita pommeja! Ruosteisia, likaisia ja vaarallisia liikenteessä. Vuokrasimme sellaisen ja kun oli lauantai, niin maksoikin 15e/h. Mitä saimme, romuttamolta haetun auton, johon lisätty firman tarrat. Koska maksu oli maksettu etukäteen, niin oli pakko ottaa. Hoidettu ilmeisesti tarkoituksella niin, sillä muuten sellaista ei kukaan ottaisi. Pyysimme vaihtamaan, ei onnistunut. Soitimme, että mittaristossa palaa varoitusvalo, johon sanottiin, että "ei haittaa, antaa mennä vaan" edelleen " mikään mittari ei toimi, ei edes nopeusmittari", johon vastattiin, että "ettekö osaa lukea navigaattorista, mitä se kulkee?

        Varokaa pakukympilla.fi autoja!!! Tällaiset yrittäjät on saatava vastuuseen bisneksistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaa pakukympilla.fi !! Autot eivät ole ajokuntoisia, oikeita pommeja! Ruosteisia, likaisia ja vaarallisia liikenteessä. Vuokrasimme sellaisen ja kun oli lauantai, niin maksoikin 15e/h. Mitä saimme, romuttamolta haetun auton, johon lisätty firman tarrat. Koska maksu oli maksettu etukäteen, niin oli pakko ottaa. Hoidettu ilmeisesti tarkoituksella niin, sillä muuten sellaista ei kukaan ottaisi. Pyysimme vaihtamaan, ei onnistunut. Soitimme, että mittaristossa palaa varoitusvalo, johon sanottiin, että "ei haittaa, antaa mennä vaan" edelleen " mikään mittari ei toimi, ei edes nopeusmittari", johon vastattiin, että "ettekö osaa lukea navigaattorista, mitä se kulkee?

        Varokaa pakukympilla.fi autoja!!! Tällaiset yrittäjät on saatava vastuuseen bisneksistään.

        Hehe, meillä kaksi kokemusta Pakukympillä siitä, että kuten alempana mainittu tulee viikon sisällä viesti firmalta, että "järjestelmämme mukaan palautitte auton tankkaamatta." Kummallakin kerralla on sitten toimitettu kuitit ja sitten tullut länkytystä kuinka auto vie niin paljon, että olette tankanneet liian vähän kun noilla kilometreillä sen olisi pitänyt viedä enemmän. Mutta kuitenkaan eivät sitten veloittaneet ylimääräistä. Aivan täyttä järjestelmällistä kusetustahan tuo on, moni hukkaa kuitin tai ei edes ota sitä, noista saa varmaan vuosittain sievoisen summan ylimääräistä noista tankkauskusetuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, meillä kaksi kokemusta Pakukympillä siitä, että kuten alempana mainittu tulee viikon sisällä viesti firmalta, että "järjestelmämme mukaan palautitte auton tankkaamatta." Kummallakin kerralla on sitten toimitettu kuitit ja sitten tullut länkytystä kuinka auto vie niin paljon, että olette tankanneet liian vähän kun noilla kilometreillä sen olisi pitänyt viedä enemmän. Mutta kuitenkaan eivät sitten veloittaneet ylimääräistä. Aivan täyttä järjestelmällistä kusetustahan tuo on, moni hukkaa kuitin tai ei edes ota sitä, noista saa varmaan vuosittain sievoisen summan ylimääräistä noista tankkauskusetuksista.

        Välttäkää pakukympillä yritystä viimeiseen asti.
        Tarjoavat 500 000 km ajettua autoa missä ei vaihteet toimi, auto on niin likainen sisältä ja ulkoa että mihinkään ei voi koskea ja ovet pitää sulkea potkimalla kun eivät muuten suljeudu.
        Lisäksi lähettävät yli 70€ laskun tankkauksesta jonka olin itse suorittanut (n.4€) mutta enpä ottanut kuittia.
        Heidän järjestelmänsä ei toimi tai sitten huijaavat tahalleen asikkaita näillä tankkauslaskuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttäkää pakukympillä yritystä viimeiseen asti.
        Tarjoavat 500 000 km ajettua autoa missä ei vaihteet toimi, auto on niin likainen sisältä ja ulkoa että mihinkään ei voi koskea ja ovet pitää sulkea potkimalla kun eivät muuten suljeudu.
        Lisäksi lähettävät yli 70€ laskun tankkauksesta jonka olin itse suorittanut (n.4€) mutta enpä ottanut kuittia.
        Heidän järjestelmänsä ei toimi tai sitten huijaavat tahalleen asikkaita näillä tankkauslaskuilla.

        Niinkuin moni jo aiemmin sanonut, älkää vuokratko pakukympillä autoja ikinä! Pelkkää lisä stressiä, ihme viestejä viikonkin jälkeen vuokrauksesta, asiakaspalvelu aivan järkyttävää... Jos kuitenkin päädytte vuokraamaan niin ottakaa kuvat joka paikasta, säästäkää kaikki kuitit, varautukaa selvittämään vaikka mitä ties minkä ajan päästä ja varautukaa aivan järkyttävään asiakaspalveluun jonka kanssa ei pysty keskustelemaan. Autot ovat myös todella likaisia, vika valot vilkkuu, koko auto meinaa lahoa käsiin ja haju joka autoissa leijuu on ihan omaa luokkaansa, eikä tietystikään ilmastoinnit pelaa. Ei enään ikinä ja toivon ettei muut joudu kokemaan pakukympillä elämystä, joten älkää vuokratko edes pienelle matkalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin moni jo aiemmin sanonut, älkää vuokratko pakukympillä autoja ikinä! Pelkkää lisä stressiä, ihme viestejä viikonkin jälkeen vuokrauksesta, asiakaspalvelu aivan järkyttävää... Jos kuitenkin päädytte vuokraamaan niin ottakaa kuvat joka paikasta, säästäkää kaikki kuitit, varautukaa selvittämään vaikka mitä ties minkä ajan päästä ja varautukaa aivan järkyttävään asiakaspalveluun jonka kanssa ei pysty keskustelemaan. Autot ovat myös todella likaisia, vika valot vilkkuu, koko auto meinaa lahoa käsiin ja haju joka autoissa leijuu on ihan omaa luokkaansa, eikä tietystikään ilmastoinnit pelaa. Ei enään ikinä ja toivon ettei muut joudu kokemaan pakukympillä elämystä, joten älkää vuokratko edes pienelle matkalle...

        Vuokrasin tänään pakukympillä pakettiauton. Myönnettäköön että ei ole paketti autoista kauheasti kokemusta, itselläni kun henkilöauto. Tankkauksessa etsin jotain nappia millä avata tankin lukituksen ja en löytänyt ja soitin asiakaspalveluun kysyäkseni neuvoa asiasta ja kyselin että oliko tää nappi/vipu jossain niin ei huomioinut että etsin nappia "minkä luulisi löytyvän auton sisältä" neuvoi, oven vierestä löytyvän pystytolpan vierestä joten etsin siitä mutta en löytänyt..tämän jälkeen sain kommenttia, että paljon olet ajanut autoa ja täytyyhän sinun nyt löytää se, sekä laita sitä diiseliä nyt sinne..ei siinä sinänsä mitään, mutta ois kiva jos ei asiakaspalvelussa alettaisi "vittuilla" jos rauhanomaisesti kysyy neuvoa..useimmiten luulisin kuitenkin että ihmiset jolla eibole omaa pakua niin vuokraa sellaisen muuttoon tms..


    • Anonyymi

      Suomi on idioottien maa. Halvalla pitää kaikki saada vaikka henkensä kaupalla.

      • Anonyymi

        Jos yritys lupaa palvelun x sovittuun hintaan, niin ei ole mitään idiotismia odottaa saavansa palvelua x sovittuun hintaan. Jos palvelua x ei kyetä kunnolla tarjoamaan sovittuun hintaan, niin silloin hintaa täytyy muuttaa. Ainoa idiootti on Paskaa kympillä - yritystä johtavat kusipäät.


    • Anonyymi

      Joskus pari vuotta sitten vuokrasin pariksi tunniksi. Nouto/palautus taisi mennä ihan ok, mutta auto oli hengenvaarallinen. Jarrut toimivat huonosti, valoissa kässäri päälle koska jarru luisti, eikä auto pysähtynyt.

    • Anonyymi

      Minkälainen kolari alle 1000 euron arvoisella pakulla pitää ajaa, että asiakkaalta voi periä 1400 euroa.

    • Anonyymi

      Juvanmalmilla sijaitsevan Rajamaankujan alussa oleva tyhjä tontti sekä viimeisen hallin ympäristö on valloitettu ko. yrityksen ”varaosa-autoilla”. Murheellinen näky.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://goo.gl/maps/kb8YpLh8syHBiRJz8

        Sateliittikuvassa tuolla tontilla nököttää noin 26 pakettiautoa... Muuta kalustoa taitaa olla noin 15 henkilöautoa.

        Kyllä lähimaastossa löytyy monta monta autoa ja kuorma-autoa ja pyörää ja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://goo.gl/maps/kb8YpLh8syHBiRJz8

        Sateliittikuvassa tuolla tontilla nököttää noin 26 pakettiautoa... Muuta kalustoa taitaa olla noin 15 henkilöautoa.

        Satelliittinäkymä on 1-2v vanha. Nykyään koko kulmatontti on täynnä pakunraatoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lähimaastossa löytyy monta monta autoa ja kuorma-autoa ja pyörää ja....

        Ajokelpoista kalustoa löytyy muiltakin pihoilta/kaduilta, mutta ei toista autopurkaamoa. Kansainväliset nuoret miehet parsivat käytössä olevaa vuokrakalustoa raadoista irrottamillaan osilla. Alueen kadut toimivat testiratana ja jarrudynamometrina. Ihme että Espoon kaupunki ei ole puuttunut hiekkamaaperällä tapahtuvaan autopurkaamotoimintaan ja muut viranomaiset muuhun epämääräiseen touhuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajokelpoista kalustoa löytyy muiltakin pihoilta/kaduilta, mutta ei toista autopurkaamoa. Kansainväliset nuoret miehet parsivat käytössä olevaa vuokrakalustoa raadoista irrottamillaan osilla. Alueen kadut toimivat testiratana ja jarrudynamometrina. Ihme että Espoon kaupunki ei ole puuttunut hiekkamaaperällä tapahtuvaan autopurkaamotoimintaan ja muut viranomaiset muuhun epämääräiseen touhuun.

        Eikös tuosta kannattaisi antaa vinkki jollakin instansille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satelliittinäkymä on 1-2v vanha. Nykyään koko kulmatontti on täynnä pakunraatoja.

        64000 euron ilmainen koronatuki käytetty satojen romujen ostoon. Liiketoimintaa on laajennettu veronmaksajien rahoilla!

        Miksi tälläisille on annettu ilmaista rahaa?


    • Anonyymi

      Onkohan niissä pakuissa öljyä vuotavia malleja ja katsastamattomia, joku vois huvikseen vuokrata ja viedä katsastukseen niin nähtäisiin onko miten kunnossa olevia autoja. Ja sitten vaan vaadetta kehiin niin eiköhän jollain rupea alaleuka väpättää.

      • Anonyymi

        Melkein kannattaisi vuokrata ja kuvata autosta youtubeen tarkastusvideo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kannattaisi vuokrata ja kuvata autosta youtubeen tarkastusvideo.

        Tai vuokraa tuosta puljusta pakun ja ajaa sen suoraan katsastuskonttorille leimattavaksi. Olisi hauska nähdä minkä laskun lähettävät vuokraajalle, kun paku seisoo ilman kilpiä leimakonttorin pihassa ja on ajokiellossa.


    • Anonyymi

      Kysynys kuuluukin, että kuka katsastusmies on päästänyt ne pakut läpi ja miksi

      • Päästi läpi jos antoi muhkean setelinipun katsastusmiehen takataskuun, mistä tuli kusetuksista.


    • Anonyymi

      En ole ikinä saanut missään yhtä huonoa palvelua, tai vastinetta rahalle. Pakussa ei mennyt ovet lukkoon, kuskin penkkiä ei saanut säädettyä, ajovalot eivät toimineet kokoaikaa ja nopeusmittari ei toiminut. Oli mukava ajaa kehä I mutuillen paljonko nopeus on, ilman valoja..
      Palautin pakun illalla, ja kas ovet eivät menneet lukkoon. Laitoin viestiä ja reklamaation sähköpostilla, koska asiakaspalvelu oli jo mennyt kiinni. Viikon päästä pätkähti lisälasku. Soitin ja kerroin että olen tehnyt reklamaation, eivätkä he saa laskuttaa ennen kuin se on käsitelty. Mies huusi puhelimeen "En ota näitä V***un reklamaatioita vastaan", ja haistatti vielä vi****t ja löi luurin korvaan. Yritin hoitaa asiaa laskutuksen kautta, mutta sieltä taasen huusi ja riehui puhelimeen naishenkilö, joka syytteli asiakkaita ja minua autojen huonosta kunnosta.
      Jouduin lopulta soittamaan kuluttaja -asiamiehelle. En tiedä onko laissa joka porsaanreikä, jolla saadaan ulkoistettua vastuj vuokraajalle, jos tulee ongelmia ajamisesta tieliikenne kelvottomalla autolla. EN SUOSITTELE

    • Anonyymi

      Miten voi ihmisellä olla näin paska säkä. Varasin toissapäivänä näiltä auton, ja eilen näin lehtijutun tästä näiden bisnesstrategiasta. En edes ollut halvimman vaihtoehdon perässä, vuokraamon sijainti vaan oli kaikista kätevin. Se romu on maksettukin jo etukäteen, ja ehtojen mukaan eivät palauta rahoja, vaikka vuokrausajankohtaan on 2 viikkoa. Lukee vaan että ajankohtaa voi siirtää. Tuntuu täysin absurdilta, miten tällaisille huijareille ei yksikään taho mahda mitään. Ollaan nyt sitten ilmeisesti sydän kurkussa lähdössä muuttohommiin jollain niiden kuolemanloukolla.

      • Anonyymi

        Jos olet siitä romusta muutaman kympin maksanut niin et käy sitä romua hakemassa. Näiden luettujen juttujen perusteella se on turvallisin ja edullisin menetelmä. Menetät muutaman kympin mutta et menetä satasia saatikka henkeäsi.

        Vuokraat oikean auton jostain muualta ja sillä hyvä.


    • Anonyymi

      Täysboikottiin koko romufirma.

    • Anonyymi

      Aiheuttamiesi vahinkojen omavastuu sinulta menee joka tapauksessa.
      Et sinä sen enempää joudu maksamaan.

      Kylki vähän lommolla ja maalauksia, niin siinähän se jo on, kun merkkiliike korjaa verokortillisen palkoilla.

    • Anonyymi

      Erittäin huonot kokemukset kyseisestä firmasta. jouduin maksamaan lähes 200€ erinlaisten muistutus laskujen jälkeen tankkauksen epäselvyydestä. Tosi huonoa ja epäammattimaista asiakaspalvelua! Lukekaa ihmeessä myös iltalehden juttu.

    • Anonyymi

      Tänne voisi joku laittaa vaihtoehfon ”paku kympillä”.

      Edullisuus houkuttaa…

    • Anonyymi

      Pakko kommentoida koska nämä on vielä valitettavan ajankohtaisia syyskuussa 2021.

      Palvelua markkinoidaan "Tue kotimaista toimijaa" ym. tunteisiin vetoaminen, halpana ja helppona... kuitenkin liiketoiminta perustuu hyväuskoisen asiakkaan huijaamiseen lisäkuluilla.

      Oma kokemukseni: jätin viimeisenä kertana tankkaamatta jotta ehdin palautukseen, kun tankkaus on aina vain noin 1 € suuruinen puolen tunnin ajon päätteeksi diesel-koneilla – siis aivan turha käydä tankkaamassa 1 € edestä, edelliskerralla ehti diesel-pistooli olla pari sekuntia tankissa – no tottakai netistä selvisi, että heillä on GPS asennettuna näihin juuri tätä varten eli todella moni päätyy saamaan noin 60 € lisälaskun tankkauksesta (sen sijaan, että se olisi esim. kohtuullinen vain tankkaamatta jätetyn polttoaineen hinta toimistokulu).

      Todella vaaralliset ajoneuvot: 3 heidän pakuaan ajaneena voin sanoa, että ihan turvallisuusriski mm. yhdessä pakussa jarrut hädin tuskin pysäyttivät äkkitilanteessa (ilma kuormaa), toisessa moottorin merkkivalo käski pysäyttämään ajoneuvon välittömästi kesken ajon. Myös järkyttävän epäsiistit, penkit rikki, ilmastoinnit rikki, ja kuormatilat sellaisessa kunnossa ettei sinne kehtaa tekstiilihuonekaluja laittaa ilman omaa suojusta.

      Autoja ei koskaan korjata asiakkaiden maksamilla pikku naarmuista johtuvilla 1400 € omavastuilla, vaan annetaan ajoneuvon mädäntyä ajokelvottomaksi kunnes siitä on nyhdetty asiakkailta kaikki mahdollinen irti ja sitten romuttamolle.

      Älä vuokraa tältä firmalta. Houkutin on 10 € hintalappu, todellinen liiketoiminnan tuotto koostuu sinun tekemästäsi virhearviosta, piilokuluista mm.:

      – Myöhästymismaksu 90€ 15€
      – Et ehtinyt tankata vaikka kyseessä olisi miten pieni tankkaus 50 € (GPS-seuranta autoissa)
      – ... ja kun sanot tankanneesi omasta kannusta, ehei, 180 € sakko
      – Avainten palautuksessa säätämistä 100 €
      – Maksat liikaa jotakin laskua, 10 € toimistokulu
      – Siivous jo valmiiksi paskaisiin autoihin alk. 50 €
      – Petoksen selvittely esim. yrität huijata tankanneesi 180 €
      – VALOJEN PÄÄLLE JÄTTÄMINEN 80 €
      – Löytötavarakulu esim. unohdat reppusi ajoneuvoon 20 €
      – Törppäät liikenteessä ajoneuvolla 1400 € omavastuu
      kaikkeen toimistokulut päälle, noin 10 € per lasku.

      Älä vuokraa näiltä.

      • Anonyymi

        Kaikki vuokrafirmat yhtä paskoja. Kaikilla on juuri vastaavanlaiset hinnastot. Älkää missään nimessä vuokratko mistään mitään autoa!! Ja ehdot ihan kauheat. Jos kolhii joutuukin maksamaan siitä. Hirveetä !


    • Anonyymi

      Kannattaa jättää väliin koko firman kanssa touhuaminen!

      Olin siinä avainlokerossa 3 minuuttia ennen palautusaikaa ja en tietenkään muistanut sitä koodia ulkoa kun keskittyminen oli vain ajoissa ehtiminen. No siinä kävi lopuksi sitten niin että näppäilin sen koodin sitten 4 minuuttia myöhässä ja tuosta tuli 50€ myöhästymis maksu. Yritin heille selittää tämän, vastaavat kyllä nopeasti takaisin, mutta tyyli puhua asiakkaille ja yrittää selvittää ongelman ei ole kyllä tätä päivää, eli eivät ottaneet edes sitä seikkaa huomioon että olin kyllä avainlokeron edessä ajoissa. Aika helvetin huonoo asiakaspalveluu.

      Yrittivät vielä laskuttaa bensakuluista, onneksi tämän sai selvitettyä kun vika oli heidän auton tankissa. Olisi siitäkin tullut 110€ lasku ja yrittivät sitä kahdesti laskuttaa vaikka mainitsin että vika ei ollut minun kun ei saanut tankattua kun 10€ edestä ennen kun tankista rupesi vuotamaan bensaa. Eli tuon laskun olisin kanssa saanut maksaa jos en olisi kuittia ja kaikkee muuta päänsärkyy tuottavaa materiaalia hakenut heille.

      Kaiken kaikkiaan ihan paska yritys, boikottiin vaa mieluiten menee tämmöset konkkaan niin saadaan yritys joka tiedostaa ettei tällein voi laskuttaa turhaa asiakkaita. Liiketoiminta malli varmaan perustuukin noihin lisäkuluihin muutenki.

      Ei kannatta vuokrata tästä yrityksestä!

    • Anonyymi

      En voi itsekkään suositella kyseistä paskayritystä... Vuokrasin heiltä vklp pakua muutamaksi tunniksi ja pakuhan oli tietty tankattu täyteen ennen vuokrausta. No vuokrauksen päätteeksi (olin ajanut 60km) menin tankille ja pistooli ilmoitti heti, että tankki on täynnä.. Tungin sinne sitten väkisin lähes 4l dieseliä nostamalla pistoolin ylöspäin, mutta sitä enempää ei vaan mahtunut.. No tottakai sieltä tuli 60€ tankkaamatta jättämis lasku perään :) En aio tosin kyseistä laskua maksaa.. On ihan helvetin vaikea tankata autoa mikä on jo täynnä, mutta tämä ei näköjään mene noiden tyhmien ihmisten kaaliin. Paskalafka!! Kiertäkää kaukaa!!

    • Anonyymi

      Ennen vuokrasin näitä paskapakuja melko aktiivisesti, ja paris jouduin tienpäällä itse korjaamaan. Toisesta lopetti takavalot toiminnan ja toisessa ei takaovi enään mennyt kiinni kun sen sain äherrettyä auki. Viime jouluinen pakuvuokraus tästä paskapuljusta oli viimeinen niitti. Auton polttoainemittari oli rikki ja näytti että tankki olisi 1/4 osan vajaa. Vuokrauksen lopuksi tankkasin auton niin täyteen kun tankkiin meni naftaa, ja palautin auton Espoon keskuksen toimipisteeseen. Viikonpäästä tuli 50e lasku tankkaamattomasta autosta. Kuvien ja kuittikopioiden ja työpäivän aikana usean tunnin selvittelyn tuloksena päästiin asiasta sopuun kun maksoin 10e "toimistomaksut". En voi suositella kyseistä yritystä kenellekkään.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Paku Kympillä autoja useasti, mutta kokenut niiden olevan kelvottomia. Lisälaskutuksen he osaavat. Vuokrasin juuri auton jossa sivuovi ei toiminut. Yritin silti käyttää sitä, mutta jouduin vuokraamaan auton 24h rentistä ja palautin Paku Kympillä auton. Olin maksanut 4 tunnin varauksen. Auto oli minulla 1 1/2 tuntia ja ajoin sillä 8 km. Turhauduttuani en tuon pyrähdyksen jälkeen tankannut autoa. Nyt sain lisä laskun jossa oli 35 euroa tankkauksesta, 5 euroa toimistomaksuja ja 0,4 euroa/km polttoainemaksuja. Maksan paskan pois, mutta en enää koskaan käytä heidän rouskujaan.

    • Anonyymi

      On kokemusta. En suosittele kenellekkään. Autot ovat likaisia ja todella huonossa kunnossa. Jälkilaskutus on taidetta jonka varassa yritys toimii.

      • Anonyymi

        Omavastuulasku lähtee monelle samaa autoa vähän kolhineelle. Olisi kiva nähdä miten korjaus on tehty, jos on tehty ollenkaan.


    • Anonyymi

      Eihän niiden romuautojen arvo ole edes 1400 euroa.

    • Anonyymi

      En käytä enää. Autot ovat todella käyttökelvottomia ja koko systeemi perustuu lisälaskutukseen.

    • Anonyymi

      Ei mitään ongelmia ole ollut hyvä autoja siihen tarkoitukseen kuskaamiseen mitä oon tarvinnut
      pestä on joskus mieli tehnyt on kyllä likaisia..
      joka vuokraamossa täytyy toimia sääntöjen mukaan..
      tämä ei ollut mainos vain käyttäjä..

    • Anonyymi

      Vuokrasin Dixin pakunympistä pakun ja petyin todella paljon, koska siinä oli kaikki valot melkein päälle ja vaihteisto oli todella kova! Vaihteiston vaihtamisen tarvitsi aika kova voima ja autosta tuli oudot äänet! Päätin soittamaan asiakaspalvelun ja menin vaihtamaan sen toisen pakun mutta siinä toisessa pakussa ovet olivat ihan jäässä eikä aukonut ja tässä välissä odotin yli puoli tunti parkki paikalla. Päätin että en enää vuokra mitään ja ei tullut minkäänlaista hyvitystä eikä asiallista palvelua!! Maksoin Dixin parkki paikan maksun omasta autosta kun oli sielä yli puoli tunti ja tämä päivän ohjelma meni täysin pieleen! EI KOSKAAN ENÄÄ PAKUKYMPISTÄ PAKU! Kaikki autot heille on kuin romu ja vanha!

    • Anonyymi

      On kokemuksia. Olen käyttänyt kyseisen firman autoja varmaan viisi kertaa. Jos jotain hyvää, niin autoja löytyy. Tietty tämä voi johtua siitä, että a) autot ovat aivan luokattomassa kunnossa, b) joka kerta vedätystä yritetään ja c) autojen ovet lastausovet avautuvat jos avautuvat.
      Viimeisen pettymyksen jälkeen olen päättänyt vuokrata autoni muualta ja suosittelen myös muita näin tekemään.
      Mikäli poliisilla olisi oikeasti joskus liikenneturvallisuus mielessä, niin nämä autot tulisi tarkistaa. Viime kertaisesta autosta oli tuulilasi suht paskana, tuulilasin pyyhkijät olivat vitsi ja toinen sivupeili oli poissa.

    • Anonyymi

      Suosittelen ESPOO ENTRESSE Paku Kympillä ainakin täysin huijaus toimintaa pyörittävä autot täysin romutuskuntoisia, katsastus kelvottomia, aina vuokrauksen jälkeen voit saada jopa vuoden päästä laskuja auto myöhässä palautettuna, auton tankkaus suorittamatta, toimita tankkauskuitti tai lisälasku tankkaamattomuudesta n.150e , auto siivoamatta ja laskua ruhtinaallisesti yms. Olen kuullut usealta vuokraajalta samaa laskutusta perittävän eri muodoissaan, useat suutuspäissään keksineet kaataa vettä tankkiin esim.10L ja tankkauskuitti säästää ja käyttää diesel naapurin autoon eli jotkin vuokraajat saanevat sammuvia pakuja käyttöönsä ja laskua siitäkin peräänsä kun jotkut tankanneet vettä tankkeihin vuokraaja aina maksumiehenä mitä käsittämättömimpiin jälkilaskuihin sillähän yritys yleensäkin toimii huijauksella!

    • Anonyymi

      Entresse Espoo ainakin täysin huijauksella toimivaa vuokraa ajokelvoton paku josta arvuutella toimiiko mikään, autot hyvin sottaisia, päällisin puolin kuin rusinapulla, aina vuokraukseni jälkeen tullut perintälaskuja useimmat noin 1v tapahtuneen jälkeen kuitteja tankkaus tapahtumasta, jotain ruttuja autossa jotka jo täysin romutuskuntoisia yms. eli varautukaa aina jälkilasku tulee uskoakseni jokaiselle perässä ja aina noin vuoden viiveellä perässä ja kysyttyäsi selvitystä asiaan saat hyvin asiatonta tekstiä kuultavaksesi kuulin että useat tympääntyneet asiakkaat kiusallaan tankanneet vettä tankkeihin useita litroja kerrallaan ja tankanneet omaa autoaan tiliote kuitti löytyy silloin josta ei ilmene mitä tankkiin tankattu vettä vai polttoainetta? Vähänkin ymmärrystä oleva asiakas vuokraa pakunsa normaalista rehellisestä vuokraamosta ja täysin turvallisin mielin ei jälkiperintää varmasti tule kuten Entresse pakuista takuu varmasti tulee! Kuulin jopa jäteöljyä tankattavan tankkeihin saapahan ongelmajätteet silloin hyötykäyttöön ?

    • Anonyymi

      NOUDATTAKAA SOPIMISEHTOJA!! Olettehan ne itse hyväksyneet. Ei sitten tarvitse itkeä täällä.

      t. tiedätte kyllä kuka

      Ps. avautumisesta lähetämme teille 300 euron laskun. Lukemalla tämän viestin hyväksytte ehdot. IP-osoitteenne on tallennettu.

      • Anonyymi

        Mutta niitä ehtojahan noudatetaan. Tuon kusetusyrityksen liiketoimintamalli perustuu vain siihen, että niitä perättömiä laskuja lähetetään joka tapauksessa ja kieroilulla yritetään saada ihmiset maksamaan olemattomista rikkomuksista.


    • Anonyymi

      Olen kerran vuokrannut kyseisen firman pakettiauton. Sillä hinnalla en odottanutkaan saavani mitään kovin uutta autoa, varsinkin kun olin nähnyt niitä liikenteessä ja todennut, että vuosimallit taitavat olla 2000-luvun alusta.

      Se oli niin huonokuntoinen ja epäsiisti, että ei se säästetty pari kymppiä enää tuntunut sen arvoiselta, että kannatti ottaa sellainen romu käyttöön.

      Toista kertaa en sieltä vuokraa pakua. Varsinkin kun olen lukenut näitä asiakkaiden kokemuksia. Onneksi mitään lisämaksuja ei lähetelty perään.

      Seuraavalla kerralla vuokrasin pakun, joka oli siisti ja toimiva ja talvirenkaat hyvässä kunnossa, että sillä uskalsi ajaa pidemmänkin matkan. Maksoi noin 20 euroa enemmän (eli noin 50 euroa) kuin sama keikka olisi maksanut romutuskuntoisella Paku Kympillä firman autolla. Maksoin mielelläni sen 20 euroa enemmän kolmen tunnin vuokrasta.

    • Anonyymi

      Ai miksikö vuokrapakut ovat niin lommoisia?

      Asiakkaat kolhivat ja tietysti maksavat siitä, mutta kolhuja ei korjata, koska mikään ei velvoita.

      Asiakas ikään kuin maksaan arvonalennuksen.

      Ovelimmat vuokraamot rahastavat samalla kolhulla useampaakin asiakasta.

      • Anonyymi

        Jos Suomi olisi aidosti oikeudenmukainen maa, niin olisi laillista murhata tuollaiset huijarit.


    • Anonyymi

      Entresse paku vuokraamo kannattaa hyvin tarkkaan harkita vuokrausta! Ensinnäkin autot hyvin kyseenalaisissa ajokunnoissa katsastettu??, saat varata vuokraukseen aina 1 h yliaikaa saat auton aina myöhässä varaamasta-maksetusta ajastasi koodien, auton etsimisen takia jos palautat myöhässä minuutinkin saat satojen eurojen jälkilaskun, saatuasi auton voi aikaa tuhraantua saada ovia auki ja lukkoon sama palauttaessa huomioitava lukitsematon ja jälkilaskua eli taas varaa vuokra aikaa riittävästi!, säilytä vuokra kuitti useamman vuoden myös tankkaus kuitit voit saada jälkilaskun vuoden jälkeen jopa sellaisen kun et ole vuokrannut edes autoa silloin kuten on tapahtunut onnekseni vuokra kuitti oli tallessani vielä vuoden jälkeenkin, kuvaa auto todistajien kera päältä-sisältä aina tai voit saada jälkilaskua autossa kolhu, ruttu, roska jäänyt lattialle tms. ja jälleen jälkilaskua tulossa. Helpommalla ja stressittömämmin vuokraa hiukan kallimmaalla muualta josta et varmasti saa täysin tuulesta temmattuja jälkiperintä laskuja joilla yritys yleensäkin toimii vuokraa halvalla ja maksa kalliilla jälkiperintä laskuja kysyttäessä perusteluita saat vielä haistatteluja kuultavaksesi ja taas riita selvittely laskua! Vuokraamo myös vuokraa autoja etkä sitten edes saa autoa maksun jälkeenkään kysyttäessä maksua takaisin lupaillaan heti maksetaan ja taas odotat turhaan ilmeisesti asiakas hyvitys maksu laskua siitäkin ei autoa maksu otettu joka menikin käsittely perintään heidän taskuunsa eli maksa auto ja silti voit olla hyvin epäluuloinen saatko maksettua autoa lainkaan ja vieläpä rahojasi maksettuja takaisin koskaan? Kuluttaja asiamiehellä kymmeniä vastaavia tapauksia hoidettavana jatkuvasti kyseiseen yritykseen!

    • Anonyymi

      Pysykää kaukana yrityksestä, varsinkin jos meinaatte vuokrata vaan lyhyeksi ajaksi. Laskuttivat kaikesta lisää. Väittivät että en tankannut tarpeeksi ja myöhästymisestä (sopimuksen mukaan koska olin pari minuttia myöhässä palauttamassa). Koko vuokra maksoi siis jo yli 100 € tunnilta. TÖRKEÄÄ oli, että väittivät, että auto olisi vaurioitunut. Kielsin asian ja kävin kuvaamassa auton. Kyseisessä autossa ei ollut sellaista osaa mitä minulle väitettiin. Toisin sanoen selkeä kalasteluyritys. Jälkiviisaanaa turhaan maksoin tankkauksestakaan heille mitään.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä edellisien kanssa. Ehdot ovat todella karut ja "paku kympillä" slokan ei pidä paikkansa nykyisin. 2 tunnin vuokrasta lopullinen hinta oli 70 euroa. Katsoisin ensin muualle.

    • Anonyymi

      Valmiiksi romuja koko kalusto, huijareita ovat!

    • Anonyymi

      Jos nyt yks positiivinen kommentti tähän ketjuun :D

      Edellisen muuton hoidin Paku Kympillä firman autolla. Auto ei ollut häävi, mutta toimiva. Auton vuokraus ja palautus hoituivat sujuvasti ja asiakaspalvelu oli hyvin tavoitettavissa. Säästyttiin ilman lisäkuluja.
      Vuokraehdot on todella karut ja virheistä ja ehkä muidenkin virheistä sinua saatetaan rokottaa kalliisti, eli kannattaa todella miettiä, että onko sinulle fiksumpaa maksaa muutama kymppi tunnilta lisää, että saat itsellesi muuttoauton kuskilla.

      Jos kuitenkin Paku Kympillä on harkinnassa ja totta kai ilman vakuutusta, niin kiinnitä huomiota että:

      -Varaat vähintään riittävästi aikaa. Kiireessä tapahtuu virheet.
      -Kuvaat auton ennen lähtöä.
      -Pakkaa auto siten, että sillä pystyy ajamaan, eikä keuli moottoritiellä.
      -Sinulla tai kuskilla on kokemusta pakettiautolla ajamisesta. Ahtaat pihatiet ja peruuttaminen on vaativaa puuhaa.
      -Apukuskilla jonkinlainen käsitys ohjausmerkkien antamisesta. (Eri asia jos kuski on Pro).
      -Käy tankilla ja palauta auto ajoissa.

    • Anonyymi

      - otat autosta kuvat ympäri autoa ennen lähtöä ja kuvat myös kun palautat auton
      - otat kuvan auton matkamittarilukemasta ennen lähtöä ja palauttaessasi auton
      - tankkaat auton ennen palautusta ja otat tankkauksesta kuitin talteen, tankkaa sopimusehtojen mukaisesti, äläkä omin aivoin
      - et kolhi autoa, jos epäröit ajotaitojasi, maksa se lisävakuutus vuokratessa
      - palauta auto ajoissa, varaa palautusaikaa 1 tunti, vaikka toimipiste olisi lähelläkin, koska auto tulee tankata
      - ole itse rehellinen alusta loppuun saakka, jos tulee ongelmia yhtiön kanssa ja käyttäydy itse fiksusti, vaikka yhtiön kaverit eivät itse käyttäytyisi, kaikki tämä on vain sinun etuasi, jos mahdollinen riita sopimattomista laskuista syntyy ja sinulla on edellä mainitut todisteet auton kunnosta ja kilometreistä ja olet itse käyttäytynyt asiallisesti

    • Anonyymi

      - säilytä kuitit vuokrauksesta ja tankkauksesta ja kuvat yms vuosiksi eteenpäin eli ota kuvat myös kuiteista puhelimeesi ja siirrä tiedostot esim pilveen säilöön siltä varalta, jos tulee yllärilaskuja vuosien päästä

    • Anonyymi

      Kaveri vuokrasi elokuussa tuolta pakun. Hän maksoi vuokran ja bensat ~35€. Kesken vuokran hän pyysi lisäaikaa ja se kävi yritykselle 15€ lisämaksua vastaan. Lisämaksu olisi pitänyt ilmeisesti maksaa samana päivänä. Kaveri ei tiennyt sitä eikä hoitanut sitä sen päivän aikana, joten hän sai maksumuistutuksen. Siitä tuli sitten yli 100€ lasku, jota hän ei maksanut, koska eihän 15€ laskulle voi tulla maksumuistutuksen takia 100€ korkoa? Firmasta oltiin annettu tälle 100€ laskulle selitykseksi että "myöhästynyt maksu=ei ilmoittanut lisäajasta" vaikka siitä kyllä oltiin ilmoitettu. Myöhemmin tuli lisää maksumuistutuksia joissa oli sitten ihan normaali korko ja HÄN MAKSOI sitten lopulta 127€ siitä 15€ lisätunnin maksusta.

      Nyt yli 5kk päästä hänelle soitettiin jostain oikeuspaikasta (en tiedä virallisia termejä) ja ilmoitettiin että hänen pitää tulla oikeuteen selvittämään asiaa koska EI MUKA OLE MAKSANUT tuota 127€ laskua. Kaveri soitti pakukympillä yritykseen ja kyseli että mikä homma. Yritys tarkisti laskun tilanteen ja lasku oli tosiaan maksettu eikä hänellä ole enää mitään maksettavaa. He myös sanoivat että asiaa ei tarvitse lähteä käsittelemään oikeuteen MUTTA kaverin pitäisi silti maksaa nyt 115€ oikeudenkäyntikuluja.

      Eli siis kaveri oli myöhästynyt maksun kanssa, mutta kuitenkin maksanut sen ja järjettömät korot siihen päälle. Yrityksellä oli asia tiedossa, mutta sitä yritettiin silti viedä oikeuteen ja nyt heidän mokan takia kaverin pitäisi maksaa 115€ oikeudenkäyntikuluja. Onko tässä jokin asia mitä me ei ymmärretä vai onko tämä yksi keinoista kusettaa rahaa? Voiko tässä tilanteessa tehdä jotain? Laskun siis piti aluksi olla 45€+ vähän korkoa maksun myöhästymisestä, mutta nyt se olisikin melkein 300€?? Ja nyt suomenlaatuperintä perii kaverilta tätä 115€ oikeudenkäyntikulu maksua joka pitäisi maksaa TEKSTARILLA LÄHETETTYYN tilinumeroon.

    • Anonyymi

      Entresse Espoo keskus varsinainen ammatti huijari pyörittää toimintaa ajokelvottomilla pakuillaan, autot romutus kuntoisia, katsastus ilmeisesti hyvinkin kyseenalaista, kymmeniä heidän asiakkaitaan puhuteltuani kaikki sanoivat samaa aina tullut jälkilaskuja auto tankkaamatta, liian vähän tankattu, autoissa vahinkoja vaikka hyvin ruosteisia-ruttuisia, ovia ei saa auki tai suljetuksi, auto saatavissa myöhässä-palautus myöhässä ja laskua aina useita satoja euroja aivan käsittämättömillä selityksillä. Eräs vuokraaja kertoi suutuspäissään kaataneensa autonsa jäteöljyt vuokra pakun tankkiin, toinen kertoi kaataneensa tonkan vettä tankkiin ja tankkaus näytti oikein auton kulku vain arvoitus eli hyvin arveluttavaa pääsenkö autolla mihinkään ja tietysti siitäkin laskua perintään asiakkaalle et palauttanut autoa joka seisoo tien varressa?

    • Anonyymi

      Vuokrasin juuri Lauttasaaren toimipisteestä pakettiauton....moottorivalot palaa,polttoainetankkimittari rikki,auto tankkaamatta,auto loppuunajettu 355000km kaatiskamaa... 43 km ajo 27 litraa tankkaus ,reklamaatio .... kaikki asiakkaan vikaa.....VÄLTTÄKÄÄ VUOKRAAMISTA!!!!

      • Anonyymi

        Miksi vuokrasit?

        Vai löysitkö tämän keskustelun vasta vuokrauksen jälkeen?

        Minä en meinaa noihin autoihin koskea pitkällä kepilläkään.


    • Anonyymi

      Hyvä tietää että näin paljon on huonoa palautetta. Ei kiitos. En halua ongelmia.

    • Anonyymi

      Kolari huhtik.lopulla. Lasku syysk. Puolen välin jälkeen. Omavastuu 450. Eriskusmallisia korjauksia, koska lähes 20 v vanha romu. Ei auta kuin maksaa. Viimeinen käyttö,,,



      Kolari huhtik.lopulla. Sivuikkuna ja peltikolhu. Lasku syys. Puolenb

      Kolarri huhtikuun puolenvälinjälkeen, arviolasku korvauksistaö 450 euroa. Tuskin auton lunastushinta. Erikoisia korjaukaia. Pakko maksaa. Viimeinen vuokraus!!!

    • ÄLKÄÄ VUOKRAKO IKINÄ TÄLTÄ KYSEISESTÄ FIRMASTA!!!

      Ammattihuijareita kyseessä. Vuokrasin pakun, menin hakemaan kyseistä autoa. Koodi ei toiminut, soittelin asiakaspalveluun. Sieltä ei vastattu. Odotin puoli tuntia, kunnes vihdoin sieltä vastattiin. Ei näköjään vastattu, koska itse asiakaspalvelija tuli myöhässä töihin, koska miksi ei. Pääsin sisään, siellä rivissä seisoi peltiromut paskasti parkkeerattuna, jotka näytti romuttamolta kerätyiltä katsastamattomilta paskakasoilta, johon lätkäisty firman logo kylkeen. Kolhuja ja naarmuja oli havaittavissa ovesta asti. Kamppailin siinä sitten 10min lukkojen kanssa. Pääsin sisään, penkit olivat aivan likaiset. Ihan kuin penkkiä olisi käytetty ruokalautasena. Mittaristossa paloi vikavalo ja kaikenlaisia eri valoja. Sisällä haisi rööki. Yritin avata ikkunat ja tuulettaa röökin hajun pois, mutta vaan apurin puolen ikkunat toimivat. Vilkut ei toimineet. Tuulilasi näytti siltä, että sitä oli käytetty jalkapallomaalina. Pyyhkijät ei toimineet, eikä pesunestettä ole täytetty. Menin liikkeelle, mittaristo ja ilmastointi ei toiminut, aina vaihdetta vaihtaessa kuului ”kräks” ääni. Kääntyessä kehätien rampille peltin alla kolisi, paku kiihtyi helvetin hitaasti. Kehätiellä ajaessa tuntui, että koko romu leviäisi sinne tielle. Poistuin kehätieltä, jarrut oli niin huonossa kunnossa, että ajoin melkein koko romun ulos rampista. En ole ikinä ajanut noin huonokuntoista autoa. Hain tavarat, lastasin autoon ja takaovi kiinni. Ajaessa takaisin, auto tuntui keulivan, vaikka takana ei ollut edes painoa. Yksi nojatuoli, tv taso ja erilaisia kevyitä irtaimistoa. Vein huonekalut kohteeseen, ajoin tankille ja tankkasin täyteen. Otin onneksi kuitin talteen, mutta unohdin sinne autoon. Palautin auton onneksi etuajassa. Parin päivän päästä tulikin sitten lasku tankamattomasta jätetystä autosta ja vaadittu kuittia. Samalla tuli siivouslasku penkin tahroista ja siitä KUITISTA joka unohtui sinne. Onneksi oli auto kuvattu ympäri ennen lähtöä, joten kolhuista ei saanut kiristettyä.

      Joten suosittelen Paku Kympillä -firmaa, jos haluat jännitystä elämään ja maksaa yhdestä keikasta kolminumeroisen summan. Ammattihuijareita koko firma täynnä. Suosittelen myös Paku Kympillä -firmaa vaihtamaan nimen mielummin Paskaa Kympillä.

      • Anonyymi

        Eiks olisi kannattanut jättää se romu sinne pihaan jo alunperin kun näit mitä on tarjolla.

        Ymmärrän toki jos on sopinut jotain aikataulua tms. mutta onhan omalla turvallisuudellakin joku hinta olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiks olisi kannattanut jättää se romu sinne pihaan jo alunperin kun näit mitä on tarjolla.

        Ymmärrän toki jos on sopinut jotain aikataulua tms. mutta onhan omalla turvallisuudellakin joku hinta olemassa.

        Tottahan tuo. Tajusin virheeni liian myöhässä.


    • Anonyymi

      Ihan paska firma.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe