Tänään pitää vaihtaa kesärenkaat

Anonyymi

Illalla kymmenen minuutin renkaanvaihto operaatio. Nokian Hakkapeliitta 9 nastarenkaat varastoon ja Hakka Blue 2 alle. Molemmat renkaat ovat testivoittajia. Meille huomattavan paljon ajaville hyvät renkaat ovat ehdoton edellytys keliolosuhteiden vaihdellessa. Itse ajoin kaksitoista vuotta päivittäin töihin Kokkola-Pori-Kokkola yhteensuuntaan matkaa tuli 313 kilometriä eli yli kuusisataa kilometriä päivässä. Ajokilometrejäkin on vuosien varrella kertynyt lähes kymmenen miljoonaa kilometriä ja se lienee Kokkolan ennätys. Nyt vaihtamaan tosin ei niin nopeasti kuin formuloissa mutta nykyvälineillä alle kymmenen minuuttia ja taas on turvallista jatkaa matkaa.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et oo ikinä ollut töissä, eikä sulla ole autoa, eikä ajokorttia, etkä osaa vaihtaa renkaita, eikä tänään tarvi vaihtaa kesärenkaita.

    • Anonyymi

      Olipa piitkä työmatka. Osaat varmaan myös kutsua eläimiä luoksesi ja metsästät. Tapat kissoja ja savustat naapureitasi. Huudat lapsille uimahallissa ja käytäydyt epäasillisesti kiroillen. Ajalet ketunhäntä auton katolla ja pysäköit kaupan oven edustalle.

      • Anonyymi

        Vielä lupasi lumisadetta. Asutko Halkokarilla?


      • Anonyymi

        Kyllä vain, tänään grillataan metsäpeuran sisäfilettä, oheen henhenmaksapalleroita ja mateen maksaa. Jälkiruoaksi on pashaa jäätelön, vaniljakastikkeen ja itse poimittujen vadelma-, mustikka-, ahomansikka- ja ja mesimarjahillon kera. Kyytipoikana on tietysti XOOO- konjakkia ja papukahvia, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, tänään grillataan metsäpeuran sisäfilettä, oheen henhenmaksapalleroita ja mateen maksaa. Jälkiruoaksi on pashaa jäätelön, vaniljakastikkeen ja itse poimittujen vadelma-, mustikka-, ahomansikka- ja ja mesimarjahillon kera. Kyytipoikana on tietysti XOOO- konjakkia ja papukahvia, hah hah haaa!!!...

        Riittäskö siitä mulle ees pieni nokare. Tulisin Lohtoolta en Lontoosta. Onko sulla tännään synttärit, vai ootko se mies ressu jota eppäilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittäskö siitä mulle ees pieni nokare. Tulisin Lohtoolta en Lontoosta. Onko sulla tännään synttärit, vai ootko se mies ressu jota eppäilen.

        Hyi! marjoissa on taatusti ns. sissijuustoa ja kyykkykakan jäämiä. ripulistin grilli, jossa on poltettu paljon muutakin kuin ruokaa, mm. kotitalouden muovit, niin eipä sillä häävin maukkaita lihoja grillailla...


    • Anonyymi

      Hyvä, ajomukavuudesta ja turvallisuudesta tinkiminen muutaman euron tähden on täysin omaan jalkaan ampumista.

    • Anonyymi

      Kitkarenkaita ei "pidä" vaihtaa kuin rengasliikkeessä 4-6:n vuoden välein, riippuen ajetuista kilometreistä ja renkaiden kunnosta. Kaikki kitkarenkaat eivät ole laadultaan vertailukykyisiä, vai mitä "rengasexpertit". Hah hah haaa!!!...
      Terveisin TOSIrealisti Kokkola., "It-autopatterin päällikkönä toiminut" maisteri...

      • Anonyymi

        Reijon B-komppanialla oli talvi- ja jatkososan sotasaaliskalustoa ja tälläiselle kokoonpanolle ei tarvinnut kovin hääviä päällikköä autopuolelle. Rättirenkaat ja puuvanteet. Tuossa pihassa reijo on päivällä aurinkoa ottanut vanhoissa teryleenihousuissaan ja huiskuttelee välillä ohikulkijoille. Naapurinakka


      • Anonyymi

        Kitkarenkaat kesällä on verratavissa pinnoitettuihin kesärenkaisiin eli halvalla ei hyvää saa ja on väärin muiden tiellä liikkujien turvallisuuden kustannuksella säästää muutamia kymppejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat kesällä on verratavissa pinnoitettuihin kesärenkaisiin eli halvalla ei hyvää saa ja on väärin muiden tiellä liikkujien turvallisuuden kustannuksella säästää muutamia kymppejä.

        Hah, lopettakaa tuo typerä jaarittelu ja passkanjauhanta. Alkakaa ihmisiksi, aikuisiksi, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Oliko sillä taas ne siniset teryleenihousut jalassa?


    • Anonyymi

      On tosiasia että kitkarenkaat,joilla ajetaan ensin talvella ja samoilla renkailla vielä kesällä niin eihän niitten esim märkäkelin ominaisuudet ole läheskään samat,kuin kesärenkailla,Tottakai niillä voi ajaa mutta ottaen huomioon esim pitemmät jarrutusmatkat,Talviajon jälkeen kitkarengas on kovettunut ja siitä johtuen ei niiden käyttöä suositella.

      • Anonyymi

        Ei tuota perholainen tajua teryleenihousuissaan ja pitkässä takatukassaan.


    • Anonyymi

      Vaihdoin kesärenkaat autoon jo Pääsiäisenä. Tänäänkin kävin autolla kaupassa, kun on tuollainen lumipyry, niin ei pyörällä viitti ajaa, kun kastuu ja on vastatuuli.
      Tiet oli ihan sulat ja hyvä oli ajella kesärenkailla.
      Nyt on tien pinta lumen peitossa, joten en viitti lähteä enää kesärenkailla luistelemaan, mutta en ala kyllä talvirenkaitakaan vaihtamaan, kun lumet sulaa viimestään ens viikon alussa ja on taas kesäkelit tiellä.

      t. Kokkolan realisointi

    • Anonyymi

      "Takatukka" on pop. Itselläni oli kihartuvat hiukset aina persvakoon saakka, silloin teini-iässä - lukioaikana. Ammattini vuoksi pidin aina "siilitukkaa", joka tosin harveni ohimoilta kuten sadoilta muiltakin upseeriveljiltäni. Nimittäin Kadettikoulun uima-allas oli aivan kamala bakteeripesä. Vasta muutama vuosi sitten eräs Kokkolan parturi-kampaaja totesi päälakeni tilan. Sain hyvät "aineet" ja tilanne rauhoittui heti:
      Muuten, Kadettikoulun uima-allas lienee Suomen toiseksi vanhin. Vanhin lienee Töölössä tai Kalliossa tai jossain siellä päin ollut halli (onko vielä "hengissä", en tiedä).
      Jokainen aamu Kadettikoulussa alkoi uinnilla: "Altaaseen mars- komennolla", joka sopi minulle hyvin (siksi käyn vieläkin aamuisin VesiVeijarissa "päivänavauksella").
      Tupakaverini, vasta äskettäin eläkkeelle siirtynyt kadettiveljeni, kenraali Jaakko Kaukanen inhosi aamu-uintia. Jaakko oli vuosia Suomen Rajavartioston päällikkö, hyvä tyyppi Kajaanilaiseksi sotaratsuksi (Jaakko hyvä, terveiset eläkeläiselle, ja ethän suutu, kun mainitsin sinut nimeltä. Uskon että muistat huumorintajuni). Rattoisia eläkepäiviä myös sinulle...
      Tiedoksi Kadettikunta ja kurssimme "koordinaattori", Salolainen Ilpo Määttänen, mm lentopallon paikallinen selostaja ym...

      • Anonyymi

        Narsistille luonteenomaista luetella "merkkihenkilöitä" omina tuttavinaan.


    • Anonyymi

      Anna osoite niin tuun ottamaan käkättimestä kiinni. suntissa olisi sen jälkeen mandariinisorsan lisäksi myös munaton upseerisorsa

      • Anonyymi

        Juu suntista kuuluisi sen jälkeen jatkuva naurunkäkätys: Hah, hah, haaaaaa!!!!!!


      • Anonyymi

        No mutta. Hyvä ystävä. Älä nyt pienestä suutu. Miksi olet noin kiukkuinen, kun tuskin minua tunnet. Yritä edes hieman rauhoittua, niin voisit saada muutaman vuoden lisää elinaikaa. Nimittäin tuollaiset "kiukkupussit" eivät vanhaksi elä, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Kohta se on kokkolakin täynnä harvahiuksisia uimareita..mutta tilanne ei rauhoitu muulla kuin kunnon porttikiellolla. hah hah haa

    • Anonyymi

      tuli takatalvi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe