Audin automaattien kestävyys

Anonyymi

Terve, olen autonasentajana audin merkkihuollossa.

Todella paljon tulee kaikenlaisia nuoria ja vähän ajettuja autoja laatikkovikaisia kokoajan.

S-tronic laatikoissa on monia paikkoja joka kuluu eikä kestä.

Miltä kuullostaa vm 2010 audi a4, jossa omistaja teetättää useiden tuhansien eurojen vaihteistoremontin. Näitä näkee kokoajan.

Tälläinen kaksoiskytkinvaihteisto kestää jotenkin käyttöä jossa autolla startista ajellaan tasaista nopeutta pitkiä matkoja jolloin vaihteisto ei joudu käyttämään kytkintä ja vaihtelemaan vaihteita. Eli kaupunkiajo on juuri paha tälläiselle kuten muunlainen ajo jossa vaihteita vaihdellaan enemmän.


Kolme huomattavasti kestävämpää, Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.

Itse valitsen manuaalin.

17

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhu sinä vaan taas valheitasi, sinä onneton provoilija.

      • Anonyymi

        Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.

        Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.

        Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat.

        Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.

        Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.

        Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus.

        Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.

        Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.

        Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.

        Siinä menettää paljon rahaa.

        Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.

        Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.

        Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.

        Siinä menettää paljon rahaa.

        Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa.

        Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.

        Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.

        Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.

        Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.

        Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan.

        Onneksi nuo kaksoiskytkinvvaihteistot porsivat jo alle kolmen vuoden ikäisinä ja tieto leviää nopeaan. Tiesittehän että kaikilla merkeillä on noiden kanssa ongelmia. Variaattori vehkeetkin on siinä kiikun kaakun että kestääkö, kokeilepa sellaista vetohommissa....


    • Anonyymi

      Momentinmuunnin on ainoa oikea automaatti, ei mikään kaksoiskytkinräpistin.

      • Anonyymi

        Ja ainoa oikea moottori/Automaattivaihteistokombinaatio on V8 Automat.
        Ja sellaisiahan tehdään vain Amerikassa.
        Muut "autot" ovat vain leluja.


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa netistä millä merkillä automaatti tuo merkittäviä lisäkuluja. Bemarilla ei tuo. Audilla katastrofi käsissä,

    • Anonyymi

      Audikuskit eivät osaa ajaa, siinä syy ettei vaihdelaatikot kestä

    • Anonyymi

      Jo muutaman kymmenen vuotta karavaanina olleena voin sanoa että näissä harrastuksissa ei automaattia arvosteta. Niin kuin myös rekassa, kiihdytyskisassa ja muussa rallissa manuaali on ainoa mikä kestää. Automaatti kestää 350t km norm. ajossa. Vaunun kanssa alle 300t. Manuaalina yli 500t vaunun kanssa. Ilman vaunua varmasti 600t.

      Automaatti on akkojen auto ja sitä varten se kehitettiin. Helppoa sillä on miestenkin ajaa kun on pikkuautolla kaupassa käyntiä ahtaalla parkkialueella.

      En enää huoli en isompaan, enkä varsinkaan pieneen koneeseen.

      Ei muuta.

      • Anonyymi

        Kerrotko vielä milloin viimeksi oli manuaalilaatikko nitrodragsterissa ? Myös rekoissa automaatti on tätä päivää.


      • Anonyymi

        Kestääkö vaihteiston lisäksi vaunun vedossa myös kytkin ja kaksimassavauhtipyörä sen puoli miljoonaa kilometriä?


      • Anonyymi

        Kaikki tietää että esimerkiksi diesel-Mercedeksiä kun viritetään reilulla kädellä, kaikki haluaa moottorin jatkoksi automaatin. Yleisimmät manuaalit ei kestä tehoa (vääntöä). On toki sellaisakin olemassa jotka kestää mutta ne ovat monesti sitten hyvin hankalia ajaa (on/off kytkin).

        Manuaalinkin pitää muuten olla tehokkaassa autossa tällainen https://youtu.be/t3J6HTVs36A?t=60


    • Anonyymi

      Aikuinen mies ei polkuautoa osta, osaa kiertää jo kaukaa ongelmamerkit ja ajaa tyytyväisenä CVT:stä nauttien. Koekaniiniksi ryhtyminen ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.

      Arvoitus, mistä huomaa, että tuhnutero on taas aloitellut kirjoitusta?
      Kehuu variaattoria, joka on "automaateista" onnettomin kyhäelmä ikinä. Auto huutaa kiihdytyksessä jamihinkään se ei kiihdy. No ei nuo tuhnut kyllä kiihdy manuaalinakaan. Vapaasti hengittäviä paskoja suurin osa, joita joutuu huudattamaan yläkierroksilla punaisen rajan tuntumassa, että johonkin pääsisi, alavääntöä niissä ei ole ollenkaan. Kyllä tuollaisella ajamisessa on ajonautinto kaukana.

    • Anonyymi

      Sama hemmo valittaa CVTn surkeutta aina ja joka palstalla. Olisit nyt vaan ostanut sen kunnon auton CVTllä, niin ei tarvitisi asiaa itkeä täällä jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      24
      4982
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3573
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3464
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3360
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2960
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      28
      2700
    7. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      17
      2379
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      118
      2373
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2195
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      33
      1784
    Aihe