Terve, olen autonasentajana audin merkkihuollossa.
Todella paljon tulee kaikenlaisia nuoria ja vähän ajettuja autoja laatikkovikaisia kokoajan.
S-tronic laatikoissa on monia paikkoja joka kuluu eikä kestä.
Miltä kuullostaa vm 2010 audi a4, jossa omistaja teetättää useiden tuhansien eurojen vaihteistoremontin. Näitä näkee kokoajan.
Tälläinen kaksoiskytkinvaihteisto kestää jotenkin käyttöä jossa autolla startista ajellaan tasaista nopeutta pitkiä matkoja jolloin vaihteisto ei joudu käyttämään kytkintä ja vaihtelemaan vaihteita. Eli kaupunkiajo on juuri paha tälläiselle kuten muunlainen ajo jossa vaihteita vaihdellaan enemmän.
Kolme huomattavasti kestävämpää, Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.
Itse valitsen manuaalin.
Audin automaattien kestävyys
17
407
Vastaukset
- Anonyymi
Puhu sinä vaan taas valheitasi, sinä onneton provoilija.
- Anonyymi
Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.
Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.
Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat.Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.
Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.
Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus.Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.
Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.
Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.
Siinä menettää paljon rahaa.
Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.
Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.
Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.
Siinä menettää paljon rahaa.
Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa.Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.
Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.
Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.
Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.
Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan.Onneksi nuo kaksoiskytkinvvaihteistot porsivat jo alle kolmen vuoden ikäisinä ja tieto leviää nopeaan. Tiesittehän että kaikilla merkeillä on noiden kanssa ongelmia. Variaattori vehkeetkin on siinä kiikun kaakun että kestääkö, kokeilepa sellaista vetohommissa....
- Anonyymi
Momentinmuunnin on ainoa oikea automaatti, ei mikään kaksoiskytkinräpistin.
- Anonyymi
Ja ainoa oikea moottori/Automaattivaihteistokombinaatio on V8 Automat.
Ja sellaisiahan tehdään vain Amerikassa.
Muut "autot" ovat vain leluja.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa netistä millä merkillä automaatti tuo merkittäviä lisäkuluja. Bemarilla ei tuo. Audilla katastrofi käsissä,
- Anonyymi
Audikuskit eivät osaa ajaa, siinä syy ettei vaihdelaatikot kestä
- Anonyymi
Jo muutaman kymmenen vuotta karavaanina olleena voin sanoa että näissä harrastuksissa ei automaattia arvosteta. Niin kuin myös rekassa, kiihdytyskisassa ja muussa rallissa manuaali on ainoa mikä kestää. Automaatti kestää 350t km norm. ajossa. Vaunun kanssa alle 300t. Manuaalina yli 500t vaunun kanssa. Ilman vaunua varmasti 600t.
Automaatti on akkojen auto ja sitä varten se kehitettiin. Helppoa sillä on miestenkin ajaa kun on pikkuautolla kaupassa käyntiä ahtaalla parkkialueella.
En enää huoli en isompaan, enkä varsinkaan pieneen koneeseen.
Ei muuta.- Anonyymi
Kerrotko vielä milloin viimeksi oli manuaalilaatikko nitrodragsterissa ? Myös rekoissa automaatti on tätä päivää.
- Anonyymi
Kestääkö vaihteiston lisäksi vaunun vedossa myös kytkin ja kaksimassavauhtipyörä sen puoli miljoonaa kilometriä?
- Anonyymi
Kaikki tietää että esimerkiksi diesel-Mercedeksiä kun viritetään reilulla kädellä, kaikki haluaa moottorin jatkoksi automaatin. Yleisimmät manuaalit ei kestä tehoa (vääntöä). On toki sellaisakin olemassa jotka kestää mutta ne ovat monesti sitten hyvin hankalia ajaa (on/off kytkin).
Manuaalinkin pitää muuten olla tehokkaassa autossa tällainen https://youtu.be/t3J6HTVs36A?t=60
- Anonyymi
Aikuinen mies ei polkuautoa osta, osaa kiertää jo kaukaa ongelmamerkit ja ajaa tyytyväisenä CVT:stä nauttien. Koekaniiniksi ryhtyminen ei kiinnosta.
- Anonyymi
Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.
Arvoitus, mistä huomaa, että tuhnutero on taas aloitellut kirjoitusta?
Kehuu variaattoria, joka on "automaateista" onnettomin kyhäelmä ikinä. Auto huutaa kiihdytyksessä jamihinkään se ei kiihdy. No ei nuo tuhnut kyllä kiihdy manuaalinakaan. Vapaasti hengittäviä paskoja suurin osa, joita joutuu huudattamaan yläkierroksilla punaisen rajan tuntumassa, että johonkin pääsisi, alavääntöä niissä ei ole ollenkaan. Kyllä tuollaisella ajamisessa on ajonautinto kaukana. - Anonyymi
Sama hemmo valittaa CVTn surkeutta aina ja joka palstalla. Olisit nyt vaan ostanut sen kunnon auton CVTllä, niin ei tarvitisi asiaa itkeä täällä jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244982
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333573Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543464Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203360Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232960Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282700Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint172379Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1182373MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142195Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331784