Rakentamani lankunsahauslaite

Anonyymi

https://aijaa.com/8SrgAn

Ei mikään heiveröinen, rakennettu kunnon putkiteräksestä. Painoa lienee parisataa kiloa, saa osina siirretyä. Painavin osa lienee tasopalkki 60 kg jossa sahaa juoksutetaan.
Sahoina käytän Stihl 391, Stihl AV 031 2 sahaa, Partner 550 3 sahaa ja Jopu partnereita 4 sahaa. Sahoihin on rakenneltu ohjainliut erikseen saha kohtaisesti kyllekkin mallille.
Aloituksestani mielistyy varmaan nimmari "mitähän seuraavaksi"

7

933

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Komia on kotilokosol. Uskomaton suoritus. Kyllä nyt kelpaa lankuttaa. Mitä seuraavaksi?

• Anonyymi

Vaikka seuraavaksi tuosta ohjain palkista, sehän on 120x60 U-palkkia. Olen pinnan hionut kunnolla ja sitten lakkaan sen vielä metalilakalla. Moottorisahaan kiinnitettävissä ohjaimissa käytän kelkkamuovia että liukuisi helpommin. Nyt sais löytyä vinkkeja liukumisen hepottamiseksi ettei osat kuluisi. Itte olen miettinut liuku kohtiin steariinia. Löytyisiköhän muita vaihtoehtoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka seuraavaksi tuosta ohjain palkista, sehän on 120x60 U-palkkia. Olen pinnan hionut kunnolla ja sitten lakkaan sen vielä metalilakalla. Moottorisahaan kiinnitettävissä ohjaimissa käytän kelkkamuovia että liukuisi helpommin. Nyt sais löytyä vinkkeja liukumisen hepottamiseksi ettei osat kuluisi. Itte olen miettinut liuku kohtiin steariinia. Löytyisiköhän muita vaihtoehtoja?

laita sitä rasvaa mitä rengasliikkeissä laitetaan gumminreunaan kun laitetaan vanteelle, tai sitten kookosrasvaa tai ihraa. vaseliini?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei mitään liukupintoja, kunnon kelkka sahalle ja siihen laakerit rulliksi, ja veto vaijerilla kammesta veivaamalla. Netistä kyllä löytyy esimerkkejä videoista.

• Anonyymi

Lokosol ei käytä rullilla olevia kelkkoja oikeastaan, tuota kampihommaa kyllä johon käy vetonaru hyvin. Kelkka kyllä tulee tehtäväksi ja kamppeetkin on valmiina, se vain tulee sellainen että pystyy nostamaan sahan pois helposti, ei mitään raskastekoista, sellaisia näkyy löytyvän Venäjällä tehdyissä laitteissa.

• Anonyymi

Tuollaisena tekeleenä ei tuolla voi sahata kuin yli 2.5 merin puita. Siihen on tulossa 50mm palkista lisä tuohon välille jotka säätää puun korkeutta, sellaiset tikkaiden näköinen ja siihen puuta kiinittävät laitteet. Saa sitten sahattua vaikka puolen metrin pölkkyjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      77
      2473
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      42
      2106
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      28
      955
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      31
      830
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      788
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      640
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      518
    8. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      501
    9. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      495
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      472
    Aihe