https://aijaa.com/8SrgAn
Ei mikään heiveröinen, rakennettu kunnon putkiteräksestä. Painoa lienee parisataa kiloa, saa osina siirretyä. Painavin osa lienee tasopalkki 60 kg jossa sahaa juoksutetaan.
Sahoina käytän Stihl 391, Stihl AV 031 2 sahaa, Partner 550 3 sahaa ja Jopu partnereita 4 sahaa. Sahoihin on rakenneltu ohjainliut erikseen saha kohtaisesti kyllekkin mallille.
Aloituksestani mielistyy varmaan nimmari "mitähän seuraavaksi"
Rakentamani lankunsahauslaite
7
816
Vastaukset
- Anonyymi
Komia on kotilokosol. Uskomaton suoritus. Kyllä nyt kelpaa lankuttaa. Mitä seuraavaksi?
- Anonyymi
Vaikka seuraavaksi tuosta ohjain palkista, sehän on 120x60 U-palkkia. Olen pinnan hionut kunnolla ja sitten lakkaan sen vielä metalilakalla. Moottorisahaan kiinnitettävissä ohjaimissa käytän kelkkamuovia että liukuisi helpommin. Nyt sais löytyä vinkkeja liukumisen hepottamiseksi ettei osat kuluisi. Itte olen miettinut liuku kohtiin steariinia. Löytyisiköhän muita vaihtoehtoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka seuraavaksi tuosta ohjain palkista, sehän on 120x60 U-palkkia. Olen pinnan hionut kunnolla ja sitten lakkaan sen vielä metalilakalla. Moottorisahaan kiinnitettävissä ohjaimissa käytän kelkkamuovia että liukuisi helpommin. Nyt sais löytyä vinkkeja liukumisen hepottamiseksi ettei osat kuluisi. Itte olen miettinut liuku kohtiin steariinia. Löytyisiköhän muita vaihtoehtoja?
laita sitä rasvaa mitä rengasliikkeissä laitetaan gumminreunaan kun laitetaan vanteelle, tai sitten kookosrasvaa tai ihraa. vaseliini?
- Anonyymi
hieno d.i.y. veekotin.
tuossa ulkomailta samantyylinen , yksinkertainen lankkusaha.
https://www.youtube.com/watch?v=3ibaoBue4jk - Anonyymi
Ei mitään liukupintoja, kunnon kelkka sahalle ja siihen laakerit rulliksi, ja veto vaijerilla kammesta veivaamalla. Netistä kyllä löytyy esimerkkejä videoista.
- Anonyymi
Lokosol ei käytä rullilla olevia kelkkoja oikeastaan, tuota kampihommaa kyllä johon käy vetonaru hyvin. Kelkka kyllä tulee tehtäväksi ja kamppeetkin on valmiina, se vain tulee sellainen että pystyy nostamaan sahan pois helposti, ei mitään raskastekoista, sellaisia näkyy löytyvän Venäjällä tehdyissä laitteissa.
- Anonyymi
Tuollaisena tekeleenä ei tuolla voi sahata kuin yli 2.5 merin puita. Siihen on tulossa 50mm palkista lisä tuohon välille jotka säätää puun korkeutta, sellaiset tikkaiden näköinen ja siihen puuta kiinittävät laitteet. Saa sitten sahattua vaikka puolen metrin pölkkyjä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364394Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481576- 391569
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2311471Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881108Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481093Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331087Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631020