Onko 2-tahtisella hankaluuksia pakkasella?
2-tahti + pakkanen
3
2161
Vastaukset
- "mekaanikko" =)
Jopps eli ei ongelma ole itse 2-t moottorissa sama on nelarissakin. Eli kaasutin saattaa "jäätää". jäätäminen on pahimmillaan 5- -5 asteen lämpötilassa. kaasariin kertyy kosteutta joka muodostaa kaasarin kurkkuun jäätä ja näin tukkii sitä. on kuitenkin olemassa jäätämisen estonestettä. itse käytän masinol:ia. eli aina kun käy tankilla löräyttää pienen määrän esim:masinolia tankkiin niin eipä jäädä enää. voi tuntua oudolta että kaasari jäätää lämpötilassa mutta sen aiheuttaa kaasarissa oleva alipaine. ainoa 2t heikompipuoli talvella on jos on tuorevoitelu järjestelmä. (nykyään lähes joka skodes) niin talvella öljy muuttuu paksummaksi eikä "juokse" enää niin hyvin pienestä suuttimesta... tähän auttaa jonkunverran jos ostaa täyssynteettistä öljyä koska ne on yleensä ohuempia koska ne ei ole mineraalipohjaisia. toivottavasti vastaus ei jättänyt kysymyksiä... mutta saa toki kysyä.
- kfkflddll
Nykyään kannattaa muistaa että 95e10 ja 98e5 eli sitä jäänestoa on jo siellä valmiiksi.
- aja_vain
Jos meinaa "muki-kaasari" jäätyä talvella. voi vähän ottoilmaa laittaa ottamaan enempi mootorin kyljestä.
En itsekkään ole huomannut että olisi edes 35asteen pakkanen estänyt toimimasta. kun polkee käyntiin. turha on sähköstarttia pyöritellä.
jos haluaa voi laittaa vähän villaa moottorin eteen että pysyy paremmin lämpimänä ja sulattaa akun jos semmoinen on kiinni. itse otan akun pois talveksi. yhdistän mopon akkuun tulevat piuhat yhteen, sitten voi ajella ihan hyvin ilman akkua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863979
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.523295Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603012Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,622951SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.772464Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52296Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a251984Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621961Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1651931- 931338