Onko Toyotan suunta oikea?

Anonyymi

Edellisen kerran olen ajanut Toyotaa 80 luvulla, auto oli vuoden 84 Corolla liftback. Muistikuva autosta on hyvä, se oli hyvin varusteltu, hyvä ajaa ja kaikin puolin hyvä peli. Ajoin autolla noin 20 000 kilometriä kaiken kaikkiaan, ehkä yksi miinus oli hiukan löysä alusta. Pitää kuitenkin verrata saman aikakauden autoihin, niin väitän Corollan olleen silloin yksi parhaimmista hintaluokassaan.
Nyt noin 30 vuoden jälkeen pääsin ajamaan vuoden 2016 Hypridi Auriksen Porvoosta Tammisaareen ja takaisin, pakko myöntää auto oli pettymys. Kaikki se hyvä fiilis mikä oli Corollasta jäänyt karisi pois. Ohjaus todella outo, alusta edelleen löysähkö, surkean näköistä muovia sisällä ja rengasmelu aika kova. Tankkasin Auriksen Porvoossa täyteen ja uudelleen Porvoossa ja keskikulutus 5.7 litraa satasella ja se kyllä kova kulutus, kun maksimi nopeus välillä on 100 km/h.

Mielestäni Toyota on nykyautoihin verrattuna aika huono ja ei kehittynyt 84 Corollasta mihinkään, tai jopa tuntui huonommalta. Mihin Toyotan kehitys menossa?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Provoja on kahdenlaisia naurettavia ja surkeita. Olisiko tämä se jälkimmäinen?

      • Anonyymi

        Aloituksessa ei mitään provoa, 80 luvulla Toyotat oli hyviä ja erityisen hyviä moneen muuhun saman ikäluokan autoon. Nykyään Toyotat surkeita lähes kaikessa. Ruoste, jälkeenjäänyt bensalla lataava hypridi, ominaisuudet alle keskitasoa, luotettavuudessa keskitasoa jne.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Muut kehittyvät ja Toyota on jäänyt sinne 80-luvulle. Ei siinä paljon auta jo nyt vanhentunut Toyotan halpishybrid tekniikkakaan kun muut tekevät jo nyt parempaa.
        Sen verran Toyota on oppinut, että ostavat automalleja jo muilta, kuten mm. Proace, GT86 ja Aygo.


      • Anonyymi

        Lyhyellä aikajaksolla RAV hyvä esimerkki. Kun keulalle ei saa kuin bensavaparin eikä nelivedosta ole mitään tietoa niin miksi tässäkin otettiin takapakkia ja paljon?


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus ja niin totta. Toyota on jäljessä kaikessa ja muualla Euroopassa marginaali merkki, jostain syystä Suomessa iskee tietynlaisiin ihmisiin.

      • Anonyymi

        Suomalainen elää menneisyydessä autoilun suhteen, eli Toyotan suosio perustuu juuri tuonne 80-luvulle ja vaarit jatkavat sen kehumista, koska eivät ole muulla ajaneet ikinä.


    • Anonyymi

      Aloittajana minua huolestuttaa, mihin skitsofreniani on menossa. Ei näytä kovin hyvältä tämä kehitys.
      Terv. Pentti

    • on. olihan joku penttikin harmitellut kuinka vanhanaikaista tekniikkaa vw nykyään valmistaa, toyota tekee moderneja autoja modernilla tekniikalla ja ainoat oikeat autot kertoo tulevan japaniasta. ihmettelee miksi vw on jäänyt ainakin 30 vuotta toyotasta jälkeen. mikä mättää vw??????

      • Anonyymi

        Toyota tekee semmoisia pienehkö päästöisiä tuhnuttimia joilla ei etes kunnolla pysy muitten mukana tuolla isommilla teillä , pitäähän siinä autossa sentään muutakin olla , mitä pieni päästötavoite...kun se ei kumminkaan dramaattisesti muita lyö..niillä päästöilläkään..


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailmaa 9/2019 lainatakseni Toyota on ainut valmistaja, joka pääsi alle 100g/km CO2-päästöhin ja vieläpä ilman yhtään sähköautoa.

      Tätä teknologista etumatkaa muut yrittävät epätoivosesti tavoittaa, volkkarit, skodat ja muut vastaavat tuhnuttimet. Että näin se on todellisuudessa, muut tulevat Toyotan perässä eikä päin vastoin. Ei ole mitään syytä, miksi näin ei olisi myös tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Saksalaiset pääsivät jo 0-päästöihin ihan uusimpien dieseleittensä kanssa.
        Kuka tahansa pääsee helposti alle 100 päästöihin, mutta kukaan muu ei halua kuohia autojaan tuhnuiksi kuhilaiksi, sillä ne ei kelpaa Euroopassa, kuten Toyotakaan ei kelpaa.


    • Anonyymi

      Kyse oli siis KAIKKIEN Toyotan valmistamien autojen keskimääräisestä kokonaispäästöstä per auto. Ja mikä olikaan koko VW-konsernin valmistamien autojen keskimääräinen kokonaispäästö per auto? Sitä sopii miettiä itse kunkin ennen kuin puhelee nollapäästöistä.

      Tehtaiden on noudatettava asettuja ja tulevia kokonaispäästötavoitteita. Myös tämän kepulikonsteja käytäneen VW-konsernin.

      • Anonyymi

        Mutta, kun muilla valmistajilla löytyy vaihtoehtoja. Kaasu / bensa hypridejä, sähköautoja, ladattavia hybridejä, bensa turboja jne. eli kaikille jotain. Toyotalta löytyy 90 luvun tekniikalla bensalla lataava hypridi ja se on siinä, muuta ei ole. Lisäksi ne Toyotat ruostuu ja vaatii huoltoa paljon.


    • Anonyymi

      Toyotan tekninen etevyys on vaikka siinä, että se ei juurikaan harrasta turboja, vain Corolla ja Auris ovat Euroopan hölmöjä turbopettereitä varten . Nimittäin turbot häviävät markkinoilta nopeasti ja luultavasti ihan parissa vuodessa. Niillä kun ei kiristyviä päästörajoja saavuteta. Jäljelle jäävät vaparit ja hybridit ennen kuin sähköautot valtaavat markkinat täysin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe