Olisi mukavaa keskustella

Miten näette nyt, kohta 40v.lapsenne ajatus-maailman?
Minun jälkeeni tuntuu jäävän maailma, jossa johtaja-naiset eroavat päivästä toiseen.
Niin-kuin esim. VR:llä.
Luonnottoman paljon on naisissa lasteni ikäisiä luusereita.
En minä heille sellaista elämää luonut.
Minä kehitin heille miehistä maailmaa.
Ilman sellaista maailmaa eivät naiset pärjää alkuunkaan.
Heiltä puuttuu se luotettava kainalo.

H.

116

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meidän suvussa on polvi parantunut

      • Anonyymi

        Ei tarvi RX teippiä?


    • Anonyymi

      KAHLIL GIBRANin kirjasta "Profeetta"

      (sivu 19)

      "Ja nainen, joka piteli lasta rintaansa vasten, sanoi:
      Puhu meille Lapsista.
      Ja hän sanoi:

      Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne.
      He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia.
      He tulevat kauttanne, mutta eivät teistä itsestänne.
      Ja vaikka he asuvat luonanne, eivät he sittenkään kuulu teille.

      Antakaa heille teidän rakkautenne, mutta älkää ajatuksianne.
      Sillä heillä on omat ajatuksensa.

      Voitte hoivata heidän ruumistaan, mutta ette heidän sielujaan.
      Sillä heidän sielunsa asuvat huomenkoiton asunnossa,
      minne te ette voi mennä, ette edes unelmissanne.

      Te voitte yrittää tulla heidän kaltaisikseen,
      mutta älkää yrittäkö tehdä heitä itsenne kaltaisiksi.

      Sillä elämä ei mene taaksepäin eikä viivy menneessä päivässä.
      Te olette jousia, josta lapsenne singotaan elävinä nuolina.

      Jousimies näkee matkan pään loppumattomalla polulla ja
      Hän taivuttaa teidät voimallaan,
      jotta hänen nuolensa sinkoisivat kauas ja nopeasti.

      Taivu Jousimiehen käsissä ilomielin.

      Sillä samoin kuin Hän rakastaa nuolia, jotka lentävät,
      Hän rakastaa myös jousta,
      joka on järkkymätön."

      * * *

      Paloma.se
      mvh

      • Upea teksti. Noin se juuri mrnee. Kainalolla tsi ilman.


    • Anonyymi

      kaksi vanhinta ei pidä vappuna ylioppilas lakkia, kun ovt täälä meidän vaatehuoneessa.
      Nuorimmasta en tiedä kun asuu hesassa, ei hattua näy täälä.
      Tupsulakkia he vissiin ei ole edes ostanut
      hnrjj

    • Näen poikieni ajatusmaailman ainoastaan seuraamalla heidän elämäänsä ja teen sen aika etäältä. Joka päivä ei tarvitse soitella,
      Ovat lapsesta asti tienneet mitä elämältään haluavat.

      Noista ajatusmaailmoista en niin tiedä, ei minun tarvitse kaikkea tietääkään.
      Minun hyväksyntää ei tarvita.
      Riittää kun hoitavat omat asiansa vaimojensa ja lapsiensa kanssa.
      Autan jos pystyn ja auttavat jos pyydän apua.

      Siitä olen iloinen ja tyytyväinen, että jokaisella on mukava ja fiksu vaimo kainalossa.
      ja kaikista iloisin , siitä, että vaikka elämä on työntäyteistä, kiireistä, aikataulutettua arkea, niin hyvin hoitavat pienet lapsensa, lähellä olevan isän malli on lapselle tärkeää ja yhteys omaan lapseen luodaan lapsuudessa.

    • Anonyymi

      Missä aloittajalle on sanottu ja kerrottu, että pomo- ja päättäjänaisilla ei olisi kainaloa olemassa? Kyllä heistä moni on pariutunut ja perheellinenkin. Sellainen ero menestyneissä naisissa saattaa olla, että kun menestyneen miehen takana on aina nainen, niin menestyneen naisen takana ei välttämättä ole miestä, joka tukisi ja hoitaisi esim. perhe-elämän vaatimukset. - Nm. Vaihda vuosituhatta

    • Mielestäni minä ja tytär lähennymme toisiamme koko ajan. Minusta tuntuu että ymmärrän hänen ajatusmaailmaansa paremmin nyt kuin aiemmin. Ja hän tuntuu ymmärtävän minun ajatusmaailmaa paremmin kuin nuorempana. Vakituinen toimi ja työ missä viihtyy .

    • Mimun tuttäremi ajatusmaailma on vahva jabitsenäimen. Ei ole riippuvainen kenenkään karvaisesta kainalosta. Vaikka sellaisen omaakin 😁.

      • Siis tyttäreni ja itsenäinen.


    • Anonyymi

      Lapseni on valinnut alansa, tiensä ja opiskellut sitä, mitä on halunnut.
      (Toisin kuin omalta osaltani:isä puuttui peliin ja rajoitti. Muutoin isäni antoi paljon hyviä eväitä itsenäiseen, pärjäävään elämään muutoin. Joskus olen miettinytkin, olenko aivoituksiltani miehekäs. Minun on kovin vaikea ymmärtää avuttomuutta tai saamattomuutta. Ahkeruus on ollut hyve, mitä olen yrittänyt siirtää. Olenko siirtänyt tätä 'miehekästä piirrettä' lapseeni?)
      En ole puuttunut. Itsenäistynyt varhain. (Toisin kuin itse)
      Napanuora on irronnut varhain.
      Siivet kantaa.
      Olen oppinut häneltä asioita kuten hän minulta.
      Hän myös elää omaa elämäänsä enkä yritä elää hänen kauttaan = hengittää niskaan. On irroitettava kasvattajan ote.
      Tiedostava. Järkevä.
      Ja sitten kuitenkin tämänikäisen vinkkelistä hän on vielä välillä tavattoman lapsellinen ja sellaistahan ei voi suoraan sanoa töksäyttää, koska ei minulla ole siihen oikeutta.
      Kun ihmisellä on useita tehtäviä, roolejakin: koululainen, opiskelija, työ, oma vanhemmuus, perhe.

      Beng
      Aloittajalle: jos ei ole kainaloa, tarkoittanee ettei ole kumppania.
      Kaipaatko lapsenlapsia? Sekö surettaa?
      Joillekin huippu-ura voi olla se lapsi ja muiden lapset voivat olla hänen lapsiaan.
      Jos näin on, toivottavasti muut antavat näiden vähän olla heidän lapsiaan.
      Se voi tehdä kipeää. Biologinen kello ei pysähdy 40 v.
      Oikeastaan nyt voin sanoa, etten ihan ymmärrä, mitä aloituksella haet.
      En tiedä, kiinnostaako oikeastaan, miten muiden lapset voivat.
      Kuitenkin: lapsiimme voi luottaa. Kyllä he tietävät, mitä haluavat ja laajemmalti, kunhan annetaan tilaa.

      Gibranini olen myös lukenut. Voisi soveltaa kääntäenkin.

    • Anonyymi

      Lapsillani on elämä toiminut hyvin ovat molemmat läytäneet hyvät puolisot, lapsenlapsia yhteensä 5.

      Ovat onnistyneet hankkimaan omat talot tyttäreni aivan uuden täyskivitalo tanskalaiseen tyyliin.

      Itse lopetin 58 vuotiaana hoidin vaimoni kotona lähes kuolemaan saakka kuolemassa hänelle olin mukana 3-4 tuntia.

      Näin vanhana tunnen kokeneeni vähän kaikkea, terveys ei ole niinkuin pitäisi. Olen onnellinen vanhana tavannut hyvää seuraa.

      • Anonyymi

        Tähän vain pieni episodi. Tyttäreni vaihtoi panikkikortin ennen lähtöä opiskeluun kanadaan kysyin oletko kokeillut toimiinko kortti- hän vastasi kyllä toimi ilman kokeilua kuinka kävi ei toiminut ja rahat olivat loppu ei muuta kuin pankkiin ja rahat vain kirjekuoressa ajattelin onnella ja onnistui.

        Poikani täyttää 45 kesäkuussa ja aloittaa uudessa työpaikassa elokuussa, sanoin hyvä kun teit niin sillä 45 alkaa olla eläkeiässä-- oli hyvässä työpaikassa heti koulun jä'lkeen sillä jo ennen koulua oli työ valmiina--vaikka korkeakoulu.


    • Anonyymi

      Hunskin kanssa sammaa mieltä,
      naisella pitää olla oikea kunnon jämäkkä mies,

      sillä
      mies on perheenpää
      ja nainen on se joka miehen pään kääntää,

      elämä ei ole elämisen arvoista jos naisella ei ole oikeaa kunnon miestä,

      • Eiköhän tuollainen ajattelutapa ole jostain kaukaa vähintäin sadan vuoden takaa meidän kulttuurissamme.
        Vai onko niin, että suomalaiset miehet alkavat kotoutua uuteen maahan tulleeseen kulttuuriin.
        Pohjoismaalaisten naisten taas on varmaan vaikeampaa alistua enää takaisin "jämäkän miehen" valtaan.


      • Anonyymi

        Komppaan tässä Tellukkaa.
        Mielestäni diplomatia ja huumori ja luotettavuus on kovempaa valuttaa kuin jämäkkyys luonteenpiirteenä. Kas nainenkin voi olla jämäkkä.
        Pitääkö naisen olla lapanen, joka alistetaan ja hallitaan. Voi sitä yrittää, mutta sellainen päättyy nykynaisilla eroon. Eletään tosiaan v 2019.
        Naisellakin on tahto.

        Beng


      • Monestakaan nykyajan miehestä ei ole perheen pääksi. Mistä sekin sitten johtuu? Tasa-arvon lisääntymisestä? Naisten aseman muuttumisesta. Minä en ainakaa halua "päätä"vaan tasa-arvoisen kumppanin


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Monestakaan nykyajan miehestä ei ole perheen pääksi. Mistä sekin sitten johtuu? Tasa-arvon lisääntymisestä? Naisten aseman muuttumisesta. Minä en ainakaa halua "päätä"vaan tasa-arvoisen kumppanin

        Luulen, että nykynuoret eivät edes mieti mitään 'päätä'.
        Voi olla, että se heistä on ihan hassu ajatus.
        Yrittänevät oppia jakamaan esim. kotitöitä jne. jotta arki rullaa.
        Eiköhän tasa-arvoisuus ole tärkeää.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että nykynuoret eivät edes mieti mitään 'päätä'.
        Voi olla, että se heistä on ihan hassu ajatus.
        Yrittänevät oppia jakamaan esim. kotitöitä jne. jotta arki rullaa.
        Eiköhän tasa-arvoisuus ole tärkeää.

        Beng

        Näin minäkin sen näkisin. Kumppanuus ja perhe-elämä on yhteinen yritys.


    • Kun ajattelen takaisinpäin itseäni, niin kyllä lasteni ajatusmaailma vastaa hyvin paljon sitä kuin mitä omani oli sen ikäisenä.
      Yli kolmekymmentä vuotta siitään on tehnyt tehtävänsä ja uskoisin lastenikin ajatusmaailman vielä kehittyvän iän myötä. Paljolti tosin ajatusmaailmamme itsenäisinä ja omillaan toimeentulevina naisina kohtaavat nytkin.

      Aloituksessahan ei nähtävästi olekaan kysymys eri ikäisten ajatusmaailmoista, vaan erosta naisten ja miesten ajatusmaailmoissa.

      • Anonyymi

        Aloitus pyrkii halveeraamaan naisia ja heidän kykyään ajatella fiksusti ja järkevästi.
        Tyypillisen sovinistin tekstiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus pyrkii halveeraamaan naisia ja heidän kykyään ajatella fiksusti ja järkevästi.
        Tyypillisen sovinistin tekstiä.

        "Anonyymi"

        Minä olen Sovinistinen.
        Aloitus ei ole.
        Ei ole mitenkään halveeraavakaan.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olen Sovinistinen.
        Aloitus ei ole.
        Ei ole mitenkään halveeraavakaan.

        H.

        Et itse enää huomaa, kyllä on.


      • Anonyymi

        No. En pitänyt aloitusta sovinistisena. Kyselevänä pikemminkin.
        Täytyyhän aloituksen olla jotenkin haastava.
        Ja aloittajahan on edustanut 'miehen mallia' lapsilleen.
        Ehkä sen kuten naisen mallin miettiminen on ihan asiallista kun kelaa miten itse on toiminut ja käyttäytynyt. Millainen puu, millainen hedelmä ja miten pitkälle omput putoaa.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. En pitänyt aloitusta sovinistisena. Kyselevänä pikemminkin.
        Täytyyhän aloituksen olla jotenkin haastava.
        Ja aloittajahan on edustanut 'miehen mallia' lapsilleen.
        Ehkä sen kuten naisen mallin miettiminen on ihan asiallista kun kelaa miten itse on toiminut ja käyttäytynyt. Millainen puu, millainen hedelmä ja miten pitkälle omput putoaa.

        Beng

        Aina löytyy naisia jotka suojelevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No. En pitänyt aloitusta sovinistisena. Kyselevänä pikemminkin.
        Täytyyhän aloituksen olla jotenkin haastava.
        Ja aloittajahan on edustanut 'miehen mallia' lapsilleen.
        Ehkä sen kuten naisen mallin miettiminen on ihan asiallista kun kelaa miten itse on toiminut ja käyttäytynyt. Millainen puu, millainen hedelmä ja miten pitkälle omput putoaa.

        Beng

        Kahden pojan kasvattaneena ja heidän elämää liki seuranneena olen sitä mieltä, että kasvattajana vain siirrämme omia toiveitamme heille, mutta he valitsevat itse mitä tekevät.

        Esikoinen on kuin isänsä, niin ulkoisesti kuin luonteeltaan. Kuopus "minä" tiiviissä paketissa.

        Meneppäs heitä neuvomaan, eivät he neuvojani tarvitse. No, tietty olen heille ongelmien ratkaisuihin osallistuva konsultti.

        Itse tein lapset aikuisena 36- ja 42- vuotiaana. Pojillemme me vanhemmat olemme tavanomaisista elämän etenemiskaavoista poikkeavia esikuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy naisia jotka suojelevat.

        Niin, että mitä? Ja kenelle?
        Tarkennapas vähän?

        Beng


    • "Anonyymi"

      Olet pitkälti mukana aloituksen asiassa.
      Aloitukseni ideana on kuitenkin enimmäkseen miten maamme Suomi on alkanut muuttua.
      Olin odottanut enemmän asiaa lapsiltamme, kuin keskittymistä turhan-päiväisyyksiin.
      Tämä aika tarvitsee äkkiä ihan jotain muuta kuin keskusta-museoita, kirjastoja ja Narinkka-toreja.

      H.

      • Anonyymi

        Viimeinen virke. Miksi? Perustelua?

        Siis Ham, Amos-Rex, Ateneum, Taidehalli turhiako? Eläintieteellinen museo? Turhako? Oodi? Turhako?
        Olen aikoinaan käynyt lapseni kanssa noissa paikoissa ja toivon, että hän siirtä tätä epäsuoraa viitoittelua.
        Kirjasto on lukunälkäisille ja myöhempää opiskelua varten on hyvä 'osata kirjastoa'.
        Jos ajattelet, että kaikki vain netistä, jäävät elämykset kapeiksi.
        Onhan niitä auto- ja moottoripyörämuseoita.
        Mikä Narinkka-torissa häiritsee: minulle se on nykyisin 'Stockan kello tai Postitalon edusta' eli kohtaamispaikka. En muusta välitä.
        Ehkä se nuorillekin on sama? Ja heidän lapsilleen.

        Beng

        Kaivopuiston picknic-roskat osoittavat, miten h....tin huolissamme olemme ilmastosta ja ympäristössä. Suu puhuu toista, mitä käsi tekee. Ommmm


      • Anonyymi

        Et enää ole kykenevä sanomaan, mitä "tämä aika tarvitsee", kun et alkuunkaan teidä, mihin aika vie. Sinun tietosi tai edes minunkaan ei välttämättä merkitse enää mitään. Et ehkä enää selviydy tietämäsi tiedon siirrosta tulevaan, koska se tulevaisuus ei välttämättä kuulu kokemuspiiriisi.

        Itse ainakin annan lapsieni olla rauhassa neuvoiltani ja toivon vain heidän menevän elämään mukaan ja nauttivan elämästään, niinkuin minäkin olen omasta elämästäni nauttinut.


      • Anonyymi

        No kenelles tämä oli.
        Joku vastailee täällä hölmösti niin, ettei,tiedä, ketäkö kommentoi.
        Voisi laittaa jonkin vinkin kenelle tekstinsä laittaa.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kenelles tämä oli.
        Joku vastailee täällä hölmösti niin, ettei,tiedä, ketäkö kommentoi.
        Voisi laittaa jonkin vinkin kenelle tekstinsä laittaa.

        Beng

        Noin sanoo entinen sekoilija joka vastaili kelle sattuu🤣🤣🤣 nyt neuvoo toisia🙄🙄🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kenelles tämä oli.
        Joku vastailee täällä hölmösti niin, ettei,tiedä, ketäkö kommentoi.
        Voisi laittaa jonkin vinkin kenelle tekstinsä laittaa.

        Beng

        Kenelles, Beng, tuo kommenttisi oli?


      • Anonyymi

        Teille.....eikun anonyymille tietenkin.... eikun -> Et enää ole jne.

        Eikö olekin kivaa kun on muistikapasiteettia...😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sanoo entinen sekoilija joka vastaili kelle sattuu🤣🤣🤣 nyt neuvoo toisia🙄🙄🙄

        Ajatteles: vanha buudeli oppii uusia temppuja.
        Kaada itselles oikein kuumaa kahvia niin, että kieli palaa ja kaikki maistuu huopaselta ja muistat muistamisesi huomennakin.
        Jälkesi johtavat sylttyyn.

        Beng häijynä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteles: vanha buudeli oppii uusia temppuja.
        Kaada itselles oikein kuumaa kahvia niin, että kieli palaa ja kaikki maistuu huopaselta ja muistat muistamisesi huomennakin.
        Jälkesi johtavat sylttyyn.

        Beng häijynä

        Totuus on armoton ja muistini terävä😉


      • Anonyymi

        Eikö olisi kivempaa, jos järki olisi terävä ja leikkaisi kuin partaveitsi.
        Ei sovi ollenkaan, että muisti on terävä.
        Totuus voi joissain tapauksissa olla armoton, muttei suinkaan kaikissa.

        Beng
        Jäljet 🐾🐾🐾🐾🐾 johtavat.....


      • Anonyymi

        Lisäys: taivaansilmä

        Beng


    • Anonyymi

      Tuosta jämäkkyydestä vain sen verran että sitäkin voi olla monta eri sorttia. Tunnen naisia jotka ovat pehmeitä ja lempeitä kuin kesäinen aamu, mutta jämäkkyydessä heitä voi verrata juoksevaan puroon vuorilla joka suloisesti solisten kuluttaa kivenkin hiekaksi ja jossa on alkuvoimaa ja sitkeyttä kaupunkien raunioiksi kuluttamiseen saakka.
      Lapsiani en ole koskaan yrittänyt muovata itseni kaltaisiksi. Tuo Gibranin runo lapsista ja vanhemmista on ollut ikään kuin huoneentauluni ja moraalinen kompassini lasten kasvatuksessa: juuret ja siivet.
      Että he ovat tulleet monissa asioissa ajattelemaan samoin kuin minä ei ole yllätys. Olemmehan aina olleet tiukkaan yhteen nitoutunut perhe. Kyllä perusarvomme ovat samat, vaikka lapseni ovatkin aikuisina kasvaneet hyvin eri suuntiin: en voi sanoa että heidän ajatusmaailmansa olisi samanlainen kuin omani saman ikäisenä. Maailma on muuttunut todella paljon siitä kun saavuin tänne Ruotsiin, suunnilleen saman ikäisenä kuin lapseni ovat nyt.
      Olen ylpeä siitä että olen osannut antaa lapsilleni tilaa kasvaa älyllisesti niiksi ihmisiksi joita he ovat nyt, en pakottanut mihinkään aatteisiin tai koulukuntiin. Olen antanut heille moraalisen kompassin, demokraattisen ja humanistisen perustan ja vapauden valita.

      Med vänlig hälsning,
      Paloma.se

      • """Olen ylpeä siitä että olen osannut antaa lapsilleni tilaa kasvaa älyllisesti niiksi ihmisiksi joita he ovat nyt, en pakottanut mihinkään aatteisiin tai koulukuntiin. Olen antanut heille moraalisen kompassin, demokraattisen ja humanistisen perustan ja vapauden valita."""

        Jokos se taas palomaisen muisti heittää.
        Sinähän liitit lapsesi jo pieninä katoliseen kirkkoon ja laitoit katolilaiseen kouluun.

        Ei, kun nythän höperehdin. Sehän olikin Paloma se.co, eikä Paloma.se


    • Hauskaa että kirjoitetaan.
      Jopa aavistuksen moni-puolisestikin.
      Outoa on että kirjoitetaan minusta.
      Ideana kun on näkemys siitä miten lapsemme ovat alkaneet rakentaa.
      Aikuisinakin he vielä tukeutuvat vanhenpiinsa.
      Eivät halua neuvoja, vaan lisää rahaa leluihinsa.
      Lapsemme eivät tunnu tulevaisuuden uskoislta.
      Eivät valmistaudu edes ilmaston tulevaan, väistämättömään muuttumiseen.
      Mielen-osoituksiin vain vaaditaan kaduilta tilaa ja Valtiolta veroja bileisiin.

      H.

      • Mun penskat rakentaa molemmat. Sananmukaisesti. Pojalla on oma firma, likka jätti hoitoalan (luojan kiitos) ja lähti timpuriks.
        Rahaa ne ei oo multa olleet vailla sitten teini-iän. Miks heevetissä olisvat, kun ne tienaa paljon mua enemmän. 40 ja 39. Peräkkäisinä vuosina syntyneet.


      • Anonyymi

        Kysytäänpä itseltämme. Olemmeko toimillamme ja sanoillamme vieneet lasten ja nuorten tulevaisuudenuskoa. Jos niin on, vikahan on silloin meidän.
        Meidän pitää korjata se ja kuten Paloma kirjoitti, antaa tilaa.
        Mehän toistaiseksi päätöksillämme vaikutamme siihen, kehittyykö Suomi
        vai taantuuko.
        Rahan saaminen leluihin on tottumis- tai totuttamiskysymys. Mutta ensin työ ja sitten huvi.
        Beng


    • Anonyymi

      Entä miten lapset kehittävät vanhempien luonnetta? Jalostavatko lapset kuten ainakin ennen väitettiin? Alat ottaa toiset huomioon eri tavalla, ymmärtävästi. Näin puhuttiin ainakin ennen.

      • Anonyymi

        Mielestäni lapseni on kehittänyt. Parina nopeasti mieleen tulevana esimerkkinä: eettisesti kestäviä ostoksia esim. ruuassa, mikäli mahdollista ja ymmärrystä vähemmistösukupuoliin (olemme itse hetheroja).

        Beng


      • Anonyymi

        Hulluus on periytyvää.
        Sen saa omilta lapsiltaan.


      • Anonyymi

        Aivan epäasiallinen kommentti. Näihin teidän pitäisi puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluus on periytyvää.
        Sen saa omilta lapsiltaan.

        Tuhkarokon voi saada lapsilta, mutta myös aikuisilta.
        Onko rokotuksesi ajantasalla?

        Beng


    • Vaikea täällä on mitään keskustella, kun osa elää pelkässä unelmassaan ja kieltäytyy huomioimasta todellisuutta.

      • No yrittäisit ainakin keskustella ...


    • Anonyymi

      Onko VR:llä johtoasemassa ollut nainen eronnut tehtävästään vai avioliitosta? Miten avioerot liittyvät noiden 40 v. naisten toimiin kulttuuritoimintojen kehittyessä yhä useamman kansalaisen saataville?

      Aloitus oli mielestäni vähän epätarkka, että siihen olisi voinut syvällisemmin paneutua. En näe, että sen tarkoitus olisi kehua retostella omien lapsiemme saavutuksilla.

      Kehitys kehittyy. Yhteiskunnan rakenteet muuttuvat. Maailma muuttuu.

      • Anonyymi

        Hän on hyppelehtinyt hyvistä toimista toiseen aika tiuhaan.
        Luulisi, että kääntyy jossain vaiheessa vastaan.
        Mutta. Voi olla, että hänet on saatu siirretyksi pois jonkin verkoston avulla, jos jotain halutaan viedä VR:llä lävitse tietyin tavoin.
        Epäonnistuiko Stockalla. Nyt Ratia yrittää aika lyhyen työsuhteen jälkeen Talvivaarassa eikun Terrafamessa.

        Tätäkö?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on hyppelehtinyt hyvistä toimista toiseen aika tiuhaan.
        Luulisi, että kääntyy jossain vaiheessa vastaan.
        Mutta. Voi olla, että hänet on saatu siirretyksi pois jonkin verkoston avulla, jos jotain halutaan viedä VR:llä lävitse tietyin tavoin.
        Epäonnistuiko Stockalla. Nyt Ratia yrittää aika lyhyen työsuhteen jälkeen Talvivaarassa eikun Terrafamessa.

        Tätäkö?
        Beng

        Kiitos selvennyksestä. En ole ko. naisen liikkeitä seurannut. Stockkaa tuskin pystyy Ratiakaan nostamaan entisenlaiseen kukoistukseensa. Verkkokauppa. Eikä enää näitä minkkiturkkirouvia käyskentelemässä Stockalla enää nähdä.

        Liekö 40 v. naisten ansiota niin Helsinki on tulevaisuudessa yhä tiiviimpi ja jopa metropoli. Netti-Hesarissa oli tulevaisuuden videokuvaa raideliikenteineen ja uusine kasvavine asuinalueineen.

        Kyllä minä luotan suuresti noihin lapsiimme sukupuolesta riippumatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on hyppelehtinyt hyvistä toimista toiseen aika tiuhaan.
        Luulisi, että kääntyy jossain vaiheessa vastaan.
        Mutta. Voi olla, että hänet on saatu siirretyksi pois jonkin verkoston avulla, jos jotain halutaan viedä VR:llä lävitse tietyin tavoin.
        Epäonnistuiko Stockalla. Nyt Ratia yrittää aika lyhyen työsuhteen jälkeen Talvivaarassa eikun Terrafamessa.

        Tätäkö?
        Beng

        Ei yksi kärpänen kesää tee.
        Hänkö sitten mukamas edustaisi kaikkia kohta 40v lapsiamme.


      • Anonyymi

        Oletko kuullut sanaa pätkätyö. Sehän kuullostaa melkein kirosanalta.
        Näitä 'kärpäsiä' on.
        Jotkut voivat tehdä valintoja, toiset eivät.
        Silti olen sitä mieltä,,että hyvin hoidettu pätkä voi toimia trampoliinina uuteen hyppyyn. Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut sanaa pätkätyö. Sehän kuullostaa melkein kirosanalta.
        Näitä 'kärpäsiä' on.
        Jotkut voivat tehdä valintoja, toiset eivät.
        Silti olen sitä mieltä,,että hyvin hoidettu pätkä voi toimia trampoliinina uuteen hyppyyn. Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin.

        Beng

        Mutta eihän aloituksessa ollut kysymys pätkätyöstä (=määräaikaistyö, mitä ennenvanhaan sanottiin työttömyystöiksi), vaan siitä, että itse eroaa.


      • Anonyymi

        Noinko teillä siellä?
        Ihan tahallani vertailun vuoksi otin pätkätyön esiin.
        Voisihan sitä myös täydentää sanalla projektityö eli tiedetään, kun homma on valmis, ihmiset vapautuvat.
        Onhan sitä ollut äitiysloman sijaisuuksiakin eivätkä ne mitään työttömyys- töitä ole. Moni vastavalmistunut on noin uinut hyvällekin työpaikalle.
        Muutoinhan työt kaatuisivat muiden niskaan.
        Onko isyysloman sijaisuusilmoituksia näkynyt?
        Otas vähän naisvinkkeliä mukaan.
        Ja eihän aloituksessa ole mainuttu tuota kaikkea muutakaan täällä kommentoitua.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinko teillä siellä?
        Ihan tahallani vertailun vuoksi otin pätkätyön esiin.
        Voisihan sitä myös täydentää sanalla projektityö eli tiedetään, kun homma on valmis, ihmiset vapautuvat.
        Onhan sitä ollut äitiysloman sijaisuuksiakin eivätkä ne mitään työttömyys- töitä ole. Moni vastavalmistunut on noin uinut hyvällekin työpaikalle.
        Muutoinhan työt kaatuisivat muiden niskaan.
        Onko isyysloman sijaisuusilmoituksia näkynyt?
        Otas vähän naisvinkkeliä mukaan.
        Ja eihän aloituksessa ole mainuttu tuota kaikkea muutakaan täällä kommentoitua.

        Beng

        Miksi aloituksessa olisi mainittu luettelemiasi määräaikaistöitä, kun siinä oli puhe nimenomaan eroamisesta, eikä määräaikaisesta pestistä.


      • Anonyymi

        Siis oletko = Isohoo vai onko hän sinun pääsi sisällä? Vai osaatko lukea hänen ajatuksiaan?
        Mielenkiintoista.
        Jankkaa sinä omiasi niin mä jankkaan omiani.
        Kirjoita vain ohi ja teeskentele, ettet ymmärrä, mitä tarkoitan.
        Ja jatketaan.

        Beng
        Katsoin dokumentin Hedy Lamarresta. Mielenkiintoinen. Kandee kaivaa se jostain.


    • Anonyymi

      Pidän ja rakastan miestä syvästi ,
      miestä joka t i e t ä ä olevansa m i e s ,,,

      on määrätietoinen, päättäväine, keskustelutaitoinen symppaatine, aito, rehellinen,
      siis kaikki tunteet kohdallaan,
      ihminen ihmiselle,

      naisella pitää olla mies


      mehellä pitää olla vaimo nainen,

      • Anonyymi

        Kaikki tekstit, mihin kirjoitetaan 'p i t ä ä ', saa hiukseni pystyy.

        Kyllä minun naisena täytyy saada itse selvittää miehen miehisyys.
        Jokainen voi puhua vain omasta puolestaan, mitä on.
        Mietin oikein mielessäni, miltä se kuullostaisi,,jos kysyisin, tiedätkö olevasi mies.

        Beng
        Epäselvää on tekstisi perusteella, onko kyse miehestäsi vai jostainmihastuksesta.
        Miksi minulle tuli kumma tunne, että H on kirjoittanut tämän....saa kiistää


    • Anonyymi

      Lapset omillaan , maailmalla.- Mulla tuplasti eläkettä jos vaimoon vertaa, ja maksan laskut.- Jos heitän veivin ennen vaimoa niin hän ei pysty talossa asumaan, minä taas pystyn jos hän ennen minua.- Että silleen .- (Per-kel)

    • Rehellisesti, näyttää siltä, että vaikka olisi mukavaa keskustella asiaa niin miksi keskustelun aiheeksi nousee ihmisten epäonnistumiset. Rehellisesti ei kai kenenkään elämä ole ollut myötätuulta.

      Minäkin yritän muka jotain sanoa, mutta liekö sitten niin, että ikäero estää asian perille menon. Joku tulkitsi osallistumistani rakkauden etsimiseksi. Ei minun tarvii rakkautta etsiä, juuri äskeen yhdessä lauteilla hikoilimme.

      • Anonyymi

        No. Minun mielestäni keskustelun aihe ei näytä olevan ollenkaan epäonnistumisesta vaan paljon laajempi.
        Mistä johtuu ja mitä siitä johtuu.
        Esim. lyhyet työsuhteet ovat nuorena ihan ok.
        Aloittaja viittaa mielestäni tähän. Ihmettelee sitä.
        Voi rehellisesti kysyä, mitä kantavaa voi rakentua noin.
        Lyhyt työsuhde siellä toinen täällä, voi olla epäonnistumista tai ahneutta uuden perään. Ihmiset tekevät valintoja. Jossain vaiheessa sivusta katsottuna ei näytä hyvältä.
        Tiedetään myös, että saneeraajajohtajat eivät kauan yrityksiin jää, kun homma on hoidettu. Siltä pohjalta muut jatkavat. Yritysten hallitukset hyväksyvät tämän. Saneeraajat laittavat vain taseen kuntoon. Samankaltaisesti lienee J.S. ajatellut valtion tasolla.
        Muistan aikoinaan, kun oli hyviä naispoliitikkoja, niin nopeasti heille löytyi esim. maaherran paikka, siis sivuun miespoliitikkojen tieltä 'häiritsemästä'.
        Yritysmaailmassa on verkostonsa, joten siirtoja ja hyppyjä voi tehdä tai järjestää.
        Vaikka ihmiset tekevät valintoja, mutta tapahtuuko kaikki omasta tahdostaa.
        Shakkia.
        Noiden pyörähdysten virheistä tai arviointivirheistä ei puhuta.
        Vain poliitikkojen puhutaan, koska he ovat 'yhteisiä'.

        Beng
        Tukiverkko voi olla kainalo...


    • Anonyymi

      Kaksi vanhinta tekevät työtään enemmän ja vähemmän maailmalla. Miten näen, no ehkä heidän ajatusmaailmansa eroaa hyvin suuresti omastani erilaisten elämäntilanteittensa vuoksi. Eivät juurikaan niistä kerro.
      Kaksi nurimpaa ovat taas lähes isänsä ja äitinsä jalanjälkiä seuranneet ja pysyvät visusti oman maan kamaralla eivätkä ole matkustelleet. Ovat ns duunareita ja hyvä niin. Ajatusmaailma heillä lienee vielä nuorten ihmisten mukaista ja haaveita on paljon. Tuovat hyvin ajatuksiaan esille, ollen kuitenkin erilaisia kuin itselle, mutta niinhän tämä maailmakin on erilainen.

      • Anonyymi

        Kirjoitit tärkeän sanan: haave.
        Unelmiin ja haaveisiin. Niiden toteuttaminen antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Ehkä nuorempi sukupolvi voi paremmin niitä toteuttaa kuin isompien ikäryhmien, varsinkin, jos koulutushanat avataan.
        Taustalla on arki: ansainta.

        Beng
        Missä Isohoo luuraa?
        Tule nyt ihmeessä kommentoimaan. Mihin aloituksesi on mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tärkeän sanan: haave.
        Unelmiin ja haaveisiin. Niiden toteuttaminen antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Ehkä nuorempi sukupolvi voi paremmin niitä toteuttaa kuin isompien ikäryhmien, varsinkin, jos koulutushanat avataan.
        Taustalla on arki: ansainta.

        Beng
        Missä Isohoo luuraa?
        Tule nyt ihmeessä kommentoimaan. Mihin aloituksesi on mennyt?

        Sinähän olet päsmäröinyt ja selitellyt tämän ketjun aiotustakin.
        Soita nyt siihen lirkkuun.


      • Anonyymi

        Hyvä anonyymi. Keitäpä hyvät kahvit. Tai mene takaisin maate ja nouse oikeammalla jalalla ylös. Hirmiän kireä kommenttisi on.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tärkeän sanan: haave.
        Unelmiin ja haaveisiin. Niiden toteuttaminen antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Ehkä nuorempi sukupolvi voi paremmin niitä toteuttaa kuin isompien ikäryhmien, varsinkin, jos koulutushanat avataan.
        Taustalla on arki: ansainta.

        Beng
        Missä Isohoo luuraa?
        Tule nyt ihmeessä kommentoimaan. Mihin aloituksesi on mennyt?

        Kiitos kommentista. Niinhän se on, vielä kun ollaan alle kolmikymppisiä niin haaveita on ja tottahan sitä toivoo, että se tärkein toteutuu, mkä se sitten onkaan.
        -Maijast-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä anonyymi. Keitäpä hyvät kahvit. Tai mene takaisin maate ja nouse oikeammalla jalalla ylös. Hirmiän kireä kommenttisi on.

        Beng

        Mun mielestä hänen kommenttinsa oli totuudenmukainen. Säähän päsmäröit ja johdat alotusta.


      • Anonyymi

        Ota toinen kuppi kahvia ja tee tukeva voitleipä. Sitten keitä lautasellinen kaurapuuroa. Voit paremmin. Huomenta taas!

        Beng
        Oletkos Hunksin vartija. Hihhihih


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota toinen kuppi kahvia ja tee tukeva voitleipä. Sitten keitä lautasellinen kaurapuuroa. Voit paremmin. Huomenta taas!

        Beng
        Oletkos Hunksin vartija. Hihhihih

        Sinähän häntä kyselit hihihih😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän häntä kyselit hihihih😉

        Eihän hän sitä voi myöntää 😄


      • Anonyymi

        Noo-o. Rajoittakaas nyt pikkasen.
        Miettikääpä, miten onnellinen hän on, jos aloituksen aloitus menee yli sadan.
        Se parhaiten hihittää, joka viimeksi.
        Joten kommentoikaa nyt 40-kymppisten touhuja noin yleisestikin.
        Esimerkiksi: Voimmeko luottaa heidän jaksamiseensa?

        🐜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noo-o. Rajoittakaas nyt pikkasen.
        Miettikääpä, miten onnellinen hän on, jos aloituksen aloitus menee yli sadan.
        Se parhaiten hihittää, joka viimeksi.
        Joten kommentoikaa nyt 40-kymppisten touhuja noin yleisestikin.
        Esimerkiksi: Voimmeko luottaa heidän jaksamiseensa?

        🐜

        Kusiainen taitaa nyt sekoittaa tämän ketjun aloittajan porvoolaiseen?

        Jos ketjun pituus olisi tärkeää, niin silloin aloittaja kommentoi jokaiseen kommenttiin myötäillen ja kirjoittaen vähän eri sanoin saman kuin toinen on kirjoittanut.

        """Joten kommentoikaa nyt 40-kymppisten touhuja noin yleisestikin.
        Esimerkiksi: Voimmeko luottaa heidän jaksamiseensa?"""

        Minä en ole taipuvainen vetämään yhdellä kammalla tässäkään asiassa. Minulla on kaksi melkein nelikymppistä. Toisen jaksamiseen luotan täysin, toinen on siinä ja siinä hilkulla vaikkakin hattua nostan hänen taisteluilleen byrokratiaa vastaan. Ylämäkeä ja alamäkeä, mutta aina hän on vielä jaksanut nousta.


      • Anonyymi

        Kusiainen jelppii hunksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kusiainen jelppii hunksia.

        "Anonyymi"

        Minua ei kukaan jelpi.
        Mitä nyt samaa mieltä kanssani joskus ovat.
        Tänään voivat soittaa minulle vapaasti jokaiset epä-tietoiset.
        Mikä parasta, minulla ei ole PrePaidia.
        Jos soittajan nimeä ei näy, saattaa olla että en vastaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minua ei kukaan jelpi.
        Mitä nyt samaa mieltä kanssani joskus ovat.
        Tänään voivat soittaa minulle vapaasti jokaiset epä-tietoiset.
        Mikä parasta, minulla ei ole PrePaidia.
        Jos soittajan nimeä ei näy, saattaa olla että en vastaa.

        H.

        Niin joo...
        358401566250

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minua ei kukaan jelpi.
        Mitä nyt samaa mieltä kanssani joskus ovat.
        Tänään voivat soittaa minulle vapaasti jokaiset epä-tietoiset.
        Mikä parasta, minulla ei ole PrePaidia.
        Jos soittajan nimeä ei näy, saattaa olla että en vastaa.

        H.

        Tota....ei mun nimi voi näkyy kun et sää sitä tiedä.


      • Anonyymi

        Jeder Bengalille tuli vastaus. Kannatti myötäillä ja ikävöidä 😊


      • hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minua ei kukaan jelpi.
        Mitä nyt samaa mieltä kanssani joskus ovat.
        Tänään voivat soittaa minulle vapaasti jokaiset epä-tietoiset.
        Mikä parasta, minulla ei ole PrePaidia.
        Jos soittajan nimeä ei näy, saattaa olla että en vastaa.

        H.

        Minun puhelimessani näkyy soittajan nimi vain siinä tapauksessa, että soittaja on jo ennestään puhelinlistallani.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minun puhelimessani näkyy soittajan nimi vain siinä tapauksessa, että soittaja on jo ennestään puhelinlistallani.

        "Tellukka"

        Syy ei ole minun.
        Minun numeroni näkyy aina.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Niin joo...
        358401566250

        H.

        Lienöökö tosikkaan Hunkku? Entäs jos savolainen suattaakii soittoo. Kaaheempi kaet ku puhelinmyyjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lienöökö tosikkaan Hunkku? Entäs jos savolainen suattaakii soittoo. Kaaheempi kaet ku puhelinmyyjä.

        Minuun voi luottaa.

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienöökö tosikkaan Hunkku? Entäs jos savolainen suattaakii soittoo. Kaaheempi kaet ku puhelinmyyjä.

        Soittakkee soittakkee kun heän nuin pyytellöö.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Syy ei ole minun.
        Minun numeroni näkyy aina.

        H.

        Numero niin, mutta ei nimi, ellen laita numeroasi nimesi kanssa puhelinlistalleni.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Numero niin, mutta ei nimi, ellen laita numeroasi nimesi kanssa puhelinlistalleni.

        Ja mitenkä nimi vois näkyy hunksin puhelimess ellei se oo siellä tallennettu, höh...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitenkä nimi vois näkyy hunksin puhelimess ellei se oo siellä tallennettu, höh...

        No sitähän minäkin tolkutin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No sitähän minäkin tolkutin.

        Hunkki vaan ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minua ei kukaan jelpi.
        Mitä nyt samaa mieltä kanssani joskus ovat.
        Tänään voivat soittaa minulle vapaasti jokaiset epä-tietoiset.
        Mikä parasta, minulla ei ole PrePaidia.
        Jos soittajan nimeä ei näy, saattaa olla että en vastaa.

        H.

        Soitappa sä hunksi mulle🤗

        0408747538


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kusiainen taitaa nyt sekoittaa tämän ketjun aloittajan porvoolaiseen?

        Jos ketjun pituus olisi tärkeää, niin silloin aloittaja kommentoi jokaiseen kommenttiin myötäillen ja kirjoittaen vähän eri sanoin saman kuin toinen on kirjoittanut.

        """Joten kommentoikaa nyt 40-kymppisten touhuja noin yleisestikin.
        Esimerkiksi: Voimmeko luottaa heidän jaksamiseensa?"""

        Minä en ole taipuvainen vetämään yhdellä kammalla tässäkään asiassa. Minulla on kaksi melkein nelikymppistä. Toisen jaksamiseen luotan täysin, toinen on siinä ja siinä hilkulla vaikkakin hattua nostan hänen taisteluilleen byrokratiaa vastaan. Ylämäkeä ja alamäkeä, mutta aina hän on vielä jaksanut nousta.

        Älähän käy nimittelemään. Oletko veljien vartija.
        Jagarandatuolille kun kiipeät, tulet kyllä rämisten alas.
        Joku huolehtii siitä, en kuitenkaan minä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älähän käy nimittelemään. Oletko veljien vartija.
        Jagarandatuolille kun kiipeät, tulet kyllä rämisten alas.
        Joku huolehtii siitä, en kuitenkaan minä.

        Beng

        Siinä kommentissa, johon vastasi, oli allekirjoituksena vain kusiainen.
        Sinäkös se vaihtuvana "tunnistettavana anonyyminä"?


      • Anonyymi

        Äläs nyt. Täällä Suomessa on vain sokerimuurahaisia. Makeita.

        Beng
        Yksinoikeudella 🐜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt. Täällä Suomessa on vain sokerimuurahaisia. Makeita.

        Beng
        Yksinoikeudella 🐜

        Ei ole sinun yksinoikeutesi ilman tekijänoikeutta.
        Beng
        Toinen kusiainen🐜


      • Anonyymi

        No. Pyrsk.
        Kannetaan kuitenkin omat kortemme...
        Sokerimurkku ja kusjainen asuvat eri keoissa.
        Pahin laji on hevosmuurahainen, mikä voi nakertaa majan matalaks.
        Onko täällä hevonmurkkuja?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Pyrsk.
        Kannetaan kuitenkin omat kortemme...
        Sokerimurkku ja kusjainen asuvat eri keoissa.
        Pahin laji on hevosmuurahainen, mikä voi nakertaa majan matalaks.
        Onko täällä hevonmurkkuja?

        Beng

        Mä voin olla sun mieliks vaikka hevonmu*lkku niin saat sata täyteen kun mulle vielä vastaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin olla sun mieliks vaikka hevonmu*lkku niin saat sata täyteen kun mulle vielä vastaat.

        Mitenhän Beng vääntää jos mä vähän tökkään tähän tekstiä ja hän ei pääsekään mielistelemään hunkin aloituksen täyttymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän Beng vääntää jos mä vähän tökkään tähän tekstiä ja hän ei pääsekään mielistelemään hunkin aloituksen täyttymystä.

        Beng on vääntänyt tähän aloitukseen nopeesti laskien 28 viestiä elikkä yli neljäsosan kaikista wau.........


      • Anonyymi

        Ei meillä lasketa.
        Nokun tämä oli hella- ja äitienpäiväaiheen lisäksi sellainen aika asia-aiheinen aloitus.
        Myönnän, että ryöstäytyi vähän pikkiriikkisesti kätösistä.
        Tuli jälkeenpäin muistikuva siitä liikennepoliisista, joka seisoi Hankkijan ja Sokoksen välimaastossa keskellä katua ja viittoili niillä valkoisilla hansikkailla ja puhalsi pilliin.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beng on vääntänyt tähän aloitukseen nopeesti laskien 28 viestiä elikkä yli neljäsosan kaikista wau.........

        Noh, pitäähän sitä ihastustaan voidella viesteillään.
        Onhan meillä nyt sitten romantiikkaa mitä seurata 😍
        Vähän kyllä ihmettelen, että Beng sovinistiin 🙄


      • Anonyymi

        Voihan taivaansilmät!

        👀


        Ei kandee hätäillä johtopäätöksillä....

        (Beng)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, pitäähän sitä ihastustaan voidella viesteillään.
        Onhan meillä nyt sitten romantiikkaa mitä seurata 😍
        Vähän kyllä ihmettelen, että Beng sovinistiin 🙄

        Jäätyykö mimmimummi sitten niin totaalisesti viime lirkkukierroksella?
        Mummimummihan on kertonut, että pitää miehestä, joka on perheen pää. Hän sitä hellästi käänteiksi.

        *mimmimummin fani*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätyykö mimmimummi sitten niin totaalisesti viime lirkkukierroksella?
        Mummimummihan on kertonut, että pitää miehestä, joka on perheen pää. Hän sitä hellästi käänteiksi.

        *mimmimummin fani*

        Älkääkkä unhottako maissiiita, hän riimittelee lemmekkäästi ja kauniisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkääkkä unhottako maissiiita, hän riimittelee lemmekkäästi ja kauniisti.

        Triangeli-draamaa, voi että, tulee taas helmessä, palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Triangeli-draamaa, voi että, tulee taas helmessä, palstalle.

        Saattoipa eilen tulla uusiakin ehdokkaita😍 kenetkä hunkki valitsee iihhh jännittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoipa eilen tulla uusiakin ehdokkaita😍 kenetkä hunkki valitsee iihhh jännittävää.

        Josko Musta Hevonen kirii voittoon.🐎


      • Anonyymi

        Zelig Bi, Volnik du Kras...


      • Anonyymi

        On kuin tikku paskassa.


    • Anonyymi

      Minun on kovin vaikea päästä edes sisälle tähän keskusteluun, kun se on niin sisäänpäin lämpiävä ja aluekohtainen. Voin vain tehdä kommentteja havaintojen yleispätevyydestä, koska aiheesta jota hieman valotetaan aina välillä voisi keskustella pitempäänkin, mutta aloittaja itse rajoittaa ja karsinoi sitä omilla asenteillaan naisiin, nuorempaan polveen ja oman kolonsa ympäristössä tapahtuvaan kehitykseen.
      Med vänlig hälsning,
      Paloma.se

    • Anonyymi

      Tyttäreni ovat tavallaan vahvoja naisia kuten minäkin. Pärjätään opiskelussa, työpaikoissa, yleensä joukoissa ja äitinä. Mutta tuskin niin hyvin pärjättäisi ilman sitä kainaloa. En löydä heistä luuseriutta, eivät eroile tai poukkoile.
      Mutta eivät taluttajaa alttarille tarvinneet, se on meidän perheessä pelon symboli, että miehen täytyy nainen luovuttaa toiselle miehelle. Jos itse olisin omaa isää pyytänyt, hän olisi sanonut: elä mee jos et tohi. Ehkä meidän kaikkien perheessä vallitsee tasa-arvo, eli miesten ja naisten yhteinen maailma.

    • Anonyymi

      Hattua nostan kaikille suomalaisille--suomessa, hymyä vain huuleen.

    • Anonyymi

      Muistakaa että naisten tärkein tehtävä on olla äitejä. Nyt naiset matkivat miehiä.

      • Anonyymi

        Naisille ei ole ikinä ennenkään riittänyt pelkkä äiteys eikä tarvitse riittää vast' edeskään. - Nm. Kehity


    • Aloitukseen;
      Lapseni ovat hyvin erilaisia luonteeltaan. Molemmat yrittäjiä, vanhempi työskentelee lähialueella, eronnut ja kahden pojan isä. seurallinen ym ym
      Nuorempi on usemman maan kanssa työkseen tekemisissä, teekkari kahden tytön isä. He ovat myös perheenä ystävystyneet kansainvälisestiym
      Toivon että ovat löytäneet paikkansa ja ennenkaikkea ovat valintoihinsa tyytyväisiä, se on tärkeämpää kuin rahan perässä (mielen)teveyden menettäminen esim.

    • Anonyymi

      " Ottamalla muut huomioon lapsesi pääsevät elämässä pitemmälle kuin millään yliopistotutkinnolla. " (M.W. Edelman) - Nm. So. syrämen sivistystä

    • Anonyymi

      Aloitukseen.
      Meillä kolme jo viiskymppistä ja neljäs 49v.
      Tyttäret kouluttautuivat sairaanhoitoalalle ja pitävät vanhuspalveluyksikköä. Pojat tietotekniikan taitajia, sillä alalla on ainakin töitä, jos on asenne paikoillaan.

      eroamisesta on yksi näkemys;
      tässä tutuissa ja jopa serkkujen lapset eronneet. Jokaisella on taustalla sellainen nuoruus että koko perhe meni mökille, liikkui asuntoautolla tms. olivat usein yhdessä. Lapsesta pitäen on oltu yhtä perhettä. Näistä usealla on 5-10 vuotta vanhempi aviomies, arvelisin että ovat valinneet vanhemman jotta pääsevät kodista irti.

      Meillä taas olivat kavereilla yötä heti kouluajasta alkaen ja pidin kaveruutta hurjan tärkeänä. Kun lapset olivat 13v ostin pari yksiötä naapuritaloista ja saivat siellä viettää "oman ikäistensä kanssa".

      ite ke. 72v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe