Siinain vuori sijaitsee Saudi-Arabiassa

Anonyymi

Mooses sai 10 käskyn lain Siinain vuorella. Se sijaitseen Midianin maassa nykyisen Saudi-Arabian alueella. Usein on vallalla käsitys, että Siinain vuori sijaitsisi Siinain niemimaalla. Mutta Siinai kuului Egyptille Mooseksen aikana ja siellä oli kuparikaivoksia ja arvatenkin egyptiläisiä sotajoukkoja. Siksi Mooseksen ja israelilaisten on täytynyt kulkea Akabanlahden poikki egyptiläisten sotajoukkojen ajaessa heitä takaa. Moosen porukkansa kanssa pääsi sitten turvaan Midianin maahan. Eikös Paavalikin kirjoituksista tule tukea tälle olettamukselle. Myös juutalainen ja islamilainen perimätieto tukee tätä olettamusta.

12

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on.

      • Anonyymi

        Onneksi Siinain vuori ei ole sama kuin Siionin vuori.


      • Eihän muuten tasan ole!

        Mooseksen satu on kopio Akkadin Sargonin tarinasta, voit itse tarkistaa sen.

        Raamattu on täynnä kopioita vanhemmista tarinoista, joten sitä voi hyvin kutsua satukirjaksi ja siten kristinuskon epäjumalan seuraajia epäjumalan palvojiksi.

        Kyseessä ei ole edes loukkaus, vaan faktan toteaminen.


      • he-ma kirjoitti:

        Eihän muuten tasan ole!

        Mooseksen satu on kopio Akkadin Sargonin tarinasta, voit itse tarkistaa sen.

        Raamattu on täynnä kopioita vanhemmista tarinoista, joten sitä voi hyvin kutsua satukirjaksi ja siten kristinuskon epäjumalan seuraajia epäjumalan palvojiksi.

        Kyseessä ei ole edes loukkaus, vaan faktan toteaminen.

        Raamattu on koottu n. 5000 teoksesta, sehän suurin autenttinen kokoelma, miten Jumala toimi, ja tulee toimimaan ja siinä ennustetaan myös miten käy pilkkaajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Siinain vuori ei ole sama kuin Siionin vuori.

        Ei ole, eikä Zionin vuori, jota Vapaamuurarit vaalivat, veljespiirinä.


      • Kesitas kirjoitti:

        Raamattu on koottu n. 5000 teoksesta, sehän suurin autenttinen kokoelma, miten Jumala toimi, ja tulee toimimaan ja siinä ennustetaan myös miten käy pilkkaajille.

        Kaikki nuo turhat sadut on kirjoittanut ihminen ja luonut siten sinun epäjumalasi.

        Muista iltarukouksessasi pyytää epäjumalaltasi, että estäisi mahdollista oikeaa jumalaa ilmiintymästä, että välttyisit epäjumalan palvelemisesta oikeutetusti sinulle kuuluvasta tuomiosta.

        Muistuttaisin myös, että mahdollisen oikean jumalan mahdollisesti antama ohje sisältäisi tasan yhden lauseen eikä sen sisältöä julkenisi ihminen tulkita. Tuo yksi lause sisältäisi kaiken tarvittavan, olisihan kyseessä ihan aikuisten oikean jumalan sanoma.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Eihän muuten tasan ole!

        Mooseksen satu on kopio Akkadin Sargonin tarinasta, voit itse tarkistaa sen.

        Raamattu on täynnä kopioita vanhemmista tarinoista, joten sitä voi hyvin kutsua satukirjaksi ja siten kristinuskon epäjumalan seuraajia epäjumalan palvojiksi.

        Kyseessä ei ole edes loukkaus, vaan faktan toteaminen.

        Myöhemmin kirjoitettusatu


    • Anonyymi

      Henkilökohtaisesti minulle ei merkitse mitään, missä Siinain vuori sijaitsi tai sijaitsee. Usko on voinut siirtää sen jo moneen otteeseen.

    • Anonyymi

      Siinain vuori saattaa sijaita Saudi-Arabiassa.
      Jumalan valtakunta sen sijaan sijaitsee 100% varmuudella Oulussa. Kesä- heinäkuun vaihteeksi Jumalan valtakunta muuttaa Muhokselle.

    • Anonyymi

      Siionin muuri ei sortua saata.... Virsi 173

    • Anonyymi

      Mistähän lie kotoisin ajatus kymmenestä käskystä? Vanhojen juutalaistekstien tuntijat puhuvat huomattavasti pienemmästä määrästä. jolla pärjättiin hyvin.

    • Anonyymi

      Joku tilasi koko jäävuoren Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe