Spironolactone

Anonyymi

Kenelläkään naisella kokemuksia Spironolaktonista hiustenlähdön hoidossa?

17

5039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokemuksia löytyy tältä palstalta runsaasti. Käytä hakutoimintoa ja etsi ne itse. On turhaa toistaa kaikkia uudelleen.

    • Anonyymi

      Oletan, että tämä on keskustelupalsta? Keskusteluaiheita lienee saa nostaa uudestaankin esille sen sijaan, että etsisi vaan vanhoja?

      • Anonyymi

        Minäkin olen kiinnostunut tästä Spironolaktonista. olisiko siitä apua omaan hiustenlähtööni.? En tunne kyseistä ainetta, enkä tiedä sen vaikutuksista sitä käyttäneillä. Onko kyseisen hoidon käyttäneitä?


      • Anonyymi

        Ellei asia selviä jossain vanhassa keskusteluketjussa, sinne voi kirjoittaa uuden kysymyksen jolloin koko ketju nousee esiin ja auttaa muitakin, ilman attä jokaisen tarvitsee kysellä erikseen. Omat vastaukseni löytyy niistä vanhoista ketjuista.

        Ei pidä vetää hernettä nenään jos vähän neuvotaan palstalla toimimista.


      • Anonyymi

        Ei tästä kukaan hernettä nenään vetänyt. Jos olet kommenttisi vanhaan ketjuun jo laittanut niin kiitos siitä. Joskus ehkä parempi tehdä uusia keskustelunavauksia kuin jatkaa ketjuun, jossa jo satoja viestejä. Turha tässä on ketään lähteä neuvomaan miten täällä toimitaan. Ei taida olla sellaista sääntöä, joka kieltäisi aloittamasta uusia keskusteluja.


    • Anonyymi

      Minkä tyyppistä on hiustenlähtösi? Siis lähteekö hiuksia tasapuolisesti vai hiusrajasta?

      Minulla rauhoittui tilanne sen jälkeen kun aloin syödä rautalisää. Olen käyttänyt myös Nizoralia, kun luin että sekin voisi auttaa, mutta taitaa vain lisätä hiusten ohenemista.

      • Anonyymi

        Hiukset harvenneet lähinnä päälaelta. Nizoralia olen itsekin käyttänyt kerran viikossa, mutta en tiedä onko siitä mitään apua. Koitan itsekin päästä verikokeisiin mittauttamaan ferritiiniarvot. Epäilyttää vaan, että miksi hiuksia lähtisi raudanpuutteen vuoksi vain päälaelta? Toiseksi on erittäin hankalaa löytää lääkäriä, joka sitoutuisi auttamaan tässä ongelmassa! Spiroon reseptin sain gynekologilta, joka ei tiennyt kyllä aiheesta yhtään mitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukset harvenneet lähinnä päälaelta. Nizoralia olen itsekin käyttänyt kerran viikossa, mutta en tiedä onko siitä mitään apua. Koitan itsekin päästä verikokeisiin mittauttamaan ferritiiniarvot. Epäilyttää vaan, että miksi hiuksia lähtisi raudanpuutteen vuoksi vain päälaelta? Toiseksi on erittäin hankalaa löytää lääkäriä, joka sitoutuisi auttamaan tässä ongelmassa! Spiroon reseptin sain gynekologilta, joka ei tiennyt kyllä aiheesta yhtään mitään...

        Itsellä oli juuri ferritiini matala. Rautalisä rauhoitti hiustenlähtöä, mutta uusi hius on onnettoman ohutta. Voi omalla kohdalla olla kyse myös esivaihdevuosista, jotka vaikuttavat. Pitäisiköhän syödä estrogeenia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukset harvenneet lähinnä päälaelta. Nizoralia olen itsekin käyttänyt kerran viikossa, mutta en tiedä onko siitä mitään apua. Koitan itsekin päästä verikokeisiin mittauttamaan ferritiiniarvot. Epäilyttää vaan, että miksi hiuksia lähtisi raudanpuutteen vuoksi vain päälaelta? Toiseksi on erittäin hankalaa löytää lääkäriä, joka sitoutuisi auttamaan tässä ongelmassa! Spiroon reseptin sain gynekologilta, joka ei tiennyt kyllä aiheesta yhtään mitään...

        Jos hiuksia vähenee päälaelta ja vieläpä ohimoilta, kyseessä on miestyyppinen hiustenlähtö johon spiro ei auta (siihen auttaa mm. Dianen Nova e-pillerit). Spironolakton auttaa naistyyppiseen hiustenlähtöön jossa hiukset vähenee kauttaaltaan tasaisesti.


      • Anonyymi

        Lähteekö sinultakin hiuksia lähinnä päälaelta vai ihan kauttaaltaan? Minkä ikäinen olet? Itse olen 32, tuntuisi niin kohtuuttomalta, että kyse olisi naistyyppisestä hiustenlähdöstä. Minullakin kuukautiskierto lyhentynyt, voisikohan hiustenlähtökin johtua siitä. Pieniä uusia hiuksia on siellä täällä, mutta tosiaankin ohutta untuvaa! Ahdistavaa kun päälaki paistaa...


    • Anonyymi

      Olisin kysynyt aloittajalta, miten sait tuon reseptin lääkäriltä, että tarvittiinko jotain verikokeita?

      Olen lukenut, että tuo lääke voisi juuri auttaa, jos on hormonaalista hiustenlähtöä.

      Aloititko kuurin ja sanoiko lääkäri, että pitää syödä kauan?

      • Anonyymi

        Sain reseptin lääkäriltä ihan pyytämällä. Ei tarvinnut käydä verikokeissa. Ei osannut lääkäri neuvoa yhtään, miten lääkettä pitäis käyttää. Sanoi että ehkä 3kk kuluttua olisi hyvä käydä mittauttamassa kalium-arvoja, mutta sekin jäi nyt omalle vastuulle. Aloitin syömään lääkettä nyt 50mg/vrk, en tiedä riittääkö se hiustenlähdön hoitoon, mutta en ole halunnut vielä annosta nostaakaan kun hieman pahoinvoivaksi olen tullut. Ferritiiniarvotkin mittautin ja koska ne vain 40 niin aloin syömään myös rautaa. Suunnittelin syöväni nyt tätä komboa kesän yli ja mennä sitten mittauttamaan sekä kaliumin että ferritiinin. Ja kaipa hiuksissakin pitäisi jo siinä 3kk kohdalla jotain muutosta näkyä jos on näkyäkseen. Olen vähän ristiriitaista tietoa saanut siitä, että kestääkö spiron vaikutus jos sen käytön lopettaa. Itse en kyllä ajatellut loppuelämääni syödä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain reseptin lääkäriltä ihan pyytämällä. Ei tarvinnut käydä verikokeissa. Ei osannut lääkäri neuvoa yhtään, miten lääkettä pitäis käyttää. Sanoi että ehkä 3kk kuluttua olisi hyvä käydä mittauttamassa kalium-arvoja, mutta sekin jäi nyt omalle vastuulle. Aloitin syömään lääkettä nyt 50mg/vrk, en tiedä riittääkö se hiustenlähdön hoitoon, mutta en ole halunnut vielä annosta nostaakaan kun hieman pahoinvoivaksi olen tullut. Ferritiiniarvotkin mittautin ja koska ne vain 40 niin aloin syömään myös rautaa. Suunnittelin syöväni nyt tätä komboa kesän yli ja mennä sitten mittauttamaan sekä kaliumin että ferritiinin. Ja kaipa hiuksissakin pitäisi jo siinä 3kk kohdalla jotain muutosta näkyä jos on näkyäkseen. Olen vähän ristiriitaista tietoa saanut siitä, että kestääkö spiron vaikutus jos sen käytön lopettaa. Itse en kyllä ajatellut loppuelämääni syödä...

        Itse käytin vuoden, ei ollut mitään hyötyä. Ei yhtään mitään. Sinun pitää käydä mittauttamassa maksa-arvoja. Lääke on maksatoksinen. Annoksen tulisi olla suurempi, kuin sinulla on. Käy ihotautilääkärillä.


      • Anonyymi

        Tuosta maksatoksisuudesta en tiennyt. Oletko löytänyt jotain muita toimivia keinoja jos spiro ei auttanut? Ihotautilääkärillä olen käynyt, käski käyttää rogainea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta maksatoksisuudesta en tiennyt. Oletko löytänyt jotain muita toimivia keinoja jos spiro ei auttanut? Ihotautilääkärillä olen käynyt, käski käyttää rogainea...

        Ei spiro ole sen maksatoksisempi kuin mikään muukaan lääke. Vauhkoilijat vaan pelkää jokaista vitamiinipilleriäkin. Mutta maksa on juuri sitä varten että se puhdistaa verenkierrosta vaikkapa ruuan vihanneksista ja kaloista saatuja raskasmetalleja. Spiro rasittaa enemmänkin munuaisia koska lisää nesteen poistamista verenkierrosta (verenpainelääke).


    • Anonyymi

      Onko kukaan käyttänyt mitään shampoota tai hiusöljyä hyvin tuloksin?

      Ostin itse pari viikkoa sitten Plantur 39 -shampoon, mutta en siitä vielä osaa sanoa muuta kuin että tuntuu sopivan päänahalleni (ei mitään ärsytystä).

      • Anonyymi

        Mulla on käytössä kerran viikkoon Nizoral. Muuten luonnonkosmetikan shampoot ja hoitoaineet. Weledan hiusvesi ollu myös käytössä. Siinä on rosmariinia, jonka pitäisi olla hyväksi hiustenkasvulle. Päänahka siitä ainakin tykkää, en tiedä onko hiustenkasvuun vaikuttanut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe