Mitä usko Jeesukseen pitäisi tarkoittaa

Anonyymi

Kysyn tätä asiaa nyt ihan tosissani, sillä tuntuu että kaipaan ohjausta.

Uskon Jeesukseen, että hän kuoli ristillä ja että syntini on anteeksi annettu jne.

mutta mitä sitten ?

Tämä elämäni täälä on silti ihan joka päivä kärsimystä!! vaikka kuinka rukoilen ja yritän tehdä kaikkeni, niin elämä heittää vastustusta koko ajan. Sisäinen maailmani on täynnä pelkoa ja vihaa, päivittäin. Ja useimmiten tunnen että vihaan koko elämää (=Jumalaa)
Miksi elämän pitää olla näin vaikeaa, miksei uskoni ole tuonut minulle niitä asioita mitä eniten olen pyytänyt ja halunnut ?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko on enemmän kuin tietoisuutta siitä,
      että Jeesus on olemassa,
      että Hän kuoli ristillä, jossa sovitti syntimme,
      ja nousi kuolleista.
      Tämä kaikki on vielä vain uskontoa siihen asti,
      että saamme lahjaksi uskon.

      Uskonelämä alkaa siitä,
      että tulemme Jeesuksen tykö.
      Kysymyksessä on kääntyminen eli mielenmuutos.
      Tämä on mahdollista silloin,
      kun Isä vetää meitä Poikansa tykö.
      Jeesus sanoi:
      "Ei kukaan voi tulla minun tyköni,
      ellei Isä, joka on minut lähettänyt,
      häntä vedä"

      Tuossa kohtaamisessa saamme lahjaksi uskon.
      Siis ei ole kysymys omasta uskostamme,
      vaan saamme lahjaksi Jeesuksen uskon.

      Paavali ilmaisi asian näin:
      "ja minä elän, en enää minä,
      vaan Kristus elää minussa;
      ja minkä nyt elän lihassa,
      sen minä elän Jumalan Pojan uskossa"

      Tuo genetiivinen ilmaisu tarkoittaa sitä,
      että Jeesus on tuon uskon lähde,
      sen alkaja, ja kantava voima loppuun asti.

      Ymmärsin avauksestasi niin,
      että Sinä elät tässä uskonsuhteessa Jeesukseen.
      Mutta nyt Sinua ihmetyttää se,
      miksi elämä on silti niin raskasta ja vaikeaa.
      Monella uskosta osattomalla näyttää pyyhkivän paljon paremmin.

      Olet varmaan paljon lukenut Raamatusta Paavalin kirjeitä.
      Hänkin kärsi.
      Itse asiassa ensimmäinen lupaus,
      minkä Jeesus antoi Paavalille palvelijansa kautta,
      oli juuri se, että Paavali tulee paljon kärsimään uskonsa tähden.
      Jeesus lähetti Ananiaan Paavalin luokse saatesanoin:
      "Mene;
      sillä hän on minulle valittu ase,
      kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
      Sillä minä tahdon näyttää hänelle,
      kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden"

      Me kärsimme täällä alhaalla maan päällä,
      koska tämä ei ole taivas.
      Me olemme sotatantereella.
      Siellä kaikki kärsivät.
      Meidän vihollisemme on paholainen,
      joka heittää kapuloita rattaisiin koko ajan.
      Mikään ei tahdo sujua - ei sitten millään.
      Ja nimenomaan paholainen sotkee uskovien elämää.
      Jeesus sanoi:
      "Maailmassa teillä on ahdistus"
      Paavali sanoi:
      "Ja kaikki,
      jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa,
      joutuvat vainottaviksi"

      Siis kaikki jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa elävät.
      Ei ole poikkeusta.
      Jeesus ei siis ole luvannut meille täällä mitään helppoa elämää.
      Aivan päinvastoin sanoo Sana.
      Mehän olemme Jeesuksen seuraajia.
      Me kannamme joka päivä ristiä.


      PS

      Sanoit vihaavasi Jumalaa.
      Tarkoititko vihastumista tai jonkinlaista kiukunpuuskaa?
      Jumalasuhteeseesi kuitenkin kuuluu esimerkiksi rukoileminen.

      • Anonyymi

        Normaalit ihmiset pärjää ihan hyvin, miksi aina pitää jeesustella vaikeuksia muille.


    • Anonyymi

      1) oletko tehnyt ns. syntisen rukouksen.

      Pyytänyt Herraa Jeesusta omaan sydämesi ja elämäsi Herraksi,
      esim. näin

      Jeesus Kristus tule minun sydämeeni ja elämäni Herraksi ja Vapahtajaksi.
      uskon, etttä kuolit myös minun syntien tähden, Anna anteeksi kaikki minun syntini,
      jotka olen tehnyt sanoin, teoin, ajatuksin tai laiminlyönnein. Puhdista minut.
      Täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja opeta minua kuulemaan sinun äänesi ja näkemään johdatuksesi.
      Jeesus sinun nimessäsi , Aamen.

      Jos rukoilit tuon rukouksen tai rukoilet sen, niin silloin olet uudestisyntynyt kristitty,( Joh 3.3--)
      ja silloin kun rukoilet tuollaisen rukouksen kirjoitetaan sillä hetkellä sinun nimesi taivaassa olevaan
      Karitsan Elämänkirjaan. ja olet Jumalan lapsi.

      2) Oletko ollut okkultismissä mukana, silloin ns. taistelu tulee vastavoimista.
      eli sun täytyy sanoutua irti kaikista okkultismistä, jota olet harjoittanut, lukenut tms ollut mukana
      Jeesuksen Kristuksen nimessä.

      3) jos tunnet jonkun hyvän ja luotettavan kristityn voit mennä hänen luo juttelemaan ja pyytää esirukousta.( tai seurakunnan jonkun sielunhoitajan/pastorin luo)

      siunausta tiellesi, älä anna periksi,

      • Anonyymi

        Otin asuntolainaa jeesuksen nimissä ja ostin uuden auton jeesuksen nimiin.
        Omituisinta oli, että pankki antoi kaiken lainan, kiitos jeesus aamen aamen.


    • Anonyymi

      Joo rikollinen tuomittiin ristillä kuolemaan, miksi seuraat rikollisen ohjeita.
      Minä en rikollisiin usko, enkä luota, siksi voin hyvin.

      • Anonyymi

        paitsi, et Jeesus kärsi oikeusmurhan, hän oli syytön


    • Omin voimin uskosta ei ole mitään,sitä kun ihmisellä ei edes ole,itselleen syntien anteeksi antoa ei ole olemassakaan. Jeesus on hän voi antaan ainoastaan synit anteeksi,mutta seurakunna uskova henkilön kanssa rukoilla anteeksi saamista synneistä, hän julistaa synnit anteeksi jeesuken nimeen,silloin koitta todellinen anteeksi antaminen.

      • Anonyymi

        Kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.

        Ei taita olla ostettavissa taivas osuuttsa.


    • Anonyymi

      tämä maanpäällinen elämä ei erityisesti muutu (paitsi rikollisilla), ns. tavallisen ihmisen elämä jatkuu esim työ, asuminen, perhesuhteet, jne. aivan normaalisti.

      Hengellisyyttä hakea, kirkosta, raamattu piireistä, ja pyytää jotakin uskovaa henkilöä vaikka rukoilla puolestasi, - elikkä siis ensin ihan etsimällä.
      Voit toki omassa kotonakin pyytää Jeesuksen elämääsi.
      Rukoileminen pitäisi olla ns. kokosydämistä, siis niin kuin aarretta etsitään. Välttämättä heti ei "mitään tapahdu", itselläni kesti Jeesuksen etsiminen n. vuoden !!

    • Anonyymi

      Ehkä ongelma on juuri siinä, että yrität tehdä kaikkesi, saadaksesi Jumalalta mitä haluat. Se on yleensä virhe minun kokemuksen mukaan. Jumala on hyvä ja antaa kaikkea hyvää ilmaiseksi. Jos itse tekee hyvää vain, jotta saisi Jumalalta jotain, se ei ole todellista hyvän tekemistä. Hyvää ja oikein tulisi tehdä siksi, että ymmärtää sen olevan hyvä ja oikein. Tämä erottaa minun ymmärtääkseni sen, kuka on vanhurskas. Ihminen joka on vanhurskas, eli oikeamielinen, ymmärtää mikä on hyvä ja oikein ja haluaa toimia sen mukaan, koska ymmärtää sen olevan hyvä.

      Mutta, olisi ihan kiva tietää, mitä eniten pyydät ja haluat?

      • Anonyymi

        Tämä osui ja upposi.
        t: ap
        ps. haluan eniten vapautta, eri muodoissa


    • Jos olet uudestisyntynyt ylhäältä niin tuolloin tekosi ovat samoja kuin Kristuksen.
      Sinä elät maailmassa maailman sääntöjen mukaan etkä suinkaan seuraa Jeesuksen antamia määräyksiä/oppeja?

    • Anonyymi

      Kilvoittelu ei ole ainakaan sitä, että joutuisin perustelemaan mennessäni kirkkoon, että usko kuuluu jokaiselle.
      Ymmärrän persoonallisen kokemuksen, keneenkään ei voida soveltaa toisen käsityksiä.
      Tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, sanoi Jeesus. Joten on merkitystä avustuksillakin.
      Kaiken saa mitä tahtoo, on vain oltava hyvänsuopa, eikä luokitella jonkun ominaisuuden tähden, joka ei itselle sovi.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista
      Tämä maanpäällinen kärsimys mistä 1. vastaaja kertoi on ristiriidassa sen kanssa että raamatussa sanotaan "olkaan lasten kaltaisia niin taivasten valtakunta on ulottuvissanne" tai sinne päin.
      uskon että taivasten valtakunta on se olotila jonka saamme kun pyhä henki täyttää meidät ja annamme myös itsellemme anteeksi kaikki synnit, mikä tarkoittaa että elämme tässä hetkessä emmekä murehdi ja kadu enää vanhoja tekojamme.
      Mutta tämä on ristiriidassa sen kanssa että nykyhetki on silti tuskaa, paljon huolta toimeentulosta ja huomisesta. Usein kun pysähtyy niin ei tässä hetkessä ole mitään uhkana, se on vain pelkoa tulevasta. Mutta tosin tässäkin hetkessä on paljon pielessä verrattuna siihen mitä haluaisin. Haluan niin paljon enemmän, niin elämältä kuin itseltänikin, olla parempi, energisempi ja täynnä tätä lapsenkaltaista iloa.
      Ja aina kun elämä koettelee ja asiat menevät pieleen en osaa löytää niistä hetkistä kiitollisuutta ja olla vahva.

      Eli miten voisin vahvistaa tätä uskoani että kaikki tulee menemään hyvin.
      T:ap

    • Anonyymi

      Hei ap,

      Paavali sanoo:"Filippiläiskirje:
      1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

      Itse teroitan itselle tuot aina kun murhe meinaa liikaa alkaa masentamaan.
      Tämä elämämme täällä on kuin tuulen henkäys,ja sitten se on ohi...mutta senjälkeen alkaa iankaikkisuus jota me odotamme huokaillen, koska silloin alkaa se todellinen elämä...ja olosuhteet ovat sellaiset jotka Jumala on meille tarkoittanut...niinkuin Raamatun alkulehdillä kerrotaan Eedenistä jollaiseen elämään ja jollaisiin olosuhteisiin meidät on alunperin luotu.

      Kunhan vain olemme uudestisyntyneet ylhäältä, uskon kautta Jeesuksen nimeen ja vedestä(kaste).
      Silloin saamme Pyhän Hengen sydämeemme oppaaksi,ohjaajaksi ja nimemme kirjoitetaan Elämän Kirjaan Taivaassa.

      Voih kumpa jo pääsisin sinne, kuitenkin tapahtukoon Jumalan hyvä tahto elämässäni eikä minun.
      Vaikka välillä siihen onkin niin vaikea nöyrtyä, eli silloin lihamme vielä sotii Henkeä vastaan.
      Liha ei millään halua pysyä ristillä vaikka sen paikka on siellä.

      Paljon siunausta elämääsi ap kaikkien muiden myös.
      Ei luovuteta ikinä vaan pysytään vahvana loppuun asti.

      Itselle Sanan lukeminen ja uskovien yhteys ovat elinehto.
      Ilman niitä alkaa suht`nopeasti vaikeudet uskossa vaeltamisessa.
      Suosittelen pienpiirejä jossa tutkitaan Sanaa ja rukoillaan,myös toisten puolesta, ja jaetaan asioita jos on Herra kohdannut.

      terv.Timoteus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe