Autoista jos poistaa EGR ja DPF:n käytöstä niin auto ei ole enää hyväksytty liikenteeseen.
Poistajan on todistettava trafille että auto vastaa tyyppihyväksyntää jossa kumpikin on käytössä.
Eli jos teet tämän firman nimissä tai auton myyjä myy autonsa eteenpäin jossa EGR ja DPF poistettu niin olet vastuussa.
Poistitko auto EGR ja DPF:n käytöstä ?
8
441
Vastaukset
Käytännössä jos muutat mitään missä e-koodi, auto ei ole lainmukainen. Esim. valoumpiot, äänenvaimentajat jne.
Hyvin tehtynä noita mainitsemiasi muutoksia ei katsastuksessa huomaa, jos ei aleta tarkoituksella etsimään.- Anonyymi
No nyt niitä etsitään poliisien toimesta.
Kerrotko miten poliisit niitä etsivät? Pysäyttävät jollakin perusteella autoja ja avaavat konepellin, poistavat moottorisuojukset ja alkavat kurkkimaan näkyykö EGR tulppauslaippaa? Tai auto pukille ja alhaalta katsomaan onko siellä DPF vai ei, tai näkyykö siinä hitsausjälkiä?
Päästöarvoista tuota ei näe, menee spekseihin heittämällä jos auton moottoriohjausta järkevästi muutettu (=syöttöä ei liikaa=ei voimasavuja).
- Anonyymi
Tamppooni taunon unelma virityksiä paska kinnereissä?
- Anonyymi
Ainakin katsastajan on laitettava auto ajokieltoon jos tietää toisen poistetun käytöstä. Koska niillä on auton päästöihin merkitys ja osana järjestelmää.
Ei niitä huvikseen ole autoihin laitettu, ne on päästöjen ja lain takia jouduttu laittamaan.
Jos firma, yrittäjä tekee poistot niin on omistajan kanssa rikosoikeudellisessa vastuussa.Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, jos muutat e-hyväksyttyjä osia ei hyväksyttyihin, tilanne on sama, eli ei mene läpi katsastuksesta ja ajokieltoon. Ei yrittäjä ole vastuussa jos tilaaja haluaa tehdä poistot tai muutokset softiin. Aina kerrotaan, että auto ei ole sellaisenaan muutoksien jälkeen tieliikennekelpoinen. Puhut itsestään selvyyksiä ja osittain väärää tietoa.
- Anonyymi
no kärähin alipaineletkut, MUKA vw selvitys, missä video kun kytken letkut ja k-arvo 0.42, arveli dbf poistoa mutta pöttö on vaikka koristeena auto menee läpi ja vittuilin kuvatessani unohetut bkd golf letkut ettei vaan tulppailtu heh. Todistuksen tein vwn nimissä suullisesta vittuilusta mutta suullinen lausunto ja video sekä k arvo riitti. Pitkin hampain leima ja käryä puskien haukkumaan ko konttori 2023 ja laitat 2-5tonnin autoos 10k johoki turhuuksiin mitkä kiistät ja esität että 3 suodatinta on tai merkkaat obd vaikka 400km sit vaihdetuiks vaik putki läpihen kun dbf ja katti pois+35% tehoa ja obd ei nää jos hoitaa. Nelivedossa kun katttia saa niin hajua tulee mut kertoo että kanssa autoilijat voivat ostaa hiukkasraitisilmasuotimen :) Ennen mitään kattikuorikaan tarvinnut. Ihan ituuhipppitouhua ja saa itse neuvoa ja aikasempi katsastamaan viejä sanoin tietämättömyyttä virityksiin. Itse menin asiallisesti ja en kaivanut tekemääni "todistusta" että olen vw päästöhuoltaja kun sanat ja sarkasmivideo riitti ja sanoin kyseessä on DieselL auto missä verot kovat niin mitään turhia 4k 3l/100km ja turbot poksuu 180tkm jos vakio 2.0tdi 140hp pilattu mut obd ei tarvi rukata kunhan ei mitään vikavaloa. Kärähät heti äänet, haju, musta putkenpää mutta leikit vähän ituhippiä ja annat olettaa auton hajoavan ilman niitä!!! kyllä vitutti ja auto myytiin ja ostaja kiitollinen mm haldex huollot ja muuta kun turhien paskakerääjien huolllot. Käyttöikä voi olla yli 1 miljooona. DBf lyhentää ja bensaautokin on halvempi. Eli suositus kaikille poistoon ja salata. ennenun tämäkin joku kehitysmaa mm saksa ja nuo mis saa lainata pöttöjä katsastuksiin ;) Ihan periaatteesta poistatin vaik olis 15tkm dbf käyttöikää. noh 195hp 450nm ja ei kaikki. Mustaa lyö vähän
- Anonyymi
Tukin egr velttiilit joka vehkeestä mitä on,T4 ja Audi a4.ei nuo katsastuksessa mitään ole sanonut,en kyllä minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181891Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541186Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki78986Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17978TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46835
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään85806- 70782
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764