syöpätutkimuksiin, olen aina väsynyt.
Hirvittää mennä
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tsemppii sulle! Monet syövät saadaan parannettua nykyisin.
- Anonyymi
Kiitos. Tutkimuslaite on kuulema kauhea paikka joutua. Hyvä tukihenkilö on omiaan siinä.
- Anonyymi
Ei kannata uskoa kaikkia pelotteluita. Jotkut tahallaan liioittelevat kokemuksiaan.
- Anonyymi
Tutkimuslaite... tuollainenkin robottti-tutkimuslaite missä moottori vie sisälle laitteeseen sitten siellä sisällä on laservalo, pitää olla paikoillaan ja se kuvaa aivoja sitten kerroskuvina.
Robotti Rovasti tutkimuslaite, pelottava robottikin. - Anonyymi
Kirjoituksesi on typeriä opettele kirjoittamaan.
- Anonyymi
Olet vähän hassu...
Siinnä koneessa makaat vain paikallaan..
Kone kuvaa..paloittelee....
Sinä vain olet..🤗👍T:Ellu.. - Anonyymi
Ellulla vain paloittelut siellä mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksesi on typeriä opettele kirjoittamaan.
ihmisellä voi olla joku neurologinen sairaus miksi kirjoittaa ihmeellisesti, vaikka aspergerin oireyhtymä. Siinä ihminen on osittain hiukan lapsen tasolla, tai tourette.
- Anonyymi
Juu..
Just olen paloitellut kalapihvii suuhuni...🤗 Ellu... - Anonyymi
Touretet sulla omassa pyllyssä...😬
T:Ellu..🤗 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmisellä voi olla joku neurologinen sairaus miksi kirjoittaa ihmeellisesti, vaikka aspergerin oireyhtymä. Siinä ihminen on osittain hiukan lapsen tasolla, tai tourette.
Ellulla nuo molemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole lapsen tasolla kylläkään. Älä levitä väärää tietoa.
- Anonyymi
Tsemppiä sinulle, toivottavasti löytyy syy väsymykseen ja parannut, virkeänä parempi kuin väsyneenä. 🌞
- Anonyymi
Väsynyt voi olla monestakin syystä. Ei nyt aina syöpä heti. Voi olla raudanpuute, diabetes, vaihdevuodet, miehellä liian vähän testosterinia, kilpirauhasen vajaatoiminta, krooninen väsymysoireyhtymä. Liika sokerin mättäminen ja huonot hiilihydraatit ruokavaliossa.
- Anonyymi
Rukous voi auttaa jos sua se syöpä testiin meno pelottaa ja se tauti itsessään Jeesus kuulee meidän rukoukset ja auttaa sinua kun sitä tarvitset.
- Anonyymi
Menepä sitten sairaan pehmoisille patjoille nukkumaan ja lepäämään, kuten joku heikoin lenkki.
Eikä pääsisi pois sieltä mitenkään, varsinkaan jos on ruma mekkokin:
https://www.youtube.com/watch?v=BqMS5eBOD40- Anonyymi
Parempi lahna kuin lenkki. Lahnalle mekko soma -pitsiä, tylliä, silkkiä, samettia. Parempi sievä mekko kuin mummon mekko.
- Anonyymi
Mene vain, jos on tarvetta. Minä kyllä veikkaisin väsymyksesi syyksi masennusta. Se väsyttää. Kun minä olin uupunut, nukuin seitsemän viikkoa melkein päivät, yöt. Vasta sitten helpotti.
- Anonyymi
Äitini kuoli syöpään ja eipä ne tutkimukset mitään raskaita olleet... toista kuin sitten ne hoidot.
Hänen oireitaan ei ollut mikään väsymys mutta ruokahaluttomuus, oksentelu, laihtuminen olivat hänen oireitaan.
Väsymyksen selittää yksinkertaisimmillaan se valvotko öitäsi ja nukutko 8 tuntia yössä?
Jos olet se öisin palstoilla valvova niin suosittelisin enemmänkin unitutkimuksia ja päivärytmin korjauksia kuin syöpätutkimuksia
Joka tapauksessa tutkimukset kuulostaa helpoilta ja samoja menetelmiä käytetään monen muunkin onnettomuudessa syntyeen vamman tai pitkäaikaissairauden toteamiseen.
https://www.kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syovan-toteaminen-ja-tutkimukset/
Itse olen ollut mm. papa kokeessa eli irtosolunäytteenotossa, Paksuneulanäytteessä. (painettiin neula rintalastasta läpi ja otettiin näyte luuytimestäni)
Veri ja virtsanäytteet on aivan tuttua kauraa. Nielunäytteet vanupuikoilla myöskin
mammografiassa, ultrassa ja tähystyksessä oon käynyt astmasta, raskaudesta. luumurtumista, keuhkoputkentulehduksessa.. jne
magneettikuvaus ja TT kuvaus tuli mm. päänalueen onnettomuuden jälkimaininkeina ja epilepsian pois sulkemistutkimuksissa sekä migreenin tutkimuksissa.
Eli hyvin monissa sairauksissa käytetään samoja tutkimuksia- Anonyymi
esim. tämä luuytimestä otettava näyte neulalla, otettiin minulta koska minulla todettiin pitkäaikainen leukosyyttien määrän kohoaminen ja lääkäri halusi varmistaa tutkimuksilla että minulla ei ole jotain verisairautta.
samaa menetelmää käytetään myös imusolmukesyövän tutkimuksissa. eli ei ole mitäänhui kauhistuksia. samoja tapoja käytetään erilaisiin tauteihin mutta syövästä kun puhutaan niin alkaa joku kauhistelu vaikka samaa tutkimusta tehdään aivotärähdykseen ja nuhakuumeeseen varmistaakseen ettei ole vakavemasta kyse.
yleensä ihmisellä on itsellä se sairaudentunto. esim. minä tiesin että en tuntenut itseäni sairaaksi eikä minulla mitään hätää ole vaikka lääkäri epäili jotain verisairautta näytteenotossa jatkuvasti esinintyneen leukosyyttien koholla olon takia. (yhtämittaisesti koholla usean vuoden)
- Anonyymi
Eivät monistikaan ole mitään kasvaimia, jos vaikka joku ampiainenkin pistää, voi tulla sellainen rasvapatti joka ei ole mikään vaarallinen sinänsä eikä mikään kasvain, ja paranee yleensä itsestään.
- Anonyymi
Syövän oireita voivat olla:
kyhmy tai haavauma, joka ei parane (myös suussa)
luomi, joka muuttaa muotoaan, kokoaan tai väriään
ihomuutos tai ihovaurio, jota ei aiemmin ole ollut ja joka kasvaa
verinen oksennus, verinen uloste tai virtsa, verinen yskä
pitkään jatkuva yskä
pitkään kestänyt käheä kurkku
väsymys
ulostamisessa tai virtsaamisessa tapahtuvat muutokset
selittämätön laihtuminen
kipu
keltaisuus
https://www.kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syovan-oireet/ - Anonyymi
Näin ehkäiset
Lähes joka kolmas syöpä johtuu tupakoinnista. Tupakan käyttö on tärkein ehkäistävissä olevien sairauksien ja ennenaikaisen kuoleman aiheuttaja.
Mitä enemmän alkoholia, sitä suurempi syöpäriski. Myös kohtuukäyttö kasvattaa sitä.
Runsas kasvisten käyttö pienentää syövän vaaraa, kun taas esimerkiksi runsas lihavalmisteiden käyttö suurentaa sitä.
Ylipaino ja lihavuus lisäävät monen syövän riskiä. Riittävän liikunnan, terveellisen ravinnon ja painonhallinnan avulla voidaan ehkäistä vähintään kolmannes yleisimmistä syövistä.
Vaihdevuosioireiden hoitoon käytettävä pitkäaikainen hormonikorvaushoito suurentaa naisen vaaraa sairastua rintasyöpään.
Syövän suurin riskitekijä on kuitenkin ikä: syövät lisääntyvät väestön eliniän pidentyessä. Keskimääräinen sairastumisikä useissa syövissä on 60–70 vuotta.
Listasimme viiden yleisen syövän ensioireet:
Rintasyöpä
Kyhmy rinnassa on naisten yleisimmän syövän rintasyövän tavallisin oire. Silloin kannattaa hakeutua lääkäriin. Rintasyövän kyhmy on usein kivuton. Nännin tai rinnan iho voi olla vetäytynyt sisäänpäin, tai nännistä tulee eritettä. Harvinaisempi on tulehduksellinen rintasyöpä, jossa rinta on punainen ja turvonnut.
– Rinnat voivat olla rakenteeltaan muhkuraiset, eivätkä kaikki rinnassa tuntuvat patit ole välttämättä ole syöpää, muistuttaa Syöpätautien erikoislääkäri, Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylilääkäri Meri-Sisko Vuoristo.
Eturauhassyöpä
Virtsaamisvaivat ovat eturauhassyövän, miesten yleisimmän syövän, perusoireita. Virtsasuihku saattaa olla heikko tai virtsaamistarve tihentynyt.
Vaivat ovat yleisiä iäkkäillä miehillä.
– Kyseessä voi olla myös eturauhasen hyvälaatuinen suurentuminen iän myötä, sanoo Vuoristo.
Niitä ei erota ilman lisätutkimuksia. Syöpäepäily vahvistetaan tai suljetaan pois veren PSA-testillä ja tauti varmistetaan kudosnäytteellä.
Eturauhassyöpä on yleensä hidaskasvuinen.
Keuhkosyöpä
Pitkittynyt yskä on keuhkosyövän oireita, kuten myös veriyskä, toistuvat keuhkokuumeet, hengenahdistus ja hengästyminen. Myös tupakoimaton voi sairastua.
Kohdunrungon syöpä
Ylimääräinen verenvuoto on kohdunrungon syövän oire. Selvien oireiden takia se löydetään usein paikallisesti. Syöpä on selvästi yleisempi kuin kohdunkaulan syöpä, jota ehkäistään nykyisin teini-ikäisenä annettavalla rokotteella.
– Lihavuudella on tärkeä merkitys kohdunrungon syövässä. Rasvakudos ei ole passiivista, vaan se erittää erilaisia hormoneja, ja estrogeenilla on merkitystä sairastumisalttiuteen, kertoo Vuoristo.
Suolistosyöpä
Vatsakivut, ummetus, muutos suolen toiminnassa, ummetuksen ja ripulin vaihtelu sekä anemia ovat suolistosyöville tyypillisiä oireita. Ulosteessa on usein verta. Paksusuoli- tai peräsuolisyöpä todetaan tähystyksellä. Vuoriston mukaan tutkimus on aina aiheellinen, jos ulosteessa on verta, tai jos vatsakivut jatkuvat viikkoja.
Syöpään liittyviä oireita voivat olla myös selittämättömät verenvuodot, kyhmyt, suolen tai rakon toiminnan muutokset, pitkittynyt kipu. Yleiskunnon lasku, laihtuminen, ruokahaluttomuus ja pahoinvointi voivat viitata levinneeseen syöpään.
Monet syövät eivät alkuvaiheessaan oireile. Salakavalia syöpiä ovat haima-, keuhko-, maksa- ja munasarjasyövät.
– Maksaan mahtuu iso kasvain ennen kuin se alkaa oireilla. Toisaalta yleisiä syöpiä havaitaan herkemmin, koska niitä osataan helpommin epäillä, sanoo Vuoristo
https://www.is.fi/terveys/art-2000005074092.html - Anonyymi
Niin on joo silloin jos tuollaisia oireita on, silloin voi ajatella että pitääkö olla huolissaan.
- Anonyymi
niin joku alkaloidin myrkytys strykniini, kokaiini, morfiini voi aiheuttaa erilaisia oireita yliannoksissa sitten.... eikä noita kukaan nuorille annakaan sitten tuollaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin joku alkaloidin myrkytys strykniini, kokaiini, morfiini voi aiheuttaa erilaisia oireita yliannoksissa sitten.... eikä noita kukaan nuorille annakaan sitten tuollaisia.
Huumeneuloista voit saada hepatiitin, AIDSIN tms et sittten pitää olla huolissaan jos oot niin syvällä et käyttänyt käytettyjäkin neuloja,
Mä itse kun olin esim. verisairausepäilyn takia tutkimuksiin lähetettynä, en ollut huolissani siitä että jotain löytyisi vaan enemmänkin siitä että joku hoitsu työntää rintalastastani läpi neulan!
En tykännyt ajatuksesta neuloista kehoni sisälle työnnettävänä, en varsinkaan lähellä sydäntäni!
Kun leukosyytit verinäytteenotoissa kuukausittain noin 2-3 vuoden ajan ovat koholla se antaa kuvaa että minulla on kehossa krooninen tulehdustila päällä 2-3 vuoden ajan. Taukoamatta.
leukkarit useimmiten nousee esim. jossain kuumeilussa ja flunssailussa hiukan kun kehossa on hengitystietulehdus.
Minulla ei ollut mitään näkyvää yleiskuntoa heikentävää tulehdustautia, joten lääkäri huolestui että onko kyse jostain vakavammasta kun veriarvot näyttävät vuosia että kehossani on tulehdus koko ajan jonka takia kehon valkosolujen määrä on koholla.
Tutkimuksissa ei löytynyt mitään selittävää tekijää. Myöhemmin lääkäri sanoi että se on minulla joku persoonallinen erityispiirre. Harmiton. joka voi johtua jostain perussairauksistani, Astma, depressio, migreeni
- Anonyymi
Kuten joku luomikaan ei ole välttämättä joku avaruusluotain.
Avaruusluomi eli MOLEkyyli.- Anonyymi
Tuollainen olisikin jo ylimääräistäkin jos luomi diagnosoitaisiin ylilääkärin toimesta luotaimeksi, avaruusluotaimeksi olisi jonkun luomen diagnoosi.
- Anonyymi
Sitten jos käyt vessassa, käytkö muuten ikinä vessassa, miljonääri-jussille kysymys.
Paineistuksen poisto mahasta jos pieraiset paineita pois mahasta jolloin ilma lähtisi pois kokonaan avaruusluotaimestakin.
- Anonyymi
Noniin joo eikai tuollaisissa tissi-tutkimuksissa mitään prokaiiniakaan eli tuollaisia korkeita kipulääkkeitä, eikös lääkäri vain tunnustelee tissejäsi.
- Anonyymi
Pelottaa tuokin , pienet ja kiinteät on vaikea liiskata litteäksi. Jää pelkät nännit väliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406