VirtualBox turhautuminen

Anonyymi

VirtualBox uusin 6.0.6 ja Ubuntu 19.04.

VirtualBox herjaa vanhentuneista Guest Additionseistä, netistä etsinyt ohjeita päivittämiseen ja saanutkin koneen hakemaan uusinta lisäosaa, mutta kun nouto on 100% niin ilmoittaa:

"the network operation failed with the following error during network request unknown reason"

Ihmettelen jos asennan 6.0.6 version, joko Ubuntun sovellusvalikoimasta tai Oraclen sivulta niin silti siinä on vanhentuneet Guest Additionsit, ajattelisi,. että mukana tulee uusin tarvittava versio mutta kai siinä on jokin filosofia takana jota maalaisjärki ei selitä. Nyt olen saavuttanut omat rajani, enkä tiedä mitä tehdä. Jos joku on paininut saman ongelman kanssa ja saanut toimimaan niin voisiko ystävällisesti suomen kielellä rautalangasta vääntää miten?

mm. tuolla komennolla olen ajanut ja alkoi tosiaan tarjoamaan päivitystä
https://websiteforstudents.com/how-to-get-virtualbox-guest-additions-software-on-ubuntu-19-04-18-04-16-04/
Mutta ei vain asenna.

18

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa taas hakukone >Trollaus!

    • Anonyymi

      Oraclen sotaa,

      • Anonyymi

        No mikä sitten on parempi, olisit edes sen voinut laittaa. Mistä vitusta teitä kusipäitä täällä riittää joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa silti pitää aukoa päätä. Oletkpo sosiaalipummi, luueseri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä sitten on parempi, olisit edes sen voinut laittaa. Mistä vitusta teitä kusipäitä täällä riittää joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa silti pitää aukoa päätä. Oletkpo sosiaalipummi, luueseri?

        Sulla nyt ei ole mittään sanotaavaa kun mistään et mitään tiedä vaan olet kahukone trolli.


    • Anonyymi

      Joskus oli samantapainen ongelma. Lisäpalikan lataus keskeytyi virtukoneessa muistaakseni ennen loppua. En muista tarkalleen miten korjasin, mutta luultavasti kävin sen .iso-tiedoston (tässä tapauksessa http://download.virtualbox.org/virtualbox/6.0.6/VBoxGuestAdditions_6.0.6.iso) hakemassa suoraan nettiselaimella, ja nakkasin sen sitten /usr/share/virtualbox kansioon.

      Tosin kun katson nyt sitä kansiota isännästä, niin tiedostonnimi on VBoxGuestAdditions.iso eli ilman versionumeroa. Tuo on kyllä uusin. Sehän varmaan asentuu yleensä automaattisesti päivityksen yhteydessä, tai viimeistään päivittämällä lisäosat.

      Extension Packin voi tarvittaessa lisätä käsinkin VBox managerin asetuksista.

      • Anonyymi

        VBoxGuestAdditions.iso löytyy sieltä mistä pitääkin, siksi ihmettelinkin miksi uuden VB version mukana sitten on laitettu "vanhentuneet?" lisät kun ei niitä ainakaan huoli ja herjaa. VBox managerin asetukset, en nyt heti hoksaa mitä tarkoitat ja miten.

        Hain tuon VBoxGuestAdditions_6.0.6.iso jo aiemmin manuaalisesti, mutta kohdekansioon ei ole oikeuksia. Miten niitäkin muutetiin täytyy etsiä netistä. Tässä se nähdään linuxin ja varsinkin Ubuntun kehitys, kymmenisen vuotta sitten oli vielä selkäytimessä oikeuksien muuttamisen käskyt ja vaikkapa mounttaamiseen liittyvät, nykyisin ei juurikaan törmää tarpeesen vaan Ubuntusta on tullut helpompi ja käyttäjäystävällisempi käskyttää kuin Windows. Alkaa jo komentoriviloitsut kadota mielestä :/


    • Anonyymi

      Minulla on tuo Oracle® VM VirtualBox® Version 6.0.6 Edition Mint 19.0 Xfce 64-bit ympäristössä, ja viimeksi testailin pari päivää sitten MX Linux 18.2 jakelua kun se on saavuttanut ennennäkemättömän suosion tuolla DistroWatch.com sivuilla. Ei ollut mitään ongelmia, hyvin toimi VirtualBox ja MX Linux. Pitäisikö se toimimattomuus pistää ubuntun piikkiin.

      • Anonyymi

        Enpä susko koska tuo Mint on Ubuntu, työpöytäympäristö vain hiukan erilainen muuten sama peli. Xfce Mint on Xubuntu ehkä jotain ulokonäöllistä muutosta voi olla. Kyllähän tuo VirtualBox muuten toimii, mutta esim, se että saisi virtuaalisesti ajettavan käyttiksen kokoruututilaan ei toimi ilman GuestAdditionsioneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä susko koska tuo Mint on Ubuntu, työpöytäympäristö vain hiukan erilainen muuten sama peli. Xfce Mint on Xubuntu ehkä jotain ulokonäöllistä muutosta voi olla. Kyllähän tuo VirtualBox muuten toimii, mutta esim, se että saisi virtuaalisesti ajettavan käyttiksen kokoruututilaan ei toimi ilman GuestAdditionsioneja.

        On siinä jotain eroa oltava, koska juuri tuossa kokoruutu tilassa minäkin sitä testasin, vain asennuksen tein ikkunassa. En törmännyt missään vaiheessa tuohon "GuestAdditionsioneja" termiin. Vilkaiseppa tuota kuvaa, onko sinulla tuo valittu näyttöohjain sama, sillä kaikilla niistä valittavissa olevista, ei tavoita kaikkia näytön tukemia näyttötiloja.
        https://i.postimg.cc/bvSHkH6q/Oracle-VM-Virtual-Box-Manager-154.png


      • Anonyymi

        Kokeilin mutta ei apua. Minusta alkaa tuntumaan, että ongelma on tietokoneeni raudan ja VB välillä, en keksi enää muuta.

        Sama VB se latautuu sekä Minttiin, että Ubuntuun. Ja kyllä se Mint on Ubuntu hiukan erilaisella ulkoisella höysteellä vain. Päivitä Päätteen kautta niin näet itse miten siellä Ubuntupaketit vilisee. Itse en piittaa väittelystä Debian, Ubuntu, Mint.. kaikki hyviä paketointeja. Ubuntu perustii Debianiin ja Mint on eräs lukuisista Ubuntu muunnoksista. Parasta A-luokkaa linuxmaailmassa sanoisin.. 15v kokemuksella. No, nyt on tullut jo aloiteltua lauantaita oluen merkeissä joten pähkäilen huomenna lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin mutta ei apua. Minusta alkaa tuntumaan, että ongelma on tietokoneeni raudan ja VB välillä, en keksi enää muuta.

        Sama VB se latautuu sekä Minttiin, että Ubuntuun. Ja kyllä se Mint on Ubuntu hiukan erilaisella ulkoisella höysteellä vain. Päivitä Päätteen kautta niin näet itse miten siellä Ubuntupaketit vilisee. Itse en piittaa väittelystä Debian, Ubuntu, Mint.. kaikki hyviä paketointeja. Ubuntu perustii Debianiin ja Mint on eräs lukuisista Ubuntu muunnoksista. Parasta A-luokkaa linuxmaailmassa sanoisin.. 15v kokemuksella. No, nyt on tullut jo aloiteltua lauantaita oluen merkeissä joten pähkäilen huomenna lisää.

        Ubuntu 19.04 toimii minulla ihan hyvin VirtualBoxissa (6.0.6 r130049 (Qt5.7.1)), mutta esimerkiksi uusin Fedora 30 (Cinnamon) haluaa pysytellä softalla renderöivässä tilassa. Mint on tehnyt tuota samaa joskus aikaisemmin. Mint ei myöskään oikein skaalaudu enää kunnolla VirtualBoxissa. Siksi sen käyttö on jäänyt itselläni aika vähälle. Aikaisemmin oli yleisin käyttis virtuaalikoneissani.


    • Anonyymi

      Juuri asensin Ubu 19.04 sen sovelluskaupan version, näyttäs toimivan ihan ok.
      VirtualBox on kyllä.... Miksi ne lisäosat pitää ladata erikseen??

      • Anonyymi

        Luitko mitään mitä olen kirjoittanut? Vai etko vain saatana ymmärrä lukemaasi?

        Juuri oli artikkeli nuorten romahtaneesta kirjoitus ja lukutaidosta, siihen on helppo uskoa.


    • Anonyymi

      Hmm... mulla on käytössä Mint 19 ja siinä Vmbox 6.0.4. un uritän päivittää sitä niin tulee herja että ihan ajantasalla on eikä ole uudempaa versiota.
      Kokeile asentaa aiempi versio jospa sillä saisit herjan pois ja sitten kokeilet päivittää siihen 6.0.6 versioon jos tarvetta on.

    • Anonyymi

      Ratkaisua ei tullut VirtualBoxin kanssa, kokeilin myös VMwarea ja siinäkin kaatui siihen etti se saanut ladattua ekan käynnistyksen jälkeen jotain lisäjuttuja.

      Sitten asensin Gnome boksit -ohjelman.. eipä ole virtuaalikoneen pystytys simmpelimpää ollut ja kokoruudussakin ilman erillistä puljaamista. Jos haluaa kokeilla käyttiksiä helpolla eikä kaipaa hifistelysäätöjä niin suosittelen tutustumaan tähän Gnome boksitiin.

      • Anonyymi

        Mättää koko ajan virheitä toinen toisensa perään, käyttökelvoton tapaus, aivan kuten Ubuntukin

        Ubuntu 👎


      • Anonyymi

        Silti vain käytät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti vain käytät.

        En käytä, testasin vain valehteleeko yläpuolella olevan viestin kirjoittaja. Ja totesin että syöttää väärää mielikuvaa ohjelman kyvyistä toimia VirtualBoxin tavoin.

        Ubuntu 👎


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe