Siis ehdotan sähköautojen kieltämistä, koska ne ovat tulipalo alttiita ja myrkyllisiä valmistaa. Samoin niiden tolkuton lataaminen ei kestä meidän sähköverkkoja. Lisäksi ne on epäkelpoisia suomen keliolosuhteisiin ja voivat aiheuttaa liikenneonnettomuuksia epäluotettavuudella.
Millainen sähköiskunvaara on sähköautoissa?
Ehdotan sähköutojen
15
77
Vastaukset
- Anonyymi
Täältä poimittua:
"#Esim. vahinkotapauksessa litium akun palaessa syntyvä vetyfluoridi, on erittäin myrkyllistä. Tappava annos on noin sata milligrammaa per kuutiometri ilmaa. Akussa on tätä ainetta 2-20 kg
Akun sammutus kestää vähintään kuusi tuntia, jolloin lähialue pitää eristää em. kaasun takia, tie tai katu katkaista liikenteeltä.
Vielä senkin jälkeen akku voi syttyä palamaan parin vuorokauden ajan eli pitää olla taivasalla.
Uskaltaako kolaritilanteessa kukaan mennä pelastamaan henkilöitä autosta, ettei pääse hengestään sähköiskun tai myrkyllisen kaasun takia?
Näistä vaaroista ei ole Suomen "lehdistössä" puhuttu, ja luultavasti jätetty puhumatta aivan tarkoituksellisesti.#"- Anonyymi
Ei sillä ole mitään väliä miten paljon sähköauto tuhoaa luontoa elinkaarensa aikana, pääasia on se ette Suomalaiset maksaa kustannukset, eikä niillä ole varaa autoilla.....
- Anonyymi
Juuri näin...älkää ostako ja älkää kannattako sähköautoilua. Korjatkaamme vanhoja autoja ja näin kierrätämme tuotteita jotka kestävät pitkää jos haluamme.
On tietysti eri asia jos Suomessa valmistettaisiin sähköautoja ja voisimme käyttää kotimaisia.
Biopolttoaineet ovat kotimaisia, HUOM:
Loppuu monen työt jos autoilu vanhoilla autoilla kielletään. Se tietää Suomen talouden romahdusta. HUOM; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin...älkää ostako ja älkää kannattako sähköautoilua. Korjatkaamme vanhoja autoja ja näin kierrätämme tuotteita jotka kestävät pitkää jos haluamme.
On tietysti eri asia jos Suomessa valmistettaisiin sähköautoja ja voisimme käyttää kotimaisia.
Biopolttoaineet ovat kotimaisia, HUOM:
Loppuu monen työt jos autoilu vanhoilla autoilla kielletään. Se tietää Suomen talouden romahdusta. HUOM;Johan täälä louhitaan akkujen materiaalia pienessä mittakaavassa (ent.talvivaara). Onhan silläkin saatu lähistön vesistöt saastutettua "sakka altaiden" vuodoista. TästäKIN vihreät aivan hiljaa, H Pokka ainut joka esim. korvauksia lähistön asukkaille on ajanut, mutta tamä ohitettiin vaihtamalla nimi terrafameksi, korvauksia EI tarvitse maksaa "vanhan yhtiön ulkopulisista haitoista".
MITÄ on tehnyt vihreät asioiden eteen - istui hallituksessa kun satoja miljoonia syydettiin rahaa talvivaaraan
Jos olisin vihreä, ehdottaisin sähkötuolia sähköautoon.
- Anonyymi
Sähköautoiluun satsaaminen on ison rahan suuren luokan huijausta pääosin. Sanokaat mitä sanotte.
- Anonyymi
Muutama päivä oli juttu iltalehdessä nesteen kehittämillä diesel polttoaineella saadaan puolet pienemmät päästöt kuin noilla akkuvehkeillä, tämä on käsittämätöntä hölmöyttä kuin olla saattaa.
- Anonyymi
No eipä niitä fiksuja ajatuksia vihervassareilta voi odottaakaan.
- Anonyymi
Niin, pohjosissa kun aslakki laittaa pitkät kalsarit jalkaan, sillon on 40 pakkasta. Miten on töihin lähön kanssa sähköautolla - maataan pankolla
- Anonyymi
Sähköauto palaa tunnelissa?Mikä tuhovaikutus?
- Anonyymi
Sähköautot työllistää. Pitää olla polttomoottoriautoja keräilemässä simahtaneita sähköautoja. Tulipalot työllistää paljon. Rikkoutuneesta latausasematkin ja muut.
- Anonyymi
Vihreiden kaksinaismoraali saanut aikaan vaikka mitä pahaa. Akuissa on se toinenkin puoli. Afrikassa litiumia ym raapivat 10-15 vuotiaat lapset ja sen myrkyllisyyden takia evät näe 30 vuotis päiväänsä. Litiumia tarvitaan akuissa.
- Anonyymi
Litiumia menee yhteen akkuun keskimäärin 8kg. Sen louhiminen maasta aiheuttaa 1300tonnin maan siirtoa/ tonni. Energian kulutus ? Louhinta, prosessointi,kuljetus,akun valmistus ja taas kuljetus. Montako kiloa hiiltä on palanut kun sähköauto on kaupassa, hyvätuloisten ostettavissa ?
Emma Kari voisi etsiä vastaukset, kun EI hyväksy riittävänä esim. bio Bensaa/dieseliä, uusiin vähäpäästöisiin autoihin, panostuksena Suomessa yksityisautoiluun
- Anonyymi
Sähköautojen akkujen materiaalien louhintaan tuhotaan ja saastutetaan luontoa korjaamattomalla tavalla. Lisäksi akkujen materiaalien louhinta, prosessointi ja kuljetus kuluttaa paljon energiaa. Pelkästään pienen pienellä talvivaarallamme on saatu pilattua lähistön vesistöt. MITÄ on tehnyt vihreät asian eteen - istunut hiljaa ed. hallituksessa ja syydettiin satoja miljoonia rahaa hankkeeseen
- Anonyymi
Emma Karihan onkin oikea mannekiini vihreiden ajatusmaailmaan. Ulkoaopittua retoriikkaa ilman järjen palastakaan ja älystä kertonee sekin, että tuntuu itse uskovan liturgiaansa, vaikka ei itse ymmärrä mitään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664