Pohdintaa itsen valo-osasta ja pimeyden osasta

Anonyymi

Itsen valo-osa

Itsen valo-osa osaa aina tunnistaa hyvän ja pahan, ja täten näyttää yleisen totuuden mukaista polkua. Yleinen totuus tarkoittaa yleistä hyvää polkua, joka tekee yleensä hyvää ja säilyttää tasapainoa. Sisäinen omantunnon ääni voidaan katsoa olevan positiivisen totuuden mukainen ja näin itsen valo-osa on helposti tunnistettavissa. Valo-osa on hyvinkin keskeinen, ja joskus sen liiallinen seuraaminen voi tuottaa hankaluuksia itsekeskeisyydessä.

Pimeyden osa

Pimeyden osa tunnistaa kilpailuhenkisyyden ja itseorientoitumisen. Johtaa siis yleisesti negatiivisesti. Keskeisen sijaan pimeyden osa on itsekeskeinen. Pimeyden osa ei suhtaudu toisiin harhaanjohtavasti negatiivisesti, vaan negatiivisuus riippuu aina itsestä.

Keskeisyys ja itsekeskeisyys

Terve itsekeskeisyys tarkoittaa tervettä itsepintaisuutta, joka ei anna tulla iholle pahassa mielessä. Itsekeskeisyys voi joskus tapahtua toisen kustannuksella. Keskeisyys tarkoittaa keskeistä asialinjaa, joissa asioiden saavuttaminen on tärkeintä.

4

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näen itse tuon sillä tavalla, että kaikilla on positiivinen valo-itse ainakin jollain tasolla. Joillakin se on peittynyt pahojen töiden vuoksi, jolloin sen havaitseminen ja käyttäminen on hankalampaa. Itsen kuonan voi puhdistaa elämällä omantunnon mukaan oikein. Kaikilla omatunto ei ole samanlainen, mutta ei haittaa. Pääasia että elää oman omamtuntonsa mukaan oikein, hyvää ja positiivista elämää.

    • Anonyymi

      Eli äskeiseen: varsinaista pimeyden osaa ei ole, valo-osa voi olla vain peittynyt kuonan alle.

    • Anonyymi

      "Pimeyden osa tunnistaa kilpailuhenkisyyden ja itseorientoitumisen."

      Taitaa olla kovasti tuo "Pimeyden osa" voitolla sitten nykyään. Talouskilpailustahan yhteiskuntamme elää, ja vain voittajia kuunnellaan. Missä on tasa-arvo, ja ajatus siitä, että itsekin joskus voi hävitä??

    • Anonyymi

      *kauhistu ja kuole*

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe