Moro! Olisi sen verran kysyttävää että: aijon laittaa ground zeron 12" ( 350 wrms ) subwooferin omaan huoneeseen eli onnistuuko vain sillä että ostan viritinvahvistimen jossa on tarpeeksi virtaa ja lyön subbarin siihen kiinni ja laitan auxilla popit soimaan vai tuleeko siinä jotain ongelma kohtia? Myös tolle sopvia viritinvahvistimia saa tulla ehdottamaan. Ja Turha tulla itkemään että autosubbaria ei kuulu laittaa huonetiloihin tiedän sen mutta aijon tehdä sen silti. Kiitos kaikille vastanneille näin etukäteen.
Subwoofer omaan huoneeseen?
7
1868
Vastaukset
Tuo subbari ei liene aktiivinen, joten tarvitset sellaisen vahvistimen/viritinvahvistimen, jossa on subwoofer -ulostulo. Ei kai siinä muuta huomioitavaa ole kuin sopiva asennuspaikka. ; )
- Anonyymi
Ei kai ole aktiivinen olen itse rakentenut sille kotelon koulussa ja ostan nyt vain tuon elementin sitten siihen ja kiitos vastauksesta :) 👍 Mikähän voisi olla sopiva paikka huoneessa? pöydän alla vai päällä?
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ole aktiivinen olen itse rakentenut sille kotelon koulussa ja ostan nyt vain tuon elementin sitten siihen ja kiitos vastauksesta :) 👍 Mikähän voisi olla sopiva paikka huoneessa? pöydän alla vai päällä?
Subbarin sijoittelu on siitä kiitollista puuhaa, ettei sijoituspaikalla ole juuri väliä, mikäli vahvistimen subwoofer -lähtö on oikein säädetty.
Vahvistimen subwoofer -lähdön vahvistama taajuusalue säädetään niin matalalle, kuin vain pääkaiuttimien alin toisto sallii jättämättä taajuusalueeseen kuoppaa subwooferin ylimmän ja kaiuttimien alimman toistoalueen välialueelle. Alueella ei saa olla korostusta, muutoin toisto kumisee ja kuulostaa luonnottomalta.
Subbari on väärin säädetty tai heikkolaatuinen jos kuulet, mistä jytke tulee. Varmaan tiedätkin, ettei ihmisen kuulo pysty paikallistamaan hyvin matalien äänten lähtöpaikkaa, joten ihan hyvin voit asettaa subbarin pöydän allekin.
Tai vaikka sängyn. ; )
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta ja vinkistä :D ;)
- Anonyymi
Mulla on sängyn sisällä suppari 2x12" hieno fiilis ku pötköttää siinä ja laittaa jotain basso musaa soimaan. Nii ja Tehnics virirtin vahvistin vanha, ohjaa suppasia ja sit siinä on sellanen halpa linjatasonen auto subi jakari välissä jolla säädetään jakotaajuus. Eikä maksanu kauheesti ku tein kotelonki vanhoista keittiön kaapin ovista 16mm lastulevyä sisällä reilusti tukirimoja. kotelu hyvä ja tukeva, eikä sitä muutenkaa viitti nuppikaakossa luukuttaa joten siisti soundi on ja menee matalalle.
- Anonyymi
Subwooffereita saa Tori palvelusta melko halpaan hintaan joten kannattaako itserakentaminen?
- Anonyymi
Pitäiskö rakentaa jbl kaiutin itse tekemään koteloon, koska jbllissä flipeissä chargeissa xtremissä on lowfuenquse Mode en osaa kirjoittaa mut kuuluu vitun matalalta jotai 20hz ottaa
Low Mode toimii ku painaa Bluetooth ja miinus nappia 10sek
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822