Symantec haluaa luottokortti tiedot

Anonyymi

Norton de Luxe tuotteen 5 laitteelle jatkaminen ei onnistu myymälästä ostetulla tuotekoodilla enää vaan Symantec vaatii antamaan myös luottokortti tiedot vuosittaista pakko kesto tilausta varten.
Siis rekisteröitymistä automaattisesti veloittavaksi. Minulla on ollut tietysti Norton tili käytössä mutta nyt haluavat myös oikeuden luottokorttiin vaikka tuote on jo maksettu!
Olen maksanut 1v 6kk jatkosta n50e ja enkä voi käyttää sitä koska en haluaa antaa korttitietoja netissä. Olen käyttänyt Symantecin tietoturva ohjelmia yli 10v. Ja nyt sitten tuli tämä yllätys.
Mitä voin tehdä? Ei ole ohita mahdollisuutta vaikka ohjeissa sanotaan että olisi. Hävytöntä toimintaa.

18

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hävytöntä toimintaahan se on.

• Anonyymi

Ei tarvitse maksaa vaan kirjaudu tilillesi ja uudista ja anna koodi

• Anonyymi

Miksi maksat virustorjunnasta? Turhaa rahan menoa kun ilmaisella pärjää nykyään jopa paremmin!

• Anonyymi

Jokainen yritys tekee voittonsa jostain, joten jos ohjelma on ilmainen, voitto tehdään keräämällä ja myymällä asiakkaiden tietoja.

Nämä sinun ilmaiset ohjelmasi sekoittivat taannoin päivitykset monien koneilta, kun taas maksulliset ohjelmat toimi ongelmitta, eikä päivitysten kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Rahasummana tuo on niin pieni, että sillä ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi

Se on nyt vain tyhmää maksaa liikaa. Jo Windows itsessään sisältää täysin riittävän torjunnan.

Ja nämä ei sotke koneita sen enempää kuin maksulliset kunhan asentaa vain hyväksi todetun ohjelman.

• Anonyymi

Oletko kokeillut Ubuntua? Säästyisi tuollaisiltakin murheilta.

• Anonyymi

Oletko lukutaitoinen? Tässä ketjussa on kysymys Symantecin ohjelmasta.

• Anonyymi

Oletko itse lukutaitoinen? On kyse virustorjunnalla rahastamisesta.

• Anonyymi

"Olen maksanut 1v 6kk jatkosta n50e ja enkä voi käyttää sitä koska en haluaa antaa korttitietoja netissä."

Miksi et? Sadat miljoonat ihmiset käyttävät nettiostoja vuosittain ja ongelmat ovat hyvin harvinaisia, ellei osta joltain yksittäiseltä huijarilta tai kirjaudu epämääräisiin palveluihin.

"Olen käyttänyt Symantecin tietoturva ohjelmia yli 10v. Ja nyt sitten tuli tämä yllätys.
      Mitä voin tehdä?"

Maksaa ja käyttää palvelua tai jättää maksamatta ja ole käyttämättä palvelua. Nortonista en tiedä, mutta ainakin fsecuren ohjelmissa onnistunut se, että ostaa kaupasta paketin jossa on lisenssi ja lisää sen jo asennettuun ohjelmaan, niin päivitykset jatkuvat.

• Anonyymi

Jos on ostanut aina NIS tuotetunnuksen alan myymälästä niin siinä on tuotekoodi ja asennus ja jatkon uudistaminen on ollut aina helppoa ja ongelmatonta. Jatkoaika näkyy heti. Itse olen lähes 20v tehnyt näin. viime vuodet 5 lle laitteelle. W7 käyttäjillä ei ole sellaista turvaa kuin W10. Onko vaikea ymmärtää etteivät kaikki halua ilmoittaa pankki tiliäån,hetua yms netissä. Kaikki eivät tarvitse verkkopankkia mihinkään. Pankki noitaa säännölliset laskut ajallaan eikä veloita mitään.
        Nortonilla on hieman ollut joskus viivettä milloin uudistettu tilaus näkyy muilla laitteilla. Ohjeissa on ollut ilmeisesti jotain sekavuutta. W7 käyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on ostanut aina NIS tuotetunnuksen alan myymälästä niin siinä on tuotekoodi ja asennus ja jatkon uudistaminen on ollut aina helppoa ja ongelmatonta. Jatkoaika näkyy heti. Itse olen lähes 20v tehnyt näin. viime vuodet 5 lle laitteelle. W7 käyttäjillä ei ole sellaista turvaa kuin W10. Onko vaikea ymmärtää etteivät kaikki halua ilmoittaa pankki tiliäån,hetua yms netissä. Kaikki eivät tarvitse verkkopankkia mihinkään. Pankki noitaa säännölliset laskut ajallaan eikä veloita mitään.
        Nortonilla on hieman ollut joskus viivettä milloin uudistettu tilaus näkyy muilla laitteilla. Ohjeissa on ollut ilmeisesti jotain sekavuutta. W7 käyttäjä.

En tiedä, onko Norton muuttanut käytäntöään vai onnistuuko vanhalla tavalla, mutta käyttöliittymä on vaan muuttunut niin, ettet löydä sitä tutusta paikasta. Fsecurella ainakin onnistui viimeksi kun niin tein.

"Onko vaikea ymmärtää etteivät kaikki halua ilmoittaa pankki tiliäån,hetua yms netissä. "

Hetua ei tarvita mihinkään näistä palveluista. Pankkitilin numerolla ei ole juurikaan väliä ja sen luovuttaa jokaiseen myymälään, jokaiselle kauppiaalle, pitserialle ja kebab-paikalle, kenelle on koskaan maksanut mitään tililtä tilille tai kortilla. Luottokortilla maksettaessa kerrotaan luottokortin numero, varmennenumero kortin takaa, oma nimi, osoite ja puhelinnumero. Näistä kolme viimeistä on jokaisen selvitettävissä jos tietää henkilön puhelinnumeron tai auton rekisterinumeron ja niin edelleen.

Lähes kaikki ihmiset käyttävät verkkopankkia, eikä se ole aiheuttanut mitään katastrofeja. Amerikkalaisissa tv-sarjoissa virus kotitietokoneessa voi tyhjentää käyttäjän pankkitilin ja saada laitteet sekoilemaan, mutta ei se oikeasti niin mene.

• Olenhan minä antanut luottokorttitietoni Microsoftillekin, jonka kerrotaan vievän kaikki rahasi. Ei se minulta ole vienyt muuta kuin sen mihin olen vapaaehtoisesti ja ilomielin antanut luvan. Hyvästä kannattaa maksaa.

• Anonyymi

Luottokorttitietoja ei tule luovuttaa arveluttaville tahoille.

• Anonyymi

Maksetulla Tuotetunnuksella on voinut aikaisemmin jatkaa Norton tilausta. Nyt ei sitten voi jo maksettua tuotetta asentaa koneelleen vaan Symantec vaatii vielä korttitiedot ja hyväksymään jatkuvan automaattisen vuosittaisen veloituksen. Eikö kuullosta kummalliselta pakottamiselta. Kerrotaan että tilauksen voi perua mutta miksi pitää vuosi etukäteen saada korttimaksu tiedot,nimi osoite,sp,ehkä puh? W7 ei voi ehkä käyttää ensi vuoden alun jälkeen ja jos siirtyy W10 tai turvallisempien ja helppojen laitteiden Chromebook ja android tabletti käyttåjäksi kokonaan niin ei tarvitse maksaa mistään. Mikä olisi paras ilmainen tietoturvaohjelma W7 varten? Onko Windows palomuuri toimiva?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksetulla Tuotetunnuksella on voinut aikaisemmin jatkaa Norton tilausta. Nyt ei sitten voi jo maksettua tuotetta asentaa koneelleen vaan Symantec vaatii vielä korttitiedot ja hyväksymään jatkuvan automaattisen vuosittaisen veloituksen. Eikö kuullosta kummalliselta pakottamiselta. Kerrotaan että tilauksen voi perua mutta miksi pitää vuosi etukäteen saada korttimaksu tiedot,nimi osoite,sp,ehkä puh? W7 ei voi ehkä käyttää ensi vuoden alun jälkeen ja jos siirtyy W10 tai turvallisempien ja helppojen laitteiden Chromebook ja android tabletti käyttåjäksi kokonaan niin ei tarvitse maksaa mistään. Mikä olisi paras ilmainen tietoturvaohjelma W7 varten? Onko Windows palomuuri toimiva?

Bitdefender free ja Windowsin oma muuri. Molemmat yksinkertaisia eikä mitään turhaa säätämistä. Senkus asentaa Bitdefenderin ja antaa olla...

• Anonyymi

Oletko täysin varma, että ilmoitus/vaatimus on tullut Symantecilta?

625

• Anonyymi

Olen käyttänyt tietokoneita netissä yli 20 vuotta, Wndowsin aikana käytin ilmaisia virustorjujia. Nyttemmin yli 10 vuotta Linuxilla en ole käyttänyt mitään. Ikinä en ole saanut mitään virusta tai muuta haitaketta vaikka olen kolunnut pahimmatkin sivut aikoinaan.
      Rahaa virusohjelmien torjuntaan ei ainakaan kannata tuhlata.

• Anonyymi

Symantecin kanssa asiointi ja Norton tilille kirjautuminen ei onnistu entisellä vuosia käytössä olleella salasanalla enää vaan pitää palauttaa ja tehdä uusi. Lähittävät varmistus sp asiasta kun yrittää kirjautua että on väärä salasana. Ohjeet ovat sekavat ikkunoita on auki eikä tiedä mitä pitää tehdä ja mihin. Käsketään kirjoittamaan salasanoja moneen kertaan. Välillä on sivu suomea ja englantia. Kun on suojaus 5llä laitteella niin laitteiden poisto ja vaihto toiseen on hankalaa. Nortonin käyttö on katkolla kesällä joten antaa olla androidit ovat parhaita käytössä. Ei ole tarvetta käyttää W7 joka päivä ja on epävarmuus W päivityksien jatkumisesta. W7 käyttäjinen koneita yritetään MS lisäksi nyt näköjään rikkoa näillä Norton tuote tempuilla. Akkua säästyy kun ei mene virtaa kun poistaa N koneeltaan. En halua haaskata aikaani W10 kanssa joten Chromebook on seuraava ostos!
      ent. W xp,Vista,W7Pro käyttäjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe