Seurakunnan jättäneet

Anonyymi

Tai hautaan siunatut.
Miksi kirkko ei voi hieman poiketa totisesta kaavastaan ja hiukan keksiä hauskempia poistumisilmoituksia?
Ajattelin lähettää Kirkolliskokoukseen seuraavat ehdotukseni näistä uusista ilmoituksista:

-Tupakointinsa lopettaneet
-Lauttamatkan lunastaneet
-Leipäjonosta poistuneita
-Ikuisuuteen imaistuja
-Nälkänsä nollanneita
-Virsikirjansa viskanneita
-Kurjuudesta kadonneita
-Kiinteistöveron katkaisseet
-Polttoainepumpulta poistuneet
-Iänkaikkisuuteen ionisoituneet
-Lukulasinsa lahjoittaneet
-Huokunsa hukanneet
-Tuonelan turistit
-Viinanjuontia vähentäneet
-Sähkönsiirtoveroista selvinneet
-Elintavoistaan eronneita
-Hakulaitteensa hukanneita
-Kärsimyksiinsä kypsyneitä

Näitä saa sitten ihan vapaasti käyttää lehtien ilmoituspalstoilla.
Miksi turhaan murehtia, kun lähtö voi olla hiukan iloisempi.
Taivaaseen tuskin totisella naamalla pääsee.

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa haaaaskasti kirjattu

• Anonyymi

Kuuluuko tämän ikäinen sukupolvi kirkkoon, enemmistönä vai kirkosta eronneisiin.

• Anonyymi

Räsä Päivin vuoksi paljon on kirkosta eronneita.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea sitä saa kuulla.

Ei sitä silloin ole kovin vakaumuksellinen kirkkouskova ollutkaan, jos yhden kirkon jäsenen takia eroaa. Eihän Päivi Räsänen ole kirkon arkkipiispa tai edes rovastikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en kyllä eronnut hänen takiaan. Aikanaan oli tiukka tilanne ja kaikessa piti säästää, sen vuoksi erosin.

• Anonyymi

Juuri hiljattain puhuttiin kävelyllä asiasta ....kaverini on sellainen tarkanmarkan nainen....hän erosi kirkosta ehkä veron takia ...joka kuitenkin on monta sataa euroa vuodessa... ja sanoi että kummiudet ja kaikki kirkonasiat on jo hoidettu ...enää on tuhkaus ja muistolehto jäljellä...turhaa maksaa veroa...Ajattelen itse asiaa vuoden loppuun mennessä ....kun se kirkollisvero menee vuoden loppuun vaikka eroaisikin....

mimmimum-..mi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten minä.
        Vakaumushan säilyy. Toisin kuin Tellu arvelee.

Beng

• Anonyymi

Äänettömät äänestäjät
      Demarinsa dipanneet

• Anonyymi

Olen jutellut muutaman kirkosta eronneen kanssa. Tosiasiassa on ollut ero ihan oma päätös, raha tai se ettei muuten välitä kirkon meiningistä. Mutta useat keksivät jonkin eron syyn olkoon se sitten Räsänen, naispappeus, pakolaispolitiikka tai jokin muu. Päättelen että näiden henkilöiden kohdalla on kuitenkin jokin syyllisyys ja pitää sysätä ero jonkin toisen kuin omaksi syyksi.
      Toiset toki sanovat ihan reilusti, että eroavat koska eivät välitä koko uskonnosta, eli ovat reilusti oman päätöksensä takana ihan itse.

• Anonyymi

Miksei kirkkoon kuulumaton ja kirkosta eronnut voisi olla syvästikin uskossa, ei siihen kirkkoa tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei kirkkoon kuulumaton ja kirkosta eronnut voisi olla syvästikin uskossa, ei siihen kirkkoa tarvita.

Mnaah

Aika paljonkin uskiksia, jotka eronneet kirkosta, kirkon takia. Olikohan se naispappeusasia, kun suurikin määrä ääriuskiksia otti tinat kirkosta, ainakin esikoislestaateja lähti paljon. Hikiällä pitää olla kaks pappia, lestaati ja joku muu. Ha, tällä hetkellä kirkossa kuulemma aika hiljaista, ekä pappi on körtti ja toka on sitten nainen :D

Mutta mihinkään kirkkoon ei ole kenenkään pakko kuulua. Ja pitää aina muistaa, suomessa kolmisenkymmentä uskontokuntaa, luterilaiset vain yks niistä.

Muistui mieleen yks mimmi. No se oli pakkokastettu vauvana luterilaiseen kirkkoon. Täysi-ikisenä sitten eros. Joku oli pyytänyt kummiksi ja oli taas liittynyt. Ainakin silloin höpisi, että kun kakara aikuisia, eroaa uudestaan. Kai sillä jokin vakaumus on, mutta kirkkoa se ei diggaa.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnaah

Aika paljonkin uskiksia, jotka eronneet kirkosta, kirkon takia. Olikohan se naispappeusasia, kun suurikin määrä ääriuskiksia otti tinat kirkosta, ainakin esikoislestaateja lähti paljon. Hikiällä pitää olla kaks pappia, lestaati ja joku muu. Ha, tällä hetkellä kirkossa kuulemma aika hiljaista, ekä pappi on körtti ja toka on sitten nainen :D

Mutta mihinkään kirkkoon ei ole kenenkään pakko kuulua. Ja pitää aina muistaa, suomessa kolmisenkymmentä uskontokuntaa, luterilaiset vain yks niistä.

Muistui mieleen yks mimmi. No se oli pakkokastettu vauvana luterilaiseen kirkkoon. Täysi-ikisenä sitten eros. Joku oli pyytänyt kummiksi ja oli taas liittynyt. Ainakin silloin höpisi, että kun kakara aikuisia, eroaa uudestaan. Kai sillä jokin vakaumus on, mutta kirkkoa se ei diggaa.

=DW=

Oiskohan kumminkin siellä sielun sopukoissa halu kuulua seurakuntaan? Toivottavasti löytää oikein ratkaisun. Siunausta ja oikeaa tietä hänelle.

• Anonyymi

---entäs vuorotyöläiset aika harvat työtä tekevät itse pääsee päättämään omista työvuoroistaaan.... ? sunnuntai- lisistäon aina rähinää ollut ainakin perhe- ja sukujen piirisssä -- mielestäni aivan turhaan koska verotus prosenttikin aina normaalia korkeampi aina ollut.

• Anonyymi

--- mulla ainakin aina koko elämän aikaisena rasitteena ollut perintöjen kyttääjä sukupolvi --- joiden mielestä akka on aina talon halvin ja paras työkone - silleen jokseenkin vähän vinksahtunutta ajattelua mun mielestä. Ja yli omien voimien menevää kuormitusta samanaikaisesti.....

• Anonyymi

---kuuluipa mihin seurakuntaan tahansa - eiköpähähän aina kunta-alueilla aina ainakin kiinteistöverojen tuotosta seurakunnat aina saa oman osuutensa - mulla tämmöine käsitys.

• Anonyymi

Ei seurakunnat ilmoittele.

Perikunnan hommia lehti-ilmot, en ole tietoinen, miten uskisten jengilehdissä, mutta oletan, ilmoitustuloja nekin tarvii. Seurakunnat lähinnä tekee merkinnät väestörekisteriin.

Kuolinilmot on kaavamaisen tylsiä, typerine värssyineen. Aina joskus jotain muuta. Kerran yks tuttu mummeli oli ite laatinut ilmonsa, ei kai oikein luottanut sukulaisiinsa. "Se oli siinä". Ja sitten normi nimet ja päivät. Suljetut peijaiset, oli kuulemma ollut hyvät ja riittävät tarjoilut. Joitain muitekin ollut, ei muistu mieleen, kun en lue kuolinilmoja. Sen kyllä kuulee, jos on tarpeen kuulla jostakusta. Lopuila ole mitään väliä.

Ennenkin kirjoittanut, tollaset asiat hyvä hoidella kuntoon itse eläessään. Siis hoitotestamentit, testamentit, hautausjärjestelyt jne. Ainahan perikunta voi jättää vainajan toiveet huomiotta, mutta se on sikamaista se.

=DW=

• Anonyymi

hoh hoijaa vaan - kiihkoilevat jahvelaiset ruiski mulle insuliiniä silmiin ja silmäni sokeutuivat - muilta juopponarkkiporukoilta erinäisten ryöstelyjen puitteissa tullu muuten vaaan nyrkkiä päin näköä - aivoverenvuotokin joskus ollut ajankohtaisasiaa erinäisin halvausoireineen - kaikkien pelioireistenkaan kanssa ei aina pärjää. Eksmies joskus vieraillu pistooliaan näytellen paikkakunnalla ja vapaaseurakuntiin kuuluva yks nuorempi velikin ilm kipuilee talousvaikeuksissaan välillä vanhan sisarensa kimpussa - erinäiset aseet ja niillä uhkailu ei liene vieraita hänellekään - jos lie sortunut viinoihin ja erinäisiin aineisiin tai niiden myyntiin taas hänkin. Mummuikäisten elämä välillä on pelkkää kipuilua noiden aineriippuvuuksissaan kipuilevien kanssa.

• Anonyymi

Kuolinilmoituspalstalla voitaisiin myös tavanomaisesta poiketen julkaista pelkästään vainajan testamentti. Siitä sitten voidaan päätellä enemmän ja vähemmän vainajaa surevat. Testamentin päällä oleva logo voi sitten olla risti tai sitten jotakin muuta, vaikkapa satiainen aamupalalla.

• Anonyymi

Miten voidaan siunata hautaan joku, joka on ateisti, ja ei kuulu kirkkoon.
      Ei häntä voida siunata, se on uskonnollinen ilmaisu.

Ilmoituksessa pitäisi lukea: "Hautaan saatettu", tai jotain muuta, mutta ei siunattu.

Herran siunaus, pitää sisällään aika suuria asioita.

• Anonyymi

Sus siunakkoon!

• Anonyymi

Ei mua kulkukkaan hautaan siunaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe