Mikä hyvää ainetta hapettuneisiin liitoksiin?

Anonyymi

Mikä aine tehoaisi hapettuneisiin kytkimiin, liitoksiin ym? Käyttäisin sitä auton sähkölaitteiden kunnostukseen. Onko sellainen kuin CRC?

8

380

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun nyt tuon tuotemerkin mainitsit niin heillä on CRC OXIDE CLEAN & PROTECT PRO. Muilla oxidin poistajilla tarkista pitääkö suojata käsittelyn jälkeen öljyllä. Tuo crc sisältää öljyä.

    • Anonyymi

      CRC:tä kannattaa ruiskuttaa kunnolla kaikkiin sähkölaitteisiin. Varsinkin sellaisiin, joisa on koskettimia tai transistoreita. Ainetta on riittävästi silloin kun sitä valuu lattialle tai kadulle lätäköksi jossa pinnankorkeus on vähintään 20 mm.

    • Anonyymi

      Pitääpä käydä ostamassa CRC:tä ja käsitellä tuolla ohjeella. Kiitos vinkistä!

    • Anonyymi

      CRC on täyttä kusetusta. Ei se mihinkään auta.

      • Anonyymi

        CRC on tuotemerkki, jolla on paljon erilaisia tuotteita eri käyttötarkoituksiin. Yleensä kai CRC:stä puhujat tarkoittavat tuotetta 5-56, joka on jonkin sortin ohut ja tunkeutuva öljy. Sillä saa ruostuneen mutterin auki ihan hyvin, kunhan malttaa odottaa tunteja, mieluummin yön yli.

        Kokemukseni mukaan se ei juuri voitele, eli ei ole liukkaan tuntuinen kuten moottoriöljy.


    • Anonyymi

      Joku heikko happo voisi toimia, kuten sitruunahappo. Tämän jälkeen liitokset/trackit on syytä tinata uudestaan. CRC on palava neste - saat vielä poltettua autosi jos sitä menet suihkuttamaan!

    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2019 eli viisi vuotta vanha. Vastaan niille jotka tänne eksyvät googlen hakutulosten kautta

      Itse olen pitänyt vanhasta putki-lyhytaaltovastasnottimesta rahinat pois potentiometreistä ja monikakkuiset kiertokytkimet toimintakunnossa voitelevalla kontaktinpuhdistusspraylla PRF-7-78. Se yhdessä juottaessa syntyvän hartsinkäryn kanssa on minulle "elektroniikan tuoksu".

    • Anonyymi

      Kontaktien voitelevaan tai ainakin hapettumiselta suojaavaan puhdistamiseen sopii kotimainen PRF 7-78. Öljyttömänä samantyyppinen puhdistusaine on 6-68. Hyviä molemmat, eri käyttötarkoituksiin.

      Öljyttömällä voi puhdistaa liukumattomat kytkinkontaktit, öljyä sisältävällä liukuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe