Miksi matkustaa ylipäätään?

Anonyymi

Turisteja katsellessa tulee mieleen, että miksi he ovat ylipäätään matkustaneet mihinkään. Suurin osa ajasta näyttää menevän kuitenkin kännykkää räplätessä ja hyvässä lykyssä korvilla on koko ajan jonkinlaiset kuulokkeet estämässä kaikenlaisen ylimääräisen äänen läpipääsemisen. Eikö matkailun tarkoitus ole irrottautua normaalista arjesta ja sitä myöten myös kaikista kotimaan asioista ja tuttavuuksista? Tutustua paikalliseen kulttuuriin, hajuihin, makuihin ja ääniin. Katsella ihmisiä eikä puhelinta?

5

177

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse en lomalla esim. jossain Välimerellä räplää juurikaan kännykkää, mutta täytyy sanoa aika monet paikat on todellakin ihan turistirysiä, joissa ei monesti ole edes mitään kovin erikoista nähtävää. Toki jotain on, mutta yleensä ne on katsottu yhdessä kahdessa päivässä. Auton jos vuokraa ja lähtee jonnekin pidemmälle, niin voi mennä monta tuntia päivästä autossa istuessa. Itse matkustamisesta lomakohteeseen tuntien ajan ja sieltä takaisinkaan en pidä yhtään. Onhan se toki vähän vaihtelua mennä jonnekin uuteen paikkaan jossa on lämmintä ja voi uida meressä.

• Anonyymi

Ihanaa nuorempana kun ei ollut kännyköitä, räplätä sitä toista sukupuolta :) #MeeToo :-*

• Anonyymi

Nykyään on muotia samaa sukupuolta - räplatä. Vihreä vaihtoehto kaiken sallivassa elämässä

• Anonyymi

Minä olen ihan samaa mieltä tästä hirveestä matkustamisen mainonnasta.
      Itsekukin matkustaa minne haluaa, silloin kun tilanne sen sallii.

Luin erästä juttua ja sain sen käsityksen, että kaikkien pitäisi vaan nostaa kytkintä ja lähteä maailmalle raunioita tallaamaan ja merenrantaan ottamaan surffilaudan kanssa kuvia. Näkyy olevan nyt oikein muotijuttu, jos ei ole vakkarityötä.

Ei sellainen elämä kaikkia kiinnosta, koska on sellainen kuin elämä, jossa joutuu tekemään kaikenlaista työtä elääkseen ja vastuun kanto on kaikesta hoidettava ensin.

Ei ihmiset voi noin vaan jättää kaikkea vaan sen vuoksi, että joku tykkää samoilla maailmalla, vastuuttomasti. Keski-iässä olevat mummut (yli kolkymppiset) eivät ehkä ymmärrä sitä että helppo elämä ei sovi henkilöille joilla on työ, perhe, läheiset, ehkä vanhemmistakin huolehtiminen.

Jokainen voi käydä lomilla ihan perheineen missä tahansa, se ei ole yhtään keneltäkään pois jos sitä koko maailmaa ei ikinä kävisikään.
      Omia valintoja ovat lapset, perhe, koulutus, ammatti, työ, harrastukset, omaisuus.....ei tarvitse verrata sitä mihinkään hömpänpömppään.

Niin, mites sitten suu pannaan kun ikää karttuu ja ei jaksakaan enää reissata, mistä sitä rahaa eläämiseen?
      Hyvä on olla vakityö ja leipää mitä syö.

• Anonyymi

On vakiotyö, hyvä palkkainenkin, vaimo ja vanhemmat. Ei estä reissaamasta ollenkaan, viitisen reissua tulee tehtyä vuodessa hupimielessä, loput työn puolesta. Normaalit lomat ja vapaita kertyy saldoista jatkuvasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      352
      1051
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      721
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      646
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      568
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      39
      542
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      461
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      451
    Aihe