Epätodellinen olo

Anonyymi

Moi! Mulla on nyt aika pitkään jatkunu tosi epätodellinen olo. Entiedä mikä auttaisi olen kokeillut lähes kaikkea. Olen kokeillut olla miettimättä sitä jne, mut mua ahdistaa ajatus ku kaikki tuntuu niin epätodelliselta ja tuntuu että mikään ei auta ja et kukaan ei oikeesti ymmärtäis miltä musta tuntuu... Tuntuu että en koskaan vois olla enää onnellinen ja että mun mieli olis toisessa ulottuvuudessa mut mun keho tuntee kaiken ja joskus jalatki näyttää niin oudolta... auttakaa!!😩😩😩😭😭

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todella tuttu tunne. Ei kannata huolestua! Ajan kanssa parantuu varmasti :)!

• Anonyymi

on menny jo paljon aikaa mut silti tuntuu ettei ikinä lähe

• Anonyymi

En ole kokenut, mutta lukenut tuosta useinkin.
      Minusta kannattaisi käydä lääkärissä, jos ei vielä ole tietoa diagnoosista niin saat mielenrauhan.

Pelottaako oireet?

• Anonyymi

joo ahdistaa ja pelottaa ja ne on koko ajan mun mielessä. Tuntuu että en pysty saamaan sitä mielenrauhaa vaikka oon psykologillakin käynyt niin ei auta. höpisee että purista käsiäsi ja katso tavaroita ympärilläsi niin ei oikeen yhtään auta tommonen. tuntuu että ei oma psykologikaan pysty auttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo ahdistaa ja pelottaa ja ne on koko ajan mun mielessä. Tuntuu että en pysty saamaan sitä mielenrauhaa vaikka oon psykologillakin käynyt niin ei auta. höpisee että purista käsiäsi ja katso tavaroita ympärilläsi niin ei oikeen yhtään auta tommonen. tuntuu että ei oma psykologikaan pysty auttamaan.

Ehdottiko ne lääkitystä? Oon kuullu että oireet menee paremmin ohi kun antaa niiden tulla. Helppo sanoa joo näin sivusta.

• Anonyymi

siis ei ehdottanu! alkaa kyselee kaikesta muusta vaikka meen ihan sen asian takia sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis ei ehdottanu! alkaa kyselee kaikesta muusta vaikka meen ihan sen asian takia sinne.

Sun turvallisuuden tunne on saanut lujasti takkiinsa. Elimistösi reagoi monin tavoin tuohon pako reaktioilla ja stressi hormoonien tuotannolla.

Nuo saa aikaan elimistössäsi ketju reaktion ja ärsyttävät oireesi. Oireesi lisäävät ahdistusta ja pelkoa.
        Apu on siinä että tiedostat mistä oireesi johtuvat ja että ne helpottavat kyllä ajan kanssa. Oireesi ovat elimistösi normaali reaktio tunnetilaasi mutta vähän väärässä paikassa.
        Olet oravanpyörässä.
        Apu on siinä että antaudut oireillesi. Et kuole niihin. Pikku hiljaa ne häipyvät.

• Anonyymi

Kokeile musiikin kuuntelua kuulokkeilla. Saat ajatuksesi muualle.

• Anonyymi

Kun oireet tulee, voi yrittää ajatella, että jaa nyt tuli tämmöne ahdistus oire ja antaa jokaisen oireen vaan tulla. Ei niihin kuole. Pikku hiljaa kun ei enää niin pelkää niitä, ne alkaa vähenee.
      Sää selviät kyllä.

• Anonyymi

Googlaa "Mikä on luxonia"

• Anonyymi

Varaa aika terveysaseman lääkärille ja kysy häneltä, onko sinulla dissosiaatiohäiriön oireita? Oireesi nimittäin voisi sopia siihen, mutta voi tietysti olla jotain muutakin.
      Psykologin ohjeet ovat ihan käypä hoito tuohon tunteeseen, koska siinä huomiosi kiinnittyy dissosioinnin sijasta reaalihetkeen. Tsemppiä!

• Anonyymi

En ole kokenut tällaista tunnetta. Mutta tiedän, että jos sellasta toistuu niin kannattaisi käydä lääkärissä uudestaan. Ei haittaa yhtään ainakaan. Yleslääkärille heti pääset varmaan heti. Se kertoo mitä sinun tarvitse tehdä seuravaaksi. Toivottavasti jo pian toivottavasti menee parempi.

• Anonyymi

Mulla on ollut migreenin aikana ja se on pelottava tunne vaikka tiedän sen menevän ohi.

Aloittajalla jokin muu syy koska jatkuu ja jatkuu. Onhan tuohon lääkitys jos on psyykkistä. Kantsii ehdottomasti mennä lääkärille ja jos ei pärjää enää yhtään millään niin päivystykseen vaan

• Anonyymi

Rukoilu myös auttaa.

• Anonyymi

joo rukoilen

• Anonyymi

Ja sit: kannattaa poistua näiltä palstoilta niin järki pysyy päässä. Mulla on kokemusta palstailusta ja aloin kuvitella kaikenlaista mutta nyt kun on lääkitys niin enää ei oo ongelmaa. Vähentänyt olen paljon täällä ajan kuluttamista koska ei ole mitään järkeä, tulee vaan huono olo ja paha mieli kun eksyy lukemaan negatiivisia juttuja. Silloin tällöin kuitenkin tulee mielenkiinnosta käytyä katsomassa mutta järkevämpää olisi totaalisesti lopettaa.

• Anonyymi

Mikä lääke?

• Anonyymi

Mistähän tämä kaikki johtuu? Voisitko hieman valaista asiaa?

• Anonyymi

musta tuntuu, kun kävelin paikassa josta sain traumoja. En olis ikinä uskonutkaan, että tälläisiä tunteita vois edes tullakkaan, kun vaan kävelen tietyssä paikassa. Ja kyllä pelkään tota paikkaa nyt...

• Anonyymi

aloittaja kirjoittaa tunnen ajoittai samoin.sydämessä ontto olo vaikka kaiken pitäisi suht olla ok.

• Anonyymi

Epätodellinen olotila on aivan luonnollista. Se ei kestä kauaa. Sielusi on silloin avoin vastaanottamaan tietoa. Väliin voi tulla olo että tämä tilanne on ennenkin tapahtunut ja pienen hetken tietää mitä nyt tulossa. Joskus tapaa ihmisen ja miettii miksi henkilö on niin tutun näköinen ja muutenkin tuttu. Näissä tilanteissa ihminen pysäytetään tutkimaan itseänsä. Yleensä nämä tunnetilat jos on menettänyt elämänhallinnan, niin fyysiset kuin psyykkisetkin voimansa.
      Joten toivon sinulle aurinkoista mieltä ja ymmärrystä itseäsi kohtaan🌞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe