💡Kylmät_tunne
Kylmät tunne-elämältään vaurioituneet menestyvät nykyään paremmin elämässä kuin sellaiset joita perinteisesti on luokiteltu terveiksi tunne-elämältään ja joilla järkevät rajalliset tavoittee. Rajattomat kyynärpääihmiset runnovat ja sullovat ns. järkevät toiset huomioon ottavat ihmiset.
Sairaan tunneskaalan alla
46
<50
Vastaukset
Niin mene ja tiedä ovatko he kaikki niin menestyneitä elämässään, tunnekylmiä ihmisiä on montaa tyyppiä ja varsinkin tää some aiheuttaa tunnekylmyyttä.
Huudellaan toiselle mitä sattuu, ilman et hetkeäkään mietitään et miltä se mahdollisesti toisesta ihmisestä tuntuu. Vaikea uskoa et siinäkään joukossa kovin menestyneitä on.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005531324.html
Kyllä joo artikkeli on iltapäivälehdestä, mutta kelvannee tähän kohtaan. Parempia sivustoja sit löytyy jos haluaa enemmän tietoa esim. aleksitymiasta tai autismin kirjon häiriöistä yms. aiheeseen, tunnekylmyys liittyen
Mutta kuten tuossa artikkelissakin todetaan niin valoakin on näkyvissä, tunnetaidoista puhutaan paljon enemmän kuin entisisnä aikoina.- Anonyymi
💡???_En_ihan
"Vaikea uskoa et siinäkään joukossa kovin menestyneitä on."
??? En ihan ajatellut some-elämää aloituksessani, mutta tietenkin some on nykyaikaa ja vaikuttaa viestintätaitoihin kun ilmaisut ovat lyhyitä ja nopeita. Tuosta someilmaisusta löytyy hyväkin puoli.
Ajatusten tiivistäminen on yksi taito myös. Vaikka onhan täälläkin elävää kosketusta siitä viimevuosina nähty runsain mitoin, että somekaan ei saa tiivistämään jos tiivistystaitoja ei ole tai ne ovat jostain syystä vähän kohmeessa...
Joskus pelkästään se että ajatus on tiivistetty lyhyeen muotoon ilman promeluureja saattaa saada jonkun reagoimaan niin että tämä loukkaantuu koska kokee että toinen on ollut tyly vaikka tällä on ollut vain lyhyt ilmaisu... Että hyvin moninaista on ilmaisu...
Ajan ehkä takaa enemmän sellaista, että tietämättömyys ja välinpitämättömyys voidaan pukea siihen somemaiseen käyttäytymiseen jossa ikäänkuin lyhin, nopein ja nasevin ilmaisu on se voittaja. Kukaanhan ei voi tietää mitä sellaisen lyhyen puhetavan takana oikeasti on. Toimii naamiona joillekin.
"Mutta kuten tuossa artikkelissakin todetaan niin valoakin on näkyvissä, tunnetaidoista puhutaan paljon enemmän kuin entisisnä aikoina. "
Minusta joskus vain tuntuu että tuossakin on se vanha totuus totta että siitä puhe mistä puute.
Tullaan ikäänkuin hätiin jo pitkällä tunne-elämän puutteellisuudessa eläneille ja vaikuttaneille, kun ikäänkuin sivistyksen kylvö pitäisi lähteä jo sieltä ensimetreiltä. Taidan ajaa tässä takaa ennemminkin jotain sellaista tiedon, tiedostamisen ja sivistyneen käyttäytymisen hallintaa ja arvostusta. Anonyymi kirjoitti:
💡???_En_ihan
"Vaikea uskoa et siinäkään joukossa kovin menestyneitä on."
??? En ihan ajatellut some-elämää aloituksessani, mutta tietenkin some on nykyaikaa ja vaikuttaa viestintätaitoihin kun ilmaisut ovat lyhyitä ja nopeita. Tuosta someilmaisusta löytyy hyväkin puoli.
Ajatusten tiivistäminen on yksi taito myös. Vaikka onhan täälläkin elävää kosketusta siitä viimevuosina nähty runsain mitoin, että somekaan ei saa tiivistämään jos tiivistystaitoja ei ole tai ne ovat jostain syystä vähän kohmeessa...
Joskus pelkästään se että ajatus on tiivistetty lyhyeen muotoon ilman promeluureja saattaa saada jonkun reagoimaan niin että tämä loukkaantuu koska kokee että toinen on ollut tyly vaikka tällä on ollut vain lyhyt ilmaisu... Että hyvin moninaista on ilmaisu...
Ajan ehkä takaa enemmän sellaista, että tietämättömyys ja välinpitämättömyys voidaan pukea siihen somemaiseen käyttäytymiseen jossa ikäänkuin lyhin, nopein ja nasevin ilmaisu on se voittaja. Kukaanhan ei voi tietää mitä sellaisen lyhyen puhetavan takana oikeasti on. Toimii naamiona joillekin.
"Mutta kuten tuossa artikkelissakin todetaan niin valoakin on näkyvissä, tunnetaidoista puhutaan paljon enemmän kuin entisisnä aikoina. "
Minusta joskus vain tuntuu että tuossakin on se vanha totuus totta että siitä puhe mistä puute.
Tullaan ikäänkuin hätiin jo pitkällä tunne-elämän puutteellisuudessa eläneille ja vaikuttaneille, kun ikäänkuin sivistyksen kylvö pitäisi lähteä jo sieltä ensimetreiltä. Taidan ajaa tässä takaa ennemminkin jotain sellaista tiedon, tiedostamisen ja sivistyneen käyttäytymisen hallintaa ja arvostusta.Niin, minä vaan ny hain jotain sellaista ettei ny välttämättä kylmät tunne elämältään vauroituneet ny sen paremmin elämässä menesty, kuin muutkaan
Asia joka tuotiin esiin aloituksessa "Kylmät tunne-elämältään vaurioituneet menestyvät nykyään paremmin elämässä kuin sellaiset joita perinteisesti on luokiteltu terveiksi tunne-elämältään ja joilla järkevät rajalliset tavoittee."
En ny oikein ymmärrä mihin tuollainen arvio perustuu.
Mutta tosiaan tunnekylmyyttä on montaa lajia. Arviolta joka kymmenes suomalainen on aleksityyminen.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/aleksitymia_vie_sanat_ja_tunteet
Lisäksi autismin kirjolaisiakin nykyään diagnosoidaan huomattavan paljon. Kumpaankin ryhmiin kuuluvia saatetaan nimittää narsisteiksi. Toki tunne elämältään kylmien ihmisten joukossa on psykopaattejakin, ihan en tiedä missä määrin he ovat menestyneitä ja millä saralla. Ainakin vankiloissa heitä on paljon.
Onhan noita oman edun tavoittelijoita/kyynärpää ihmisiä/toisten tallojia paljon ihan tavallisissakin ihmisissäkin, mutta ei heidänkään menestyksensä välttämättä mitenkään mittavaa ole jos ajatellaan laajemmin.
Voi olla aika yksinäistäkin kun kukaan ei kehu, eikä kiitä, pidä heistä, joutuu sitten itse patsastelemaan kuin narsisti ikään.- Anonyymi
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin, minä vaan ny hain jotain sellaista ettei ny välttämättä kylmät tunne elämältään vauroituneet ny sen paremmin elämässä menesty, kuin muutkaan
Asia joka tuotiin esiin aloituksessa "Kylmät tunne-elämältään vaurioituneet menestyvät nykyään paremmin elämässä kuin sellaiset joita perinteisesti on luokiteltu terveiksi tunne-elämältään ja joilla järkevät rajalliset tavoittee."
En ny oikein ymmärrä mihin tuollainen arvio perustuu.
Mutta tosiaan tunnekylmyyttä on montaa lajia. Arviolta joka kymmenes suomalainen on aleksityyminen.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/aleksitymia_vie_sanat_ja_tunteet
Lisäksi autismin kirjolaisiakin nykyään diagnosoidaan huomattavan paljon. Kumpaankin ryhmiin kuuluvia saatetaan nimittää narsisteiksi. Toki tunne elämältään kylmien ihmisten joukossa on psykopaattejakin, ihan en tiedä missä määrin he ovat menestyneitä ja millä saralla. Ainakin vankiloissa heitä on paljon.
Onhan noita oman edun tavoittelijoita/kyynärpää ihmisiä/toisten tallojia paljon ihan tavallisissakin ihmisissäkin, mutta ei heidänkään menestyksensä välttämättä mitenkään mittavaa ole jos ajatellaan laajemmin.
Voi olla aika yksinäistäkin kun kukaan ei kehu, eikä kiitä, pidä heistä, joutuu sitten itse patsastelemaan kuin narsisti ikään.💡Suoraan_sanoen
"En ny oikein ymmärrä mihin tuollainen arvio perustuu. "
Suoraan sanoen, en minäkään. Se perustuu ainoastaan siihen mututuntumaan joka minulla saattoi olla tänään klo 14 jälkeen... Olen tosin jo pari päivää aiemminkin löytänyt itseni pohtimasta valheen merkitystä sosiaalisten suhteiden verkostoissa. Että miten tyhjästä ihmiset saavat aikaan hegemonioita ("Määritelmä hallitsevien kulttuuristen rakenteiden taipumus yrittää vahvistaa yhtenäisyyden vaikutelmaa tukahduttamalla alueelleen pyrkivät vaihtoehtoiset äänet". Tieteen termipankki.).
Että lähinnä hatusta heitin alun ajatuksen. Anonyymi kirjoitti:
💡Suoraan_sanoen
"En ny oikein ymmärrä mihin tuollainen arvio perustuu. "
Suoraan sanoen, en minäkään. Se perustuu ainoastaan siihen mututuntumaan joka minulla saattoi olla tänään klo 14 jälkeen... Olen tosin jo pari päivää aiemminkin löytänyt itseni pohtimasta valheen merkitystä sosiaalisten suhteiden verkostoissa. Että miten tyhjästä ihmiset saavat aikaan hegemonioita ("Määritelmä hallitsevien kulttuuristen rakenteiden taipumus yrittää vahvistaa yhtenäisyyden vaikutelmaa tukahduttamalla alueelleen pyrkivät vaihtoehtoiset äänet". Tieteen termipankki.).
Että lähinnä hatusta heitin alun ajatuksen.Niin, minä ny vaan en pidä mistään sellaisesta ajatuksesta, joka yrittää ylentää esim. narsisteja/psykopaatteja yms. että olisivat jotenkin menestyneempiä kuin tavan ihmiset.
Kyllähän heitä varmaan on työelämässä johtavillakin paikoilla, mutta työ on vaan yksi osa ihmisen elämää.
Menestys (esimiesasema, palkka yms.) työelämässä ei tarkoita että elämä muutenkin olisi kaikin puolin menestystarina. Siellä kotona esim. saattaa tapahtua kaikenlaisia asioita, jotka eivät kuuluu elämässä menestyneiden toimintatapoihin.
Oli ny se mun pointti, lisättynä sillä että "tunteettomuus" voi johtua muistakin syistä ja hyvin usein esim. aleksityymiset pakenevat työntekoon ja kaikenlaiseen puuhasteluun. Saattavat olla hyvinkin tekeviä, vaikka sosiaaliset suhteet ei onnistu. Ettei menestystarinaa silläkään suunnalla.- Anonyymi
Niin, minä ny vaan en pidä mistään sellaisesta ajatuksesta, joka yrittää ylentää esim. narsisteja/psykopaatteja yms. että olisivat jotenkin menestyneempiä kuin tavan ihmiset.
Kyllähän heitä varmaan on työelämässä johtavillakin paikoilla, mutta työ on vaan yksi osa ihmisen elämää.
Menestys (esimiesasema, palkka yms.) työelämässä ei tarkoita että elämä muutenkin olisi kaikin puolin menestystarina. Siellä kotona esim. saattaa tapahtua kaikenlaisia asioita, jotka eivät kuuluu elämässä menestyneiden toimintatapoihin.
Oli ny se mun pointti, lisättynä sillä että "tunteettomuus" voi johtua muistakin syistä ja hyvin usein esim. aleksityymiset pakenevat työntekoon ja kaikenlaiseen puuhasteluun. Saattavat olla hyvinkin tekeviä, vaikka sosiaaliset suhteet ei onnistu. Ettei menestystarinaa silläkään suunnalla.💡Aleksitymiaa_
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/1999/18/duo91013
"Aleksitymiassa ei siis ole kyseessä tunteiden puute vaan kehittymättömämpi tunteiden kokemisen taso. Aleksityymisen henkilön kyky lukea myös muiden tunneviestintää on huono. On esitetty, että aleksitymia voi olla merkki persoonallisuuden häiriöstä, johon saattaa liittyä monenlaisia ihmissuhdeongelmia (Weinryb 1995). "
Aleksitymiaa ei taideta oikein täysin ymmärtää mitä se on. Aleksitymiaa voi selittää niin moni eri tekijä ja ihan erilaiset asiat. Ei taida olla mikään irrallinen oma diagnosoitavissa oleva sairaus. Voi liittyä juurikin persoonallisuuden häiriöihin myös.
Että hyvinkään ei voi tietää mistä on kyse kun aleksitymiasta puhutaan.
Mitä tulee itseeni olen muutaman päivää peräkanaa kärsinyt sitten aleksitymian oireesta jossa en siis puhu enkä edes tunne sen kummemmin mitään erityisiä tunteita. Kiteytin tähän otsakkeeseen esiin puskevan kateudentunteeni mikä liittyy elämän kokonaisuuteen ja ehkä eniten siihen että en työssäni aikoinaan ole osunut nosteeseen joka olisi kestänyt vaan katkesi yhdekänkymmentäluvun laman syövereihin. Tuolla sitten hyvin kauheita kauaskantoisia seurauksia minun elämässäni ja taatusti on ollut aleksitymiaa kun ei ole ollut tunteita joka lähtöön mahdollisuutta edes selvittää. Varsinkin kaikki rakkaus ja hellyys on tuntunut minusta joltain elitistiseltä lässynläältä johon "niillä muilla" on siellä vaaleanpunaisessa hötössään aikaa ja mahdollisuuksia suotu mutta minulle ei ole moiseen varaa suotu.
Ehkä sitten joku tuolla yläkerrassa on katsonut että laitetaan minut risukasaan kärsimään kun olen riittävän terve ja vahva että minusta on varaa repiä.
"Kyllähän heitä varmaan on työelämässä johtavillakin paikoilla, mutta työ on vaan yksi osa ihmisen elämää. "
Työ on tässä kulutusyhteiskunnassa se mistä tulee toimeentulo. Sitä turha vempuloida sen enempää että sossun varassa voisi peiton alla toisen sossutyypin kanssa menestyä. Kun peitto nostetaan niin miten sitten käy? Ohhoh. Ihan en tuohon yllä.
Enkä nyt ole nostamassa ketään mihinkään enkä koe että esim. esimiehistäni kukaan olisi ollut narsisti, ei noin. Yleisemmin tarkoitan. Jotain vain olen nähnyt sellaista viimeaikoina mikä on nostanut mieleeni muutamia asioita... Anonyymi kirjoitti:
💡Aleksitymiaa_
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/1999/18/duo91013
"Aleksitymiassa ei siis ole kyseessä tunteiden puute vaan kehittymättömämpi tunteiden kokemisen taso. Aleksityymisen henkilön kyky lukea myös muiden tunneviestintää on huono. On esitetty, että aleksitymia voi olla merkki persoonallisuuden häiriöstä, johon saattaa liittyä monenlaisia ihmissuhdeongelmia (Weinryb 1995). "
Aleksitymiaa ei taideta oikein täysin ymmärtää mitä se on. Aleksitymiaa voi selittää niin moni eri tekijä ja ihan erilaiset asiat. Ei taida olla mikään irrallinen oma diagnosoitavissa oleva sairaus. Voi liittyä juurikin persoonallisuuden häiriöihin myös.
Että hyvinkään ei voi tietää mistä on kyse kun aleksitymiasta puhutaan.
Mitä tulee itseeni olen muutaman päivää peräkanaa kärsinyt sitten aleksitymian oireesta jossa en siis puhu enkä edes tunne sen kummemmin mitään erityisiä tunteita. Kiteytin tähän otsakkeeseen esiin puskevan kateudentunteeni mikä liittyy elämän kokonaisuuteen ja ehkä eniten siihen että en työssäni aikoinaan ole osunut nosteeseen joka olisi kestänyt vaan katkesi yhdekänkymmentäluvun laman syövereihin. Tuolla sitten hyvin kauheita kauaskantoisia seurauksia minun elämässäni ja taatusti on ollut aleksitymiaa kun ei ole ollut tunteita joka lähtöön mahdollisuutta edes selvittää. Varsinkin kaikki rakkaus ja hellyys on tuntunut minusta joltain elitistiseltä lässynläältä johon "niillä muilla" on siellä vaaleanpunaisessa hötössään aikaa ja mahdollisuuksia suotu mutta minulle ei ole moiseen varaa suotu.
Ehkä sitten joku tuolla yläkerrassa on katsonut että laitetaan minut risukasaan kärsimään kun olen riittävän terve ja vahva että minusta on varaa repiä.
"Kyllähän heitä varmaan on työelämässä johtavillakin paikoilla, mutta työ on vaan yksi osa ihmisen elämää. "
Työ on tässä kulutusyhteiskunnassa se mistä tulee toimeentulo. Sitä turha vempuloida sen enempää että sossun varassa voisi peiton alla toisen sossutyypin kanssa menestyä. Kun peitto nostetaan niin miten sitten käy? Ohhoh. Ihan en tuohon yllä.
Enkä nyt ole nostamassa ketään mihinkään enkä koe että esim. esimiehistäni kukaan olisi ollut narsisti, ei noin. Yleisemmin tarkoitan. Jotain vain olen nähnyt sellaista viimeaikoina mikä on nostanut mieleeni muutamia asioita..."Kiteytin tähän otsakkeeseen esiin puskevan kateudentunteeni mikä liittyy elämän kokonaisuuteen ja ehkä eniten siihen että en työssäni aikoinaan ole osunut nosteeseen joka olisi kestänyt vaan katkesi yhdekänkymmentäluvun laman syövereihin. "
Niin 90-luvun lama kosketti minuakin ja olin silloin pitkään työttömänä, jolloin sain se aikaisen tavan mukaan puolen vuoden tukityöllistysmispestin, jonka johdosta sitten jäin alalle, kouluttauduin jne.
Tuon vuosikymmenen loppuu sijoittuu myös avioeroni. Etten minäkään varmaan millään mittapuulla ole ns. menestyjä.
Mitä tulee toimeentuloon, niin sossun luukullakin on tullu aikoinaan käytyä, mutten siittä huonoa omatuntoa kanna, koska olen maksanut ja maksan veroja.
En tiedä, vaikeita asioita ja riippuu paljon ihmisestä itsestään, miltä mikin asia tuntuu. Uskon kyllä, että onnea ja rakkautta on olemassa myös sossutyyppien elämässä.
Tästä tuli taas mieleen yksi vuosien takainen keskustelu "peroonallisuushäiriöiset paisuhteessa", jossa joku rajatila nimmarilla kirjoittanut kertoi suhteestaan tähän tapaan, josta kopion muutamia kohtia
Rajatila..
27.9.2012 0:47
Mulla on rajatila, tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus. Luulen, että mieheni on jotenkin estynyt ehkä, vaikkei ole misään hoidoissa ollut. Ollaan oltu vuosia jo yhdessä. Meillä on auttanut ehkä huumori ja tietty kunnioitus toisen erilaisuutta kohtaan. Jotain turvaa toisistamme saadaan, kun kummallakin on aika raskas lapsuus mielisairaan vanhemman takia kummassakin tapauksessa. Ei huudeta eikä riehuta ja sovitaan kiistat aika nopeasti. Ja kumpikin pystyy tekemään aloitteen sopia. Mutta sanoisin, että olen onnellinen nyt. Lapsia ei tietenkään hankita kyllä, huonot geenit ja miten tässä ite risoina pystyttäs kasvattamaan pärjääviä, terveitsetuntoisia lapsia? "
Kommentoin hänen kirjoitustaan johon hän vastasi vielä tähän tapaan
Rajatila..
27.9.2012 11:52
"Jokaisen on maalattava sateenkaarensa käytettävissä olevilla väreillä. Jos joku väri paletista puuttuu, sutii sitten muita enemmän.
Olen nyt viime vuodet elänyt elämäni parasta aikaa. Varmaan suhteet ei niin onnistu, jos kyseessä on empatiakyvyttömät ja kovin itsekeskeiset persoonallisuushäiriöiset. Rikkinäisilläkin ihmisillä on parempi mahdollisuus onnistua, jos kykenee asettumaan toisen asemaan edes jotenkin, kokemaan myötätuntoa, kun "viat" kuitenkin väistämättä heijastuu oloon, elämään, kommunikaatioon jne."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10925491/persoonallisuushairioiset-parisuhteessa
Vielä tekee mieli sanoa, että kun lukee maailman rikkaiden elämästä, niin kyllä joo mammonaa on, mutta kylkiäisinä on päihde ja mielenterveysongelmia, ettei aina se rahakaan tee onnelliseksi- Anonyymi
"Kiteytin tähän otsakkeeseen esiin puskevan kateudentunteeni mikä liittyy elämän kokonaisuuteen ja ehkä eniten siihen että en työssäni aikoinaan ole osunut nosteeseen joka olisi kestänyt vaan katkesi yhdekänkymmentäluvun laman syövereihin. "
Niin 90-luvun lama kosketti minuakin ja olin silloin pitkään työttömänä, jolloin sain se aikaisen tavan mukaan puolen vuoden tukityöllistysmispestin, jonka johdosta sitten jäin alalle, kouluttauduin jne.
Tuon vuosikymmenen loppuu sijoittuu myös avioeroni. Etten minäkään varmaan millään mittapuulla ole ns. menestyjä.
Mitä tulee toimeentuloon, niin sossun luukullakin on tullu aikoinaan käytyä, mutten siittä huonoa omatuntoa kanna, koska olen maksanut ja maksan veroja.
En tiedä, vaikeita asioita ja riippuu paljon ihmisestä itsestään, miltä mikin asia tuntuu. Uskon kyllä, että onnea ja rakkautta on olemassa myös sossutyyppien elämässä.
Tästä tuli taas mieleen yksi vuosien takainen keskustelu "peroonallisuushäiriöiset paisuhteessa", jossa joku rajatila nimmarilla kirjoittanut kertoi suhteestaan tähän tapaan, josta kopion muutamia kohtia
Rajatila..
27.9.2012 0:47
Mulla on rajatila, tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus. Luulen, että mieheni on jotenkin estynyt ehkä, vaikkei ole misään hoidoissa ollut. Ollaan oltu vuosia jo yhdessä. Meillä on auttanut ehkä huumori ja tietty kunnioitus toisen erilaisuutta kohtaan. Jotain turvaa toisistamme saadaan, kun kummallakin on aika raskas lapsuus mielisairaan vanhemman takia kummassakin tapauksessa. Ei huudeta eikä riehuta ja sovitaan kiistat aika nopeasti. Ja kumpikin pystyy tekemään aloitteen sopia. Mutta sanoisin, että olen onnellinen nyt. Lapsia ei tietenkään hankita kyllä, huonot geenit ja miten tässä ite risoina pystyttäs kasvattamaan pärjääviä, terveitsetuntoisia lapsia? "
Kommentoin hänen kirjoitustaan johon hän vastasi vielä tähän tapaan
Rajatila..
27.9.2012 11:52
"Jokaisen on maalattava sateenkaarensa käytettävissä olevilla väreillä. Jos joku väri paletista puuttuu, sutii sitten muita enemmän.
Olen nyt viime vuodet elänyt elämäni parasta aikaa. Varmaan suhteet ei niin onnistu, jos kyseessä on empatiakyvyttömät ja kovin itsekeskeiset persoonallisuushäiriöiset. Rikkinäisilläkin ihmisillä on parempi mahdollisuus onnistua, jos kykenee asettumaan toisen asemaan edes jotenkin, kokemaan myötätuntoa, kun "viat" kuitenkin väistämättä heijastuu oloon, elämään, kommunikaatioon jne."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10925491/persoonallisuushairioiset-parisuhteessa
Vielä tekee mieli sanoa, että kun lukee maailman rikkaiden elämästä, niin kyllä joo mammonaa on, mutta kylkiäisinä on päihde ja mielenterveysongelmia, ettei aina se rahakaan tee onnelliseksi💡Minun_ylläni
Minun ylläni alkoi työttömyyden varjo heilua jo ennenkuin yhteiskunta ehti varautua minkäänlaisilla vastaantuloilla koko asiaan. Minulla oli koulutusta sen verran (väärälle alalle) että en mitään tukipakettia saanut. Syöksyin vain työstä toiseen sitä mukaa kun edelliset pakeni alta. Tuota jatkui koko laman ajan. Nythän oikeastaan vasta sen verran parempi työllisyystilanne on tullut Suomeen että iäkkäämillekin jo taas löytyy. Nyt minullakin suotuisampaa työssä käynti ja jatkunee edelleen. Mutta se pahin aika ehti rikkoa liikaa jotenkin. Maallisemmat unelmat kaatuivat yksi toisensa perään.
Sitten tuli myös muuta ja kuin pisteeksi i:n päälle se narsistisoppa.
- Anonyymi
Tunteettomuus on eduksi monessa asiassa. Tunteeton pystyy tekemään sellaista jota tunteellinen ei. Esimerkkinä vaikka koe-eläimet, tunteettomuus on eduksi siinä touhussa, kuka eläimiä rakastava voisi oikeasti tehdä eläinkokeita, vaikka ne hyödyttäisi kuinka ihmistä? Tunteellisuus pilaisi kaiken, kokeet jäisivät tekemättä. Siksi heillä on kysyntää. Vähän sama kuin etsittäisiin pyöveleitä, siinäkään hommassa ei tunteva ihminen pärjää. Tunteettomaan on vaikea iskeä siten että sattuisi, koska hän ei tunne mitään. Siksi hän pärjää. Tunteeton on lähempänä eläintä kuin ihmistä. Monet vielä ihailevat noita psykoja.
- Anonyymi
Aivan. Ja sama tunteettomuus on läsnä kun valehdellaan ja kenotellaan eteenpäin vaikkapa juuri siellä työelämässä. Sillä puhuuko totta vai ei ei ole tuon pöläyksen merkitystä, kunhan kuulo- ja näköefekti on halutunlainen. Työkavereilla ei ole sen kummampaa arvoa ihmisinä kuin kuka tukee ja ketä sillä valheellisella efektikentällä jolla menestyspeli pelataan.
Ne jotka lähtevät mukaan yhteiseen valheeseen ovat menestyjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ja sama tunteettomuus on läsnä kun valehdellaan ja kenotellaan eteenpäin vaikkapa juuri siellä työelämässä. Sillä puhuuko totta vai ei ei ole tuon pöläyksen merkitystä, kunhan kuulo- ja näköefekti on halutunlainen. Työkavereilla ei ole sen kummampaa arvoa ihmisinä kuin kuka tukee ja ketä sillä valheellisella efektikentällä jolla menestyspeli pelataan.
Ne jotka lähtevät mukaan yhteiseen valheeseen ovat menestyjiä.💡Aivan_Ja
(Ei jaksa muistaa että pitää erikseen laittaa nikki että tulee tunnistetuksi) "Tunteettomuus on eduksi monessa asiassa. "
Nin tuo eläinkoe juttu on hivenen kinkkinen, enkä ihan osaa ajatella että he jotka tekevät kokeita esim. lääketieteen nimissä olisivat välttämättä tunteettomia.
Enemmänkin on kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta.
"Toisten ihmisten mielestä eläimet ovat yhtä arvokkaita kuin ihmiset, ja siksi niitä ei pitäisi käyttää ihmisten hyväksi. Tämä on henkilökohtaisiin näkemyksiin perustuva arvotuskysymys ja vakaumus, jota ei voi millään tieteellisellä todistelulla kumota"
Eläinkokeita on tehty ja tehdään ns. "hyvässä tarkoituksessa" ja tarkoitus on vähentää ihmisten kärsimystä. Yleensä niihin käytetää hiiriä, rottia ja muita jyrsijöitä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eläinkoe
Mitä tulee pyöveliin, niin nykyään joissakin maissa on vielä kuolemantuomio voimassa, että joku sitäkin virkaa hoitaa ja saa palkkaa/elantonsa siittä. Missä määrin sitte on kyse tunteettomuudesta on taas toinen juttu. Sivullinen tuskin sitä tietää jos ei henk. ihmistä tunne.
Kattelin eilen leffaa Vihreä Maili jossa entinen vanginvartija vanhainkodissa näki painajaisia menneisyyteen liittyen ja oli epävarma kuolemaan tuomitun syyllisyydestä. Katoin eileen puoleen väliin, etten tiedä ihan lopusta, kun oli kolmen tunnin leffa ja nukkumaankin piti ehtiä. Pitänee tänään katsoa loppuun. Paljon tunteita oli niin kuolemaantuomituilla kuin vartijoillakin, olosuhteista huolimatta.
Mutta joo, tunteiden hallinta kyllä on tärkeä taito sekin, esim. pelastustehtävissä. Ei voi auttaa jos pää ei pysy "kylmänä". Tunteet tulee sitte jälkijunassa.- Anonyymi
"Tunteettomuus on eduksi monessa asiassa. "
Nin tuo eläinkoe juttu on hivenen kinkkinen, enkä ihan osaa ajatella että he jotka tekevät kokeita esim. lääketieteen nimissä olisivat välttämättä tunteettomia.
Enemmänkin on kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta.
"Toisten ihmisten mielestä eläimet ovat yhtä arvokkaita kuin ihmiset, ja siksi niitä ei pitäisi käyttää ihmisten hyväksi. Tämä on henkilökohtaisiin näkemyksiin perustuva arvotuskysymys ja vakaumus, jota ei voi millään tieteellisellä todistelulla kumota"
Eläinkokeita on tehty ja tehdään ns. "hyvässä tarkoituksessa" ja tarkoitus on vähentää ihmisten kärsimystä. Yleensä niihin käytetää hiiriä, rottia ja muita jyrsijöitä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eläinkoe
Mitä tulee pyöveliin, niin nykyään joissakin maissa on vielä kuolemantuomio voimassa, että joku sitäkin virkaa hoitaa ja saa palkkaa/elantonsa siittä. Missä määrin sitte on kyse tunteettomuudesta on taas toinen juttu. Sivullinen tuskin sitä tietää jos ei henk. ihmistä tunne.
Kattelin eilen leffaa Vihreä Maili jossa entinen vanginvartija vanhainkodissa näki painajaisia menneisyyteen liittyen ja oli epävarma kuolemaan tuomitun syyllisyydestä. Katoin eileen puoleen väliin, etten tiedä ihan lopusta, kun oli kolmen tunnin leffa ja nukkumaankin piti ehtiä. Pitänee tänään katsoa loppuun. Paljon tunteita oli niin kuolemaantuomituilla kuin vartijoillakin, olosuhteista huolimatta.
Mutta joo, tunteiden hallinta kyllä on tärkeä taito sekin, esim. pelastustehtävissä. Ei voi auttaa jos pää ei pysy "kylmänä". Tunteet tulee sitte jälkijunassa."Enemmänkin on kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta."
Nyt sinä puhut läpiä päähäsi..
Koiria kissoja apinoita sikoja...ym ym käytetään.
Niinhän sitä sairasta toimintaa tolleen yritetään nimittää. Eläinkokeiden suorittajat pystyvät tekemään myös ihmiskokeita, tuo eläinten rääkkääminen ei ole kovin kaukana siitä. Samoin kun terroristit tappavat lapsia niin se on myös kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta? Todellisuudessa ihminen on vitun kova narsisti joka alistaa luonnon ja tekee kivuliaita kokeita tuntevilla eläimillä. Ihminen itse on oikeuttanut itsensä siihen. Se on niin väärin kuin vain voi olla. Vaikka sitten kyseessä olisi että ihminen elää pidempään tai lapsia pelastuu. Se on siitä huolimatta väärin.
Sinä yhteissumma kuulostat sille kuin pystyisit lyömään toisen pään poikki jos siitä maksetaan.
Vihreä maili. olen katsonut sen parikin kertaa ja vaikka se on uskottava, se on Stephen Kingin romaaniin perustuva fiktiivinen teos.
Pelastustehtävät ovat eri asia kuin kaulan katkaisu kirveellä...pelastaja pelastaa ihmisen, ei tapa. Anonyymi kirjoitti:
"Enemmänkin on kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta."
Niinhän sitä sairasta toimintaa tolleen yritetään nimittää. Eläinkokeiden suorittajat pystyvät tekemään myös ihmiskokeita, tuo eläinten rääkkääminen ei ole kovin kaukana siitä. Samoin kun terroristit tappavat lapsia niin se on myös kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta? Todellisuudessa ihminen on vitun kova narsisti joka alistaa luonnon ja tekee kivuliaita kokeita tuntevilla eläimillä. Ihminen itse on oikeuttanut itsensä siihen. Se on niin väärin kuin vain voi olla. Vaikka sitten kyseessä olisi että ihminen elää pidempään tai lapsia pelastuu. Se on siitä huolimatta väärin.
Sinä yhteissumma kuulostat sille kuin pystyisit lyömään toisen pään poikki jos siitä maksetaan.
Vihreä maili. olen katsonut sen parikin kertaa ja vaikka se on uskottava, se on Stephen Kingin romaaniin perustuva fiktiivinen teos.
Pelastustehtävät ovat eri asia kuin kaulan katkaisu kirveellä...pelastaja pelastaa ihmisen, ei tapa.Niin eläinkokeisiin liittyen, mun täytyy pysytellä julkisessa tiedossa, kun ei sitä omakohtaista tutkintaa ja kokemusta ole. Ihmiskokeitakin toki tehdään, esim. lääkkeillä, ihan lehdissäkin ajoittain pyydetään ihmisiä osallistumaan. Julmiakin ihmiskokeita on tehty, mieleen muistuu muuan Mengele tästä aiheesta.
Tosiaan kyseessä on arvovalinta, kuten itsekin toit esiin "Vaikka sitten kyseessä olisi että ihminen elää pidempään tai lapsia pelastuu." sinä olet sitä mieltä että ne eläinkokeita ei pitäisi tehdä, mutta toiset taas ovat toisella linjalla.
Oma kantani tähän aiheeseen on jotain siltä väliltä, en kannata turkiseläinten pitoa, ja kosmetiikan ja hygieniatuotteiden suhteenkin olen jo vuosia sitten pyrkinyt siihen ettei olisi eläintestattua. Ymmärtääkseni se nykyään on kiellettykin.
Terrostien tappamisia en ny yhdistäisi tähän koe aiheseen. Sota on sotaa ja ihmisiä jopa lapsiakin tapetaan syystä tai toisesta. Usein siellä taustalla on kyllä vakaumus tai arvovalinta, esim, politiikka, rotu, vääräuskoisuus.
Väitteesi siitä, et pystyisin lyömään joltain pään poikki jos siittä maksetaan, on lapsellinen heitto, mutta hiiren loukkuja on kyllä viritellyt ja yhden kerran yhteistyössä kissan kanssa rotankin tappanut.
Pelastustehtävä kohta taas liittyi ihan vaan siihen, että tavallaan siinä joutuu olemaan hetken "tunteeton" että pystyy auttamaan. Kokonaisuudessaan "tunteettomuuskin" on monimuotoinen asia, ei liity pelkästään tappamiseen.
Vihreä maili on fiktiivinen tarina, mutta ajatuksiakin herättävä, karuissa olosuhteissakin voi olla ripaus hyvyyttäkin mukana.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Enemmänkin on kyse arvovalinnoista ja vakaumuksesta."
Pelastustehtävät ovat eri asia kuin kaulan katkaisu kirveellä...pelastaja pelastaa ihmisen, ei tapa.💡Kysymys:
". Eläinkokeiden suorittajat pystyvät tekemään myös ihmiskokeita, tuo eläinten rääkkääminen ei ole kovin kaukana siitä. "
Kysymys:
Oletko sitä mieltä että on inhimillistä hoitaa ihmistä kivuliailla keinoilla jos siitä on hyötyä ja se edistää hänen paranemistaan? Oletetaan että kyseinen ihminen ei kykenisi ilmaisemaan suostumustaan hoitoihin.
Vai onko niin että jokainen henki on sinusta yhtä arvokas, eläimen ja ihmisen? (Muurahaiset, hämähäkit, lutikat ym. ym.)
Ja jos et ihan kaikkea elollista laskisi per. ihmishenki niin mihin eläimiin laittaisit rajan jonka jälkeen alkaisi hengen arvo aleta? Niin edelleen, nää eläinten oikeus kysymykset on juurkin niitä arvo- ja vakaumuskysymyksiä ja useinkin sitten tunteet on hyvinkin pinnassa.
Ei eläimiltä kysytä, niitä vaan käytetään esim. testataan uusia lääkkeitä yms.
Nykyään ihmisiltä kysytään, mutta toki äkillisissä tapauksissa vaan toimitaan, kun ei tiedetä, eikä ehditä kysymään haluaako ihminen, että esim. defbrillaattoria käytetään.
Toisen arvomaailmaa pitää myös kunnioittaa, että hän on sitä mieltä ja joku toinen toista mieltä, eikä se erimielisyys/erilainen arvomaailma tarkoita, että toinen sitte on tunteeton tappaja
Uskoisin, että noissa laboratorioissa työskentelevät ihmiset ovat enimmäkseen ihan tavallisia ihmisiä, eivätkä mitään tunteettomia tappajia.
Kautta aikain ihmiset ovat myös käyttäneet eläimiä hyödykseen, ravinnokseen ja niiden nahkoja suojakseen. En tiedä sitten onko Luoja sen niin tarkoittanut, vai johtuuko sekin ihmisen pahuudesta.
Toisaalta taas eläimet ovat joissain tapauksissa olleet uhka ihmiselle ja ihminen on joutunut eläimen tappamaan puolustaakseen itseään. Niin tapahtuu myös ihmisten keskuudessa.
Näistäkin asioista voidaan saivarrella loputtomiin ja ääripäiden väliin mahtuu montaa mielipidettä.
Luonto on tärkeä ja tosiaan kyllä näyttää siltä, että ihminen ahneuksissaan saattaa pilata koko maapallon jossa elämme. Minäkin vanha täti yritän kantaa korteni kekoon luonnon puolesta opettelemalla uusia tapoja pienentääkseni omaa hiilijalanjälkeäni.- Anonyymi
Niin edelleen, nää eläinten oikeus kysymykset on juurkin niitä arvo- ja vakaumuskysymyksiä ja useinkin sitten tunteet on hyvinkin pinnassa.
Ei eläimiltä kysytä, niitä vaan käytetään esim. testataan uusia lääkkeitä yms.
Nykyään ihmisiltä kysytään, mutta toki äkillisissä tapauksissa vaan toimitaan, kun ei tiedetä, eikä ehditä kysymään haluaako ihminen, että esim. defbrillaattoria käytetään.
Toisen arvomaailmaa pitää myös kunnioittaa, että hän on sitä mieltä ja joku toinen toista mieltä, eikä se erimielisyys/erilainen arvomaailma tarkoita, että toinen sitte on tunteeton tappaja
Uskoisin, että noissa laboratorioissa työskentelevät ihmiset ovat enimmäkseen ihan tavallisia ihmisiä, eivätkä mitään tunteettomia tappajia.
Kautta aikain ihmiset ovat myös käyttäneet eläimiä hyödykseen, ravinnokseen ja niiden nahkoja suojakseen. En tiedä sitten onko Luoja sen niin tarkoittanut, vai johtuuko sekin ihmisen pahuudesta.
Toisaalta taas eläimet ovat joissain tapauksissa olleet uhka ihmiselle ja ihminen on joutunut eläimen tappamaan puolustaakseen itseään. Niin tapahtuu myös ihmisten keskuudessa.
Näistäkin asioista voidaan saivarrella loputtomiin ja ääripäiden väliin mahtuu montaa mielipidettä.
Luonto on tärkeä ja tosiaan kyllä näyttää siltä, että ihminen ahneuksissaan saattaa pilata koko maapallon jossa elämme. Minäkin vanha täti yritän kantaa korteni kekoon luonnon puolesta opettelemalla uusia tapoja pienentääkseni omaa hiilijalanjälkeäni.💡Niinpä_
"Minäkin vanha täti yritän kantaa korteni kekoon luonnon puolesta opettelemalla uusia tapoja pienentääkseni omaa hiilijalanjälkeäni."
Niinpä. Tässä iässä se alkaa ollakin jo valtava kun ajattelee menneisyyttä...
Mutta nykyään ei monet nuoret ajattele asiaa taas ollenkaan. Hiilijalanjäljen pohdiskelu loppuu siihen kun sen poihdinnasta lakkaa saamasta arvostusta ja hyviä koulunumeroita. Palkka kun alkaa juosta niin niin alkaa kulutus ja yhä komeampien autojen ja asuntojen osto. Ei kiinnosta hiilijalanjälki enää yhtään.
Mielestäni mielessä pitäisi olla myös hiiijalanjälki, vaikka ei sitä sitten omalla kohdallaan yrittäisikään pieneksi saada.
Mitä hyötyä on jos asuu jossain jättiomakotitalossa, ajaa jättiautoilla mutta erittelee sitten jätteensä? Kyllä ja oikein. Voi sanoa että on fiksu ihminen... Huoh! Sekin vielä. - Anonyymi
Niin eläinkokeisiin liittyen, mun täytyy pysytellä julkisessa tiedossa, kun ei sitä omakohtaista tutkintaa ja kokemusta ole. Ihmiskokeitakin toki tehdään, esim. lääkkeillä, ihan lehdissäkin ajoittain pyydetään ihmisiä osallistumaan. Julmiakin ihmiskokeita on tehty, mieleen muistuu muuan Mengele tästä aiheesta.
Tosiaan kyseessä on arvovalinta, kuten itsekin toit esiin "Vaikka sitten kyseessä olisi että ihminen elää pidempään tai lapsia pelastuu." sinä olet sitä mieltä että ne eläinkokeita ei pitäisi tehdä, mutta toiset taas ovat toisella linjalla.
Oma kantani tähän aiheeseen on jotain siltä väliltä, en kannata turkiseläinten pitoa, ja kosmetiikan ja hygieniatuotteiden suhteenkin olen jo vuosia sitten pyrkinyt siihen ettei olisi eläintestattua. Ymmärtääkseni se nykyään on kiellettykin.
Terrostien tappamisia en ny yhdistäisi tähän koe aiheseen. Sota on sotaa ja ihmisiä jopa lapsiakin tapetaan syystä tai toisesta. Usein siellä taustalla on kyllä vakaumus tai arvovalinta, esim, politiikka, rotu, vääräuskoisuus.
Väitteesi siitä, et pystyisin lyömään joltain pään poikki jos siittä maksetaan, on lapsellinen heitto, mutta hiiren loukkuja on kyllä viritellyt ja yhden kerran yhteistyössä kissan kanssa rotankin tappanut.
Pelastustehtävä kohta taas liittyi ihan vaan siihen, että tavallaan siinä joutuu olemaan hetken "tunteeton" että pystyy auttamaan. Kokonaisuudessaan "tunteettomuuskin" on monimuotoinen asia, ei liity pelkästään tappamiseen.
Vihreä maili on fiktiivinen tarina, mutta ajatuksiakin herättävä, karuissa olosuhteissakin voi olla ripaus hyvyyttäkin mukana.Niin, esimerkiksi natsisaksassa ne jotka olivat osallisina mengelen ihmiskokeissa olivat ihan tavallisia hoitajia. Tavallisia ihmisiä,jotka tekivät julmuuksia. Niin se tavallinenkin pystyy vaikka miten ilkeisiin tekoihin.
Kyse on siitä että eläinkokeiden suorittajat eivät ajattele omilla aivoillaan vaan he toimivat kuten systeemi vaatii heitä toimimaan. Jos systeemi vaatisi heiltä tekemään vastaavat kokeet ihmisillä, he tekisivät. Heillä ei ole omaa henkilökohtaista moraalia ja vastuu on muiden.
Tästä on ollut puhetta monessakin mediassa kuinka tietyt ihmiset tottelevat sokeasti ja tekevät niinkuin valtakoneisto haluaa, sen enempää edes itse miettimättä mitä tekevät. Toisilla on vahva moraali joka estää osallistumasta tuollaiseen.
Edelleenkin nuo elokuvat antavat väärän kuvan juuri se on haitallista, jos ei kykene erottamaan elokuvaa todellisesta elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, esimerkiksi natsisaksassa ne jotka olivat osallisina mengelen ihmiskokeissa olivat ihan tavallisia hoitajia. Tavallisia ihmisiä,jotka tekivät julmuuksia. Niin se tavallinenkin pystyy vaikka miten ilkeisiin tekoihin.
Kyse on siitä että eläinkokeiden suorittajat eivät ajattele omilla aivoillaan vaan he toimivat kuten systeemi vaatii heitä toimimaan. Jos systeemi vaatisi heiltä tekemään vastaavat kokeet ihmisillä, he tekisivät. Heillä ei ole omaa henkilökohtaista moraalia ja vastuu on muiden.
Tästä on ollut puhetta monessakin mediassa kuinka tietyt ihmiset tottelevat sokeasti ja tekevät niinkuin valtakoneisto haluaa, sen enempää edes itse miettimättä mitä tekevät. Toisilla on vahva moraali joka estää osallistumasta tuollaiseen.
Edelleenkin nuo elokuvat antavat väärän kuvan juuri se on haitallista, jos ei kykene erottamaan elokuvaa todellisesta elämästä.💡Niin_SE
"Niin se tavallinenkin pystyy vaikka miten ilkeisiin tekoihin."
Niin, SE ja HE.
Kumpa me ihmiset kykenisimme noissa kaikkein vaikeimmissa asioissa ajattelemaan ME, niin ihmiskunnalla olisi toivoa. Anonyymi kirjoitti:
Niin, esimerkiksi natsisaksassa ne jotka olivat osallisina mengelen ihmiskokeissa olivat ihan tavallisia hoitajia. Tavallisia ihmisiä,jotka tekivät julmuuksia. Niin se tavallinenkin pystyy vaikka miten ilkeisiin tekoihin.
Edelleenkin nuo elokuvat antavat väärän kuvan juuri se on haitallista, jos ei kykene erottamaan elokuvaa todellisesta elämästä."Kyse on siitä että eläinkokeiden suorittajat eivät ajattele omilla aivoillaan vaan he toimivat kuten systeemi vaatii heitä toimimaan."
No kyllä minä uskon, että ajattelevat omilla aivoillaan ja uskovat varmaan vakaasti tekevänsä palveluksen ihmiskunnalle ts. uskovat tähän
"Eläinkokeiden keskeisin tarkoitus on vähentää ihmisten ja eläinten kärsimyksiä ja sairauksia lisäämällä ymmärrystä sairauksista, kehittämällä lääkkeitä tai hoitomenetelmiä ja tutkimalla lisäaineiden ja ympäristökemikaalien haittoja."
Se että he uskovat johonkin ja uskovat tekevänsä oikein ei tee heistä moraalimattomia, vaan he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi.
Se, että väität, että he tekisivät saman ihmisille on pelkästään sinun pääsi sisältöä.
Ymmärrän kantasi eläinkokeisiin liittyen, mutta en ymmärrä, että ikäänkuin etukäteen tuomitset ihmisiä, joita et edes tunne, ikäänkuin tietäisit miten kukin yksilö valitsee missäkin tilanteessa.
Hyvin viisaasti mielestäni ilmaisi asian tuo joku toinen anonyymi ? joka kommentoi tähän tapaan
"Kumpa me ihmiset kykenisimme noissa kaikkein vaikeimmissa asioissa ajattelemaan ME, niin ihmiskunnalla olisi toivoa. "
Niinhän se on, että kun yksi sormi osoittaa toista, niin vähintäänkin kolme sormea osoittaa itseä
Mitä tulee elokuviin, niin aika vähän tulee katsottua, mutta tosiaan mainitsin ny tuon vihreän mailin, joka on fiktiivinen tarina.
Pidin elokuvasta ja tiedän, että inhimillisyyttä , auttamishalukkuutta on todellisessakin elämässä- Anonyymi
"Kyse on siitä että eläinkokeiden suorittajat eivät ajattele omilla aivoillaan vaan he toimivat kuten systeemi vaatii heitä toimimaan."
No kyllä minä uskon, että ajattelevat omilla aivoillaan ja uskovat varmaan vakaasti tekevänsä palveluksen ihmiskunnalle ts. uskovat tähän
"Eläinkokeiden keskeisin tarkoitus on vähentää ihmisten ja eläinten kärsimyksiä ja sairauksia lisäämällä ymmärrystä sairauksista, kehittämällä lääkkeitä tai hoitomenetelmiä ja tutkimalla lisäaineiden ja ympäristökemikaalien haittoja."
Se että he uskovat johonkin ja uskovat tekevänsä oikein ei tee heistä moraalimattomia, vaan he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi.
Se, että väität, että he tekisivät saman ihmisille on pelkästään sinun pääsi sisältöä.
Ymmärrän kantasi eläinkokeisiin liittyen, mutta en ymmärrä, että ikäänkuin etukäteen tuomitset ihmisiä, joita et edes tunne, ikäänkuin tietäisit miten kukin yksilö valitsee missäkin tilanteessa.
Hyvin viisaasti mielestäni ilmaisi asian tuo joku toinen anonyymi ? joka kommentoi tähän tapaan
"Kumpa me ihmiset kykenisimme noissa kaikkein vaikeimmissa asioissa ajattelemaan ME, niin ihmiskunnalla olisi toivoa. "
Niinhän se on, että kun yksi sormi osoittaa toista, niin vähintäänkin kolme sormea osoittaa itseä
Mitä tulee elokuviin, niin aika vähän tulee katsottua, mutta tosiaan mainitsin ny tuon vihreän mailin, joka on fiktiivinen tarina.
Pidin elokuvasta ja tiedän, että inhimillisyyttä , auttamishalukkuutta on todellisessakin elämässä"Se että he uskovat johonkin ja uskovat tekevänsä oikein ei tee heistä moraalimattomia, vaan he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi."
En tunne natsejakaan mutta mitä he todistettavasti tekivät oli väärin ja tuomitsen heidät. He eivät ajatelleet omilla aivoillaan vaan ajatukset kaikesta mitä pitää tehdä tuotiin ylhäältä, valtakoneistosta.
Natsitkin halusivat likvitoida kaikki juutalaiset ja tehdä heillä kokeita koska se oli heidän mielestään maailmalle hyväksi ja terroristit ovat siis olleet oikeutettuja tekemään tekojaan koska he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi. He eivät siis sinusta ole moraalittomia. Samoin jos eläimelle aiheutetaan kipua ja tuskaa se ei ole moraalitonta koska tekijä uskoo asiaansa? Jos joku kiduttaa tai päättää tappaa
toisen ja ajattelee että se on hyvä teko ihmiskunnalle hän ei ole pelkästään moraaliton, vaan hän lisäksi rikollinen ja hullu.
Tottakai julistetaan miten hyvä tarkoitus on noilla kokeilla. Onko oikeasti? Kirjoittaa voidaan millainen julistus tahansa. Lisäksi se on rahan sanelemaa toimintaa, jossa kilpaillaan tuloksista. Siinä kilpailussa tallotaan eläintenkin oikeuksia. Palkkaa ne saa tutkijatkin ja lääketehtaat rikastuvat ei se ole hyvätahtoisuutta vaan rahastamista ja kunnian kalastamista tietyissä piireissä.
Sinussa näkee selvästi millaiseksi voi tyhmyys pahimmillaan tulla. Toistelee vaan mitä netissä on kirjoitettu, eihän sitä kannata itse ajatella .. Anonyymi kirjoitti:
"Se että he uskovat johonkin ja uskovat tekevänsä oikein ei tee heistä moraalimattomia, vaan he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi."
En tunne natsejakaan mutta mitä he todistettavasti tekivät oli väärin ja tuomitsen heidät. He eivät ajatelleet omilla aivoillaan vaan ajatukset kaikesta mitä pitää tehdä tuotiin ylhäältä, valtakoneistosta.
Natsitkin halusivat likvitoida kaikki juutalaiset ja tehdä heillä kokeita koska se oli heidän mielestään maailmalle hyväksi ja terroristit ovat siis olleet oikeutettuja tekemään tekojaan koska he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi. He eivät siis sinusta ole moraalittomia. Samoin jos eläimelle aiheutetaan kipua ja tuskaa se ei ole moraalitonta koska tekijä uskoo asiaansa? Jos joku kiduttaa tai päättää tappaa
toisen ja ajattelee että se on hyvä teko ihmiskunnalle hän ei ole pelkästään moraaliton, vaan hän lisäksi rikollinen ja hullu.
Tottakai julistetaan miten hyvä tarkoitus on noilla kokeilla. Onko oikeasti? Kirjoittaa voidaan millainen julistus tahansa. Lisäksi se on rahan sanelemaa toimintaa, jossa kilpaillaan tuloksista. Siinä kilpailussa tallotaan eläintenkin oikeuksia. Palkkaa ne saa tutkijatkin ja lääketehtaat rikastuvat ei se ole hyvätahtoisuutta vaan rahastamista ja kunnian kalastamista tietyissä piireissä.
Sinussa näkee selvästi millaiseksi voi tyhmyys pahimmillaan tulla. Toistelee vaan mitä netissä on kirjoitettu, eihän sitä kannata itse ajatella ..Minä ny en ihan yks yhteen rinnastasi näitä asioita, natseilla ja terrosisteilla on omat ideologiansa, ihan en tiedä missä määrin he ovat tekemissä esim. eläinkokeiden parissa.
Mutta uskon kyllä, että ihmiset vilpittömästi uskovat, että lääkeaineiden kehittäminen/tutkiminenja testaaminen etukäteen esim hiirillä ja rotilla on ihmiskunnan parhaaksi tehtävää tutkimustyötä. Sen jälkeenhän tutkimuksia tehdään ja lääkkeitä testataan myös ihmisillä.
Lääketeollisuus sinällään taas on asia erikseen, voitontavoittelusta ja rahastahan siinä on paljon kyse, ja alati nimetään uusia sairauksia, että saadaan lääkkeitä myydyksi. Toisaalta myös ihmiset itse haluavat/vaativat lääkkeitä, mikä on ongelma esim. antibioottien suhteen.
Mitä tulee moraaliin, niin on joukko käsityksiä ja käyttäytymissääntöjä ihmisten kesken, mikä oikeaa ja väärää, hyvää tai pahaa. Kuten huomataan tässäkin asiassa on monenlaista käsitystä.
Sinulla luki tuossa myös että "Samoin jos eläimelle aiheutetaan kipua ja tuskaa se ei ole moraalitonta koska tekijä uskoo asiaansa?"
Niin tiedä sitten missä määrin tuolta voi välttyä, kun nyt tosiaan ihmiset käyttävät eläimiä ravinnokseen, ts. eläimiä metsästetään ja ammutaan. Eläimiä myös tapetaan/myrkytetään syystä että jotkut eläimet (esim. hyönteiset, jyrsijät) levittävät tauteja tai tuhoavat satoja.
Aiemmin jo mainitsin, etten niin tarkaan ole tutkinut tätä aihetta, että olen paljolti muualta luetun pintapuolisen tiedon varassa. Ilmeisesti sinulla sitten olisi ehkä tutkittua tietoa enemmänkin, noista eläinkokeista.
Mutta jostain syystä ny tunnut enemmänkin keskittyvän muiden ihmisten arvostelemiseen ja nimittelyyn, kuin että asiallisesti toisit esille omaa tärkeää asiaasi ja vaihtoehtoisia keinoja esim. miten sairauksia voisi hoitaa ja miten korvata eläinperäisest ainesosat esim. rokotteissa.
Lopputulemana olen kuitenkin sitä mieltä, että on hyvä, että on löydetty keinoja, osattu kehittää lääkkeitä joiden avulla sairauksia voidaan hoitaa ja ihmisten kärsimyksiä lieventää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se että he uskovat johonkin ja uskovat tekevänsä oikein ei tee heistä moraalimattomia, vaan he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi."
Sinussa näkee selvästi millaiseksi voi tyhmyys pahimmillaan tulla. Toistelee vaan mitä netissä on kirjoitettu, eihän sitä kannata itse ajatella ..💡Kommentoinnissasi_
Kommentoinnissasi on asiavirheitä jotka voivat selittyä vain sillä että et asiasta tiedä paljoakaan.
Mutta mitä tulee moralisointiisi niin aika kummasti erotat itsesi ihmiskunnasta johonkin parempaan osioon...
Riittävän laaja ihmismassa kun on toiminut tietyllä tavalla niin otos on riittävän laaja todistamaan että ainakin lähes kaikki ihmiset joissain olosuhteissa kykenevät vastaavaan toimintaan.
Taas kerran tekisi mieli kysyä ikää, vaikka olen saanut aikoinani moitteita siitä että ikäänkuin alhaisen iän piikkiin pistelen asioita. No, tosiasiassa itse olen hyvin nuorena murrosikäisenä valaistusta tuon ajan Saksan valtakunnanpolitiikkaan saatuani ajatellut kyllä ME, siis ME ihmiset kykenemme tuollaisiin julmuuksiin.
Mikä sitten on sinun ja minun ero tuossa kysymyksessä, niin epäilen tietopuolta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa näkee selvästi millaiseksi voi tyhmyys pahimmillaan tulla. Toistelee vaan mitä netissä on kirjoitettu, eihän sitä kannata itse ajatella ..💡Sama_tieto
" ja terroristit ovat siis olleet oikeutettuja tekemään tekojaan koska he toimivat oman ajattelutapansa mukaisesti minkä katsovat olevan hyväksi."
Sama tietopuolisuus kysymys nousee mieleeni tuostakin kommentoinnista. Et taida tietää terrorismista paljoakaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Terrorismi
Lukaise edes tämä teksti, vaikka jos ei omaa riittävän laajoja perustietoja niin tuskin mikään lyhyt asiateksti uppoaa...
Mutta jostainhan pitää aloittaa.
Mutta miksi ihmeessä nyt käytät tuollaisia termejä keskustelun pohjana? Ihanko pahuus on sinulle vain teoriassa tuttua (siis jossain määrin)? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa näkee selvästi millaiseksi voi tyhmyys pahimmillaan tulla. Toistelee vaan mitä netissä on kirjoitettu, eihän sitä kannata itse ajatella ..💡Nyt_kun
Nyt kun nimittelet laajasti toisia tyhmiksi tällä pastalla, niin oletko varma että et nyt aiheuta kenellekään kärsimyksiä meuhkaamisellasi, mitä tuo nyt ihan on...?
Olen sitä mieltä että voisit tehdä ihan ajatusharjoituksen itseksesi. Eli ajattele itsesi kuolemansairaaksi tautiin joka etenee vääjäämättömästi ja syö elinvoimiasi, tai ajattele lapsesi sairaaksi samaan tautiin, johonkin joka todella sattuu ja tekee teidät sekä kipeiksi että ilmaisukyvyttömiksi ja joudutte täysin toisten armoille. Siinä muutaman vuotta kun olette kärsineen sinulle näytetään hiiri ja sinulle esitetään kysymys:
Antaisitko kokeilla hiirellä joitankin lääkkeitä jotka tavitsevat eläinkokeita että ne voidaan ottaa käyttöön? On hyvin todennäköistä että kyseiset lääkkeet parantavat sinut ja lapsesi mutta niitä on ensin hiukan vielä kehitettävä ja tutkittava.
Ehkä et pysty ajattelemaan empaattisesti ihmisten kärsimyksiä koska HE ovat ehkä sinulle toisia...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toiseus
"Toiseus on monissa tieteenaloissa käytetty käsite, joka voidaan ymmärtää itsensä keskelle asettamisena ja samalla itseensä nähden erilaisten ryhmien pois sulkemisena. Toiseuteen kuuluu olennaisesti erojen etsiminen ja binaarinen suhde minun ja muun välillä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
💡Nyt_kun
Nyt kun nimittelet laajasti toisia tyhmiksi tällä pastalla, niin oletko varma että et nyt aiheuta kenellekään kärsimyksiä meuhkaamisellasi, mitä tuo nyt ihan on...?
Olen sitä mieltä että voisit tehdä ihan ajatusharjoituksen itseksesi. Eli ajattele itsesi kuolemansairaaksi tautiin joka etenee vääjäämättömästi ja syö elinvoimiasi, tai ajattele lapsesi sairaaksi samaan tautiin, johonkin joka todella sattuu ja tekee teidät sekä kipeiksi että ilmaisukyvyttömiksi ja joudutte täysin toisten armoille. Siinä muutaman vuotta kun olette kärsineen sinulle näytetään hiiri ja sinulle esitetään kysymys:
Antaisitko kokeilla hiirellä joitankin lääkkeitä jotka tavitsevat eläinkokeita että ne voidaan ottaa käyttöön? On hyvin todennäköistä että kyseiset lääkkeet parantavat sinut ja lapsesi mutta niitä on ensin hiukan vielä kehitettävä ja tutkittava.
Ehkä et pysty ajattelemaan empaattisesti ihmisten kärsimyksiä koska HE ovat ehkä sinulle toisia...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toiseus
"Toiseus on monissa tieteenaloissa käytetty käsite, joka voidaan ymmärtää itsensä keskelle asettamisena ja samalla itseensä nähden erilaisten ryhmien pois sulkemisena. Toiseuteen kuuluu olennaisesti erojen etsiminen ja binaarinen suhde minun ja muun välillä."Täyttä sontaa puhut. "Ehkä et, pysty ajattelemaan empaattisesti ihmisten kärsimyksiä koska HE ovat ehkä sinulle toisia..." ENTÄS eläimet, etkö kykene samaistumaan niiden kärsimyksiin? Mitäs ne ovat sinulle? _Minä olen huomattavasti kehittyneempi kuin sinä, pystyn kyllä ajattelemaan molempien sekä sairaiden, mutta myös eläinten kärsimystä. Sinä näköjään et siihen pysty.
Olet varmaankin joku uskovainen joka pitää mutaation kautta apinasta syntynyttä ihmistä ylilajina täällä? Ei tuo sinun tietopuolisuutesi ole kyllä tullut noissa kommenteissa mitenkään selväksi. Wikipediaan linkkejä. Ehkä mielipuolisuutesi ennenminkin. Eipä kenenkään kannata ryhtyä sinun takiasi mihinkään ajatusharjoituksiin. Sinä itse voisit tehdä opettelemalla ajattelun, kuvittele olevasi koe-eläin jolla ei ole mitään osaa siihen että joku on sairastunut johonkin, sitä kuitenkin rääkätään sen takia. Hyväksikäyttöä. Jokainen kuolee joskus. Ehkä olet vanha pieru joka elää vielä 70 luvun tietojen ja uskonsa varassa. - Anonyymi
Minä ny en ihan yks yhteen rinnastasi näitä asioita, natseilla ja terrosisteilla on omat ideologiansa, ihan en tiedä missä määrin he ovat tekemissä esim. eläinkokeiden parissa.
Mutta uskon kyllä, että ihmiset vilpittömästi uskovat, että lääkeaineiden kehittäminen/tutkiminenja testaaminen etukäteen esim hiirillä ja rotilla on ihmiskunnan parhaaksi tehtävää tutkimustyötä. Sen jälkeenhän tutkimuksia tehdään ja lääkkeitä testataan myös ihmisillä.
Lääketeollisuus sinällään taas on asia erikseen, voitontavoittelusta ja rahastahan siinä on paljon kyse, ja alati nimetään uusia sairauksia, että saadaan lääkkeitä myydyksi. Toisaalta myös ihmiset itse haluavat/vaativat lääkkeitä, mikä on ongelma esim. antibioottien suhteen.
Mitä tulee moraaliin, niin on joukko käsityksiä ja käyttäytymissääntöjä ihmisten kesken, mikä oikeaa ja väärää, hyvää tai pahaa. Kuten huomataan tässäkin asiassa on monenlaista käsitystä.
Sinulla luki tuossa myös että "Samoin jos eläimelle aiheutetaan kipua ja tuskaa se ei ole moraalitonta koska tekijä uskoo asiaansa?"
Niin tiedä sitten missä määrin tuolta voi välttyä, kun nyt tosiaan ihmiset käyttävät eläimiä ravinnokseen, ts. eläimiä metsästetään ja ammutaan. Eläimiä myös tapetaan/myrkytetään syystä että jotkut eläimet (esim. hyönteiset, jyrsijät) levittävät tauteja tai tuhoavat satoja.
Aiemmin jo mainitsin, etten niin tarkaan ole tutkinut tätä aihetta, että olen paljolti muualta luetun pintapuolisen tiedon varassa. Ilmeisesti sinulla sitten olisi ehkä tutkittua tietoa enemmänkin, noista eläinkokeista.
Mutta jostain syystä ny tunnut enemmänkin keskittyvän muiden ihmisten arvostelemiseen ja nimittelyyn, kuin että asiallisesti toisit esille omaa tärkeää asiaasi ja vaihtoehtoisia keinoja esim. miten sairauksia voisi hoitaa ja miten korvata eläinperäisest ainesosat esim. rokotteissa.
Lopputulemana olen kuitenkin sitä mieltä, että on hyvä, että on löydetty keinoja, osattu kehittää lääkkeitä joiden avulla sairauksia voidaan hoitaa ja ihmisten kärsimyksiä lieventää.Anonyymi 2.
On se jännä kun täällä haukutaan entisiä aviopuolisoja sun muita narsisteiksi, mutta ei tuomita eläinkokeita. Sehän on narsistisinta mitä olla voi. Muiden hyväksikäyttöä omien etujen aikaansaamiseksi.
Täällä narsistit haukkuvat ex-aviopuolisojaan, mutta eivät ajattelekaan kaikestä hyväksikäytöstä samoin. Toiset saavatkin käyttääkin hyväkseen muita.
Missä sitten empatia eläimiä kohtaan? Ai niin eihän sitä tarvitse olla. SE ex on vaan narsisti joka käytti minua hyväkseen, sitä ei sallita. Mutta muunlainen hyväksikäyttö toisaalla sallitaan...
Mitähän tuosta sanoisi? Paljastitte itsenne. Kehittymätöntä. Jos olette aidosti empaattisia tunnette empatiaa myös eläimiä kohtaan. Teille ehkä kissa tai koira on vain teidän oma viihdyke, heti kun se alkaa teitä stressata, pää poikki? Teillä tuskin kyllä on eläimiä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2.
On se jännä kun täällä haukutaan entisiä aviopuolisoja sun muita narsisteiksi, mutta ei tuomita eläinkokeita. Sehän on narsistisinta mitä olla voi. Muiden hyväksikäyttöä omien etujen aikaansaamiseksi.
Täällä narsistit haukkuvat ex-aviopuolisojaan, mutta eivät ajattelekaan kaikestä hyväksikäytöstä samoin. Toiset saavatkin käyttääkin hyväkseen muita.
Missä sitten empatia eläimiä kohtaan? Ai niin eihän sitä tarvitse olla. SE ex on vaan narsisti joka käytti minua hyväkseen, sitä ei sallita. Mutta muunlainen hyväksikäyttö toisaalla sallitaan...
Mitähän tuosta sanoisi? Paljastitte itsenne. Kehittymätöntä. Jos olette aidosti empaattisia tunnette empatiaa myös eläimiä kohtaan. Teille ehkä kissa tai koira on vain teidän oma viihdyke, heti kun se alkaa teitä stressata, pää poikki? Teillä tuskin kyllä on eläimiä..Niinpä ollaan seksisuhteessa muka narsistiin, hah, hah, haa. Ja vieläpä sovitussa seksisuhteessa. Että melko narsistinen täytyy itsekin olla, jos tuollaisia kirjoittelee ja sitten huolimatta sovitusta suhteesta ja omasta osuudesta alkaa narsistiksi nimittely, kun ei päässytkään seksisuhdetta pidemmällä. Aika huomionhakuista toimintaa ihan itseltä, jos tuolla tavalla kiusaa vastakkaista sukupuolta ja oikein katsoo, että kuinka pitkälle se toinen on valmis menemään ja kun ei ole, niin alkaa kostotoimet, jopa sen panokaverin läheisille. Ja tuollaiset ovat vielä äitejä, että hyi, hyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2.
Mitähän tuosta sanoisi? Paljastitte itsenne. Kehittymätöntä. Jos olette aidosti empaattisia tunnette empatiaa myös eläimiä kohtaan. Teille ehkä kissa tai koira on vain teidän oma viihdyke, heti kun se alkaa teitä stressata, pää poikki? Teillä tuskin kyllä on eläimiä.."Jos olette aidosti empaattisia tunnette empatiaa myös eläimiä kohtaan."
Olet vielä lapsi ja nyt ehkä sekaisin mennyt jostain lemmikkiisi liittyvästä jutusta. Mutta sille ei nyt täältä käsin kukaan voi mitään. Voisitko ehkä kertoa mikä asia se on. Ei isäsi tai äitisi osaa sinua etsiä tällaiselta palstala, että uskallat kyllä avautua vähän enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olette aidosti empaattisia tunnette empatiaa myös eläimiä kohtaan."
Olet vielä lapsi ja nyt ehkä sekaisin mennyt jostain lemmikkiisi liittyvästä jutusta. Mutta sille ei nyt täältä käsin kukaan voi mitään. Voisitko ehkä kertoa mikä asia se on. Ei isäsi tai äitisi osaa sinua etsiä tällaiselta palstala, että uskallat kyllä avautua vähän enemmän."Olet vielä lapsi ja nyt ehkä sekaisin" Mielisairaaloihinko ne ovat nettiyhteydet potilaille hankkineet? Kuulostaa nuo vastaukset ihan sille...:))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet vielä lapsi ja nyt ehkä sekaisin" Mielisairaaloihinko ne ovat nettiyhteydet potilaille hankkineet? Kuulostaa nuo vastaukset ihan sille...:))
Just_joo
Just joo. Raivotautisi jatkuu...jatkuu...jatkuu...jatkuu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet vielä lapsi ja nyt ehkä sekaisin" Mielisairaaloihinko ne ovat nettiyhteydet potilaille hankkineet? Kuulostaa nuo vastaukset ihan sille...:))
Mikä_muuten
Mikä muuten on mielisairaala?
Näyt ainakin olevan tietoinen ettei siellä ole nettiyhteyksiä....
- Anonyymi
Onko siis oikeutettua tuottaa tuskaa eläimelle? Narsistithan kyllä voivat sitä tehdä, jos se vain heitä hyödyttää. Jos vastaatte tähän kyllä, olette narsisteja.
- Anonyymi
Nyt on käynyt todella tylsäksi kirjoittelu. Wää Wää eläinkokeet eläimet eläimet. Siinä nyt aihetta. Ei mitään narsismista.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on käynyt todella tylsäksi kirjoittelu. Wää Wää eläinkokeet eläimet eläimet. Siinä nyt aihetta. Ei mitään narsismista.
No mun mielestä näyttää siltä, ettei ne eläinkokeet ny tässä kuitenkaan ole se tärkein asia vaan pelkkä sivujuonne jonka varjolla sitten tuodaan esiin kirjoittajan omia mielipiteitä muista ihmisistä.
Het alkuunhan samassa sopassa pyöri niin natsist kuin terrostitkin ja näytetään sekaan heitetyn sitten jonkun eksät, seksisuhteet, panokaverit, jopa äideiksi kutsutut ihmiset, että alkaa tuntua tutulta tää ns. "eläinsuojelija"
No tää on tämmöstä, minäkin alkuun oletin, et kyseessä vois olla joku tosissaan eläinten oikeuksia puolustava tyyppi, mutta en enää.
Mitä tulee huomioonhakuun, niin sitähän näillä täysin aiheseen liittymättömillä kärjistävillä kommenteilla pyritään saamaan.- Anonyymi
No mun mielestä näyttää siltä, ettei ne eläinkokeet ny tässä kuitenkaan ole se tärkein asia vaan pelkkä sivujuonne jonka varjolla sitten tuodaan esiin kirjoittajan omia mielipiteitä muista ihmisistä.
Het alkuunhan samassa sopassa pyöri niin natsist kuin terrostitkin ja näytetään sekaan heitetyn sitten jonkun eksät, seksisuhteet, panokaverit, jopa äideiksi kutsutut ihmiset, että alkaa tuntua tutulta tää ns. "eläinsuojelija"
No tää on tämmöstä, minäkin alkuun oletin, et kyseessä vois olla joku tosissaan eläinten oikeuksia puolustava tyyppi, mutta en enää.
Mitä tulee huomioonhakuun, niin sitähän näillä täysin aiheseen liittymättömillä kärjistävillä kommenteilla pyritään saamaan.😄Just_joo
Just joo. Vähän kanssa pyörittelin päässäni näkyä jonkalainen ihminen voisi olla tuollainen "eläinsuojelija" enkä saanut oikeen minkäälaista "osumaa" aikaan... Jotain raivohullun teinin ja mielenvikaisen yhdistelmää yiritin soveltaa...
Mutta siis noin... - Anonyymi
Mitä tulee huomioonhakuun, niin sitähän näillä täysin aiheseen liittymättömillä kärjistävillä kommenteilla pyritään saamaan.Mutta_jotain
Mutta jotain hassunhoopon omituista toki tuossakin palstahahmossa, en sitä sano... Anonyymi kirjoitti:
😄Just_joo
Just joo. Vähän kanssa pyörittelin päässäni näkyä jonkalainen ihminen voisi olla tuollainen "eläinsuojelija" enkä saanut oikeen minkäälaista "osumaa" aikaan... Jotain raivohullun teinin ja mielenvikaisen yhdistelmää yiritin soveltaa...
Mutta siis noin...No ainakin ihan liikaa lienee katsellut kaulan katkaisu videoita, kun ainut keino tuntuu olevan "pää poikki", oli kyseessä ihminen tai eläin.
- Anonyymi
No ainakin ihan liikaa lienee katsellut kaulan katkaisu videoita, kun ainut keino tuntuu olevan "pää poikki", oli kyseessä ihminen tai eläin.
No sellainen "joko tai" henkinen.
- Anonyymi
Mitä tulee huomioonhakuun, niin sitähän näillä täysin aiheseen liittymättömillä kärjistävillä kommenteilla pyritään saamaan.Taas se kliimaksi on saavutettu, oikea vainoharhaisuuden huipentuma, kun lukee koontisi. Onnea valitsemallasi tiellä, vainoharhainen asioiden niputtaja. Lopputulema, niin kehää kierrät kuin kettu, ei voi mitään, toivotaan, ettet jousu eläinkokeen uhriksi.
askaatuulittimessa Anonyymi kirjoitti:
Taas se kliimaksi on saavutettu, oikea vainoharhaisuuden huipentuma, kun lukee koontisi. Onnea valitsemallasi tiellä, vainoharhainen asioiden niputtaja. Lopputulema, niin kehää kierrät kuin kettu, ei voi mitään, toivotaan, ettet jousu eläinkokeen uhriksi.
askaatuulittimessaAhas, systeemi näytti, et joku oli vastannu kommenttiini ja tämmöstä sit tällä kertaa.
Vainoharhaisuus on mun mielestä jotain muuta kuin, että kokoaa yhteen ylempänä esille tuotuja asioita, jotka ovat kenen tahansa luettavissa ylempänä, eivätkä ne omasta mielestä liity mitenkään aiheeseen, eli tässä tapauksessa eläinkokeisiin.
Tuos kun näitä viime aikojen rumpali ketjuja on tullu välillä vilkaistua, niin siellä ko. vainoharhainen sanaa käytetään paljon, että oisko niistä tarttunut/jääny päälle, et sanaa liitetään milloin mihinkin/kehenkin.
Loppukin "toivotaan, ettet jousu eläinkokeen uhriksi " kuullosti toivotuksineen hivenen oudolta, kun olen ny kuitenkin ihminen ja itse oletan että eläinkokeilla tarkoitetaan nimenomaan ihmisen eläimiin kohdistettua toimintaa ts. eläimet ovat niitä eläinkokeiden uhreja, ei ihmiset.
Mutta joo, tunnen jonkun verran näitä eläinsuojelijoita/eläinten oikeuksia puolustavia ja en usko, että he liittävät asiaansa noita yllämainittuja elementtejä vaan enemmänkin he käyttävät aikansa korostamalla eläinten hyvinvointia ja jakavat tietoa esim. eläinkokeista ja tuotteista joita ei ole testattu eläimillä yms.- Anonyymi
Ahas, systeemi näytti, et joku oli vastannu kommenttiini ja tämmöstä sit tällä kertaa.
Vainoharhaisuus on mun mielestä jotain muuta kuin, että kokoaa yhteen ylempänä esille tuotuja asioita, jotka ovat kenen tahansa luettavissa ylempänä, eivätkä ne omasta mielestä liity mitenkään aiheeseen, eli tässä tapauksessa eläinkokeisiin.
Tuos kun näitä viime aikojen rumpali ketjuja on tullu välillä vilkaistua, niin siellä ko. vainoharhainen sanaa käytetään paljon, että oisko niistä tarttunut/jääny päälle, et sanaa liitetään milloin mihinkin/kehenkin.
Loppukin "toivotaan, ettet jousu eläinkokeen uhriksi " kuullosti toivotuksineen hivenen oudolta, kun olen ny kuitenkin ihminen ja itse oletan että eläinkokeilla tarkoitetaan nimenomaan ihmisen eläimiin kohdistettua toimintaa ts. eläimet ovat niitä eläinkokeiden uhreja, ei ihmiset.
Mutta joo, tunnen jonkun verran näitä eläinsuojelijoita/eläinten oikeuksia puolustavia ja en usko, että he liittävät asiaansa noita yllämainittuja elementtejä vaan enemmänkin he käyttävät aikansa korostamalla eläinten hyvinvointia ja jakavat tietoa esim. eläinkokeista ja tuotteista joita ei ole testattu eläimillä yms.Ihan sivusta vaan, että kyllä sinun jo oman alasi vuoksi täytyy olla tietoinen ihmisillä tehtävistä kokeiluista. Olisipa jossain ihmisensuojelijoita, mutta heitä ei näy missään. Kaiken voi nähdä juuri niinkuin haluaa, eikö?
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sivusta vaan, että kyllä sinun jo oman alasi vuoksi täytyy olla tietoinen ihmisillä tehtävistä kokeiluista. Olisipa jossain ihmisensuojelijoita, mutta heitä ei näy missään. Kaiken voi nähdä juuri niinkuin haluaa, eikö?
Niin tiedän kyllä ihmiskokeita tehdyn ja tehtävänkin.
Ihan lehdissäkin toisinaan pyydetään ihmisiä osallistumaan ns. koekaniineiksi lääketutkimuksiin. mutta edellinen kirjoittaja jonka kommenttiin vastasin puhui eläinkokeista, niissä uhrina on eläin, ei ihminen.
Ihmiskokeet on sitten asia erikseen ja joku joskus on joutunut olemaan se ensimmäinen, jolle on tehty esim. maksan/sydämen siirto, jonka onnistumisesta/tuloksista ei ole ollut etukäteen täyttä varmuutta.
Myös uusia syöpälääkkeitä pyritään kehittämään kaiken aikaa, Niihinkin tarvitaan se ensimmäinen ihminen, joka uskaltatuu niitä kokeilemaan. Toki oikeasti tarvitaan useampiakin ihmisiä ennenkuin lääke pääse ns. markkinoille.
Joskus menee vikaankin, haitat ovat isompia kuin hyödyt, mutta joskus toki onnistutaankin ja saadaan aikaan parannusta.
- Anonyymi
Narsistilla ole omatuntoa hidastamassa, eikä hän masennu. Hän voi olla epäinhimillisen vähäuninen. Koko ajan työvireessä, koska työn kautta pääsee narsismiaan toteuttamaan.
Normaali taas romahtaa, edellämainitun pitkän kiusaamisen seurauksena. Se ei ollut yksi hetki, vaan pitkä epäuskoinen nakerrus. Siinä vaiheessa kun on aivan lopussa eikä sairasloman jälkeen enää palaudu ennalleen, seuraa alisuorittaminen tai syrjäytyminen.
Sensijaan nasse kaksoistutkintoineen ja vakuuttavalla cv:llä jossa ei ole aukkoja, on saanut vain lisää valtaa. Voimainsa tunnossa kukoistaa eikä mikään paina. - Anonyymi
Siis jos otsikko on "Sairaan tunneskaalan alla" joka sinänsä ei otsikkonakaan kuvaa mitään. Kuka siinä sairaan tunneskaalan alla on, sinä aloittaja vai muut? Miten aloittaja, itse siis täysi narsisti, ryhtyy parjaamaan muita. Koettaisi kohentaa omaa käytöstään.
- Anonyymi
💡Missä_olen
"ryhtyy parjaamaan muita. Koettaisi kohentaa omaa käytöstään."
Missä olen ryhtynyt parjaamaan muita. Otsake on yleisluonteinen ja sitä selventää seuraava kommenttini.
Aloitus ja ennenkaikkea aloittaja sallii keskustelun ja osallistuu siihen itsekin.
Katson että en ole aiheuttanut sinun pahaa mieltäsi.
Väitteesi minun narsistiudestani perustuu ei-mihinkään.
Olen tai en, niin sillä nyt mitään merkitystä tässä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474514Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1153598Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391855- 1061793
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131697Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1231544HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81364- 791259
- 1091126
- 521051