Uroshiiren hoito

Anonyymi

Haluan kysyä hiiriin ( kesyhiirin ) liittyviä kysymyksiä. Olen hankkimassa nimittäin yhden uroshiiren.
KYSYMYKSET:

1. Kunpi on hiirelle parempi asumus, terraario vai häkki? Minkä kokoinen hiiren asumuksen on oltava?

2.Onko hiiri päivä vai yöeläin?

3.Tarviiko hiiri vitamiini lisää, kuten esim. marsu?

4.Mikä puru sopii hiirelle?

5.Voiko hiiren nostaa sängylle juoksemaan?

6.Minkälainen luonne on uroshiirellä?

1

245

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1. Muovinen terraario eli duna tai terraario ovat mielestäni parempia kuin häkit. Ensinnäkin kesyhiiriurosten virtsa tuoksahtaa ainakin omaan nenääni hyvin herkästi häkistä ja toisekseen hiiret pääsevät helpommin karkuun häkistä. Ei tarvita kuin yksi vähän vääntynyt pinna (näin käy helposti), niin hiiri voi olla jo karkuteillä.

2. Ei varsinaisesti kumpaakaan, mutta useimmat virkistyvät selvästi illan tullen. Eivät kuitenkaan ole samalla tavalla hämäräaktiivisia kuin esim. syyrialaiset hamsterit, joita ei saisi herätellä päivällä uniltaan ollenkaan.

3. Ei tarvitse.

4. Kutterinpuru on mielestäni parasta, mutta myös esim. Mörttiröpö on ihan passelia. Vältä pölisevää purua kuin ruttoa!

5. Voi, mutta pidä tarkkaan silmällä, ettei siimahäntä kerkeä karkaamaan minnekään. Valmistaudu myös löytämään pissoja ja pipanoita sängystäsi. :)

6. Eivät sinänsä eroa naaraista, mutta saattavat kesyyntyä hyvin ihmisorientoituneiksi mussukoiksi naaraita paremmin, sillä naaraat muodostavat tiukempia siteitä laumatovereihin. Sukupuolta enemmän merkitystä luonteeseen on hiiren linjalla eli kasvattajan kasvatusvalinnoilla. Showhiiret ovat rauhallisempia ja käytännössä syntymästään asti aivan kesyjä, mutta varsinkin ruokakasvatuksesta peräisin olevat suomalaistyyppiset hiiret ovat yllättävän usein huomattavasti säpsympiä hötkyilijöitä. Katso siis erittäin tarkkaan, että kasvattaja on kiinnittänyt huomiota myös luonteisiin, jos haluat superkesyn lemmikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2586
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      55
      1072
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      66
      921
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      53
      867
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      783
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      11
      710
    7. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      61
      691
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      634
    9. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      617
    10. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65
      613
    Aihe