Finasteridi-resepti pk-seudulla

Anonyymi

Mistähän saisin finan reseptin helposti pk-seudulla? Eli mistä olette hommanneet ja onko onnistunut helposti? Ja onko joku saanut myös kelakorvauksen?

6

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oman reseptini sain työpaikkalääkäriltä ja myöhemmin sen on uusinut terveyskeskuslääkäri. Voithan aloittaa kyselyn samalla linjalla.

      Yleensä finaan ei saa kelakorvausta, eikä varsinkaan hiustenkasvatukseen. Mutta jos resepti kirjoitetaan Finasteridille (vahvuus 5 mg/pilleri) ja paloittelee pillerit neljään osaan, yli vuoden lääkkeet ei maksa paljon mitään (viitehinta n. 56 euroa).

    • Anonyymi

      Yksityisellä lääkäriasemalla saat reseptin ilman kyselyitä. Olen kuullut että jotkut julkisen puolen lääkäreistä kehottavat vielä harkitsemaan asiaa ja luettelevat lääkkeen riskejä ja mahdollisia haittoja. Finasteridissa tärkeintä on aloittaa aikaisin! Itse aloitin sen 30-vuotiaana heti kun hiukset alkoivat lähteä ja tehosi aivan loistavasti. Otan nytkin sitä aina pieninä kuureina kun hiukset meinaa lähteä uudelleen, muutaman kuukauden kuuri riittää yleensä koko vuodeksi, muutaman kuukauden jälkeen harvennan joka toiseen päivään ja toimii hyvin. Lisäksi käytän Revivogen-tuotteita jotka tehostavat finasteridin vaikutuksia ainakin minulla. Eron huomasi siinä että pelkällä finasteridilla hiustenlähtö loppui ja uusia kasvoi jonkun verran päälaelle mutta ohimoille ei tullut uusia hiuksia. Mutta kun otin Revivogenin käyttöön, kuukauden päästä myös ohimoilla oli uutta sänkeä runsaaasti ja nykyisin hiusraja ohimoilla ja otsalla on huomattavasti parempi, koko ohimoiden alueella on jonkinlaista hiustenkasvua ja hiusraja on tosiaan paljon parempi. Ohimoiden alueita ei edes huomaan enää niin selvästi. Revivogenia voi myös harventaa muutamaan kertaan viikossa kun on ensin käyttänyt reilun vuoden, itse tein näin ja toimii aivan loistavasti.

    • Anonyymi

      Karmeeta! Miksi rasitta maksaa ja hankkia joku maksasyöpä ihan turhilla lääkkeillä??????? Maksasyöpään kuolee, ei ole parannusta tai hoitoa. Parempi olisi vähän harkita ja jättää turhat mömmöt ottamatta.

      • Anonyymi

        Nyt mennään niin mututiedoilla että oksat pois.

        Huomattavasti vaarallisempaa on vetää voimakkaita luontaistuotteita, joiden tehosta tai riskeistä ei ole mitään tietoa.

        Finasteridia on testattu vuosien kokeilla.


    • Finasteridistä saa kela korvauksen siintä 30 kpl satsista mutta 100 kpl paketista ei saa. Lopulta kuitenkin 100 kpl paketti tulee halvemmaksi koska se riittää 400 päiväksi. Itsellä ei fina auttanut vaan olen tilannut ebaysta pari 6kk satsia minoxidiiliä qgaini hintaan jotai 36 euroa "siis se 6 kk hinta". Jotain parannusta 6kk jälkeen tullut mutta en tiedä viittiikö enään pelleillä näiden hiusten takia

      • Anonyymi

        Riippuu siitä miten annostus on kirjattu reseptiin. Jos on kirjoitettu tarkka annostus (neljännespilleri päivässä) kelakorvauksen saa todellakin vain 30 pillerin pakkauksesta koska se riittää 4 kk käyttöön (lähinnä 3 kk annostusta). Minulla reseptiin on merkitty annostukseksi 'Erillisen ohjeen mukaan SIC!' silloin voi ostaa kelakorvattuna 100 kpl pakkauksen koska se riittää tavanomaisessa käyttötarpeessaan (1 pilleri päivässä) kolmeksi kuukaudeksi. Kuitissa näkyy olevan omavastuuhinta 35,24 euroa (ilman korvausta 58,74).


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe