Ihastuksen torjuminen varattuna - miten?

Anonyymi

Kuvitellaan tilanne, että olet rohjennut pyytämään ihastustasi kahville tai tunnustanut ihastumisesi. Et tiedä kysyessäsi, että ihastuksesi on varattu. Ihastuksesi joutuu torjumaan sinut, mutta miten haluaisit kuulla torjunnan?

Tulen joutumaan tilanteeseen, jossa joudun torjumaan ihastukseni pyynnön. En selitä yksityiskohtia sen tarkemmin, mutta tuleva tilanne ahdistaa minua siksi, koska en haluaisi torjua ihastustani ollenkaan. Olen myös ihastunut häneen. Joudun silti torjumaan hänet, koska olen varattu, enkä ole pettäjä. Haluan hänen tietävän, että hän vetää minua puoleensa, mutta miten tämän voi sanoa asiallisesti? Haluan samalla tehdä tilanteesta mahdollisimman miellyttävän, jotta hän uskaltaa jatkossakin pyytää uusia ihastuksiaan ulos. En halua torjua negatiivisesti tai traumaattisesti.

Ihastus: "Hei, haluaisitko käydä kahvilla nyt tulevana viikonloppuna? Minusta olisi kiva tutustua sinuun paremmin."

Minä: "Hei, tämäpä on yllätys. Kiitos kutsusta. olet hyvin vetovoimainen henkilö. En kuitenkaan voi vastata kutsuusi, sillä olen varattu."

Miten reagoisit tällaiseen vastaukseen? Saako kehua vai pitääkö murskata itsetunto palasiksi?

24

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No nuo olisi ehkä ihanimmat pakit ikinä. Kuitenkin aloitteen tekeminen edellyttää rohkeutta ja siihen liittyy aina epävarmuus toisen tunteista, niin en usko että noiden pakkien jälkeen aloitteentekijä katuisi kuitenkaan aloitettaan, päinvastoin. Viestikin on selkeä, eikä jätä mitään arvailujen varaan.

Toivottavasti ei ole kuitenkaan mulle tulossa nämä pakit ;) Vaikka pyörtyisin onnesta jo siitä tiedostakin että hän olisi ihastunut minuun, ja pakit tulisikin.

• Anonyymi

Ja jos olet häneen ihastunut, niin anna kauniit pakit ja suutele jäähyväisiksi. Itse ainakin vaalisin sitä muistoa lämpimänä sydämessäni varmasti hautaan asti.

• Anonyymi

Tietysti puolisollekin pitää ilmoittaa asiasta. Onhan se hyvä tietää onko rakkaus loppunut kun muihin ihastutaan.

• Anonyymi

Minä vastaisin, että tietenkin voin lähteä kanssaan kahville ja että tuskinpa puolisoni tykkää siitä huonoa.
      Vastauksellasi tuot esille, ettei kahvittelussa ole mitään väärää vaikka olet varattu.
      Aloittajan vastaus kuulosti todella teennäiseltä ja oudoltakin kun kyse on sentään vain kahvin juonnista. ☺

• Anonyymi

Voi V....U mitä pellejä täällä on. Kaikenlaista paskasakkia pettämässä jatkuvasti. Ei puolisot ole mitään tyhmiä eikä niiden lapsetkaan.

• Anonyymi

Pelkkään kahville pyyntöön olisi toki hieman dramaattinen vastaus mutta ymmärsin että toinen osapuoli kertoisi myös mahdollisesti tunteistaankin:
        "Kuvitellaan tilanne, että olet rohjennut pyytämään ihastustasi kahville tai tunnustanut ihastumisesi."

• Anonyymi

Paskasakkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkään kahville pyyntöön olisi toki hieman dramaattinen vastaus mutta ymmärsin että toinen osapuoli kertoisi myös mahdollisesti tunteistaankin:
        "Kuvitellaan tilanne, että olet rohjennut pyytämään ihastustasi kahville tai tunnustanut ihastumisesi."

Antamani vastausesimerkki olisi ihan sopiva, koska lupaudut vain kahville, jonka puolisosikin oletuksesi mukaan hyväksyisi.
        Noin minä vastaisin, kauniimpaa tapaa esittää asia en keksi.

• Anonyymi

No itselleni tuli tuosta tekstistä kyllä vähän sellainen olo, että et taida ihan niin selvillä olla omasta suunnastasi. Olet varattu, etkä halua pettää, mikä kuulostaa hyvältä. Mutta miksi ihmeessä haluaisit ilmaista kysyjälle omista tunteistasi yhtään millään tasolla? Siitä tuskin on mitään hyötyä hänelle. Pahin mahdollinen tapa on vastata ympäripyöreästi, joko vastaat selkeästi kielteisesti tai myönteisesti. Ei sen tarvitse olla mitään siltä väliltä.

Aina ne pakit tuntuu yhtä paskalta, jos toisesta on oikeasti kiinnostunut. Totta kai se vastaus voi olla mukava ja ystävällinen, mutta itse en todellakaan haluaisi saada minkäänlaista vastakaikua kielteisessä viestissä. Ihminen vähän tuppaa olemaan sellainen, että sitä alkaa elättelemään toiveita, jos saa pientäkään vihiä toisenkin ihastumisesta.

• Anonyymi

Ei kannata varattuna pyytää ketään kahville. Se on väärin kumppania kohtaan. En hyväksy sellaista käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata varattuna pyytää ketään kahville. Se on väärin kumppania kohtaan. En hyväksy sellaista käytöstä.

Eipä taida kommenttisi liittyä minun viestiini millään tapaa.

• Anonyymi

No kyllä mä ainakin haluaisin tietää jos ihastuksellani olisi tunteita mutta ei aio jättää tai pettää kumppaniaan. Ja pystyisin sen tiedon kanssa elämäänkin, ja todennäköisesti arvostaisin häntä entistä enemmän.

Kuulostaa jokseenkin epäkypsältä jos et totuutta kestä/halua kuulla.

• Anonyymi

Ei aijo pettää kumppaniaan....jee....paskasakkihan aikoo tunnustaa jo tunteensa.
        Miltähän moinen toiminta tuntuu siitä kumppanista, olkaapa nyt rehellisiä kaikki kumppaneillenne, sen ne on ansainneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä mä ainakin haluaisin tietää jos ihastuksellani olisi tunteita mutta ei aio jättää tai pettää kumppaniaan. Ja pystyisin sen tiedon kanssa elämäänkin, ja todennäköisesti arvostaisin häntä entistä enemmän.

Kuulostaa jokseenkin epäkypsältä jos et totuutta kestä/halua kuulla.

Sinä se taidat tässä tapauksessa olla aika epäkypsä, jos et tosiaankaan ymmärrä, että eri ihmisillä voi tästä(kin) asiasta olla täysin erilainen näkemys. Sinun näkemyksesi ei ole ainoa oikea mahdollinen.

Minun arvostukseni laskisi, jos saisin tietää ihastukseni olevan varattu ja silti hän päättäisi vähän vihjaista tunteistaan minua kohtaan. Ikään kuin pitäisi minua varalla, jos suhde loppuukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se taidat tässä tapauksessa olla aika epäkypsä, jos et tosiaankaan ymmärrä, että eri ihmisillä voi tästä(kin) asiasta olla täysin erilainen näkemys. Sinun näkemyksesi ei ole ainoa oikea mahdollinen.

Minun arvostukseni laskisi, jos saisin tietää ihastukseni olevan varattu ja silti hän päättäisi vähän vihjaista tunteistaan minua kohtaan. Ikään kuin pitäisi minua varalla, jos suhde loppuukin.

No mun mielestä lapsia ja koiria pitää vähän huijata ettei ne innostu liikaa.

Ja eihän se mitään vihjailua ole jos kertoo suoraan tunteistaan, rohkeaa ennemmin. Jos sinä tunnet siinä kohtaa että sinua pidetään varalla, vaikka suoraan myös sanotaan ettei välillenne tule mitään niin se on kyllä sinun ongelma ja vastaat itse tuntemuksistasi ja epärealisisista toiveistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja eihän se mitään vihjailua ole jos kertoo suoraan tunteistaan, rohkeaa ennemmin. Jos sinä tunnet siinä kohtaa että sinua pidetään varalla, vaikka suoraan myös sanotaan ettei välillenne tule mitään niin se on kyllä sinun ongelma ja vastaat itse tuntemuksistasi ja epärealisisista toiveistasi.

En tuntisi, että minua pidettäisiin varalla. Sillä en pitäisi sellaiseen ihmiseen enää mitään yhteyttä :D Mutta on aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät omaa arvoansa niin hyvin tunne, jolloin on äärimmäisen perseestä luoda toisen epärealistisille toiveille minkäänlaista kipinää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko vielä lisätä! Ei minun mielestäsi siinä, että varattu ihminen kertoo ihastuksellensa tunteista, ole mitään rohkeaa. Kuulostaa enemmänkin edistysaskeleelta pettämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tuntisi, että minua pidettäisiin varalla. Sillä en pitäisi sellaiseen ihmiseen enää mitään yhteyttä :D Mutta on aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät omaa arvoansa niin hyvin tunne, jolloin on äärimmäisen perseestä luoda toisen epärealistisille toiveille minkäänlaista kipinää.

No en tiedä oliko sinun kommentti että tulisi tunne että pidetään varalla... tuohon lisäykseesi enkä muuhun en kommentoi mitään. Sen verran epäloogisuutta ja sekavuutta kommenteissasi, että turha vaivautua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tiedä oliko sinun kommentti että tulisi tunne että pidetään varalla... tuohon lisäykseesi enkä muuhun en kommentoi mitään. Sen verran epäloogisuutta ja sekavuutta kommenteissasi, että turha vaivautua.

Samat sanat takasin päin vaan :D

• Anonyymi

No luuletko sinä sitten että minä olen pettäjä? En minä siksi sinua kohtaan lähestynyt että haluaisin pettää kerroin tuntemukseni sen takia että tietäisit,
      ethän sinä tietäisi jos en olisi kertonut mutta en halua meidän välille mitään salasuhdetta vaan tietenkin yksin minun pitäisi olla ennen kuin häneen paremmin tutustuisin.

• Anonyymi

Miksi et ole aiemmin tuonut esiin sitä että olet varattu?

• Anonyymi

Nössönä miehenä menisin täysin palasiksi.

Olettaen että varattuna oleminen ei ole tullut aikaisemmin tietoon. Jolloin en edes pyytäisi tai tunnustaisi.

Mutta sillain naiset ovat sen aina töksäyttäneet, vuosien vieriessä olen miettinyt olisiko vain joku "kaulimella päähän" kivuttomampi vastaus.

• Anonyymi

Ei tähän ole yksiselitteistä vastausta. Osa ihmisistä on maasta osa mikämikä-maasta. Yritä tuollaisen aivoituksiin sopivaa vastausta sitten ennakoida. Voit aivan yhtähyvin heittää nopalla ja toivoa että natsaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      182
      3660
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1099
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1010
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe