Elämäni ei ole mennyt ihan niin, kuin olen toivonut ja rukoillut.
Tarinani on pitkä ja kivinen. Niin pitkä, että ihan pakko tiivistää se mahdollisimman lyhyeksi.
Olen vuosia hakenut apua masennukseeni. Jo 20-vuoden ajan! Masennusjaksoja kaikkiaan kuusi, joista nykyinen on kaikista pahin. En ole päässyt terapiaan ikinä. On luotettu lääkkeisiin.
Työhistoriani lukuisten masennusjaksojen vuoksi on jäänyt varsin olemattomaksi. Nykyinen työhistoriani on jo este töihin pääsylle. On vaikeaa selitellä pitkiä työttömyysjaksoja.
Nykyinen masennusjaksoni alkoi jo kaksi vuotta sitten. B-lausuntoa en saanut, koska olen köyhä!
Lääkkeitä en ole enää syönyt, koska 20-vuotta on tehnyt jo selväksi sen, ettei näistä ole yhtään mitään hyötyä.
Masennuksen ja pitkittyneen ahdistuksen vuoksi minulle on tullut muitakin oireita/sairauksia joita en tarkemmin erittele. Masennuksen seurauksena olen joutunut myös vakavaan velkakierteeseen, koska olen unohdellut ja unohtelen edelleen monia tärkeitä asioita. Olen menettänyt etuuksia aivan liikaa. Nykyisellään en enää edes nauti päivärahaa. Olen heittänyt kirveen kaivoon, koska kaikki on tavallaan jo mennyt. Asun asunnottomien asuntolassa, kun rästiin jääneitä vuokria en pystynyt maksamaan. Asun asunnottomien asuntolassa myös siksi, koska sain häädön maksamattomien vuokrarästien vuoksi, eikä minulle kyetty tarjoamaan kunnalta tms uutta asuntoa.
Olosuhteiden vuoksi asun nyt asunnottomien asuntolassa, mutta tästä en ole kehdannut/kyennyt puhua isän ja äidin, enkä sisaruksienkaan kanssa. Joulukortitkin he ehkä postittavat vanhaan osoitteeseeni, mutta minua ei enää silleen kiinnosta. Olen menettänyt otteeni elämästä täysin.
Koska en saanut koskaan haluaamaani hoitoa.
Nyt olen moniongelmainen. Alkoholisti, muistamaton (masennus vei muistin) ja monisairas.
Kirjoitus sujuu vain pienessä sievässä. Nytkin olen ottanut muutaman kupin. Puhe sen sijaan ei suju, olin selvinpäin, tai hiprakassa.
Jumalaa on kiittäminen siitä, etten koskaan päässyt riittävän hoidon piiriin ja että Jumala myös antoi minun väsyä uskossa niin, että menetin sen itseasiassa kokonaan. Nyt olen alkoholisoitunut asunnoton juoppo, joka ei usko oikein mihinkään. Ei Jumalaan sen enempää, kuin menninkäiseen, hyviin sote-palveluihin, kuin ihmisten hyvyyteenkään. Uskon vain humalaan, joka tyhmentää mua päivä päivältä. Jonain päivänä en kykene enää kirjoittamaankaan. Siitäkin on kiittäminen Jumalaa, Isää kaikkivaltiasta!
Jumala ei pitänyt minusta huolta. Syrjäydyin kaikesta!
16
70
Vastaukset
- Anonyymi
Et sä ny ihan ainoa tapaus ole.
Minäki olisin asunnoton mutta isä peri isän isän siskolta kämpän ni saan asua siinä.
Alkoholia en voi käyttää päivittäin kun mun kroppa ei kestä sitä.- Anonyymi
Itse en voi periä mitään. Liian monta perinnönjakajaa. Isäkin peri vanhemmiltaan vain muutaman satasen, koska heidänkin perintö jakautui niin monen kanssa, eikä isän vanhemmat mitään rikkaita ollut. Isän kotitalo oli vaatimaton rintamamiestalo alueella, jolla ei ollut mitään arvoa enää. Tontin hinnalla meni koko tila ja rahat isän sisarukset jakoivat keskenään. Perintörahat isä on jo käyttänyt. Äitin vanhemmilta jäi myös vaatimaton tila, jolle ei ostajaa ole löytynyt tänä päivänäkään. Kaukana korvessa sekin torppa ja ei lainkaan asuinkelpoinen.
Uskovaisilla on niin suuret perheet. Niin rikkaus, kuin köyhyyskin ovat usein periytyviä.
Rikkaasta perheestä on ihan eri mahdollisuudet ponnistaa elämään. Itselläni kun ei ollut yläasteen jälkeen varaa lähteä opiskelemaan minnekään, niin koulutkin jäivät. Sisaruskatraastani juuri kellään ei ole koulutusta. Nekin, joilla on, ovat kouluttautuneet vasta myöhemmällä iällä, kun ovat ensin tienanneet vähän rahaa sitä varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en voi periä mitään. Liian monta perinnönjakajaa. Isäkin peri vanhemmiltaan vain muutaman satasen, koska heidänkin perintö jakautui niin monen kanssa, eikä isän vanhemmat mitään rikkaita ollut. Isän kotitalo oli vaatimaton rintamamiestalo alueella, jolla ei ollut mitään arvoa enää. Tontin hinnalla meni koko tila ja rahat isän sisarukset jakoivat keskenään. Perintörahat isä on jo käyttänyt. Äitin vanhemmilta jäi myös vaatimaton tila, jolle ei ostajaa ole löytynyt tänä päivänäkään. Kaukana korvessa sekin torppa ja ei lainkaan asuinkelpoinen.
Uskovaisilla on niin suuret perheet. Niin rikkaus, kuin köyhyyskin ovat usein periytyviä.
Rikkaasta perheestä on ihan eri mahdollisuudet ponnistaa elämään. Itselläni kun ei ollut yläasteen jälkeen varaa lähteä opiskelemaan minnekään, niin koulutkin jäivät. Sisaruskatraastani juuri kellään ei ole koulutusta. Nekin, joilla on, ovat kouluttautuneet vasta myöhemmällä iällä, kun ovat ensin tienanneet vähän rahaa sitä varten.No sitä en tiedä kun isästä ja äidistä aika jättää ni joutuuko tästä lähteen.
- Anonyymi
2Moos.4:11 Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra. Hes.3:26
- Anonyymi
Olisiko nyt aika ottaa itse vastuu omasta elämästä? Älä ole tuuliajolla.
- Anonyymi
Olet Saatanan lähetti maan päälle Perkeleen sanansaattaja. Huono ihminen.
- Anonyymi
Ei ole yhtään hyvää ihmistä,Ei ole yhtää ihmistä joka hyvää tekee.
Srkvlkultti ei ainakaan paranna ihmisen mielenterveyttä kuten ei mikään muukaan uskonto eikä uskonnollisuus.
- Anonyymi
Raamattu kuiteski lupaa ihmiselle siunauksen jos uskoo ja elää kuten raamattu opettaa.
Onko sitte asia aina näin?Kun näitä vuodatuksia tänne tupsahtelee tuontuostakin.
Ja kovin moni epäilee jumalan oikeudenmukaisuutta.
- Anonyymi
Aloittaja, Rakas Ystävä!
Sinullakin on sija Jumalan valtakunnassa. Tule seuroihin, Jumalan lasten yhteyteen. Vaikket siellä keskustelisikaan kenenköön kanssa, aistit kuitenkin tunnelmaan.
Meillä kaikilla on oma risti kannettavanamme. Kerrön kuitebnkin vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa. - Anonyymi
Esirukkouspyyntö Suviseuroissa parantaa kaiken. Lähtee jopa kuppa hepin päästä, kun seuraväki hartaana rukkoilee
- Anonyymi
Paraneeko toi mun me/cfs tauti esirukkouksella suviksissa?
Tää on muuten aika kamala tauti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paraneeko toi mun me/cfs tauti esirukkouksella suviksissa?
Tää on muuten aika kamala tauti.Paranee. Muista panna isoja seteleitä sinne kolehtiin.
Jumala rakastaa "hiljaista" rahhaa. Kolikoista lähtee ärsyttävä kolina.
Jeesus parantaa halvatut ja spittaaliset. Ja kaikki muutki halpuutetut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paranee. Muista panna isoja seteleitä sinne kolehtiin.
Jumala rakastaa "hiljaista" rahhaa. Kolikoista lähtee ärsyttävä kolina.
Jeesus parantaa halvatut ja spittaaliset. Ja kaikki muutki halpuutetut.Luuletsä että mä rupeen srk:n johtokunnan herrojen persereikiin rahaa työntään!!
Tiedätte varmasti, että Isä, Kaikkivaltias on Jehova nimeltään ja hänen järjestönsä maan päällä on pitkään ollut Jehovan todistajat. Jotka saarnaavat Lähestykää Jehovaa niin hän lähestyy teitä!
En oikein tiedä tunnetteko Kaikkivaltiasta tai oletteko edes lähestynyt häntä milloinkaan?
Monien kirkkojen ja Babylonin porttoina pidettyjen kautta voi toki lähestyä Kristusta, mutta Saatanan synagoogat ja Saatanan järjestöt eivät ole parhaita paikkoja tutustua Jehovaan.
Siitä me tiedämme TUNTEVAMME HÄNET, ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ. JOKA SANOO TUNTEVANSA HÄNET mutta ei pidä hänen käskyjään on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. jne.
Oletteko vannoneet sotilasvalan? Oletteko taipuvainen haureuteen? Juovutteko ennemmin viinistä kuin pyhästä hengestä? Tunnetteko todella hänet ja hänen järjestönsä? Vaiko vain Saatanan synagoogat.
I Johanneksen kirjeen alkua noudatatte toki täydellisesti kun tulette valoon ja tunnustatte syntinne mikä on hieno asia ja merkki. Itse noudatin myös sanaa melko hyvin nuorena, mutta en saanut vastauksia rukouksiini. Sitten erään kerran metsässä rukoillessani Viisain Kuningas Salomo sanoi kertovansa muutaman vuoden kuluttua miten menetellä. Hän sanoi, jos ei Suomessa vaikka olekkaan Jumalaa joka kuulee rukoukset niin mene Israeliin rukoilemaan temppeliä kohden ja saat vastauksia rukouksiisi. Ja niin ihmeen avulla pääsin käymään Israelissa ja sen jälkeen on rukoukseni käyneet toteen suuressa määrin.
Kysyn nyt samoin, että oletteko varma, että Suomessa on Jumala, joka kuulee rukouksia, vai onko hän ennemmin Israelin Jumala tuo Kaikkivaltias? Miten aiotte lähestyä häntä, jos vietätte kerran syntielämää? Hän on Kiivas Jumala, joka kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti, antaa anteeksi synnin ja armahtaa, mutta ei jätä rankaisematta. Jne.
Lyhyesti: Ette toki ole ainoa, jonka rukouksia ei Suomen Jumalat kuuntele. Silloin on ehkä parempi menetellä niin kuin minä menettelin eli heittää Lutherin virsikirjat tunkiolle ja alkaa viettämään sapattia kaksi perättäistä sapattia ja hakea apua todelliselta Kaikkivaltiaalta eikä vain halvoilta kopioilta. Ei mun elämänikään ole kohentunut paljoa, mutta olin onnellinen Jehovan todistajissa kunnes erehdyin tervehtimään erästä tyttöä ja ikään kuin lähentelemään häntä. Silloin suhteeni katkesi lähes seinään. Sellainen käytös ei ole järkevää, että ei kykene häivyttämään naisia pois mielestään esim. raamatussa on kuvaus kuinka eräs leski vietti yöt ja päivät rukoillen temppelissä Jumalaa ettei olisi langennut. Ja monet lukevat raamattua tai jopa opettelevat sitä ulkoa yötä päivää.
Ottakaa nyt toki järki käteen ja miettikää voiko Kaikkialtiaan kohdata muualla kuin niissä paikossa, joissa hänen nimensä on. Koko maailma on pahan vallassa ja ettekö muka tunne Suomalaisten kadetta ja pahanilkistä luonnetta vielä täysin. Heistä kerrotaan paavin bullissa, että he olivat pahimmat lähetyssaarnaajien kiduttajat kautta aikojen ja etsivät Jumalaa aina vaikeuksiin jotuessaan, mutta hyvinä aikoina unhtivat hänet tyystin. Kuinka tämän kirotun kansan keskellä kuvittelette löytävänne Kaikkivaltiaan muualta kuin hänen nimensä asuinpaikoista?- Anonyymi
Raamatussa kehoitetaan kokoamaan taivaallisia aarteita. Maalliset ovat ohimenevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1351679Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2561212Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865